جدیدترین کراس‌اور جک رونمایی شد

جک سه‌هول QX مدل 2021

13 تیر 1400 11:51

شرکت خودروسازی جک (JAC) که در سال 2018 جوینت‌ونچر جدیدی را با همکاری فولکس‌واگن و خودروسازی سئات تشکیل داد و نامش را سه‌هول (SOL) گذاشت، حالا خبر داده که نام این جوینت‌ونچر را از اواسط سال 2021 به Sehol تغییر داده است و به همین مناسبت نیز کراس‌اور جدیدی را با نام QX معرفی کرده. هرچند که در زبان چینی کلمه Sehol بصورت «سی‌هاو» تلفظ می‌شود ولی ما از همان نام قدیمی «سه‌هول» برای این برند استفاده می‌کنیم.

جوینت‌ونچر جک با فولکس، قبلا SOL نام داشت ولی حالا به SEHOL تغییر نام داده.سه‌هول QX با طول کلی 4.6 متر و فاصله محوری 2.7 متر، در رده کراس‌اورهای جمع و جور قرار می‌گیرد. ضمن اینکه قیمتش حدود 100 تا 150 هزار یوآن یا تقریبا 15 تا 23 هزار دلار است؛ بنابراین باید آنرا رقیب مستقیمی برای خودروهایی مانند چانگان اوشان X5، سایک رووی RX5 پلاس و گک ترامپچی GS4 پلاس بدانیم.

اما در خانواده سه‌هول، کراس‌اور جدید QX آمده تا فاصله خالی میان کراس‌اور کوچک سه‌هول X4 (یا همان جک X4) و کراس‌اور متوسط سه‌هول X7 (یا همان جک X7) را پر کند. البته هنوز نمی‌دانیم که چرا جک در نحوه نامگذاری این خودرو، سنت‌شکنی کرده و از حرف Q استفاده کرده است. در جواب این سوال، برخی‌ها می‌گویند که جک برای ساخت سه‌هول QX، از پلتفرم کاملا جدید MIS بهره گرفته و به همین دلیل نیز نامگذاری آنرا تغییر داده و حتی بعید نیست در آینده‌ای نزدیک، شاهد عرضه نسخه‌های دیگری از این پلتفرم، در سایر کلاس‌ها نیز باشیم.

جک برای طراحی کراس‌اور QX از سه‌هول X4 بیشتر الگو گرفته است تا از سه‌هول X7. اگر به ترکیب چراغ‌های جلو دقت کنید، متوجه می‌شوید که چراغ‌های بالایی از نوع LED و دی‌لایت هستند اما از چراغ‌های چهارتایی درون سپر جلو، دو چراغ بعنوان چراغ اصلی و دو چراغ دیگر نیز برای نوربالا، کاربرد دارند.

حتما می‌دانید که جک تا سال 2021، برای تمام کراس‌اورهای خانواده Sehol از موتور 4GC1 با تکنولوژی GDI استفاده کرده است و مدل جدید سه‌هول QX نیز از این قاعده مستثنی نیست. موتور 1.5 لیتری توربوشارژ این خودرو، حدود 184 اسب بخار و 300 نیوتن متر تولید می‌کند که هم می‌توان آنرا با گیربکس 6 دنده دستی یا 6 دنده دوکلاچه اتومات سفارش داد.

دیدگاه کاربران