• سوبارو فارستر STI Sport
  • سوبارو فارستر STI Sport
  • سوبارو فارستر STI Sport
  • سوبارو فارستر STI Sport
  • سوبارو فارستر STI Sport
  • سوبارو فارستر STI Sport
  • سوبارو فارستر STI Sport
  • سوبارو فارستر STI Sport
  • سوبارو فارستر STI Sport
  • سوبارو فارستر STI Sport
  • سوبارو فارستر STI Sport

نه آن چیزی که انتظار دارید

سوبارو فارستر STI Sport معرفی شد

9 تیر 1401 12:45

یک سال بعد از رونمایی از فیس‌لیفت نسل پنجم سوبارو Forester، شرکت ویرایش جوان‌پسندانه‌تر ویرایش این شاسی‌بلند با پسوند STI Sport را معرفی کرد.

شاید در پسوند نام این خودرو عبارت STI گنجانده شده باشد ولی حقیقتاً این یک STI تمام‌عیار نیست. درواقع شاسی‌بلند جدید سوبارو بیشتر یک‌تریم اسپرت به حساب می‌آید.درواقع سوبارو فارستر STI Sport عمیقاً شاهد تغییری نبوده است. با این حال ظاهر نسخه جدید اسپرت‌تر، سیستم تعلیق آن جدیدتر و البته آپشن‌های استانداردش هم بیشتر شده است.

در بخش فنربندی شرکت سراغ دمپرهایی از برند هیتاچی آستمو مدل SFRD رفته است که تنظیمات آن به‌صورت انحصاری توسط تیم مسابقه‌ای STI انجام شده است. البته فنربندی عقب نیز دستخوش تغییراتی هماهنگ شده است. سوبارو ادعا می‌کند هندلینگ این شاسی‌بلند با یک سدان اسپرت قابل‌مقایسه است، علیرغم اینکه این شاسی‌بلند طبیعتاً مرکز ثقل بالایی دارد.

خبر بد این است که سوبارو فارستر هنوز از همان پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ قبلی استفاده می‌کند که بدون تغییر 175 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خروجی توسط جعبه‌دنده‌ای CVT به همه چرخ‌ها منتقل می‌شود.

سوبارو فارستر STI Sport

شاید در پسوند نام این خودرو عبارت STI گنجانده شده باشد ولی حقیقتاً این یک STI تمام‌عیار نیست. درواقع شاسی‌بلند جدید بیشتر یک‌تریم اسپرت به حساب می‌آید که تمرکز کمتری روی عملکرد داشته است. درست مانند بهینه‌سازی‌هایی که پیش‌تر روی سوبارو WRX S4 و سوبارو Levorg برای بازار بومی ژاپن دیده بودیم. البته شرکت برای مشتریان سخت‌گیر خود تیپ قدرتمند STI Sport R را کنار گذاشته است.

در این نسخه رینگ‌های 18 اینچی جدیدی استفاده و جلوپنجره حالا با نمونه مشکی براق جابجا شده است. ورودی‌های هوای روی سپر، قاب آینه، رکاب، دیفیوزر عقب و البته اسپویلر همه تجهیزاتی هستند که به‌تازگی روی فارستر تعبیه شده‌اند. با این حال ساختار اگزوزها مانند ویرایش استاندارد باقی مانده است.

داخل کابین چرم بوردو و ناپا دیده می‌شود که روی صندلی، درها و داشبورد با دوخت قرمز قرار گرفته‌اند. المان پوشش مشکی پیانو این ترکیب‌بندی را تکمیل کرده است. نمایشگر پشت فرمان به فرم مدل‌های STI حالا کمی هیجان‌انگیزتر به چشم می‌آید. در این خودرو سیستم ایمنی کمک‌راننده پیشرفته EyeSight Safety Plus به‌صورت استاندارد نصب شده است.

سوبارو فارستر STI Sport

عرضه سوبارو فارستر STI Sport در بازار ژاپن برای 2 ماه آینده در نظر گرفته شده است. هنوز مشخص نیست سوبارو این خودرو را برای سایر بازارها نیز در نظر گرفته یا خیر. با این حال مطمئن هستیم که مشتریان بازار آمریکای شمالی بیشتر به دنبال خرید نسخه‌های هیجان‌انگیزتر مانند سوبارو فارستر Wilderness هستند.

دیدگاه کاربران