موسسه J.D. Power گزارش می‌دهد

خودروهای RAM درصدر کیفیت بازار آمریکا

14 شهریور 1400 11:54

موسسه J.D. Power هر ساله رتبه‌بندی کیفیت اولیه‌ خودروهای جدید را اعلام می‌کند. این مطالعه و تحقیقات، در طی 90 روز اول مالکیت خودروی جدید انجام می‌شود و شامل پاسخ‌های بیش از 110 هزار نفر است، که خودروی مدل 2021 را خریدند و یا اجاره کرده‌اند. این سوالات همه‌ ابعاد یک خودرو از عملکرد گرفته تا سیستم‌های فناوری و موارد غیرعینی مانند تجربه‌ رانندگی را پوشش می‌دهد.

براساس گزارش کیفیت موسسه J.D. Power، خودروهای برند رم در سال 2021، در جایگاه اول کیفیت قرار می‌گیرند.تمامی خودروسازان بزرگ در بازار آمریکا، به جزء تسلا، در این نظرسنجی شرکت می‌کنند. طبق J.D. Power، تسلا در برخی از ایالت‌ها اجازه‌ تهیه‌گزارش را نمی‌دهد.

طبق اعداد فهرست شده، خودروهای برند رم با امتیاز 128 مشکل در 100 دستگاه، در جایگاه اول قرار می‌گیرد. خودروهای دوج از گروه استلانتیس نیز با امتیاز 139 مشکل در 100 دستگاه، رتبه‌ دوم را کسب می‌کند. پس از آن، خودروهای لکسوس و میتسوبیشی با 144 مشکل در 100 دستگاه، قرار گرفته‌اند. خودروهای کیا نیز با امتیاز 146، جایگاه پنجم را کسب کرده است.

و اما بدترین‌های لیست شامل خودروهای آلفارومئو با امتیاز 204، خودروهای ولوو با امتیاز 210 و خودروهای فولکس‌واگن با امتیاز 213، هستند. یکی از بدترین نمره‌ها برای خودروهای آئودی با 240 مشکل در هر 100 دستگاه، ثبت شده است. کرایسلر نیز آخرین خودروساز لیست با بیش‌ترین مشکل‌ها است.

 به جز رتبه‌بندی خودروسازان، نظرسنجی J.D. Power مدل‌های خاص را در 9 گروه رتبه‌‌بندی می‌کند. که بهترین‌ها در هر دسته براین اساس است:

موسسه J.D. Power، برای سال 2021، خاطرنشان می‌کند که پیشرفت سالانه، نسبت به میانگین پیشرفت 3 درصدی دهه گذشته، کاهش یافته و به 2 درصد رسیده است. این مطالعه، ناامیدی مشتریان از فناوری را به عنوان عامل اصلی تغییر نشان می‌دهد و از جمله‌ آن می‌توان به پیچیدگی و مشکلات اتصال تلفن هوشمند به سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی، اشاره کرد.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران