لامبورگینی هوراکان اهدایی پاپ، در حراجی خیریه با قیمت قابل توجهی به فروش رفت.

لامبورگینی مقدس؛ حراج هوراکان پاپ فرانسیس

26 اردیبهشت 1397 14:00

ماه نوامبر گذشته، خبر رسید که لامبورگینی یک نمونه از مدل هوراکان را به پاپ فرانسیس، مقام اول مذهب کاتولیک، هدیه کرده است. شاید بعید به نظر برسد که ریاست کلیسای واتیکان، که وقت خود را صرف امور خیریه کرده، نیازی به سوپراسپرت 10 سیلندر داشته باشد! بنابراین هنگامی که مشخص شد پاپ فرانسیس، این لامبورگینی را در حراجی خیریه به فروش رسانده و درآمد حاصل را صرف امور خیریه کرده است، چندان تعجب نکردیم.


این خودرو در حراجی موسسه ساتبی در شهر مونت کارلو برای فروش گذاشته شد و در نهایت نیز چکش حراجی برای رقم 715 هزار یورو فرود آمد در حالیکه قیمت اولیه پیشنهادی برای فروش این هوراکان رقمی بین 250 تا 350 هزار یورو بود.

 

 

بخش دیگری از عواید حاصل از این حراجی برای کمک به زنان آسیب دیده، که قربانی حوادث ترافیکی و دیگر مسائل بوده‌اند، مصرف خواهد شد. در نهایت، بخشی از این درآمد نیز به دو موسسه که در آفریقا به یاری‌رسانی کودکان و زنان نیازمند اشتغال دارند، اختصاص خواهد یافت.درآمد حاصل از این حراجی توسط شخص پاپ به تعدادی از طرح‌های خیریه تعلق می‌گیرد که یکی از این موارد، بازسازی مناطق مسیحی‌نشین ناحیه نینوا در کشور عراق است که با حمایت جامعه اسقفی آن منطقه انجام خواهد شد. این اقدام در راستای تشویق و حمایت از جامعه مسیحی این ناحیه برای بازگشت به وطن‌شان بوده که البته پس از اتفاقات چند سال اخیر نیازمند بازسازی اساسی زیرساخت‌هاست.

 

اگر بخواهیم درباره لامبورگینی مورد بحث کمی صحبت کنیم باید گفت این خودرو تفاوت زیادی با نمونه‌های عادی ارائه شده در بازارها ندارد. بدنه این خودرو سفید رنگ، به نوارهای طلایی مزین شده است که پرچم واتیکان را به یاد می آورد. پیشرانه این خودرو کوچک‌ترین تغییری نسبت به نمونه‌های عادی نداشته و همان پیشرانه 2.5 لیتری 10 سیلندر است.

 

 

 

دیدگاه کاربران