• هيونداي ‏جنسيس کوپه 2013
  • 2013 Hyundai Genesis Coupe Review
  • هيونداي ‏جنسيس کوپه 2013
  • هيونداي ‏جنسيس کوپه 2013
  • 2013 Hyundai Genesis Coupe Review
  • هيونداي ‏جنسيس کوپه 2013
  • هيونداي ‏جنسيس کوپه 2013
  • هيونداي ‏جنسيس کوپه 2013
  • هيونداي ‏جنسيس کوپه 2013
  • 2013 Hyundai Genesis Coupe Review
  • هيونداي ‏جنسيس کوپه 2013
  • هيونداي ‏جنسيس کوپه 2013
  • هيونداي ‏جنسيس کوپه 2013
  • هيونداي ‏جنسيس کوپه 2013
  • هيونداي ‏جنسيس کوپه 2013
  • هيونداي ‏جنسيس کوپه 2013

تلاش کره‌ای‌ها در بازار خودروهای اسپرت

تست و بررسی هیوندای ‏جنسیس کوپه 2013

13 خرداد 1401 18:21

تلاش هیوندای برای ساخت یک خودرو اسپرت و جوان‌پسندانه به سال‌های بسیار دور باز می‌گردد، اما متاسفانه کوپه‌های قدیمی هیوندای، فقط سایه‌ای از یک ماشین‌ مسابقه‌ای واقعی را به نمایش می‌گذاشتند و در عمل از ویژگی‌های دینامیکی بسیار معمولی برخوردار بودند. افرادی که تجربه استفاده از S کوپه و تیبرون (همان کوپه FX) را داشته‌اند به خوبی متوجه منظورم می‌شوند. این قبیل ماشین‌ها دقیقاً مثل کیا سراتو کوپ امروزی، صرفاً به دلیل قیمت مناسب، ظاهر جذاب و هزینه نگهداری پایین، مشتری داشتند ولی از دید عاشقان شتاب و سرعت، گزینه‌های چندان هیجان‌انگیزی به حساب نمی‌آمدند.

هیوندای جنسیس کوپه، خودرویی جذاب و چالاک، مناسب جوانان است که پشت فرمانش هرگز حوصله‌تان سر نخواهد رفت و همیشه می‌شود از چالش‌هایی که ایجاد می‌کند لذت برد. پس از این تلاش‌های نه چندان موفقیت‌آمیز توسط هیوندای، زمزمه‌هایی از معرفی یک محصول متفاوت و قابل‌احترام از سوی سئول به گوش رسید. خودرویی که برخلاف پدرانش از پیشرانه‌ای قدرتمند و ساختار دیفرانسیل‌عقب بهره می‌بُرد و در کمال تعجب حتی برای ماسل‌کارهای امریکایی (البته نسخه‌های پایه 6 سیلندر آنها) شاخ و شانه می‌کشید. هیوندای تصمیم گرفت نام فرزند جدیدش را جنسیس‌کوپه بگذارد تا به نوعی از اعتبار سدان تشریفاتی کمپانی برای پسر بازیگوش خود استفاده کرده باشد.

البته کوپه جدید قصه ما، هنوز هم خودرو بی‌نقص و ایده‌آلی به نظر نمی‌آمد و در پارامترهایی مثل کیفیت متریال داخلی و کنترل کشش و پایداری، کم‌تجربگی‌‌های هیوندای را لو می‌داد، اما وقتی پای قیمت و اصل اقتصادی «ارزش کالا در برابر بهای پرداختی» در میان باشد، متوجه ارزنده بودن این خودرو می‌شویم. همین نکته باعث شد که هیوندای جنسیس‌ کوپه در کشور ما هم به موفقیت چشم‌گیری دست یابد، چراکه با قیمت بسیار پایین‌تر از رقبای لوکس ژاپنی و اروپایی، قدرت و آپشن‌های مناسبی به مشتریان پیش‌کش می‌کرد.

عرضه این نسل با مشخصات کم و بیش مشابه تا سال 2012 ادامه یافت و پس از آن نسخه فیس‌لیفت، با دماغه‌ای متفاوت و برخی اصلاحات فنی معرفی شد، که متاسفانه اندکی بعد، با قانون عجیب و غریب منع واردات خودروهای با موتور حجیم مواجه شد تا در شرایطی که امثال ب‌ام‌و i8، جواز حضور در کشور را دریافت می‌کردند، روند واردات هیوندای جنسیس‌ کوپه به جرم لوکس بودن متوقف گردد(!) و فقط تعداد اندکی از نسخه‌های نیوفیس در ایران باقی بمانند. نکته‌ای که در نهایت به افزایش قیمت کاذب (در قیاس با مدل قبلی) منجر شد.

تست و بررسی هیوندای ‏جنسیس کوپه فیس‌لیفت

خودروی مورد تست امروز ما یکی از همین‌ جنسیس‌هاست که البته با پلاک منطقه آزاد قدم به سرزمینمان گذاشته و از برخی جهات خاص‌تر از سایر نمونه‌ها به نظر می‌رسد. مثلاً این‌که برخلاف اکثر مدل‌های نیوفیس وارد شده به کشور از پیشرانه GDI بهره می‌برد. در ادامه «باما» همراه باشید تا نگاهی نزدیک‌تر به این کوپه دوست‌داشتنی بیاندازیم.

بررسی طراحی ظاهری هیوندای ‏جنسیس کوپه

نسخه اولیه هیوندای جنسیس‌ کوپه ظاهری نسبتاً محافظه‌کارانه داشت؛ حتی شاید بشود با کمی سخت‌گیری از کمبود جسارت و اصالت در چهره‌اش گلایه نمود. با این حال، فرم عریض خودرو در کنار چراغ‌های کشیده، خطوط سیال کناری و استفاده از اِلمان‌های مسابقه‌ای نظیر رینگ‌های بزرگ، دیفیوزر و بال عقب دست به دست هم دادند تا محصول نهایی جذاب از کار درآید؛ به خصوص که در کشور ما همیشه خلاء حضور یک خودرو اسپرت درست و حسابی و در عین حال ارزان‌قیمت احساس می‌شد و جنسیس‌ کوپه توانست در چنین شرایطی به وضوح خوش بدرخشد.

طراحی هیوندای ‏جنسیس کوپه فیس‌لیفت

با این حال طراحان هیوندای که دید جهانی داشتند، متوجه ضعف‌های طراحی در برخی قسمت‌ها (مثلاً ابعاد جلوپنجره) شدند و تصمیم گرفتند صورت فرزند پرحاشیه خود را زیر تیغ جراحی زیبایی ببرند که حاصل این اراده به خلق نسخه نیوفیس با دماغه‌ای به مراتب وحشی‌تر از قبل منجر شد. حالا دیگر کمبود جسارتی که از آن صحبت می‌کردیم، جای خود را به خشونت و بی‌پروایی داده بود و سپر جدید جلو با ورودی هوای بزرگ‌تر، چراغ‌های عصبانی‌تر و کاپوت جذابی که با هودهای زیبا تزئین شده بود، ظاهری تهاجمی و جنگنده به خودرو بخشیدند.

البته شاید مهندسان کره‌ای را به دلیل عدم تغییر قسمت کناری و انتهای خودرو به تنبلی متهم کنید، اما در هر صورت مشکل اصلی جنسیس در همان دماغه خلاصه می‌شد که مورد اصلاح قرار گرفت و در سایر بخش‌ها فقط جهت خالی نبودن عریضه به بازطراحی رینگ‌ها و گرافیک داخلی چراغ‌های عقب بسنده شد. هرچند بهتر بود که روی سپر عقب هم کار بیشتری صورت گیرد، تا هارمونی این قسمت با دماغه جدید خودرو برهم نخورد، اما با این حال همچنان می‌شود از فرم کلی هیوندای جنسیس‌کوپه نیوفیس ابراز رضایت نمود و آن را در لیست جذاب‌ترین خودروهای این رده قیمتی قرار داد.

بررسی کابین هیوندای ‏جنسیس کوپه

شاید طرفداران طرح‌های مینیمالیستی مدرن امروزی با چیدمان داخلی هیوندای جنسیس‌ کوپه ارتباط چندانی برقرار نکنند و فضای نسبتاً شلوغ کابین نماینده هیوندای را از مدافتاده تصور کنند، اما من شخصاً عاشق کلیدها و نشانگرهای آنالوگ پرشمار هستم و به همین دلیل از دیزاین داخلی جنسیس خیلی خوشم می‌آید. به خصوص که در نسخه فیس‌لیفت سه آمپر (دمای روغن، گشتاور و MPG) به کنسول میانی خودرو اضافه شده‌اند که حتی اگر کاربرد خاصی هم برایم نداشته باشند، اسباب‌بازی‌های شورانگیز و باحالی به نظر می‌رسند.

کابین و امکانات هیوندای ‏جنسیس کوپه

خطوط کلی داشبورد نیز حالتی حجیم و قدرتی دارند و در ترکیب با نشانگرهای اسپرت پشت‌آمپر و کنسول برآمده، حس خوبی به سرنشینان منتقل می‌کنند. فقط هر کاری می‌کنم نمی‌توانم با این فرمان ساده و بی‌روح کنار بیایم؛ انگار هیوندای غربیلک یکی از سدان‌های پیرمردی خودش را باز کرده و با بی‌حوصلگی تمام روی جنسیس کوپه قرار داده است. اینجا نه از فرم D-CUT خبری هست و نه انحنای هیجان‌انگیز در کناره‌ها. ابعاد نمایشگر مرکزی هم به نسبت خودروهای امروزی مقداری کوچک به نظر می‌رسد که این نکته اندکی از حس و حال مدرنیته کابین کاسته است.

کیفیت متریال مورد استفاده نیز در سطح متوسطی قرار دارد که به نسبت قیمت جهانی هیوندای جنسیس کوپه قابل‌قبول است؛ البته در نگاه اول فضای داخلی جنسیس‌کوپه از امثال تویوتا GT86 شکیل‌تر و خوش‌ساخت‌تر به نظر می‌رسد، اما در کیلومترهای بالاتر شاهد افت کیفی چرم صندلی‌ها و برخی ادوات خواهیم بود.

کابین و امکانات هیوندای ‏جنسیس کوپه

در خصوص ارگونومی باید گفت که به غیر از محدودیت دید پیرامونی و فضای کم سرنشینان عقب، که درد مشترک اکثر خودروهای کوپه محسوب می‌شوند با مشکل دیگری مواجه نیستیم و از لحاظ دسترسی به ادوات اوضاع روبه‌راه به نظر می‌رسد. صندوق عقب نیز محفظه‌ای در سطح خودروهای هاچ‌بک دارد که هرچند خیلی جادار نیست، اما به نسبت انتظاری که از این سگمنت می‌رود، کارتان را راه خواهد انداخت.

بررسی امکانات رفاهی و ایمنی هیوندای ‏جنسیس کوپه

قبل از اینکه مشاهده لیست آپشن‌های جنسیس‌کوپه شما را ناامید کند، باید به یادتان بیاورم که زمان زیادی از تولید این خودرو گذشته و طبیعی است که بسیاری از خودروهای صفر کیلومتر امروزی (با قیمت مشابه جنسیس 2013 پلاک ملی) آپشن‌های کامل‌تری داشته باشند.

کابین و امکانات هیوندای ‏جنسیس کوپه

با این حال در نسخه‌های فول جنسیس‌کوپه گزینه‌های قابل‌قبولی نظیر: کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری به همراه ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، ترمزهای قدرتمند برمبو (سفارشی)، سیستم‌های کمکی ترمز و پایداری از قبیل: ABS , EBD , BA , TSC , ESC , EBA , SCS، کروزکنترل، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع خودکار دوکاناله، صندلی راننده مجهز به تنظیمات برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، روکش‌های چرمی، سانروف، آینه الکتروکرومیک، نمایشگر چند منظوره مرکزی، سیستم صوتی اینفینیتی مجهز به آمپلی‌فایر و 8 اسپیکر، فرمان دوحالته با کلیدهای کنترلی و پدل‌شیفتر (نسخه اتوماتیک)، سنسور نور با سیستم تنظیم ارتفاع خودکار، چراغشور (سفارشی) و مواری از این دست سوار شده‌اند که به نسبت راضی‌کننده است. البته نمونه مورد آزمایش نسخه آپشنال نیست و از این رو برخی از آپشن‌ها در تصاویر دیده نمی‌شوند.

بررسی مشخصات فنی هیوندای ‏جنسیس کوپه

نسل اول جنسیس کوپه با پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری اتمسفریک خود گرد و خاک زیادی در کشورمان به راه انداخت و باشتاب رسمی 6.4 ثانیه‌ای، توانست به عنوان یک متر و معیار برای سنجش شتاب سایر خودروها مطرح شود؛ البته نه اینکه خودروی سریع‌تری نداشته باشیم اما هیوندای جنسیس‌ کوپه، ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین خودروی چالاک استاندارد قابل خریداری در کشور به حساب می‌آمد و از این رو هرکس قصد داشت از تویوتا آریون یا پژو 206 تقویت‌شده خود تعریف کند، پای رقابت با نماینده هیوندای را وسط می‌کشید!

بااین‌حال کنترل گشتاور قابل توجه جنسیس چندان آسان نبود و کوچکترین اشتباه در زمان لانچ، به افت شتاب محسوس (هدر رفت گشتاور) و بی‌احتیاطی در پیچ‌ها به سر خوردن انتهای خودرو (بیش‌فرمانی) می‌انجامید؛ در واقع فقط راننده‌های حرفه‌ای‌تر توان استفاده از حداکثر قدرت جنسیس را داشتند و سایرین گاه حتی از خودروهای ضعیف‌تر نیز شکست می‌خوردند. خوشبختانه این مشکلات در نسخه جدید تا حدودی برطرف گشت و اصلاح سیستم تعلیق و بازنگری در سامانه هوشمند کنترل کشش و پایداری، جنسیس نیوفیس را به خودرویی با قدرت کنترل بالاتر از قبل بدل نمود، هرچند هنوز هم نباید توقع هندلینگ ایده‌آل را از این محصول داشته باشید.

پیشرانه و مشخصات فنی هیوندای ‏جنسیس کوپه

همچنین در نسخه جدید سیستم پاشش سوخت تزریق مستقیم (GDI) جایگزین مدل چندنقطه‌ای (MPI) شد تا اسب‌های زیر کاپوت از 306 راس به 348 عدد برسند و میزان گشتاور نیز با افزایش حدود 40 نیوتن‌متری به عدد قابل توجه 400 نیوتن‌متر دست یابد. ترکیب این قضیه با ارتقاء گیربکس 6 سرعته اتومات به مدل 8 سرعته جدید به بهبود شتاب صفر تا صد در حدود 0.5 ثانیه‌ منتهی شد و مهم‌تر اینکه بهبود شتاب اعلامی با کاهش نسبی مصرف سوخت همراه شد. همچنین جعبه‌دنده 6 سرعته دستی نیز برای جنسیس‌کوپه قابل سفارش است که هرچند بدلیل فاصله ضرائب بیشتر، شتاب اولیه اندکی ضعیف‌تر (در حد یکی دو دهم ثانیه) دارد اما در عوض لذت رانندگی بسیار بیشتری برایتان به ارمغان خواهد آورد و برای راننده‌های حرفه‌ای‌تر و یا استفاده در شرایط خاص مثل دریفت، کارآمدتر ظاهر می‌شود.

البته یک خبر بد هم برایتان داریم. متاسفانه سیستم تزریق مستقیم سوخت به کیفیت بنزین حساسیت بیشتری نشان می‌دهد و از این رو اکثر مدل‌های عرضه شده در خاورمیانه همچنان از همان سیستم MPI قدیمی استفاده می‌کنند و برخلاف میهمان گذرموقت امروز ما شتابی تقریباً مشابه با نسخه‌های فیس‌قدیم دارند. البته با توجه به ساختار تنفس‌طبیعی پیشرانه و عدم استفاده از توربو و سوپرشارژر می‌توان روی دوام بالای موتور جنسیس (حتی مدل GDI) تا حدودی حساب باز کرد، فقط باید در نظر داشته باشید که موتورهای سری Lambda نیاز به نگهداری دقیق دارند و ضروری است که نسبت به انجام به موقع سرویس‌های دوره‌ای حساسیت به خرج دهید.

از دیگر مشخصات فنی این پیشرانه 6 سیلندر می‌توان به مواردی نظیر: حجم دقیق 3778 سی‌سی، ساختار آلومینیومی و 24 سوپاپ (با دومیل سوپاپ) اشاره نمود که ماحصل تمامی این‌ها به شتاب رسمی 5.9 ثانیه (نسخه منوال 6.1 ثانیه) و حداکثر سرعت 260 کیلومتر برساعت منتهی شده است.

نمایشگر دورموتور و سرعت در هیوندای جنسیس کوپه

ضمناً بد نیست اشاره کنیم که اشتهای جنسیس کوپه بخصوص در داخل شهر بالاست و با توجه به پیشرانه حجیم و وزن حدود 1.6 تن، باید خودتان را برای اعداد حتی بالاتر از 14 لیتر در ترددهای شهری آماده کنید. هرچند این عدد در مسیرهای برون شهری تا حوالی 10 لیتر هم کاهش خواهد یافت و با انتخاب گزینه منوال می‌شود صرفه‌جویی بیشتری در مصرف سوخت صورت داد.

برای سیستم تعلیق هم در قسمت جلو از نوع رایج مک‌فرسون و عقب چندگانه (مولتی‌لینک) ارتقاء یافته استفاده شده  است، که هرچند سواری نرم و راحتی برای هیوندای جنسیس کوپه پدید نیاورده‌اند، اما حداقل روی صندلی جلویی شما را با مشکل وحشتناکی روبرو نخواهند ساخت و به کمک مرکز ثقل پایین و تایرهای عریض، حرکات گهواره‌ای خودرو به حداقل رسیده است. ترمزهای خودرو هم بسته به اینکه از نوع معروف برمبو یا ساده باشند، عملکردی عالی و یا متوسط از خود بروز میدهند. البته برای برخورداری از قدرت ترمز برمبو، باید هزینه بسیار بالاتر تعویض لنت‌ها را هم در نظر داشته باشید.

تجربه رانندگی با هیوندای ‏جنسیس کوپه

بالاخره زمان بیدار کردن هیولای خفته در زیر کاپوت فرا رسید. البته با این تشبیه من خیلی هم توقعتان را بالا نبرید چون قرار نیست با استارت موتور صدای نعره‌های نیسان GTR به گوشتان بخورد، اما طنین موتور و اگزوز جنسیس هم انصافاً گوش‌نواز است و حس قدرت و اعتماد به نفس بسیار خوبی به ما هدیه می‌دهد.

در همین آغاز کار خوی وحشی هیوندای جنسیس کوپه خودش را به ما نشان داد و با اولین اشاره به پدال گاز حس فشرده شدن شانه‌ها در صندلی احساس شد. خوشبختانه اسب‌های زیر کاپوت هم آزاد و رها هستند و برخلاف خودروهای توربو نیازی نیست برای تاختن آن‌ها منتظر بوست کامل پرخوران (لگ اولیه) بمانیم. از همین رو ارتباط راننده با پدال گاز عالی است و حس خالص رانندگی زیر پا احساس می‌گردد. دنده دادن با خودرو منوال هم که شور و حال خاص خودش را دارد و اگر اهل حرکات نمایشی باشید، وجود پدال کلاچ برایتان یک نعمت به حساب خواهد آمد.

تست و بررسی هیوندای جنسیس کوپه 2013

البته گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جدید هیوندای هم اندکی فرزتر از مدل 6 سرعته خودکار قبلی دنده‌ها را سبک و سنگین می‌کند و در برخی شرایط کشش بهتری نسبت به گذشته در اختیارمان قرار می‌دهد، اما هدف اصلی از افزایش تعداد دنده‌ها در آن مدل، اصلاح مصرف سوخت و افزایش تاپ‌اسپید خودرو بوده است و ضرائب دنده‌های سنگین، تفاوت چندان محسوسی با قبل نداشته است.

خلاصه مطلب اینکه هیوندای جنسیس کوپه به خصوص در نسخه GDI مورد تست از شتاب بسیار خوبی برخوردار است و حداقل در مسیر مستقیم می‌تواند سربه‌سر خودروهای بسیار گران‌تر و پرادعای بازار بگذارد و حتی از پس بسیاری از آن‌ها برآید. در مسیرهای پرپیچ و خم اما اوضاع مقداری دشوارتر می‌شود و دست‌یابی به حداکثرهای ماشین نیاز به مهارت بالاتری از جانب راننده خواهد داشت. البته با اصلاحات صورت گرفته در نسخه نیوفیس، کنترل خودرو مقداری آسان‌تر شده اما افزایش قدرت و شتاب مدل GDI، بخشی از این اصلاحات را خنثی نموده و در نتیجه باز هم به هنگام لانچ کردن یا فرمان دادن‌های سریع با چالش‌های خاص یک کوپه دیفرانسیل‌عقب مواجه هستیم. در این شرایط اگر دست به دامان کنترل کشش و پایداری هوشمند شویم، راندمان ایده‌آل را از دست خواهیم داد و در صورت خاموش کردن سیستم‌های کمکی نیز با مشکل هرزگردی چرخ‌ها و بیش‌فرمانی در پیچ‌ها مواجه می‌شویم.

سیستم کنترل‌پایداری دو مرحله‌ای ماشین هم با اینکه تسلط  بیشتری نسبت به گذشته برایمان ایجاد کرده است، اما باز هم بی‌نقص ظاهر نمی‌شود. البته ممکن است عاشقان دریفت بگویند مگر بیش‌فرمانی چه اشکالی دارد؟! اما مسئله اینجاست که در هنگام سر دادن جنسیس، میزان کنترل با آنچه پشت فرمان تویوتا GT86 تجربه کرده بودیم متفاوت بود و تبحر بیشتری از راننده طلب می‌کرد. به خصوص که تقسیم وزن خودرو هم چندان عالی نیست و ترکیب این قضیه با گشتاور وحشتناک 400 نیوتن‌متری روی یک دیفرانسیل، ممکن است دردسرساز شود.

تجربه رانندگی با هیوندای جنسیس کوپه 2013

با تمامی این صحبت‌ها اگر مقداری به خودتان فرصت دهید و قلق‌های خودرو دستتان بیاید می‌توانید به شتابی نزدیک به عدد اعلامی کمپانی دست یابید و با اندکی احتیاط از قدرت و گشتاوری که با سخاوت تمام در اختیارتان قرار گرفته لذت ببرید. ترمزها نیز اگر از نوع برمبو باشند، خیالتان را از هر جهت آسوده خواهند نمود اما در نمونه‌های ساده عملکردی متوسط از خود نشان می‌دهند و در صورت فشار مداوم گاه با افت عملکرد مواجه می‌شوند. البته منظورمان از واژه متوسط، مقایسه با توانایی‌های حرکتی خودرو است، و گرنه چنین مجموعه‌ای برای خودرویی با شتاب عادی کاملاً ایده‌آل خواهد بود.

سیستم تعلیق هیوندای جنسیس کوپه نیز در راستای کاهش حرکات عرضی و بهبود هندلینگ، مقداری خشک و اسپرت در نظر گرفته شده است که ترکیب این قضیه با تایرهای فاق‌کوتاه، سواری کلی خودرو را اندکی خشن نموده است؛ هرچند برای مشتریان این قبیل خودروها راحتی در درجه دوم اهمیت قرار دارد و نباید به این مورد خورده گرفت.

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که هیوندای جنسیس کوپه، خودرویی جذاب و چالاک، مناسب جوانان است که پشت فرمانش هرگز حوصله‌تان سر نخواهد رفت و همیشه می‌شود از چالش‌هایی که ایجاد می‌کند لذت برد.

راند نهایی با هیوندای ‏جنسیس کوپه

هیوندای ‏جنسیس کوپه نیوفیس زیباتر از مدل قبلی شده و بواسطه محدودیت عرضه در بازار کشورمان، این زیبایی حتی بیشتر هم به چشم می‌آید. از لحاظ فنی نیز شاهد اصلاحات مناسبی بوده‌ایم و به ویژه در نمونه GDI مورد تست، شرایط کلی خودرو یک پله بهتر شده است. با این حال باز هم اختلاف قیمت بسیار شدید میان نسخه‌های قبلی با نیوفیس انسان را دچار شک و دودلی می‌کند. به خصوص که اکثر مدل‌های جدید وارداتی همچنان از موتوری مشابه با جنسیس قدیمی (یعنی MPI) استفاده می‌کنند اما همچنان اختلاف قیمت معناداری با نسخه‌های قبلی دارند. در هر صورت اگر توانستید میان خرید فیس جدید و قدیم جنسیس‌کوپه یکی را انتخاب کنید تازه رقیب شایسته‌ای بنام تویوتا GT86 سر راهتان سبز خواهد شد. سامورایی جذابی که با ظاهر عالی، هندلینگ کم‌نظیر و اعتبار برند تویوتا، انتخاب وسوسه‌کننده‌ای به نظر می‌رسد و بواسطه مصرف سوخت پایین‌تر و دوام بالاتر می‌تواند نظرتان را به سمت خودش جلب نماید.

هیوندای جنسیس کوپه 2013

قبل تصمیم‌گیری بد نیست چند نکته را با شما در میان بگذاریم. اول از همه اینکه تویوتا GT86 به صورت استاندارد شتاب ایده‌آلی ندارد و به هیچ‌عنوان در حد و اندازه‌های جنسیس ظاهر نمی‌شود و در صورت تقویت پیشرانه هم دیگر آن خودرو کم استهلاک و کم‌مصرف سابق نخواهد بود. به خصوص که نماینده تویوتا حتی در همین شرایط فعلی نیز به دلیل نسبت تراکم بالا، حساسیت زیادی به عدد اکتان سوخت از خود نشان می‌دهد و قطعات یدکی گرانی هم دارد. ضمناً اتاق هیوندای مقداری بزرگ‌تر و جادارتر است و برای افراد درشت‌جثه اندکی راحت‌تر به نظر می‌رسد. پس انتخاب آنقدرها که به نظر می‌رسد هم آسان نیست!

جدا از بحث طراحی که به سلیقه شخصی شما مربوط خواهد شد می‌توان این‌طور جمع‌بندی کرد که: اگر خودرویی خاص‌تر، کم‌مصرف‌تر، خوش‌دست‌تر و کم استهلاک‎تر می‌خواهید و بیش از آنکه اهل درگ باشد، به دریفت علاقه دارید، تویوتا GT86 مناسب حالتان خواهد بود، اما اگر به دنبال خودرویی قدرتمند هستید که بدون نیاز به هیچ‌گونه لوازم اضافه همچنان شما را از بابت شتاب و سرعت راضی نگاه دارد و در درگ‌های خیابانی سربلندتان کند، قطعاً جنسیس‌کوپه انتخاب بهتری برایتان است. به خصوص اگر بتوانید مثل مالک خودرو مورد تست، یکی از معدود نسخه‌های GDI را خریداری کنید که دیگر نور علی نور است! تازه نماینده هیوندای از نظر سطح آپشن هم شرایط بهتری دارد و چند گزینه اضافه در اختیارتان قرار خواهد داد.

عکاس: سیاوش سیدنژاد

دیدگاه کاربران