در آرزوی وسپا شدن

تست و بررسی موتورسیکلت دایچی 150

30 فروردین 1400 14:21

یکی از تازه‌واردهای موتورسیکلت‌های کلاس اسکوتر دایچی 150 است که با توجه به طراحی، امکانات، توان فنی و البته قیمت، آینده روشنی را پیش روی خود می‌بینید.

برند دایچی - DAIICHI - که در بین مشتریان به شرکت چینی تلقی می‌شود در حقیقت اصالتی تایوانی دارد. با این حال تصور مشتریان هم بی‌راه نیست چراکه عمده قطعات آن از چین وارد کشور می‌شود. این محصول ساخت شرکت نیرو موتور است و کار خود در بازار ایران را از سال 98 استارت زده است.

طراحی دایچی 150

تردیدی نیست که طراحی‌های شرکت پیاجیو روی معروف‌ترین موتورسیکلت خود یعنی وسپا، تأثیر عمیق روی سایر مدل‌های مشابه گذاشته است. اقبال وسپا به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین اسکوترهای دنیا سایر شرکت‌ها را هم مجاب به الهام گرفتن از طراحی جذاب آن کرده است.

طراحی نمای بغل دایچی 150

البته دایچی 150 را نمی‌توان یک تقلید تمام عیار تلقی کرد. این موتور ایده‌های خلاقانه‌ای را روی پنل جلو اعمال کرده است. فرمت و ساختار زین چرم آن بدیع و جالب توجه است. اگرچه محل قرارگیری پاهای راکب کمی باریک به نظر می‌رسند ولی فاصله مناسب تا فرمان باعث شده تا این مشکل چندان چشم‌گیر نباشد.

یکی از نکات قابل قبول در طراحی این موتور، بازی زیبا ورق‌های استیل روی بدنه آن است. بدون تردید رینگ‌های براق و چندپره را باید به‌عنوان امضای اصیل دایچی 150 به حساب بیاوریم.

نمایشگر و سرعتسنج موتورسیکلت دایچی 150

در نمای جلو ترکیبی دیدنی از المان‌های مدرن و کلاسیک را شاهد هستیم. آینه‌های دایره‌ای یادآور مدل‌های قدیمی و LED روی پنل نشان‌دهنده حس و حال جدید آن است. این متفاوت بودن در قسمت عقب نیز به چشم می‌آید. جایی که گرافیک زیبای چراغ ترمز که در کنار آن دو چراغ LED احاطه شده است.

این اسکوتر یکی از محدود مدل‌هایی در بازار باشد که اگزوز آن با ورق استیل پوشانده شده است. دست آخر حتماً باید به محل زیرپایی سرنشین عقب هم اشاره کنیم که به طرزی خلاقانه با قابلیت جمع‌شوندگی درون بدنه، تعبیه شده است.

تجهیزات و امکانات دایچی 150

در صورتی که چنین محصولی بخواهد انبوهی از آپشن‌ها را روی خود سوار کند آن وقت دیگر نمی‌توان آن را یک اسکوتر اقتصادی به حساب بیاوریم. بر همین اساس انتظارات از دایچی باید محدود و منطقی باشد. کیلومترشمار آنالوگ، صندوق سنتی زیر زین، جک بغل و جک وسط و لامپ هالوژن ازجمله تجهیزات استاندارد دایچی CR150 هستند. شاید تنها آپشن رفاهی مدرن این موتور پورت USB آن برای شارژ موبایل باشد.

پیشرانه موتورسیکلت دایچی 150

مشخصات فنی دایچی 150

در حالی که معروف‌ترین اسکوتر بازار یعنی وسپا از رینگ‌های 10 و 11 اینچی استفاده می‌کند، دایچی 150 با جسارت سراغ رینگ‌های 12 اینچی رفته تا توانایی‌های اسپرت خود را نیز به نمایش بگذارد. اگرچه این موتور در محور جلو از سیستم تعلیق فنر هیدرولیکی چنگالی استفاده می‌کند ولی در محور عقب هم‌چنان شاهد ساختار سنتی بازویی تک کمک هستیم. با این حال گفته می‌شود که توان کششی آن چیزی حدود 380 کیلوگرم است.

باک بنزین دایچی 150

این محصول با طول، عرض و ارتفاع 189، 74 و 113 سانتی‌متری یکی از بزرگ‌ترین‌ها در کلاس خودش به حساب می‌آید. به همین دلیل است که نباید از وزن 102 کیلوگرمی آن تعجب کنیم. به همین ترتیب در نظر گرفتن یک باک 6 لیتری برای آن نیز می‌تواند خبر خوبی برای مشتریانی باشد که مسیرهای طولانی را به صورت روزانه می‌پیمایند.

پیشرانه 150 سی‌سی تک سیلندر این اسکوتر قدرتی 8.3 اسب‌بخاری با 8.6 نیوتن‌متر گشتاور دارد که برای چنین کلاس کافی به نظر می‌رسد. حضور جعبه‌دنده CVT اتوماتیک و انژکتورهای Delphi کاری کرده است که این اسکوتر آسیایی خود را در حد و اندازه‌های یک نسخه اروپایی نشان دهد. به همین دلیل است که دایچی 150 در حالی می‌تواند به سرعت نهایی 83 کیلومتر برساعت برسد که مصرف سوخت میانگین آن زیر 2.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. با توجه به قیمت مقرون به صرفه این محصول نمی‌توان خرده‌ای به کاسه‌ای بودن دیسک ترمز عقبی آن گرفت.

تجربه رانندگی با دایچی 150

تجربه سواری با دایچی 150

بررسی نظر خریداران دایچی 150 نکات طلایی را برای مشتریان بعدی بازگو می‌کند. برخی از مشتریان نسبت به کیفیت پایین ساخت این موتور انتقاداتی داشته‌اند؛ اما در مقابل از شتاب و سرعت آن نیز تعریف کرده‌اند.

لرزش اولیه یکی از رایج‌ترین مشکلات فنی دایچی فوق است که به گفته کاربران هیچ راه‌حلی برای برطرف کردن آن وجود ندارد. نرم بودن فنرها در صورتی که تنها یک راکب روی موتور قرار بگیرد، به خوبی به چشم می‌آید ولی وقتی دو نفر سنگین‌وزن روی موتور سوار می‌شوند کمی شاهد کوبیدن هستیم.

اطلاع از جدیدترین اخبار موتور سیکلت و قیمت روز موتور سیکلت در باما

دیدگاه کاربران
Amir4321mohammad 1401/1/6
موتور که استار میزنم بنزین ش میریزه کجا باید تعمیر بشه
پاسخ
0
0
0