گاو ایتالیایی خشمگین‌تر از قبل

معرفی لامبورگینی اوروس 1001 اسب‌بخاری

7 دی 1400 12:07

اوروس تنها شاسی‌بلند لامبورگینی است و همانند سایر محصولات شرکت، با چهره‌ای خشن و تهاجمی طراحی شده و آماده نبرد با سوپراسپرت‌هاست. اما همیشه افرادی وجود دارند، که طالب قدرت و توان بیش‌تری هستند. از این رو، شرکت منصوری و MTM  با همکاری یکدیگر، خودرویی قوی و برازنده ایجاد کرده‌اند.

قدرتی که این اوروس خارق‌العاده تولید می‌کند، معادل 1001 اسب‌بخار است که با بوگاتی ویرون مجهز به پیشرانه 8 لیتری چهارتوربو W16 مطابقت دارد.این نسخه خاص از لامبورگینی اوروس، هم از نظر ظاهر و هم از نظر صدای پیشرانه 4 لیتری V8، ارتقا پیدا کرده است. منصوری، اصلاحات بصری فراوانی را روی این اوروس اعمال کرده و با اضافه کردن لبه‌ها و ورودی‌های هوا غول‌پیکر، چهره تهاجمی‌تری را برای آن رقم زده است. درقسمت عقب خودرو نیز یک دیفیوزر بزرگ به همراه اگزوز سه‌گانه تعبیه شده در بخش مرکزی، دیده می‌شود که یادآور Ghostface (چهره روح مانند) در فیلم‌های Scream است.

شرکت MTM نیز در این پروژه، مسئولیت استخراج بیش‌ترین توان ممکن از پیشرانه را داشته و این کار را با بهره‌گیری از یک جفت توربوشارژ بزرگ‌تر، سیستم ورودی ارتقایافته، فیلتر هوا سفارشی و یک گیربکس هشت سرعته ZF برای تحمل بار اضافی، انجام داده است.

قدرتی که این اوروس خارق‌العاده تولید می‌کند، معادل 1001 اسب‌بخار است که با بوگاتی ویرون مجهز به پیشرانه 8 لیتری چهارتوربو W16 مطابقت دارد.

لامبورگینی اوروس 1001 اسب‌بخاری

کیت مرحله سوم MTM، گشتاور را به عدد 1250 نیوتن‌متر می‌رساند که به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود تا بار زیادی به گیربکس وارد نشود. البته اوروس استاندارد نیز ضعیف نیست و تنها 3.6 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد و تا نهایت سرعت آن 305 کیلومتر برساعت است.

این اولین باری نیست که MTM روی این موتور کار می‌کند؛ زیرا اوایل ماه بود که اخباری درباره نسل اخیر آئودی RS6 Avant با قدرت چهار رقمی شنیدیم.

لازم به ذکر است، که لامبورگینی در حال آماده‌سازی یک فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای برای اوروس است و شاید پیشرانه V8 را ارتقا دهد تا قدرتی بیش‌ از 650 اسب‌بخار تولید کند. احتمالاً این محصول جدید در سال 2022 معرفی می‌شود.

دیدگاه کاربران