مشخصات کی ام سی J7 پلاس
خبرهای ضد و نقیضی از کرمان موتور به گوش میرسد؛ این شرکت در پاییز سال 1399 اولین دستگاه از جک J7 را برای شروع تستهای فنی به ایران آورده بود و در حالیکه منتظر شنیدن خبرهای جدیدتری از جی7 بودیم، ناگهان انتشار تصاویری جدید از خط مونتاژ کرمان موتور در بهار 1401، همه ما را غافلگیر کرد؛ تصاویری که نشان میداد خودرویی که تولید آزمایشی آن شروع شده، جک جی7 نیست!

خودرویی که تصاویرش را مشاهده کردید، نسخه جدیدی از جک جی7 است اما قبل از آنکه به معرفی آن بپردازیم، باید توضیحی درباره نامش بدهیم. جک J7 نامی است که خودروسازی جک در بازارهای صادراتیاش از آن استفاده میکند اما در خودرو بازار چین، این خودرو تحت برند نوپای سول (Sehol) و با نام سول A5 یا Sehol A5 شناخته میشود. اما خودرویی که در خط مونتاژ کرمان موتور دیده میشود، نسخه جدیدتری از A5 است که سال 2021 با نام A5 Plus رونمایی شد ولی اندکی بعد، نامش را سول یائو یا Sehol Yao گذاشتند.
بالاخره جی7 یا A5 پلاس؟!
واقعیتش را بخواهید، برای خودمان هم مشخص نیست که کرمان موتور چه برنامهای برای عرضه این دو خودروی مختلف، در بازار کشورمان دارد! اما برخیها میگویند که ممکن است کرمان موتور، خودروی J7 را تحت برند جک در بازار کشورمان عرضه کند اما سول A5 پلاس را با لوگوی KMC در کشورمان تولید نماید. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، پس کرمانیها قطعا نام این خودرو را هم تغییر میدهند و شاید آنرا با نام KMC A5 یا KMC J7 یا حتی KMC J7 Plus به تولیدانبوه برسانند.
طراحی جک A5 پلاس
شرکت سازنده نهایت تلاش خود برای معرفی این سدان میانسایز به عنوان گزینهای مناسب برای جوانان را به کار بسته، به همین دلیل چهره آن را تاحدی خشن و اسپرت طراحی کرده است.
عبور نوار فلزی از بخش میانی جلوپنجره، این قطعه را به دو بخش تقسیم کرده است، درحالیکه چراغهای تیزگوشه و کشیده جلو، به 142 واحد روشنایی LED مجهز شده.

چراغهای باریک و پیوسته LED در عقب، تزئین رکابهای جانبی، لبه سپر جلو و دیفیوزر عقب به رنگ قرمز و باله عقب، سایر نکات قابل توجه در فرم بدنه سول یائو است. رینگهای خودرو نیز به رنگ مشکی درآمده که در کنار کالیپر ترمزهای قرمز، جلوه زیبایی دارد.
طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای سول یائو به ترتیب برابر با 4.78، 1.82، 1.492 و 2.77 متر اعلام شده است، که این خودرو را کمی بزرگتر از مدلهای همرده نشان میدهد.
کابین و امکانات جک A5 پلاس
در فضای کابین با ترکیب دو رنگ مشکی و قرمز به همراه فرمان با طرح چهار شاخه، پدالهای تعویض دنده پشت فرمان و صندلیهای اسپرت روبرو هستیم که بازهم اراده سازندگان این خودرو برای جلب نظر مشتریان جوان را به نمایش میگذارد.
سول یائو به دستیار هوشمند هوآوی مجهز شده است، که از دستیار صوتی پشتیبانی کرده و توانایی کنترل 272 عملکرد از این طریق را در اختیار دارد.

سطح 2 فناوری دستیار رانندگی خودکار در سول یائو پیشبینی شده که کروزکنترل تطبیقپذیر، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از روبرو، دستیار حرکت بین خطوط، پایش نقطه کور، هشدار باز بودن در و دستیار تعویض خط را شامل میشود. به لطف چند دوربین با زاویه دید عریض و 12 رادار فراصوت، دستیار پارک خودکار قادر به یافتن جای خالی پارک و انجام کامل عملیات بدون دخالت راننده خواهد بود.
نمایشگر بزرگ روی کنسول میانی، دوربین 360 درجه، سقف شیشهای و شارژ بیسیم تلفن همراه، از دیگر امکانات موجود در کابین سول یائو به شمار میآید.
مشخصات فنی جک A5 پلاس
این سدان میانسایز به پیشرانه 1.5 لیتری توربو با 184 اسببخار قدرت مجهز است، که جعبهدنده شش سرعته دوکلاچه اتوماتیک آن را همراهی میکند. خروجی پیشرانه سول یائو در مقایسه با نسل جدید هوندا سیویک که آن هم قلب 1.5 لیتری توربو در سینه دارد بهتر است، اما زود است تا در مورد کیفیت آن قضاوت کنیم.
بنابر اعلام شرکت سازنده، میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برابر با 6.98 لیتر در صد کیلومتر مسافت خواهد بود.
رقیبان جک A5 پلاس در ایران
سول یائو، دو رقیب مستقیم در بازار کشورمان دارد؛ برادران چری آریزو اولین حریفان این خودرو هستند که در مدلهای چری آریزو 5 توربو IE و همچنین فونیکس آریزو 6 پرو، کار کرمان موتور را سختتر میکنند. دومین رقیب این خودرو، رسپکت بهمن موتور است که در اواسط 1401 به بازار کشورمان خواهد آمد. افامسی 511 از شرکت فردا موتور، سومین رقیب این خودروست ولی 511 همانند تارا اتوماتیک، نمیتواند هیچ خطری برای بازار کرمان موتور داشته باشند.
قیمت جک A5 پلاس کرمان موتور
محصول جدید برند سول (از زیر مجموعههای JAC)، که قرار بود با نام جک A5 پلاس عرضه شود اما نامش به سول یائو (Yao) تغییر کرده، قرار بود با قیمتی کمتر از 16 هزار دلار در بازار چین عرضه شود. پس بنابراین در صورت حضور در بازار ایران، حتما قیمتی فراتر از 700 میلیون تومان خواهد داشت.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : باما
برای اطلاع از اخبار روز خودرو، ایمیل خود را وارد نمایید
آخرین اخبار دنیای خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.