• لامبورگيني هوراکان تکنيکا
  • لامبورگيني هوراکان تکنيکا
  • لامبورگيني هوراکان تکنيکا
  • لامبورگيني هوراکان تکنيکا
  • لامبورگيني هوراکان تکنيکا
  • لامبورگيني هوراکان تکنيکا
  • لامبورگيني هوراکان تکنيکا
  • لامبورگيني هوراکان تکنيکا
  • لامبورگيني هوراکان تکنيکا
  • لامبورگيني هوراکان تکنيکا
  • لامبورگيني هوراکان تکنيکا
  • لامبورگيني هوراکان تکنيکا
  • لامبورگيني هوراکان تکنيکا
  • لامبورگيني هوراکان تکنيکا
  • لامبورگيني هوراکان تکنيکا

جمع ویژگی‌های Evo و STO

آشنایی با لامبورگینی هوراکان تکنیکا

24 فروردین 1401 10:36

درحالی‌که علاقمندان هوراکان برای معرفی نسخه آفرودر این خودروی سوپراسپرت یعنی هوراکان استراتو انتظار می­‌کشند، یک نسخه جدید از این خودرو با لقب تکنیکا - Tecnica - رونمایی شده است.

هوراکان تکنیکا با هدف پر کردن فضای خالی بین هوراکان Evo و نسخه مسابقه‌­ای STO طراحی شده تا برای استفاده در خیابان و پیست مناسب باشد.براساس اعلام لامبورگینی، هوراکان تکنیکا با هدف پر کردن فضای خالی بین هوراکان Evo و نسخه مسابقه‌­ای STO طراحی شده تا برای استفاده در خیابان و پیست مناسب باشد.

خروجی پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی لامبورگینی هوراکان تکنیکا با 29 و 5 واحد افزایش در قدرت و گشتاور نسبت به نسخه استاندارد، 631 اسب­‌بخار قدرت و 565 نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های عقب ارسال می‌­کند. بنابراین پیشرانه تکنیکا از مدل هوراکان STO و چیدمان انتقال قدرت از هوراکان Evo برگرفته شده است.

شاید در نگاه اول به چهره لامبورگینی هوراکان تکنیکا، تشخیص تغییرات ظاهری آن قابل تشخیص نباشد، ولی حقیقت این است که برخی موارد از مدل‌های کانسپت یا نسخه­‌های گران‌تر به این مدل انتقال یافته است. طرح متفاوت سپر جلو، گرافیک Y شکل چراغ‌های جلو، فرم متمایز شیشه­‌های جانبی با شباهت به Essenza SCV12 و رینگ‌های 20 اینچی Damiso با الهام از رینگ‌های مدلVision GT، از مهمترین ویژگی‌­های ظاهری لامبورگینی هوراکان تکنیکا است.

لامبورگینی هوراکان تکنیکا

اما روکش مشبک پیشرانه از جنس فیبرکربن، خروجی شش ضلعی اگزوز و همچنین سپر، دیفیوزر و باله عقب را نیز نباید از قلم انداخت. برخی از این قطعات را می‌­توان به رنگ مشکی یا همرنگ با بدنه سفارش داد.

بنابر اعلام لامبورگینی، باله عقب باعث افزایش 35 درصدی نیروی وارد بر عقب بدنه نسبت به هوراکان EVO RWD شده، درحالی‌که قطعات آیرودینامیک جلوی بدنه هم ضریب درگ را به میزان 20 درصد کاهش داده است.

به لطف استفاده از فیبرکربن در ساخت برخی قطعات بدنه همچون کاپوت، وزن خالص هوراکان تکنیکا به 1379 کیلوگرم رسیده است، که نسبت به Evo RWD، ده واحد کاهش نشان می­‌دهد.

لامبورگینی هوراکان تکنیکا

شتاب صفر تا صد لامبورگینی هوراکان تکنیکا نیز با 0.1 ثانیه کاهش نسبت به Evo RWD، به 3.2 ثانیه رسیده است، درحالی‌که نسخه STO این عمل را ظرف 3 ثانیه انجام خواهد داد.

فرمان‌پذیری محور عقب، سامانه تقسیم گشتاور، ترمزهای کربن-سرامیک با امکان تهویه و سامانه کنترل LDVI، از ویژگی‌­های بارز فنی لامبورگینی هوراکان تکنیکا است.

درباره قیمت لامبورگینی هوراکان تکنیکا اطلاعی در دسترس نیست، اما تحویل به مشتریان از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران