برای 90 اسب‌بخار بیشتر

تیونینگ ب‌ام‌و M3 و M4 توسط منهارت

15 اسفند 1399 15:00

دیگر نیازی به اثبات ندارد که ب‌ام‌و M3 و M4 همیشه به‌عنوان یک موضوع بحث‌برانگیز در دنیای خودرو مطرح می‌شود. در نسل جدید غیر از قسمت جلو، بقیه بخش‌های این خودرو یک نسخه پیشرفته‌تر نسبت به آخرین آپدیت به حساب می‌آیند. با این حال شرکت تیونینگ منهارت - Manhart - باز هم تغییرات بیشتری روی آن‌ها اعمال کرده است.

تغییر بزرگ در زیر کاپوت رخ داده است. جایی که یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر دو توربو با 90 اسب‌بخار بیشتر دیده می‌شود.از قسمت بیرونی شروع می‌کنیم. منهارت با استفاده از رنگ زمینه مشکی و خطوط طلایی، جلوه‌ای باابهت به M3 و M4 جدید بخشیده است. اگرچه خطوط طلایی همواره به‌عنوان امضای این تیونر شناخته می‌شده است.

برای راضی کردن مشتریان متعصب به‌ویژه بیمربازها، پکیج انحصاری این خودرو که به اسم MH3 شناخته می‌شود شامل رینگ‌ها و برچسب‌های طلایی خواهد بود. هم‌چنین قطعاتی از فیبرکربن مانند کاپوت، هواکش‌های جلو، اسپویلر عقب و البته دیفیوزر روی آن نصب شده است. شرکت می‌گوید قطعات جانبی مربوط به آیرودینامیک هنوز در مرحله تحقیق و توسعه هستند.

تغییر بزرگ در زیر کاپوت رخ داده است. جایی که یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر دو توربو با 90 اسب‌بخار بیشتر دیده می‌شود. این یعنی حالا قدرت M3 و M4 جدید به راحتی 600 اسب‌بخار برآورد می‌شود.

تیونینگ ب‌ام‌و M3 و M4 توسط منهارت

منهارت برای سیستم تنفس این ب‌ام‌و نیز از لوله‌های اگزوز دوبل و فیبر کربنی استفاده کرده است. هرکدام از لوله‌های اگزوز مجهز به صدا خفه‌کن هستند. فرمان‌پذیری برای منهارت همواره اهمیت داشته است. به همین دلیل بوده این تیونر آلمانی سراغ سیستم تعلیق حرفه‌ای H&R رفته است که بهترین عملکرد مخصوص ارتفاع پایین را ارائه می‌دهد.

دیدگاه کاربران