تحویل زودتر از موعد برای اولین مشتریان

بررسی سوزوکی سیاز 2023 راسا موتور (Suzuki Ciaz)

8 بهمن 1402 18:00

آغاز تحویل سیاز وارداتی به خریداران

بهمن 1402: عصر روز یکشنبه مورخ 1402/011/08 شرکت راسا موتور خاورمیانه، طی مراسمی که با حضور تعدادی از خریداران سوزوکی سیاز برگزار گردید، تحویل اولین سری از این سدان ژاپنی را آغاز کرد.

آقای سیاوش کبگانی، مدیرعامل شرکت راسا موتور خاورمیانه، در ابتدای این برنامه اعلام کرد این شرکت 2 سال است که برنامه ریزی‌های عرضه محصولاتی از برند های سوزوکی و GAC را آغاز کرده و امروز نخستین سری این محصولانت وارداتی زودتر از موعود 90 روزه به مشتریان تحویل داده شد.

قیمت سوزوکی سیاز 2023 در ایران

آذر 1402: پس از اعلام نرخ گمرکی سوزوکی سیاز وارداتی، شرکت راسا موتور با مجوز سازمان حمایت، قیمت نهایی سیاز 2023 را برای نخستین‌بار در تاریخ 29 آذرماه 1402 اعلام کرد:

قیمت گذاری سوزوکی سیاز وارداتی
مدل موتور 1.5 لیتری
قیمت گمرکی 1,155,200,000
قیمت نهایی 1,430,000,000

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

انتشار کاتالوگ سیاز وارداتی

آذر 1402: نخستین مرحله فروش سوزوکی سیاز، در پاییز 1402 و از طریق سامانه جامع فروش خودرو وارداتی انجام خواهد شد. به همین دلیل نیز شرکت راسا خودرو، اطلاعات رسمی این خودرو را پیش از عرضه رسمی آن به بازار کشورمان، منتشر کرده است:

کاتالوگ سوزوکی سیاز وارداتی (PDF)


سدان اقتصادی سوزوکی در ایران

سوزوکی سیاز (Ciaz) یک سدان جمع و جور اقتصادی است که از سال 2014 تاکنون در بازار هند، آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی حضور دارد. این خودرو که در هند، چین، تایلند، میانمار و الجزایر مونتاژ می­شود ، در چند کشور قاره آفریقا از جمله مصر با نام تویوتا بلتا (Toyota Belta) به فروش می­رسد.

ابعاد بزرگ چراغهای جلو، شیب کاپوت، جلوپنجره متصل به چراغها، فرم افقی ورودی هوا در سپر و طراحی دو چراغ مه‌ شکن، سوزوکی کیزاشی را به یاد می­آورد. در نمای عقب هم با دو چراغ بزرگ،  برآمدگی لبه صندوق و دو شبرنگ داخل قاب کرومی مواجه هستیم. به طور کلی، طراحی سوزوکی سیاز به خصوص در نمای عقب تاحدی به نسل نهم هوندا سیویک شباهت دارد.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای سوزوکی سیاز به ترتیب 4.49، 1.73، 1.475 و 2.65 متر اعلام شده است.

امکانات سوزوکی سیاز وارداتی

در فضای کابین با طرحی ساده مواجه هستیم که دریچه‌های تهویه، نمایشگر و پنل تنظیمات را در بخش میانی داشبورد جای داده است. صفحه نشان دهنده به صورت آنالوگ طراحی شده اما یک کامپیوتر سفری کوچک را نیز به همراه دارد. نکته مهم اینکه کیفیت و نحوه مونتاژ قطعات در این بخش، خوب به نظر می­رسد. فضای سرنشینان در هر دو ردیف خودرو جادار و مناسب است هرچند که ممکن است سرنشینان قد بلند از نظر فضای سر در ردیف عقب با کمی مشکل روبرو شوند.

شرکت سازنده با اشاره به ظرفیت 510 لیتری محفظه بار سوزوکی سیاز، آن را از سایر مدل‌های همرده برتر دانسته است.

براساس اطلاعاتی که در سامانه یکپارچه انتشار یافته، سوزوکی سیاز بازار ایران به سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌­ای، حسگر نور، چراغهای LED جلو، تهویه مطبوع خودکار با دریچه برای سرنشینان عقب، نمایشگر لمسی 7 اینچی با دوربین عقب و پشتیبانی از بلوتوث و مسیریاب، حسگر پایش فشار باد تایرها، روکش چرم مصنوعی و آینه­‌های تاشو برقی، مجهز شده است.

توجه داشته باشید که هیچکدام از نسخه‌­های سیاز، مواردی همچون سانروف، حسگر باران و کیسه هوای جانبی را به همراه ندارد.

کارشناس نشریه اتوکار ایندیا، از مصرف سوخت اقتصادی، کابین جادار و قیمت مناسب به عنوان نکات مثبت سوزوکی سیاز نام برده هرچند که در این خودرو از هیجان رانندگی خبری نیست.

مشخصات سوزوکی سیاز وارداتی

سوزوکی سیاز در کشورهای مختلف با چهار پیشرانه بنزینی و سه موتور دیزل عرضه شده اما نسخه بازار ایران، به پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی با کد فنی K15B مجهز گردیده که 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده 4 سرعته خودکار به چرخهای جلو انتقال می‌دهد. ماروتی سوزوکی از تنظیم ECU و دریچه گاز این پیشرانه برای سازگاری با کیفیت نامناسب سوخت در کشور هند خبر داده که برای مصرف­کننده ایرانی هم خبر خوبی است.

وزن این خودرو در نسخه­‌های مختلف بین 960 تا 1130 کیلوگرم اعلام شده است. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این سدان اقتصادی به ترتیب 14 ثانیه و 165 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مصرف سوخت ترکیبی سوزوکی سیاز با محفظه سوخت 43 لیتری هم 6 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

تعلیق سوزوکی سیاز به صورت اتصالات مک­فرسون در محور جلو و نیمه مستقل محور پیچشی در عقب طراحی شده است. تامین امنیت سرنشینان این خودروی اقتصادی هم به دو کیسه هوا، سیستم پایداری و ترمز با ABS، EBD و دیسک‌های خنک­شونده در محور جلو واگذار شده است.


شرایط فروش سوزوکی سیاز

برای اطلاع از آخرین اخبار محصولات سوزوکی در ایران و جدیدترین شرایط فروش سوزوکی و همچنین برای آشنایی با خودروهای وارداتی شرکت راسا خودرو در ایران، مقالات شرایط فروش راسا موتور و همچنین شرایط فروش سوزوکی را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران
afrasiab 1402/8/18
با این قیمت ها نه تنها کمکی به کنترل بازار داخلی نمی کند بلکه آشفته بازار داخلی را تشدید می کند. یکه تازی ارابه سازان داخلی ادامه میاید.:(
پاسخ
0
0
2