600 اسب‌بخار قدرت با دو موتور برقی

معرفی پیکاپ برقی کانو

23 اسفند 1399 15:28

با افزایش روزافزون ورود خودروهای الکتریکی به بازار، تنوع پیکاپ­‌های برقی نیز رو به ازیاد است. مدل‌هایی مثل جی‌ام‌سی هامر، تسلا سایبرتراک، فورد F-150 BEV، ریویان R1T و شورولت EV تنها تعداد کمی از انبوه مدل‌هایی است که وارد بازار شده و یا خود را برای ورود آماده می­‌کنند.

نسخه دو موتوره از پیکاپ برقی کانو، 600 اسب‌بخار قدرت و 746 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد و باتری آن، شعاع حرکتی برابر با 322 کیلومتر را فراهم خواهد کرد.اما نام دیگری را نیز باید به این فهرست بلندبالا اضافه کرد: پیکاپ برقی ساخت شرکت کالیفرنیایی Canoo که قبلاً یک مینی ون مخصوص حمل کالا را نیز معرفی کرده بود.

این پیکاپ برقی که روی پلتفرم مشترک با مینی ون مذکور ساخته شده، بگونه‌­ای طراحی شده که طول بخش بار آن از طریق بازشدن پنل در محفظه بار از 1.8 به 2.4 متر افزایش پیدا می‌­کند. از آنجایی که پس از باز شدن در محفظه بار چراغ‌های عقب قابل رویت نخواهند بود، چراغ‌های باریک عمودی در لبه گلگیرهای عقب پیش‌­بینی شده است.

بد نیست بدانید در بخش جانبی محفظه بار هم می‌­توان پنل­‌های روی بدنه را باز کرد تا به عنوان میز مورد استفاده قرار گیرند ضمن این‌که در بخش پایینی هم کشوی وسایل جاسازی شده است.

پیکاپ برقی Canoo کانو

محفظه بار در بخش جلویی بدنه، چادر سقفی و چندین پورت شارژ در نقاط مختلف، از آمادگی این پیکاپ برقی برای سفر در جاده‌ها خبر می‌­دهند.

شرکت Canoo اعلام کرده که این پیکاپ را در دو نسخه تک و دوموتوره عرضه خواهد کرد. درباره مشخصات مدل تک موتوره خبری در دسترس نیست، اما اعلام شده که نسخه دو موتوره 600 اسب‌بخار قدرت و 746 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد و باتری آن، شعاع حرکتی برابر با 322 کیلومتر را فراهم خواهد کرد. حداکثر ظرفیت حمل بار این پیکاپ برقی هم 816 کیلوگرم اعلام شده است.

پیکاپ برقی Canoo کانو

طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری پیکاپ برقی Canoo به ترتیب 4.677، 1.98، 1.92 و 2.85 متر و ابعاد رینگ‌­های آن 18 اینچ اعلام شده است.

یکی از نکات جالب درباره این خودرو، عدم نصب هرگونه لوگو روی بدنه آن است. شرکت سازنده اعتقاد دارد که فرم متمایز چراغ‌های جلو و عقب این پیکاپ باعث معرفی هویت آن خواهد شد.

پیکاپ برقی Canoo کانو

براساس اعلام سازنده، سیستم فرمان و ترمز این خودرو براساس فناوری جدید ارتباط سیمی طراحی شده ضمن این‌که با اتصال شارژر چندین دستگاه به باتری این پیکاپ، تنها 10 درصد از شعاع پیمایش آن کاسته می­‌شود.

شرکت Canoo برای ثبت رزرو این خودرو از سه ماهه دوم سال جاری اعلام آمادگی کرده هرچند فرآیند تحویل به مشتریان زودتر از سال 2023 آغاز نخواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران