• ون آتين C230 باري
  • ون آتين‌ C230 آتين خودرو ديزل

عرضه ون آتین در دو نسخه تجاری و مسافری

بررسی ون آتین C230 باری آتین خودرو دیزل

7 آبان 1402 16:02

عرضه ون آتین در دو نسخه تجاری و مسافری

خودرو ون آتین 230، نسخه فیس لیفت شده از ون دانگ فنگ k33-561 است که در ایران با کدهای C و P 230 شناخته می شود.

نسخه 230P ، که از ابتدای کلمه Passenger گرفته شده، نسخه مسافری به حساب می آید که 14+1 صندلی دارد. برای راحتی بیشتر مسافران، شرکت آتین خودرو دیزل قصد دارد صندلی های اتوبوسی را برای آن نصب کند.

نسخه دوم با کد  C230، از ابتدای کلمه Commercial گرفته شده که به معنی تجاری است. این نسخه تفاوت های ظاهری مشخصی نسبت به نسخه مسافری دارد که از جمله مهم ترین آن می توان به بزرگ تر شدن ابعاد در عقب و نصب شب رنگ های اخطار در دور خودرو اشاره کرد.

موتور این دو ون، نسخه 2.3 لیتری توربو دیزل ساخت رنو-نیسان است که با کد M9T-600 شناخته می شود. این شرکت ادعا کرده که علاوه بر محصولات رنو و نیسان، بر روی یکی از ون های بنز نیز مورد استفاده قرار می گیرد. خروجی این موتور به 140 اسب بخار قدرت در دور 3200 و 370 نیوتن متر گشتاور در بازه 1400 تا 2400 می‌رسد. نیروی تولید شده از طریق یک گیربکس 6+1 دنده دستی به چرخ های جلو منتقل می‌شود.

ون آتین 230 ارتفاعی برابر 2890 میلی متر دارد که نسبت به بسیاری از رقبای خود در بازار، بلندتر است. ابعاد داخلی اتاق نیز 3310×1810×1910 میلی متر بوده که با کمک درهای بزرگ، که تا انتهای سقف خودرو باز می شود، فضای بسیار مناسبی را برای بارگیری در نسخه تجاری فراهم می کند. برای نسخه مسافری هم امکان نصب 11 صندلی در عقب، دو صندلی در جلو و یک صندلی راننده وجود دارد.

فیس لیفت ون آتین در ایران

مرداد 1402: شرکت آتین خودرو دیزل، اردیبهشت سال 1401 از ون بزرگی با دو کاربری رونمایی کرد. ون k33-561 که با نام تجاری یوفنگ V9 پلاس در بازارهای آسیایی عرضه می‌شود، محصولی از گروه دانگ‌فنگ است و آتین خودرو دیزل به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه ماموت، برنامه داشت تا این ون چینی را با لوگو و برند خودش، مونتاژ و وارد بازار ایران کند.

اما اکنون پس از گذشت یکسال که آتین خودرو دیزل هیچ فعالیت تبلیغاتی نداشته، مشخص شده که برنامه این شرکت تغییر کرده است. باتوجه به اطلاعات و تصاویر دریافتی از واردات ون جدید این شرکت، گویا آتین خودرو تصمیم گرفته تا فیس‌لیفت جدید و ارتقایافته ون باری مذکور را به بازار ایران کند. براساس اسناد، این شرکت اقدام به ثبت سفارش CKD قطعات ون دانگ‌فنگ نموده و برنامه دارد تا آن را با نام ATIN C230 عرضه کند. البته باتوجه به کاتالوگ بدست آمده، همچنان لوگو ون، دانگ فنگ بوده و این احتمال وجود دارد که در آینده و در نسخه مونتاژی، لوگو خودرو هم تغییر کند.

هنوز به صورت رسمی اعلام نشده که ون آتین C230 با چه پیشرانه‌ای وارد بازار ایران خواهد شد؛ اما این ون در بازار روسیه مجهز به پیشرانه 2.3 لیتری توربو دیزل با استاندارد یورو 6 است که با اتصال به گیربکس 6 سرعته دستی، توانایی تولید 136 اسب بخار قدرت را دارد.

فیس لیفت ون آتین 230

مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی آتین C230 عبارتند از سامانه کنترل پایداری، کلاستر نیمه دیجیتالی، سیستم کروز کنترل ، سیستم تهویه مطبوع دستی، نمایشگر لمسی همراه با دوربین عقب، چراغ های روز (دی لایت)، تنظیم برقی زوایای داخلی آینه های جانبی، فرمان هیدرولیک، ترمز ABS، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، سیستم تصفیه هوا، سیستم ایموبلایزر و ... .

رونمایی ون آتین خودرو در نمایشگاه تهران 1401

خرداد 1401: شرکت آتین‌ خودرو دیزل، از زیرمجموعه‌های گروه ماموت دیزل است که قبلا در تولید و تامین قطعات خودرو فعالیت داشت. این شرکت در نمایشگاه خودرو تهران 1401 نیز حضور یافت و ون آتین‌ خودرو را معرفی کرد. این ون در واقع محصول برند چینی دانگ‌ فنگ (DFM) است اما با نشان مستقل آتین‌ خودرو در ایران عرضه می‌شود.

رونمایی ون آتین خودرو در نمایشگاه تهران

ابعاد ون آتین‌ خودرو عبارت است از 5750 میلی‌‌متر طول، 2036 میلی‌متر عرض و 2590 میلی‌متر ارتفاع. ابعاد داخلی آن نیز به 3310، 1810، 19910میلی‌متر می‌رسند. شعاع گردش ون آتین‌ خودرو برابر با 6.75 متر است که برای چنین ابعادی، قابل قبول به نظر می‌رسد. وزن ون برابر با 3750 کیلوگرم و ظرفیت باک برابر با 80 لیتر است. اگر صندلی‌ها چیده‌شوند، ظرفیت فضا به 15 نفر می‌رسد.

ون آتین‌خودرو از یک پیشرانه 4 سیلندر توربو دیزل نیرو می‌گیرد و 147 اسب‌بخار قدرت و 355 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلو می‌فرستد. سیستم تعلیق مک‌فرسون برای بخش جلویی در نظر گرفته شده که در کنار اتاق و شاسی یکپارچه و نسل جدید تعلیق خودروهای ون، احتمالا حرکت‌های عرضی کم‌تری را نسبت به رقبایش خواهد داشت.

رونمایی ون آتین خودرو در نمایشگاه تهران

از امکانات و تجهیزات ون آتین‌خودرو می‌توان سیستم کنترل پایداری، چراغ‌های قابل تنظیم جلو، سیستم تهویه مستقل عقب و جلو، دو کیسه هوا، سیستم مالتی‌مدیا، کروز کنترل و دوربین عقب را نام برد.

رونمایی ون آتین خودرو در نمایشگاه تهران

یکی از ویژگی‌های مهم ون آتین‌خودرو، امکان سفارشی‌سازی آن است. مشتریان می‌توانند ون خود را برای هر نوع استفاده (مانند استفاده باری و تجاری) سفارش دهند. امکان اعمال تغییرات در سیستم تهویه قسمت بار نیز وجود دارد تا برای جابه‌جایی‌های خاص، مانند دارو، مناسب باشد.

رقیبان ون آتین 230 در ایران

محصول جدید ون آتین خودرو، رقیبان بسیار قدرتمند و معروفی در بازار کشورمان دارد. ون وانا از شرکت ایران خودرو دیزل و هیوندای H350 از شرکت سروش دیزل، قدیمی‌ترین رقیبان این خودرو محسوب می‌شوند. بعد از آن، ون آتین خودرو با جک سانری از شرکت آرین دیزل، که از سال 1399 مونتاژ آن در کشورمان آغاز شده، باید مواجه شود. ون اینرودز از شرکت بهمن موتور، گزینه جذاب دیگری است که آن هم در سال 1401 توسط بهمنی‌ها در بازار ایران عرضه می‌شود.

اما علاوه بر همه محصولات فوق، ون آتین خودرو، چند رقیب گران‌قیمت و البته لوکس هم در مقابلش می‌بیند؛ ون هایما 7X که قرار است در کارخانه ایران خودرو خراسان به تولیدانبوه برسد و همچنین ون اف‌ام‌سی M4 از شرکت فردا موتور، با اینکه رقیب ون آتین خودرو محسوب می‌شوند اما از آنجایی که این دو محصول، نسخه تجاری (با قابلیت باربری یا مسافربری) ندارند، پس تهدیدی مهمی برای آتین خودرو نخواهند بود.


شرایط فروش آتین خودرو

در مقاله شرایط فروش آتین خودرو، از جدیدترین اخبار شرکت آتین خودرو، شرایط فروش فوری ون آتین خودرو و پیش فروش ون آتین خودرو نیز مطلع شوید.

دیدگاه کاربران