نسل چهارم میتسوبیشی پاجرو یکی از قدیمیترین خودروهای شاسیبلندی است که همچنان تولید میشود. هرچند آغاز تولید این مدل به سال 2006 بازمیگردد، ولی حقیقت این است که زیرساخت فنی آن با نسل سوم نقاط مشترک زیادی دارد، خودرویی که سابقه تولید آن به سال 1999 بازمیگردد. با توجه به این نکته، با اطمینان میتوان ادعا کرد که با خودرویی بسیار قدیمی روبرو هستیم.
”800 دستگاه از این خودرو تحت نام Final Edition برای عرضه به مشتریان اهل استرالیا آماده شده است.“نسخه Final Edition از میتسوبیشی پاجرو در سال 2019 در ژاپن معرفی شد تا فرصت برای یک خداحافظی خاطرهانگیز از هموطنانش برای این مدل فراهم شود. از آنجا که تاسیسات میتسوبیشی در ساکاهوگی از ماه مارس 2021 به تولید پاجرو خاتمه داده، 800 دستگاه از این خودرو تحت نام Final Edition برای عرضه به مشتریان اهل استرالیا آماده شده است.
این خودروی هفت نفره در سه تریم GLS , GLX و اکسید (Exceed) و با پیشرانه 3.2 لیتری 4 سیلندر توربودیزل به استرالیا آمده که 189 اسببخار قدرت و 441 نیوتنمتر گشتاور را از طریق جعبهدنده پنج سرعته اتوماتیک به چهارچرخ منتقل میکند. گنجایش محفظه سوخت این خودرو برابر با 88 لیتر است.
این نسخه از پاجرو همچون سایر نمونههای عرضه شده در استرالیا به برخی لوازم جانبی مجهز شده که توسط نمایندگان خودروساز ژاپنی به این خودرو اضافه میشود. این موارد اضافه شامل محافظ کاپوت، کفپوش، محافظ لبه صندوق و دفترچه سرویس و راهنمای خودرو با روکش چرمی میشود.
لوگوی Final Edition هم جزء سایر نقاط تمایز این مدل با سایر نمونههای پاجرو است ضمناینکه در تریم اکسید موارد بیشتری شامل سانروف، روکشهای چرمی و پدالهای آلومینیومی نیز اضافه میشود.
پاجرو به عنوان یکی از بهترین شاسیبلندهای جهان، از سال 1981 روی خط تولید قرار داشته و در طول عمر 40 ساله خود موفق به جلب نظر بیش از 3.3 میلیون مشتری شده است. نام این مدل در قالب «پاجرو اسپرت» زنده خواهد ماند، شاسیبلند کوچکتری که براساس پیکاپ میتسوبیشی تریتون (L200) شکل گرفته است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com