رونمایی از کانسپت‌ جدید فولکس‌واگن در همایش سالانه ورترسی اتریش

سریع‌ترین گلف GTI تاریخ

25 اردیبهشت 1397 12:58

از سال 1981 همایش سالانه ورترسی (Worthersee) در اتریش، میزبان کانسپت‌هایی عجیب از آئودی و فولکس‌واگن است. این بار هم طبق رسم هرسال شاهد عرضه نسخه‌هایی خاص در این رویداد بودیم.

کانسپت گلف GTI TCR، سریع‌ترین گلف GTI تاریخ

این خودرو شاید قوی‌ترین مدل گلف GTI ساخته شده در تاریخ توسط فولکس‌واگن (این لقب به کلاب اسپرت اس با 306 اسب‌بخار نیرو تعلق دارد) نباشد، ولی قطعا سریع‌ترین آن‌ها هست. خودرویی که با داشتن قدرت، شتاب و چالاکی یک خودرو مسابقه‌ای، اجازه حضور در خیابان را دارد.

قلب تپنده آن فرقی با نسخه‌های معمولی GTI ندارد، منتهی قدرت و گشتاور این پیشرانه‌ی 2 لیتری توربو به 268 اسب‌بخار و 370 نیوتن‌متر رسیده است. فولکس‌واگن گلف GTI TCR فقط به جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک مجهز است، موضوعی که چندان خوشایند علاقمندان مدل‌هایی با جعبه‌دنده دستی نیست.

محدودکننده سرعت الکترونیکی روی این خودرو اجازه دست‌یابی به سرعت بالای 250 کیلومتربرساعت را نمی‌دهد، اما خبر خوب این که برای لذت رسیدن به نهایت سرعت در اتوبان‌های آزاد آلمان این محدودیت قابل رفع است. گلف GTI TCR قادر است بدون محدودیت رکورد سرعت 264 کیلومتربرساعت را ثبت کند، رکوردی که آن را به سریع‌ترین گلف GTI تاریخ تبدیل کرده است.

سایر تغییرات فنی

به صورت استاندارد، فولکس‌واگن رینگ‌های 18 اینچ آلیاژی تقویت‌شده روی این خودرو نصب می‌کند، ولی اگر می‌خواهید خودروی شما ظاهر بهتری داشته باشد، می‌توانید آپشن رینگ‌های 19 اینچ با طراحی جدید را خریداری کنید. همچنین کالیپرها و لنت ترمزهای خاصی در این چرخ‌ها استفاده شده تا نیروی ترمزی مشابه خودروهای مسابقه‌ای ارائه کنند.

کار به همین جا ختم نمی‌شود، فولکس‌واگن برای خاص‌تر کردن گلف GTI TCR از پک شاسی اسپرت و کمک‌فنرهای سازگارشونده با فنرهای قابل تنظیم به صورت الکترونیکی بهره برده است. این سیستم تعلیق و فنربندی را می‌توان با فشردن یک دکمه تنظیم کرد. به صورت پیش فرض 3 حالت عادی، راحت و اسپرت برای این سیستم قابل انتخاب است.

طرح خاص بدنه و کابین

علاوه‌بر تغییرات مکانیکی، این هاچ‌بک قدرتمند تغییرات ظاهری زیادی هم داشته و در قسمت جلو، به سپری جدید مجهز است که هوا را به داخل دو رادیاتور اضافی خودرو ارسال می‌کند. در کنار این سپر شاهد اسپلیتری بزرگ هستیم. رکاب‌های کناری با طراحی متفاوت و دیفیوزر جدید با دو سراگزوز بزرگ تکمیل‌کننده تغییرات ظاهری این خودرو هستند. علاوه‌براین لوگو TCR که درست بالای رکاب‌ها قرار گرفته، در کنار طرح گرافیکی لانه زنبوری زیبایی خاصی به این خودرو بخشیده است.

رنگ‌بندی کابین هم از طرح بدنه الهام گرفته است. بهره‌مندی از صندلی‌های اسپرت و نور قرمزی که با نمایش لوگوی TCR هنگام باز شدن در به راننده خوشامد می‌گوید، از مهمترین تغییرات کابین است.

فولکس‌واگن قصد دارد مدل نهایی این خودرو را جهت ورود به بازار تا پایان سال جاری میلادی وارد خطوط تولید کند.

دیدگاه کاربران