بررسی جک سانری آرین دیزل

شرکت آرین پارس موتور در سال 1396 کارخانه‌ای را آماده کرد تا خودروهای میتسوبیشی و محصولات تجاری جک را مونتاژ کند. اما تحریم‌‌ها سبب شدند تا روند مونتاژ خودروهای سواری شکل نگیرد و از برنامه‌‌های این شرکت خارج شود. اکنون مجتمع صنعتی آرین پارس موتور در شهرستان خمین فعالیت دارد و خودروهای تجاری جک، مانند کامیونت، ون و مینی‌بوس، را مونتاژ می‌کند.

شرکت آرین پارس موتور همچنین در نمایشگاه خودرو تهران 1401، ون جک سانری را معرفی کرده بود که یک ون تجاری مشابه ون‌های هایروف (سقف بلند) اروپایی است. آرین پارس موتور قصد دارد تا جک سانری را با طول محوری کوتاه و بلند و با دو ارتفاع مختلف عرضه کند.

کابین و امکانات جک سانری

ظرفیت ون سانری برابر با 15 نفر (بدون راننده) است. البته مشتریان می‌توانند نسخه 13 نفره آن را نیز انتخاب کنند. از تجهیزات و امکانات این ون می‌توان به امکانات زیر اشاره کرد:

  • فرمان هیدرولیکی
  • شیشه بالابرهای برقی
  • چراغ‌های مخصوص روز
  • آینه‌های جانبی برقی
  • تنظیم 6 جهته صندلی راننده
  • ایربگ راننده و سرنشین جلو
  • آینه‌های عقب ضد انعکاس نور
  • سنسور دنده عقب 
  • رادیو پخش با USB
  • دکمه‌های چندکاره بر روی غربیلک فرمان
  • پشتی قابل تنظیم صندلی سرنشینان
  • روکش‌های چرم مصنوعی صندلی سرنشینان
  • کروز کنترل
  • آنتن شیشه جلو
  • سیستم گرمایش مجزای سرنشینان
  • پله کمکی برای ورود و خروج 

علاوه بر این امکانات، مشتریان می‌توانند تنظیم ارتفاع روشنایی چراغ‌های جلو، چراغ‌های اتوماتیک جلو، سیستم هشدار خروج از جاده و همچنین تاخوگراف را نیز به صورت آپشنال سفارش دهند. 

مشخصات فنی جک سانری

ون سانری 6000 میلی‌متر طول، 2100 میلی‌متر عرض و 2670 میلی‌متر عرض دارد. طول کابین داخلی نیز 3600 میلی‌متر است. سانری از یک پیشرانه چهار سیلندر خطی دیزلی نیرو می‌گیرد که 2746 سی‌سی حجم دارد‌.

این پیشرانه یورو5 قادر است 147 اسب‌بخار قدرت و 355 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند‌. نیروی تولید شده از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. ویژگی دیگر سانری، سیستم تعلیق مک‌فرسون است که روی محور جلو استفاده شده است. اما تعلیق عقب از نوع فنر شمشی فولادی است. ترمزها نیز در جلو و عقب دیسکی بوده و مجهز به توزیع الکترونیکی نیرو بین چرخ‌ها هستند.

رقیبان جک سانری در ایران

خودروهایی مانند جک سانری، بازار پررونقی در کشورمان ندارند؛ اما این نوع خودروها، کاربردهای بسیاری می‌توانند داشته باشند. برای مثال، ارگان‌های مختلف و یا مدارس می‌توانند برای جابه‌جایی افراد از آن‌ها استفاده کنند و یا شرکت‌های حمل و نقل برای بارهای خود به کار برند. یکی دیگر از کاربردهای ون سانری، استفاده به عنوان کمپر است. با حذف صندلی‌ها، این ون به یک کمپر کاربردی تبدیل می‌شود.

جک سانری در بازار کشورمان، یک رقیب قدیمی و نسبتا تاریخ مصرف گذشته دارد که چیزی نیست جز ون وانا از شرکت ایران خودرو دیزل. البته محصولات تجاری کاملا جدیدی مانند ون اینرودز از شرکت بهمن موتور، ون آتین خودرو و همچنین فیات دوکاتو از شرکت پارسیان موتور، ازجمله حریفان سرسخت جک سانری در بازار ایران هستند.

قیمت جک سانری آرین دیزل

آخرین قیمت نمایندگی آرین دیزل برای خودرو ون سانری (14 نفره)، مینی‌بوس سانری (16 نفره) و کمپر سانری را مشاهده می‌کنید:

جک سانری 13+1 نفره 15+1 نفره کمپر
بهمن 1399 920 میلیون 930 میلیون -
اسفند 1399 950 میلیون 955 میلیون -
اردیبهشت 1400 1 میلیاردو و 38 میلیون 1 میلیاردو 48 میلیون -
مرداد 1400 1 میلیاردو 78 میلیون 1 میلیاردو 88 میلیون -
آبان 1400 1 میلیاردو 118 میلیون 1 میلیاردو 128 میلیون -
اسفند 1400 1 میلیاردو 138 میلیون 1 میلیاردو 148 میلیون -
اردیبهشت 1401 1 میلیاردو 370 میلیون ا میلیاردو 340 میلیون 1 میلیاردو 345 میلیون

*در جدول فوق، قیمت خودروها برحسب تومان است.

از لینک قیمت روز خودرو، می‌توانید از آخرین تغییرات قیمت خودرو در بازار کشورمان باخبر شوید. همچنین در مقاله شرایط فروش آرین دیزل، از جدیدترین پیش فروش سانری و فروش فوری سانری مطلع شوید.

نویسنده : مریم سادات نوری

منبع : باما