پایان عمر شاسی‌بلند افسانه‌ای

معرفی میتسوبیشی پاجرو فاینال ادیشن

25 اردیبهشت 1400 13:45

نسل چهارم میتسوبیشی پاجرو یکی از قدیمی­‌ترین خودروهای شاسی­‌بلندی است که همچنان تولید می­‌شود. هرچند آغاز تولید این مدل به سال 2006 بازمی‌گردد، ولی حقیقت این است که زیرساخت فنی آن با نسل سوم نقاط مشترک زیادی دارد، خودرویی که سابقه تولید آن به سال 1999 بازمی­‌گردد. با توجه به این نکته، با اطمینان می­‌توان ادعا کرد که با خودرویی بسیار قدیمی روبرو هستیم.

800 دستگاه از این خودرو تحت نام Final Edition برای عرضه به مشتریان اهل استرالیا آماده شده است.نسخه Final Edition از میتسوبیشی پاجرو در سال 2019 در ژاپن معرفی شد تا فرصت برای یک خداحافظی خاطره­‌انگیز از هموطنانش برای این مدل فراهم شود. از آنجا که تاسیسات میتسوبیشی در ساکاهوگی از ماه مارس 2021 به تولید پاجرو خاتمه داده، 800 دستگاه از این خودرو تحت نام Final Edition برای عرضه به مشتریان اهل استرالیا آماده شده است.

این خودروی هفت نفره در سه تریم GLS , GLX و اکسید (Exceed) و با پیشرانه 3.2 لیتری 4 سیلندر توربودیزل به استرالیا آمده که 189 اسب­‌بخار قدرت و 441 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده پنج سرعته اتوماتیک به چهارچرخ منتقل می­‌کند. گنجایش محفظه سوخت این خودرو برابر با 88 لیتر است.

این نسخه از پاجرو همچون سایر نمونه­‌های عرضه شده در استرالیا به برخی لوازم جانبی مجهز شده که توسط نمایندگان خودروساز ژاپنی به این خودرو اضافه می­‌شود. این موارد اضافه شامل محافظ کاپوت، کفپوش، محافظ لبه صندوق و دفترچه سرویس و راهنمای خودرو با روکش چرمی می­‌شود.

لوگوی Final Edition هم جزء سایر نقاط تمایز این مدل با سایر نمونه­‌های پاجرو است ضمن‌­اینکه در تریم اکسید موارد بیشتری شامل سانروف، روکش‌های چرمی و پدال­‌های آلومینیومی نیز اضافه می­‌شود.

پاجرو به عنوان یکی از بهترین شاسی‌­بلندهای جهان، از سال 1981 روی خط تولید قرار داشته و در طول عمر 40 ساله خود موفق به جلب نظر بیش از 3.3 میلیون مشتری شده است. نام این مدل در قالب «پاجرو اسپرت» زنده خواهد ماند، شاسی­‌بلند کوچکتری که براساس پیکاپ میتسوبیشی تریتون (L200) شکل گرفته است.

دیدگاه کاربران