استراحت کنید، غذا بخورید و خودرویتان شارژ شود

ایستگاه شارژ متفاوت آئودی

4 دی 1400 17:30

اغلب ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی خیلی هیجان‌انگیز نیستند. چراکه بسیاری از آن‌ها فقط شامل تعدادی کابل شارژ هستند که پشت یک پارکینگ قرار گرفته‌اند. اما آئودی با پروژه هاب شارژ خود این ایده را تغییر داده است.

نکته جذاب این ایستگاه‌ها، قابلیت جدیدی موسوم به مکعب‌های انعطاف‌پذیر است که این اجازه را به مسئولین می‌دهد، که ظرف چند روز ایستگاه را مونتاژ و یا جدا کنند.اکنون به جای بازدید از یک پارکینگ متروکه، صاحبان وسایل نقلیه برقی با تجربه متفاوتی از شارژ خودروی خود آشنا خواهند شد. چیزی که بیشتر شبیه سالن‌های فرودگاهی است.

اولین مرکز شارژ جدید آئودی همانطور که اوایل سال جاری اعلام شد، تا چندی دیگر در نورنبرگ آلمان بازگشایی خواهد شد. این یک هدیه کریسمس به ساکنان این شهر از سوی آئودی است. چراکه مالکان خودروهای برقی می‌توانند یکی از 6 ایستگاه شارژ را از طریق برنامه myAudi خود رزرو کنند.

زمانی که یک خودروی برقی برای شارژ به پورت مربوطه متصل می‌شود، آن‌ها می‌توانند از سالن ویژه در طبقه بالا بازدید کنند. این سالن تقریباً 200 متر مربع وسعت دارد و دارای طراحی باز و فضای نشیمن متعددی است که رانندگان می‌توانند حین شارژ شدن خودروی خود در آنجا استراحت و یا حتی کار کنند. در غیر اینصورت آن‌ها می‌توانند با حضور در بخش اصلی مقابل یک نمایشگر عظیم 98 اینچی قرار بگیرند و اطلاعات مربوط به شارژ خودرو را مشاهده کنند. اگر این موارد برای مشغول نگه داشتن شما کافی نیست، می‌توانید از بخش تحویل غذای «به موقع» نیز استفاده کنید.

ایستگاه شارژ متفاوت آئودی برای خودروهای برقی

پروژه هاب شارژ آئودی هم‌چنین دارای یک ایستگاه تعویض باتری برای دوچرخه‌های برقی، سرویس امانت دادن اسکوترهای برقی و البته تست درایو مدل‌های Q4 e-tron و RS e-tron GT است. نکته جذاب این ایستگاه‌ها، قابلیت جدیدی موسوم به مکعب‌های انعطاف‌پذیر است که این اجازه را به مسئولین می‌دهد، که ظرف چند روز ایستگاه را مونتاژ و یا جدا کنند. این ایستگاه‌ هم‌چنین از باتری‌های استفاده‌شده خودروها استفاده می‌کنند و دیگر نیازی به خطوط برقی فشار قوی و ترانسفورماتورهای گران‌قیمت برای تاسیس آن نیست. هاب شارژ دارای ظرفیت ذخیره موقت 2.45 مگاواتی است. این یعنی ایستگاه فوق فقط به یک اتصال متوسط 200 کیلوواتی شبکه برق نیاز دارد.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران