آمار فروش پایین ژاپنی محبوب در هند

خداحافظی با تویوتا یاریس

16 مهر 1400 12:10

تویوتا یاریس، یک خودروی کوچک بسیار محبوب در اروپاست که نسل چهارم آن بین پرفروش‌ترین خودروها قرار دارد؛ در حالی که در کشور هند وضعیت آن کاملاً متفاوت است و به کندی فروش می‌رود. از این رو، تویوتا قصد دارد آن را از بازار این کشور حذف کند. در آمریکا نیز نسخه‌ای متفاوت از یاریس، بر اساس مزدا2، موجود بود که سال گذشته عرضه‌ی آن متوقف شد.

تویوتا تنها 19,784 دستگاه از یاریس را طی سه سال در هند فروخت و حالا آن‌ها قصد دارند، یاریس را از بازار این کشور حذف کنند.در سال 2018، تویوتا مدل یاریس سدان را انحصارا در هند عرضه کرد. نسل سوم یاریس XP150، که در اکثر بازارهای آسیایی با نام یاریس Ativ و یا Vios شناخته می‌شود، در سال 2013 معرفی و در سال 2016 فیس‌لیفت شد. این خودرو مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی بوده که توسط یک گیربکس پنج سرعته‌ دستی و یا CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. همچنین تحهیزات ایمنی بسیاری را ارائه می‌دهد.

تویوتا تنها 19,784 دستگاه از یاریس را طی سه سال در هند فروخت. این تعداد در بازاری با رقبایی مانند هوندا سیتی، هیوندای ورنا و ماروتی-سوزوکی سیاز کافی نیست و همچنین با گرایش مشتریان به سوی شاسی‌بلندها، در حال کاهش است.

طبق گزارش The Economic Times، سخنگوی شرکت تویوتا گفت که Toyota Kirloskar Motor (سرمایه‌گذاری مشترک هند و تویوتا) از تاریخ 27 سپتامبر 2021، فعالیت یاریس را در هند متوقف کرده است. این اقدام، بخشی از استراتژی تویوتا برای تامین نیازهای مشتری، از طریق فناوری‌های پیشرفته و ارائه محصولات، است. تویوتا به مالکان اطمینان داده که قطعات یدکی یاریس، حداقل به مدت 10 سال در دسترس خواهد بود.

گزارش Autocar India می‌گوید که به احتمال زیاد تویوتا در ماه‌های آینده، نسخه تغییر شکل یافته Maruti Suzuki Ciaz را به عنوان یاریس در بازار هند، عرضه می‌کند. البته هنوز مشخص نیست که این مدل با نام یاریس از راه می‌رسد و یا نام جدیدی دریافت می‌کند. علاوه بر آن، تویوتا هاچ‌بک گلانزا - Glanza - را با اندازه مشابه ارائه می‌دهد که نسخه تغییریافته‌ ماروتی-سوزوکی بالنو است و همچنین کراس‌اور Urban Cruiser را که براساس ماروتی-سوزوکی برزا بوده، عرضه می‌کند.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران