• ون اينرودز بهمن
  • ون اينرودز بهمن
  • ون اينرودز بهمن
  • مشخصات اينرودز بهمن موتور
  • ماشين اينرودز بهمن
  • ماشين اينرودز بهمن
  • ماشين اينرودز بهمن

افزایش قیمت 23 میلیونی در بهار 1403

بررسی ون اینرودز باری بهمن موتور (اینرودز کارگو)

27 فروردین 1403 11:55

افزایش قیمت اینرودز در بهار 1403

شرکت بهمن موتور در تاریخ 26 فروردین‌ماه 1403، قیمت ون باری اینرودز را تغییر داده است. براساس اطلاعیه رسمی این شرکت، ون اینرودز که تا قبل از این، با قیمت تقریبی 793 میلیون تومان فروخته می‌شد، حالا با افزایش قیمت 23.4 میلیونی همراه شده است و از این به بعد، با قیمت جدید 817 میلیون و 106 هزارتومان فروخته می‌شود.

تغییر قیمت ون اینرودز بهمن موتور
زمان قیمت مصوب
فروردین 1402 559 میلیون
اردیبهشت 1402 799.880 میلیون
تیر 1402 699.015 میلیون
مهر 1402 793.681 میلیون
فروردین 1403 817.106 میلیون

*قیمت‌‌ها برحسب تومان است.

زمان گارانتی و سرویس رایگان چقدر است؟

خرداد 1401: همزمان با شروع فروش ون اینرودز از هفته سوم خردادماه، شرکت بهمن موتور بدنبال افزایش سهم خود از بازار این گروه از خودروهاست؛ طبق ادعای این شرکت، بهمن موتور هم‌اکنون سهم 20 درصدی در بازار خودروهای تجاری سبک ایران دارد ولی با آمدن ون اینرودز، این شرکت باید منتظر موفقیت‌های بیشتری باشد. البته ون اینرودز نیز ویژگی خاص خودش را دارد که می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت‌های بهمن‌ موتور در سال‌های آینده باشد. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

1- شاسی یکپارچه دارد که در مقایسه با وانت‌های شاسی مستقل، بدنه خودرو مقاوت بهتری در زمان بروز حوادث خواهد داشت.
2- گارانتی آن، معادل 2 سال یا 50 هزار کیلومتر است.
3- سرویس رایگان آن، یکسال یا 20 هزار کیلومتر است.
4- در حال حاضر با استاندارد آلایندگی یورو 5 ساخته می‌شود اما در صورت الزامی‌شدن یورو 6، امکان ارتقا و دست‌یابی به این سطح از استاندارد آلایندگی را هم دارد.
5- نخستین خودروی کشور است که توانسته استانداردهای 85گانه را دریافت کند.
6- به جای تسمه تایم، دارای زنجیر تایم است. به همین دلیل مالکان خودرو تا 400 هزار کیلومتر، نیازی به تعویض این قطعه ندارند.
7- فضای بار آن، برای استفاده از حداکثر ظرفیت ممکن ساخته شده. به همین دلیل علاوه بر نصب کفی آلومینیومی، دیواره‌ها نیز با کاور، روکش شده‌اند.

قیمتگذاری ون اینرودز برای اولین بار

خرداد 1401: همزمان با آغاز فروش اینرودز بهمن موتور، بالاخره قیمت قطعی این محصول جدید نیز مشخص شده است. درحالیکه در مراسم رونمایی اینرودز در زمستان 1400، قیمت ون اینرودز را حدود 500 میلیون تومان اعلام کرده بودند، اما بهمن موتور از تاریخ 24 خردادماه، ون اینرودز را با قیمت قطعی 559 میلیون تومان تحویل خریداران می‌دهد.

رونمایی ون اینرودز در ایران

اسفند 1400: ون اینرودز، محصول جدید بهمن موتور، که به دلیل شیوع کرونا در کشورمان، مراسم رونمایی‌اش به تعویق افتاده بود، بالاخره در تاریخ 3 اسفندماه 1400 رسما معرفی شد.

در مراسم رونمایی خودروی جدید بهمن موتور، آقای ضرابیان (مدیرعامل بهمن موتور) ضمن اعلام شروع تولید با میزان داخلی‌سازی 30 درصدی در ایران، زمان عرضه اولیه ون اینرودز به بازار را نیز اریبهشت‌ماه 1401 تعیین کرد. ضمن اینکه قیمت اولیه ون اینرودز احتمالا معادل 498 میلیون تومان است.

آقای ضرابیان در این مراسم، یادآوری کرد که در سال 1401 علاوه بر ون اینرودز، سه محصول جدید این شرکت شامل دیگنیتی پرستیژ، فیدلیتی پرستیژ و رسپکت بهمن موتور نیز عرضه خواهند شد.


ون اینرودز؛ محصول قدیمی دانگ فنگ

بهمن موتور در سال 1400، برای عرضه چهار محصول کاملا جدید برنامه‌ریزی کرده که از میان آنها، تکلیف 2 محصول، یعنی خودروهای دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم مشخص شده است. محصول سوم نیز خودرویی در سگمنت سدان‌هاست که در سال 1401 با نام رسپکت بهمن موتور، به بازار کشورمان خواهد آمد. اما چهارمین محصول این شرکت، برای بازار خودروهای تجاری ایران درنظر گرفته شده و مانند همه محصولات تجاری دیگر خودروسازان، قرار نیست به تیراژهای بالایی دست پیدا کند اما می‌تواند به محصولی موفق و با فروش خوب، تبدیل شود.

ون جدید بهمن موتور، که نام اینرودز (inroads) برای آن درنظر گرفته‌اند، ساخت شرکت دانگ‌فنگ موتور (DFM) است و در بازار چین، توسط جوینت‌ونچر دانگ‌فنگ سوکون (DFSK) تولید می‌شود. اگر نام این جوینت‌ونچر، برای‌تان آشنا نیست باید بدانید همان شرکتی است که محصولات سواری‌اش را تحت برند فنگون (Fengon) می‌فروشد و خودرو دیگنیتی بهمن موتور نیز ساخت همین شرکت است.

ون اینرودز را در بازار چین، با نام سری C یا C-series می‌شناسند. دانگ‌فنگ سری C هم بصورت ون و هم بصورت کامیونت سبک، عرضه می‌شوند. ون‌های خانواده C، به لحاظ ابعاد و اندازه، بزرگتر از ون‌های دانگ‌فنگ سری K یا K-series هستند و چندین مدل مختلف دارند؛ نسخه‌های «مسافربری» آن با نام‌های C36 و C37 و C56 شناخته می‌شوند که بیشترین تفاوت‌شان مربوط به سطح آپشن‌ها و همچنین تعداد سرنشینان است. به عنوان مثال، مدل‌های C36 در نسخه‌های 5 نفره و حداکثر 7 نفره فروخته می‌شوند اما خریداران مدل‌ C37، امکان انتخاب چیدمان‌های 9 نفره یا حتی 11 نفره را هم دارند. دانگ‌فنگ همچنین برای نامگذاری مدل‌های برقی این خانواده، از حرف E در اول اسم‌شان استفاده می‌کند. مثل مدل‌های EC35 و EC36.

ون‌های خانواده سری C دانگ‌فنگ، در قالب نسخه‌های «باری» یا اصطلاحا کارگو ون (Cargo Van) هم عرضه می‌شوند؛ یعنی فقط صندلی‌های ردیف جلو را دارند و تمام فضای عقبی آنها، برای حمل بار اختصاص یافته است. 

حالا که با خانواده دانگ‌فنگ سری C آشنا شدید، باید بگوییم که ون اینرودز بهمن موتور، در واقع نسخه‌ باری از دانگ‌فنگ C35 است. البته بعید نیست که بهمن موتور، نسخه مسافربری این ون را هم در آینده‌، مونتاژ کند.

مشخصات فنی اینرودز بهمن موتور

بهمن موتور برای ون اینرودز، از موتور DK15 دانگ‌فنگ استفاده کرده؛ موتوری که می‌تواند بیانگر اقتصادی بودن این خودرو باشد. 

کد موتور DK15-06NA
نوع موتور 1.5 لیتری یورو 5
قدرت تقریبی 104 اسب بخار
گشتاور 140 نیوتن متر
گیربکس 5 دنده دستی
سرعت 140 کیلومتر برساعت
وزن 1285 کیلوگرم
حجم باک 55 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز، گردآوری شده است.

مانند اکثر خودروهای تجاری بازار ایران، ون اینرودز بهمن موتور نیز فاقد گیربکس اتوماتیک است. ضمن اینکه محور محرک آن، روی دیفرانسیل عقب قرار دارد.

امکانات ون اینرودز بهمن موتور

ون اینرودز، قرار است محصولی تجاری و نسبتا اقتصادی باشد. پس وقتی به لیست امکانات این خودرو توجه می‌کنید، دنبال ویژگی خاصی نباشید! 

  • دو ایربگ
  • ترمز دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب
  • کنترل پایداری و کنترل کشش
  • رینگ 14 اینچ آلومینیومی
  • مانیتور 9 اینچی لمسی
  • دوربین عقب
  • سنسور عقب
  • سنسور فشار باد تایر
  • فرمان برقی
  • چراغ دی لایت
  • تهویه دیجیتال

رقیبان ون اینرودز در ایران

بعد از حذف ون مکسوس V80 در شرکت بهمن دیزل، حالا باید ون اینرودز را تنها محصول بهمن موتور در گروه ون‌ها بدانیم. خوشبختانه ون اینرودز بهمن موتور، با رقیبان زیادی قرار نیست مواجه شود اما این موضوع، به معنی آسان‌بودن موفقیتش نیست. مهم‌ترین و جدی‌ترین رقیب اینرودز، ون‌های اروپایی شرکت پارسیان موتور یا همان فیات دوکاتو است. اگر اینرودز از پس این رقیب اروپایی و به شدت جان‌سخت، برآید باید در گام بعدی، با هیوندای H350 از شرکت سروش دیزل مواجه شود.

بعد از فیات و هیوندای، ون اینرودز بهمن موتور، فقط دو حریف مهم دیگر را در جلوی خود، می‌بیند. یکی از آنها ون فوتون ویو CS2 است که با نام ون وانا توسط شرکت ایران خودرو دیزل تولید می‌شود. دیگری نیز یک محصول نسبتا تازه‌واردی است که جک سانری نام دارد و توسط شرکت آرین دیزل در کشورمان مونتاژ می‌شود.


بررسی انواع ون اینرودز در بازار

برای آشنایی با نسخه‌های مختلف ون اینرودز بهمن موتور، و همچنین جهت اطلاع از مشخصات فنی ون اینرودز و نحوه فروش اینرودز بهمن، مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/1/21
اگه میشد کاربری مسافر بری هم براش بگیری خیلی خوب بود چون تو این رنج قیمت ون مسافر بری صفر کیلومتر اصلا نیست
پاسخ
0
0
0
Mola 1402/7/7
سلام بیشتر استفاده باری داره بجای اتاق گذاشتن رو وانت بنظرم این بهترو قشنگتره
پاسخ
0
0
0
Hoo13471348 1402/6/25
سلام..وضعیت لوازم یدکی؟؟
پاسخ
1
0
0
akbar 1402/8/9
وضعیت یدکی؟؟داغون...فقط وفقط توکل کشور،خودبهمن موتور داره،قیمت؟خون پدرمدیرعاملش
0
0
pooyadrn 1401/8/11
ظاهراً صندلی‌های راحت و مسافرتی ندارن و شهری هست. اگر چهار چرخ متحرک بود کمپر طبیعت گردی جمع م جوری میشد
پاسخ
1
0
1
Msi1376 1402/6/21
میشه بیشتر توضیح بدین
0
0
hnozohour 1400/12/3
برای ۴تا۵ سرنشین خوبه،اتومبیل خانوادگی.
پاسخ
2
1
1
akbar 1402/6/23
سلام ۴تا۵سرنشین رومیخوایدجلوبشونید؟یاعقب؟جلوبشونیدکه جریمه میشید؛عقب که بشونیدکه نه پنجره داره نه نورگیر،میخواید زندانی جابجاکنید یااسیرجنگی؟
0
0
HjAj 1401/2/28
البته عقبش صندلی نداره فکر کنم. یعنی مثل وانت سقف داره
0
1