• سوزوکي بالنو راسا موتور

قیمت نهایی اعلام شد

بررسی سوزوکی بالنو 2023 راسا موتور (Suzuki Baleno)

29 بهمن 1402 09:38

قیمت سوزوکی بالنو در زمستان 1402

بهمن 1402: همزمان با فراخوان جدید ثبت نام سوزوکی بالنو، شرکت راساموتور خاورمیانه در تاریخ 1402/11/29 قیمت سوزوکی بالنو وارداتی را نیز اعلام کرده است:

قیمت گذاری سوزوکی بالنو وارداتی
مدل بالنو 1.5 لیتر
قیمت گمرکی 1,247,800,000
قیمت نهایی 1,505,000,000

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

کاتالوگ سوزوکی بالنو وارداتی

دی 1402: همزمان با اضافه‌شدن سوزوکی بالنو به لیست خودروهای خارجی وارداتی در سامانه یکپارچه خودرو وارداتی، شرکت راسا موتور نیز اطلاعات و مشخصات رسمی این خودرو را منتشر کرده است:

کاتالوگ سوزوکی بالنو وارداتی (PDF)

واردات سوزوکی بالنو به ایران

شهریور 1402: شرکت راسا موتور خاورمیانه، در جریان اولین دوره نمایشگاه «روایت خدمت» که به مناسبت هفته دولت در روزهای آغازین شهریورماه برگزار گردید، برای نخستین‌بار برخی از مدل‌های وارداتی سوزکی رونمایی کرد. بنابراین به نظر می‌رسد که خودروهای ارزان‌قیمت دیگر سوزوکی نیز در راه بازار کشورمان باشند؛ یکی از آنها سوزوکی بالنو است؛ محصولی نسبتا ارزان که پس از موفقیتش در بازار هندوستان، حالا تشنه ورود به بازار ایران نیز شده.

سوزوکی بالنو، هاچبک جمع و جوری است که نخستین بار در سال 2015 معرفی شد و توسط شرکت جوینت ونچر سوزوکی ماروتی، در شهر احمدآباد (در ایالت گجرات) هندوستان تولید می­‌شود و از آنجا نیز به بازارهای آسیا، آفریقا، خاورمیانه و حتی آمریکای لاتین، صادر می‌گردد. 


کابین و امکانات سوزکی بالنو وارداتی

مشتریان هندی استقبال خوبی از سوزوکی بالنو داشته‌اند ­و تاکنون یک میلیون دستگاه از این خودرو را خریداری کرده­‌اند. با توجه به طول 3.99 متری بالنو، این خودرو می‌­تواند از تخفیف‌های مالیاتی مربوط به خودروهای کمتر از 4 متر در هند برخوردار شود. از انجایی که از سال 2020 شاهد خروج بالنو از بازار اروپا و ژاپن بودیم، بنابراین در نسخه جدید مطمئناً سلایق مشتریان هندی اعمال شده است.

به جزء سقف، تمام قطعات بدنه سوزوکی بالنو متحول شده است و مواردی همچون جلوپنجره، خطوط روی درها، شیشه کوچک در ستون انتهایی و فرم جدید چراغ‌ها جلب نظر می­‌کند. طراحی فضای کابین هم متحول شده و مواردی کاملاً جدید همچون نمایشگر مرکزی 9 اینچی با رابط کاربری Smartplay با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، و تغییر طراحی رودری­ و صندلی­‌ها، جلب نظر می­‌کند.

در کنار تغییر طراحی و افزایش عایق صوتی، سطح تجهیزات بالنو هم بالاتر رفته است، به گونه‌­ای که در تریم پایه از این خودرو نیز شاهد نصب تهویه مطبوع و سامانه کی­لس هستیم. البته تعداد کیسه هوا در مدل پایه همچنان به دو عدد محدود مانده که در نسخه گران‌تر به شش عدد افزایش می‌­یابد.

در کامل‌ترین نسخه از سوزوکی بالنو، موارد بیشتری همچون نمایشگر هداپ، دوربین‌های اطراف بدنه و سیستم صوتی Arkamys هم به فهرست امکانات رفاهی اضافه می­‌شود. نسخه وارداتی نیز از این امکانات بهره‌مند شده است. بازنگری در سیستم تعلیق و نصب ترمزهای بزرگتر، از دیگر تغییرات بالنو خواهد بود، هرچند که ترمزهای عقب همچنان کاسه­‌ای است.

مشخصات فنی سوزوکی بالنو وارداتی

سوزوکی بالنو وارداتی، از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره‌مند شده که 105 اسب‌بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک (با مبدل گشتاور) متصل شده است.

البته این خودرو قبلاً در استرالیا و آمریکای جنوبی با پیشرانه 1.4 لیتری با 92 اسب­‌بخار قدرت و 130 نیوتن‌متر گشتاور و جعبه‌دنده 4 سرعته اتوماتیک به فروش می‌رسید اما نسخه وارداتی به بازار ایران، همان موتور 1.2 لیتری را دارد.


اخبار شرکت راسا موتور خاورمیانه

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت راسا موتور خاورمیانه و جدیدترین شرایط فروش راسا موتور و همچنین جهت آشنایی با محصولات وارداتی شرکت راسا موتور در ایران، مقالات زیر را مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران
محسن 6 روز پیش
یه ماشین ساده و بدون امکانات خاص. این چه قیمتیه داره
پاسخ
0
0
0