موتورسیکلت 1000RR در کنار M3, M4 و M5 CS

معرفی خودروهای ایمنی ب‌ام‌و در مسابقات موتو جی‌پی 2021

20 اسفند 1399 15:16

پس از اعلام حضور خودروهای ساخت استون‌مارتین و مرسدس- آام‌گ به عنوان خودروی ایمنی مسابقات فرمول یک در سال 2021، شرکت ب‌ام‌و نیز از حضور خودروهای ساخت این برند در نقش خودروی ایمنی مسابقات موتو جی‌پی خبر داده است.

برای سال 2021 ب‌ام‌و سه خودروی M3 سدان و M4 کوپه و M5 CS را به عنوان خودروی ایمنی رقابت‌های موتو جی‌پی انتخاب کرده است.خودروساز اهل باواریا از سال 1999 محصولات خود با برند M را تحت ناوگان خودروی ایمنی به مسابقات اعزام کرده که در میان آن‌ها مدل‌های قبل توجهی همچون Z8 و Z4 M کوپه نیز حضور داشته است. برای سال 2021 اما سه محصول انتخاب شده که شامل نسخه  Competition  از M3 سدان و M4 کوپه و همچنین سدان قدرتمند M5 CS خواهد بود.

بدنه ب‌ام‌و M3 Competition با خاکستری تیره یخی متالیک و ب‌ام‌و M4 Competition با رنگ جدید زرد سائوپائولو تزئین شده درحالی‌که رنگ سبز تیره یخی، ابهت بیشتری به چهره ب‌ام‌و M5 CS هدیه کرده است.

ب ام و M5 CS خودروی ایمنی مسابقات موتو جی پی 2021

بد نیست بدانید قرار است سه عضو دیگر از خانواده محصولات ب‌ام‌و شامل مدل‌های M8 Competition  کوپه و گرن‌کوپه و همچنین شاسی‌بلند X5 M نیز به عنوان خودروی حمل تجهیزات پزشکی معرفی شوند و تعداد خودروهای ایمنی ب‌ام‌و حاضر در مسابقات موتو جی‌­پی به شش برسد.

BMW Motorrad به عنوان شاخه تولید کننده موتورسیکلت­‌های شرکت ب‌ام‌و نیز بی‌کار نمانده و اولین محصول ساخت خود با برند M یعنی مدل 1000RR را به عنوان موتورسیکلت ایمنی مسابقات موتو جی­‌پی معرفی کرده است. این موتورسیکلت با رنگ سفید به همراه نوارهایی به رنگ­‌های سنتی M تزئین شده تا هویت خود را بیشتر از قبل آشکار سازد.

موتورسیکلت ب ام و 1000RR

شرکت ب‌ام‌و به قابلیت فوق‌العاده عملکردی سه خودروی حاضر در موتو جی‌پی در حالت استاندارد اشاره کرده که نیاز چندانی به اعمال تغییر برای حضور در این مسابقات را طلب نمی‌­کرده، اما در نهایت مواردی شامل چراغ سقفی، فلاشر جلو، قابلیت حمل ایمن خودروهای آسیب دیده و همچنین بازشوی سریع کاپوت به آن‌ها اضافه شده است.

البته صندلی­‌های ردیف عقب ب‌ام‌و M4 Competition حذف شده و میله­‌های ایمنی، کمربند ایمنی 4 نقطه­‌ای و سیستم اگزوز تقویت شده نیز روی آن نصب شده که این مورد آخر به ب‌ام‌و M3 Competition هم اضافه شده است.

ب ام و M3 کامپتیشن خودروی ایمنی موتو جی پی 2021

اولین رقابت موتو جی­‌پی 2021 در تاریخ 28 مارس در گرندپری قطر برگزار خواهد شد، اما سه خودروی حمل تجهیزات ایمنی را در نخستین رقابت برنامه­‌ریزی شده برای اروپا ملاقات خواهیم کرد که در تاریخ 18 آوریل در پرتغال برپا می­‌شود.

دیدگاه کاربران