شاسی‌بلندی بزرگ با پیشرانه 6 سیلندر

فولکس‌واگن تالاگن معرفی شد

3 اردیبهشت 1400 12:38

شرکت فولکس‌واگن با معرفی کانسپت SMV در نمایشگاه خودرو شانگهای 2019، از نیت خود برای ساخت یک شاسی‌­بلند بزرگ رونمایی کرد. پس از دو سال، اکنون نسخه نهایی این محصول جدید در همان مکان به نمایش درآمده است.

طراحی این مدل در همکاری با شریک فولکس‌­واگن در چین یعنی FAW انجام گرفته که به ساخت بزرگترین محصول ساخته شده روی پلتفرم MQB منجر شده است. نام این مدل جدید تالاگن (Talagon) است که مثل تمامی شاسی­‌بلندهای خودروساز آلمانی با حرف T آغاز می­‌شود. البته مدل اطلس در این میان یک مورد استئناء بوده که آن‌هم در بسیاری از کشورها با نام ترامونت شناخته می‌­شود.

ابعاد طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورهای فولکس‌واگن تالاگن به ترتیب برابر با 5.152، 2.002، 1.795 و 2.98 متر است که در تمامی بخش‌ها بزرگتر از اطلس و تنها در فاصله محوری با آن یکسان است. صرف­ نظر از چند شاسی­‌بلند آمریکایی همچون شورولت تاهو، جی‌­ام­‌سی یوکان و کادیلاک اسکالید، کمتر خودروی شاسی­‌بلندی را می­‌توان یافت که از تالاگن بزرگتر باشد.

طراحی این مدل در همکاری با شریک فولکس‌­واگن در چین یعنی FAW انجام گرفته که به ساخت بزرگترین محصول ساخته شده روی پلتفرم MQB منجر شده است. درواقع تالاگن روی یکی از مشتقات این پلتفرم به نام MQB Evo ساخته شده و با دو چیدمان شش یا هفت نفره قابل سفارش است.

فولکس‌واگن تالاگن

طراحی ظاهری فولکس‌واگن تالاگن بسیار شبیه به سایر محصولات جدید خودروساز آلمانی است و طراحی داشبورد هم تاحدی یادآور مدل گلف است، هرچند که حساب کنسول میانی را باید جدا کرد.

پوشش چرمی بخش‌های مختلف، نورپردازی داخلی و سقف شیشه­‌ای بزرگ که بالای سر ردیف­‌های اول و دوم قرار گرفته، از مهمترین ویژگی­‌های کابین تالاگن است. همانطور که قبلاً اشاره شد، فرم کنسول میانی و دو نمایشگر مرکزی و پشت آمپر که با فاصله نزدیک قرار گرفته‌­اند هم از دیگر نکات جالب توجه است.

فولکس‌واگن تالاگن

چند پیشرانه برای فولکس‌واگن تالاگن قابل سفارش خواهد بود، که نیرومندترین آن‌ها، نمونه 2.5 لیتری شش سیلندر مجهز به توربوشارژر با 295 اسب‌­بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور است. نیروی این پیشرانه از طریق سامانه چهارچرخ محرک 4Motion و جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

غیر از تالاگن، فولکس‌­واگن چند شاسی­بلند دیگر همچون کراس‌اور برقی ID.6 و نسخه بروزرسانی شده از ترامونت و ترامونت X را نیز در نمایشگاه شانگهای 2021 به معرض نمایش گذاشته است.

دیدگاه کاربران