با جلوپنجره نورانی

معرفی ب‌ام‌و سری 3 گرن لیموزین نسخه Iconic Edition

25 مهر 1400 11:53

ب‌ام‌و سری 3 گرن سدان را نمی­‌توان خودرویی کاملاً جدید دانست . در واقع سابقه عرضه نسخه با فاصله محوری بیشتر از این سدان جمع‌وجور آلمانی به سال 2012 و در زمانی که نسل F30 روی خط تولید قرار داشت، بازمی­‌گردد. این مدل برای راضی نمودن سلیقه مشتریان چینی پا به عرصه گذاشت، اما در نسل جدید ب‌ام‌و سری 3 اوضاع فرق کرده چراکه نسخه بدنه بلند این خودرو که با نام گرن سدان (Gran Sedan) یا گرن لیموزین (Gran Limousine) شناخته می‌شود، در کشورهای هندوستان، مالزی و تایلند نیز به فروش می­‌رسد. نکته جالب اینکه غیر از چین، این خودرو در کشورهای مالزی و هند نیز مونتاژ می‌شود.

این نخستین بار نیست که یک محصول ب‌ام‌و به جلوپنجره نورانی مجهز شده، اما این امر در سری 3 کاملاً بی­‌سابقه است.اما شرکت ب‌ام‌و تصمیم گرفته نسخه تازه‌­ای از مدل حاضر در بازار هند یعنی گرن لیموزین را به مشتریان معرفی کند، که نکته‌­ای جالب توجه در چهره خود به همراه دارد. از جلوپنجره نورانی این مدل صحبت می­‌کنیم که آن را از سایر نمونه­‌ها متمایز ساخته است. هرچند این نخستین بار نیست که یک محصول ب‌ام‌و به جلوپنجره نورانی مجهز شده، اما این امر در سری 3 کاملاً بی­‌سابقه است.

البته ب‌ام‌و سری 3 گرن لیموزین Iconic Edition به جز جلوپنجره نورانی، به جزئیات لوکس دیگری هم مجهز شده است. اهرم کریستالی تعویض دنده، افزایش اندازه پشت­‌سری صندلی‌­های عقب با ابعاد مشابه با سری هفت، آویز کت برای مشتریان شیک‌پوش این خودرو، سقف شیشه‌­ای پانوراما، نورپردازی داخلی، تهویه مطبوع خودکار سه منطقه‌­ای و افزایش مواد عایق صوت، جزء سایر ویژگی­‌های این خودرو به شمار می‌­آید ضمن‌­این‌که به لطف افزایش فاصله بین محورها، فضای سرنشینان عقب بسیار بیشتر از سری 3 استاندارد است.

ب‌ام‌و سری 3 گرن لیموزین نسخه Iconic Edition

مشتریان ب‌ام‌و سری 3 گرن لیموزین Iconic Edition می‌­توانند یکی از سه رنگ مشکی کربن، نقره‌­ای کشمیر و سفید Mineral را برای این خودرو سفارش دهند.

برای انتخاب پیشرانه هم دو گزینه در مقابل خریداران قرار گرفته است، که شامل پیشرانه 2 لیتری توئین پاور توربو با 258 اسب­‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور برای مدل 330Li و پیشرانه 2 لیتری توئین پاور توربودیزل با 190 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور در مدل 320Ld خواهد بود.

لازم به‌ذکر است که امکان سفارش سامانه چهار چرخ محرک برای گرن لیموزین وجود ندارد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران