• سايپا کوييک اسپرت
  • سايپا کوييک اسپرت
  • سايپا کوييک اسپرت
  • سايپا کوييک اسپرت
  • سايپا کوييک اسپرت

لباس ورزشی برای کوییک جدید!

بررسی سایپا کوییک اسپرت ادیشن (QUICK SE)

14 شهریور 1401 10:19

شرکت خودروسازی سایپا، در جریان بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد، که روزهای 9 لغایت 12 شهریورماه 1401 برگزار شده بود، یکبار دیگر از پروژه کوییک اسپرت رونمایی کرد؛ محصولی که همچنان در فاز تحقیقاتی است و فعلا برنامه‌ای برای تجاری‌سازی آن وجود ندارد.

تیونینگ سایپا برای کوییک اس

اما با اینکه کوییک اسپرت را در نمایشگاه خودرو مشهد 1401 دیدیم ولی نخستین مواجه ما با این خودرو، به مردادماه 1399 برمی‌گردد؛ همان تاریخی که سایپا طی مراسمی، سه خودرو جدیدش را معرفی کرد؛ اولین خودرو، فیس‌لیفت جدید ساینا بود که بعدها با نام ساینا S به بازار آمد. دومین خودرو، اولین کراس‌اور تاریخ سایپا بود که برپایه پلتفرم SP سایپا ساخته شده و نام سایپا آریا را روی آن قرار داده‌اند. سومین خودرو نیز فیس‌لیفت جدید کوییک بود؛ همان فیس‌لیفتی که بعدها با نام کوییک S به بازار آمد.

اما علاوه بر این سه خودرو، در حاشیه آن مراسم، چیزی که بیشتر از کوییک اس جلب توجه می‌کرد، نسخه اسپرت و تیون‌شده این خودرو بود که با نام کوییک اسپرت ادیشن یا کوییک SE رونمایی شد. البته رونمایی این هاچبک اسپرت، چیزی شبیه بازارگرمی برای کوییک اس بود! چراکه سایپا قرار نیست چنین محصولی را به تولید برساند.

سایپا کوییک اسپرت

اسپلیتر سپر جلو، ورودی هوای روی کاپوت، رینگ‌های فورج کاری شده رنگی، اسکوپ سقف، بکسل بند اسپرت، نصب باله عقب در انتهای سقف، طرح گرافیکی بدنه از جمله مهم‌ترین تغییرات ظاهری در کوییک اسپرت هستند.

البته این نکته را هم بگوییم که محصول رونمایی شده در نمایشگاه خودرو مشهد 1401، تفاوت‌های مختصری با محصول رونمایی شده در سال 1399 داشت که چندان مهم نیست. اما هنوز هم عدد 99 روی قسمت‌های مختلف بدنه کوییک اسپرت، قابل مشاهده است. اگر یادتان باشد، پروژه طراحی و تولید کوییک S، در ابتدا با نام پروژه کوییک 99 در سایپا معرفی شده بود و عدد 99 نیز یادگار همان دوران است.

کابین جدید برای کوییک اسپرت

سایپا علاوه بر تغییرات ظاهری، کابین کوییک اسپرت SE را هم اندکی تغییر داده که صفحه کیلومتر جدید، رنگ‌بندی نارنجی و مشکی صندلی‌ها و حک شدن لوگوی SE روی داشبورد، از جمله این تغییرات هستند.

کابین سایپا کوییک اسپرت

مشخصات فنی کوییک اسپرت

با اینکه مشخصات فنی کوییک اسپرت اعلام نشده اما احتمالا در این پروژه، سایپا فقط به جراحی ظاهری خودرو پرداخته و قسمت‌های فنی را تغییر نداده است. البته یک نکته بسیار جالب درباره کوییک اسپرت وجود دارد؛ همانطور که می‌دانید کوییک S در چرخ‌های عقب، از ترمزهای کاسه‌ای بهره می‌برد در صورتیکه کوییک اسپرت، در چرخ عقب دارای ترمزهای دیسکی است و شاید همین تغییر، بزرگترین خبر فنی از این نسخه تیون‌شده باشد.

*عکس: پدال / اسب بخار


راهنمای خرید کوییک

اگر به دنبال مشخصات فنی خودرو کوییک، تفاوت انواع کوییک سایپا و تست خودروهای کوییک هستید، توصیه می‌کنیم که مطالب خواندنی زیر را از دست ندهید:

همچنین در صورتیکه مالک خودرو کوییک هستید، احتمالا مطالب زیر نیز برای‌تان جالب خواهد بود:

دیدگاه کاربران