بررسی انواع کوییک S و کوییک G
دی 1400: آقای امیرحسین جماعت، رئیس مرکز ارتباطات و دبیر کمیته نامگذاری محصولات سایپا، خبر داده که این شرکت، بزودی تیپ جدیدی را برای کوییک فیسلیفت عرضه میکند؛ تیپی که ظاهرا نامش را GX گذاشتهاند.
مهمترین ویژگی تیپ جدید GX، موتور ارتقایافته M15GSI است که توسط شرکت مگاموتور و براساس موتور M15 تیبا، ساخته شده و تغییرات زیادی در آن رخ داده است مانند:
- خروجی دود از جنس استیل
- بهبود سرسیلندر، رینگ پیستون و بالانسر
- بهبود سیستم جرقهزنی و پاشش سوخت
- نصب سامانه VVT یا زمانبندی متغیر سوپاپ سوخت
اجرای تغییرات فنی فوق، نتایج زیر را به همراه داشته است:
- بهبود شتاب اولیه
- بهبود مصرف سوخت
- بهبود لرزش موتور
- بهبود آلایندگی موتور
موتور جدید M15GSI همچنان از نوع 8 سوپاپ است اما استاندارد آلایندگی آن یورو 5 بوده و حتی میتواند با استاندارد یورو 6 نیز تطابق پیدا کند. براساس اطلاعات رسمی مگاموتور، این موتور جدید میتواند حداکثر تا 89 اسببخار و 135 نیوتنمتر را تولید کند که البته بعد از نصب روی خودرو، ممکن است این اعداد خروجی، اندکی کم یا زیاد شود.
تولید کوییک اس با 4 ستاره کیفی
شهریور 1400: براساس جدیدترین گزارش ارزشیابی کیفی خودرو، محصول جدید سایپا کوییک S توانسته در مردادماه 1400 و در اولین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت، به 4 ستاره کیفی دست پیدا کند.

پیش از این نیز خودرو کوییک معمولی به 4 ستاره کیفی رسیده بود اما کوییک R همچنان در سطح 3 ستاره کیفی باقیمانده است.
تفاوت کوییک S با کوییک G چیست؟
فروردین 1400: بعد از مدتها انتظار و بعد از سپری شدن چندین مرحله از پیش فروش سایپا برای خودروی کوییک جدید، حالا این شرکت برای نخستینبار دست به انتشار اطلاعات و تصاویر تیپهای S و G کوییک فیسلیفت زده است.
»» کاتالوگ رسمی کوییک اس و جی (PDF) ««
همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده میکنید، تیپ کوییک G در کنسول مرکزی و همچنین در مجموعه صفحه کیلومتر، تفاوت زیادی با تیپ کوییک S دارد.

طبق اطلاعات رسمی سایپا که در فروردینماه 1400 منتشر شده، تفاوت تیپهای کوییک جدید در ویژگیهای زیر است:
تیپ خودرو | کوییک S | کوییک G |
---|---|---|
مانیتور لمسی | x | دارد |
دوربین عقب | x | دارد |
نویگیشن | x | دارد |
کنترل صدا روی فرمان | x | دارد |
روکش چرم صندلی | x | دارد |
سنسور باد تایر | x | دارد |
چراغ اتولایت | x | دارد |
شیشه دودی عقب | x | دارد |
رینگ آلومینیومی | x | دارد |
*اطلاعات فوق از سایت خودروسازی سایپا گردآوری شده است.
مشخصات سایپا کوییک اس
بهمن 99 | سایپا کوییک S، در واقع نسخه فیسلیفت کوییک معمولی است و لحاظ طراحی و سطح تجهیزات، یک پله بالاتر از کوییک آر قرار میگیرد. در قسمت بیرونی خودرو، مهمترین تغییری که در کوییک اس رخ داده، جلوپنجره و سپر جدید جلوست. اما جزییات دیگری مانند چراغها، رینگها و سپر عقب، بدون تغییر باقی ماندهاند. در تصویر زیر، تفاوت چهره کوییک اس و کوییک معمولی را به خوبی مشاهده میکنید.

به محض ورود به کابین کوییک است، اولین نکته که جلب توجه میکند، تغییر طراحی در پنل دکمههای سمت چپ فرمان است. همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده میکنید، دکمههای زیر در این پنل به چشم میخورد:
- تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو،
- برف پاک کن عقب،
- آبپاش برف پاک کن عقب،
- قفل شیشههای عقب،
- صندوق پران.

البته در تیپهای گرانتر کوییک نیوفیس، مانند تیپ کوییک G و همچنین تیپ کوییک اتومات جدید، باید شاهد اضافهشدن 3 دکمه دیگر نیز به پنل فوق باشیم. این دکمهها عبارتند از:
- سنسور نور (اتولایت)،
- فعال سازی کروز کنترل،
- محدودکننده سرعت (اسپید لیمیتر)،
دومین نکته جدیدی که در کابین کوییک اس خودنمایی میکند، تغییر صفحه کیلومتر است که دقیقا مشابه ساینا اس طراحی شده و ویژگیهایی مانند کامپیوتر سفری، نشانگر سنسور عقب، نشانگر وضعیت تعویض دنده و ... وجود دارد. البته بازهم باید یادآوری کنیم که در تیپهای گرانتر کوییک نیوفیس، ویژگیهایی دیگری مانند نشانگر کنترل پایداری، نشانگر سنسور باد تایر و نشانگر سنسور نور (اتولایت) نیز به صفحه کیلومتر اضافه خواهند شد.

سومین نکته جدیدی که در کابین کوییک اس، جلب توجه میکند، تغییر غربیلک فرمان بوده و بهتر است بگوییم که همان غربیلک فرمان کوییک اتومات پلاس، حالا در کابین کوییک اس دندهای هم دیده میشود. دقیقا همین نوع فرمان دیکات، قبلا نیز در کوییک آر و ساینا اس هم استفاده شده بود.
همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده میکنید، فرمان کوییک اس، فاقد دکمههای کنترلی (برای تنظیم سیستم صوتی و بلوتوث) بوده چراکه سایپا از این دکمهها، فقط در تیپهای گرانتر کوییک نیوفیس استفاده کرده است.

در قسمت فنی، متاسفانه باید بگوییم که سایپا نتوانسته موتور M15GSI ساخت مگا موتور را به تولیدانبوه برساند. این یعنی سری اول کوییک نیوفیس، با همان موتور M15 کوییک معمولی تحویل خریداران شده ولی با این تفاوت که به دریچه گاز برقی مجهز است. اما در نیمه اول سال 1400، سایپا قول داده تا موتور M15GSI جدیدش را، هم روی کوییک اس و هم روی ساینا اس، نصب کند.

موتور M15GSI که قرار است در سایپا اطلس نیز بکار گرفته شود، استاندارد آلایندگی یورو5 (قابل ارتقا به یورو6) دارد و چندین ارتقای مهم در آن صورت گرفته است مانند: اضافه شدن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ و سیستم جرقهزنی جدید.
این تغییرات مختصر اما مفید، باعث شده تا قدرت این موتور به محدوده 90 تا 94 اسب بخار و گشتاور تولیدیاش نیز به محدوده 135 تا 138 نیوتن متر برسد. همانطور که گفتیم، متاسفانه سری اول تعهدات کوییک اس و ساینا اس، بدون موتور M15GSI بدست خریداران میرسد.
مشخصات سایپا کوییک اسپرت SE
مرداد 99 | سایپا در تاریخ 16 مردادماه 99، در مراسم معرفی 3 محصول جدیدش برای سال 99، در کنار معرفی سایپا ساینا S و همچنین کراس اور جدید سایپا، برای نخستین بار از فیس لیفت کوییک نیز پرده برداشت؛ کوییک جدید قرار است از نیمه دوم سال 99 به بازار بیاید و ابتدا در مدل کوییک S و سپس در تیپ گرانتر کوییک G تحویل مشتریانش میشود.
اما در حاشیه این مراسم، چیزی که بیشتر از کوییک جدید جلب توجه میکرد، نسخه اسپرت این خودرو بود که با نام کوییک اسپرت ادیشن یا کوییک SE رونمایی شد. رونمایی این هاچ بک اسپرت، چیزی شبیه بازارگرمی بود چراکه سایپا فعلقرار نیست چنین محصولی را به بازار بیاورد.

اسپلیتر سپر جلو، ورودی هوای روی کاپوت، رینگهای فورج کاری شده رنگی، اسکوپ سقف، بکسل بند اسپرت، نصب باله عقب در انتهای سقف، طرح گرافیکی بدنه از جمله مهمترین تغییرات ظاهری در کوییک اسپرت SE است.
اما سایپا علاوه بر تغییرات ظاهری، کابین کوییک اسپرت SE را هم اندکی تغییر داده که صفحه کیلومتر جدید، رنگبندی نارنجی و مشکی صندلیها و حک شدن لوگوی SE روی داشبورد از جمله این تغییرات هستند.

از آنجایی که سایپا قرار است در آینده، کوییک جدید را در نسخه R (دو رنگ) نیز عرضه کند، ممکن است برخی از این ویژگیها را در کوییک R جدید هم ببینیم. در تصویر فوق، کابین کوییک اسپرت SE را مشاهده میکنید.
اولین تصاویر از کوییک جدید
تیر 99 | هم اکنون نسخه اولیه آن با نام کوییک S به مرحله تولید آزمایشی رسیده و احتمالا در تابستان امسال نیز، تولیدانبوهش شروع میشود. بعد از پروژههای جدید سایپا مانند سایپا شاهین، تیبا 2 پلاس، ساینا S و پراید 151 پلاس، حالا باید کوییک S را پنجمین محصول جدید سایپا بدانیم که در سال 99 راهی بازار میشود.

از یک طرف میدانیم که سایپا در تهیه و تامین گیربکس اتومات برای محصولاتش با مشکلات جدی روبروست. از طرف دیگر میدانیم که هم کابین کوییک اتومات و هم کابین ساینا اتومات، اندکی با نسخه دندهای آنها متفاوت است. حال اگر این دو موضوع را کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه میرسیم که سایپا میخواهد کابین «کوییک S» را به تقلید از کابین «کوییک اتومات» بسازد؛ یعنی دقیقا شبیه همان کاری که سایپا برای «ساینا S» هم انجام داده است.
پس با این اوصاف، در کوییک S جدید (که قطعا دنده ای است، نه اتومات!)، علاوه بر تغییر احتمالی سپرها و شاید هم گرافیک چراغ ها، باید منتظر دیدن فرمان دیکات به همراه سیستم مولتی مدیا (با نویگیشن، مانیتور لمسی و دوربین عقب) و همچنین صفحه کیلومتری جدید نیز باشیم.

البته بعید نیست که سایپا از سایر آپشن های «کوییک اتومات پلاس» برای کوییک جدید نیز استفاده کند؛ آپشن هایی مثل دکمه های کنترلی فرمان، سنسور فشار باد تایر، بلوتوث و حتی کیلس استارتر.
فیس لیفت جدید کوییک قرار است در دو نسخه کوییک S یا تیپ پایه و کوییک G یا تیپ فول، به بازار بیاید و احتمالا در سال 1400 با سقف دو رنگ (مدل R) نیز قابل خریداری خواهد بود.
خواندنیهای جالب کوییک:
»» تجربه رانندگی با کوییک اتومات
قیمت سایپا کوییک S
در جدول زیر، تغییرات قیمت نمایندگی سایپا (قیمت مصوب فروش) را برای خودروهای کوییک مشاهده میکنید:
زمان | کوییک S |
---|---|
بهمن 1399 | 142.8 |
خرداد 1400 | 154.9 |
آذر 1400 | 182.2 |
دی 1400 | 183.8 |
*در جدول فوق، قیمتها برحسب میلیون تومان است.
همچنین از لینک قیمت خودرو میتوانید از قیمت روز کوییک S و سایر مدلهای کوییک در بازار کشورمان مطلع شوید. از لینک قیمت روز سایپا نیز قیمت تمامی محصولات گروه خودروسازی سایپا و پارس خودرو، قابل مشاهده است.
فروش سایپا کوییک S
در مقاله شرایط فروش سایپا میتوانید از آخرین شرایط فروش سایپا کوییک S و پیش فروش سایپا کوییک اس مطلع شوید. همچنین از لینک خرید و فروش سایپا کوییک نیز بهروزترین آگهیهای سایپا کوییک S را ببینید.
دفترچه راهنمای کوییک S
در مقاله دانلود دفترچه راهنمای خودرو میتوانید دفترچه راهنمای کوییک و همچنین دفترچه راهنمای خودروهای بازار ایران را به زبان فارسی، مشاهده و دریافت کنید.
نویسنده : مرتضی برجسته
منبع : باما
برای اطلاع از اخبار روز خودرو، ایمیل خود را وارد نمایید
آخرین اخبار دنیای خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.
Ert67(167 روز پیش)
من کوییک sرا با مونیتور و چند ویژگی دیگه که با کوییک ار فرق داشت ثبت نام کردم و حالا میگن هیچکدام از این ویژگیها را نداره و امشب قیمت قبلی کارخانه را ۱۳۲ میلیون اعلام کرده و با ۱۸ درصد افزایش قیمت شده۱۵۹میلیون در صورتیکه ۱۵۵ میلیون از ما گرفتن بجای ۱۳۲.این دزدی تو روز روشنه واقعا بیقانونی تا چقدر.
AMERIS (124 روز پیش)
سلام پارسال شهریور-1399. * ۵۱ میلیون پول گرفتن آبان سال1400دعوت نامه دادن 118میایوندوباره بریزید شده تقریبا 170میلیون بعد کوییک ار واقعا این چه وضعی هست چقدر ملت رو گول میزنید پای من ماشین شده ۱۸۰ م بعد یکسال پیاده روی واقعا چرا کیفیت هم که هزار ماشاالله دستگیره درب رومیگیری باز بکنی میشکنه بعد رفتم نمایندگی میگه این مال تزیینات ماشین هست ربطی به گارانتی نداره باشه ماشین صفر با ید هنوز کار نکرده هزار تا دستگیره بشکنه بعد دونه ای ۱۸۰ هزار تومان پول بگیرید ای لعنت خدا بر شما کسی پول ما شین صفر میده باید چند سال راحت باشه با این کیفیت مسخره هنوز هزار کار نکرده تازه کمک جلو خراب شده که گفتم باید ۴ هزار کار کنه بعد باشه فعلا دور شماست اگر قدرتی داشتم بدجور آبرو از شما میبردم
Javad68400(184 روز پیش)
کوییک sرا یه ۷ میلیون از کوییکrمیگیرند فقط سپرشو عوض کردن و کیلومتر و یه سنسور دریچه گاز به نظرمن این سه تا با هم ۷ تومن نمیشه ولی باشه ۷ تومن اضافه بگیر اما چرا رینگ الومنیوم دیگه برداشتی خب خود رینگ ۷ تومنه شما رینگ را حذف کردید چهارتا چیز دیگه اضاف کردید بعد اضافه هم میگیرید واقعا که خدا ازتون نگذره با این قیمت گذاریتون
Akbar61(225 روز پیش)
من پارسال اگه نقدی کوییک میگرفتم الان بردمیکردم دیگه لازم نبود۱۶یا۱۷ماه پولم بخوابه وخودم هم بدون ماشین آبروم بره الان بجای تلافی دارن ازآبشن هم میدزدن چه وضعشه بابابخداازمن خوردن نداره
erbh(738 روز پیش)
سایپا یه قالپاق می ندازه رو ماشین میگه آپشن های جدید بعد چند ماه هم اون یه تیکه پلاستیکی که انداخته به اسم آپشن رو حذف می کنه میگه که تحریمیم اگه می خوای پول زیادی بده مردم هم تو یک ثانیه همش رو ثبت نام می کنن که واسه یک ساله دیگه باید بیای باقی پولش رو به قیمت روز بدی که بعد 8 ماه با هزار منت میگه بیا ماشینت رو ببر اونجا هم که میری تا استارت می زنی می فهمی 500 جاش خرابه حالا باید بودویی تو نمایندگی ها دنبال درست کردنش. چی شد که ما مردم ایران به این روز افتادیم خدا می دونه :)))))))))))
Ali77177 (350 روز پیش)
من کوییک معمولی دارم.پارسال کوییک s ثبت نام کردم چون در مشخصاتش کلی اپشن نوشته بود و داشبوردش فرق داشت با کوییک معمولی .حالا یک ماهه دیگه که میخوام تحویل بگیرم می بینم کوییک sهمون کوییک معمولیه فقط چراغ جلوی کاپوتش فرق میکنه،تمام اون اپشن هایی رو هم که دیده بودم اسمشو گذاشتن کوییک G .من اگه میدونستم کوییک s اخرش همون کوییک معمولی میشه چهل میلیون پولمو یک سال نمی خوابوندم.نمیشه که موقع ثبت نام یه چیز نشون بدن بعد نه ماه همشو حذف کنن.موقع ثبت نام،، ماشینی به اسم کوییک G وجود نداشت.انصراف هم بدی امکان ثبت نام مجدد نداری.این دروغگویی و فریب سایپا رو کی میخواد پاسخگو باشه .از مسئولین خواهش میکنم این بی اخلاقی رو پیگیری کنن
1450(696 روز پیش)
قیمت کوییک آر چندی پیش ۸۸ میلیون توسط کارخانه اعلام شد میخواستم بدونم کوییک های جدید اس با همین قیمت فروخته خواهند شد یا باز هم سایپا به اسم آپشنال بودن قیمت رو از ۸۸ میلیون هم بالاتر خواهد برد؟
09126264257 (353 روز پیش)
روز ثبت نام کوییک اس تمام ابشنهای کوییکی که امروز میگن جی را داشت ، حالا موقع تحویل میگن ، رینگ آلومینیومی نداره ، مانیتور نداره ، موتورش قدیمیه ، روی فرمان کنترل نداره ، مسیر یاب نداره ، سیستم نمایش باد چرخ نداره ، آخه واقعا یه خط مشکی رو سپر شد آبشن ، ... .
Vahidaski(386 روز پیش)
وقتی تو قدرت موتور و بدنه و ثقف چیزی اضافه نشده بی فایده هستش. شما برو تزئیناتی سر گوچتون یه رینگ و 2تا برچسب بزن میشه اس و ار و ووووو
GT(651 روز پیش)
دمتون گرم دوتا برچسب آدامس خرسی روش زدین با یه مانیتور 700 تومنی قیمتشو 20 . 30 ملیون بالاتر بردید همینجوری پیش برید عالی میشه نسخه بعدیشم با مانیتور پشت سندلی می خواین بدید یه میلیارد حتما با این اوضاع دمتونم گرمممممممممممممممممممم
Vahidaski (386 روز پیش)
واقعا که با این طراحی شون آدم میمونه توش
Irani99(533 روز پیش)
دست مریزاد میگم ، به بهترین خودروساز جهان که حتی ۹۰ درصد پراید تولیدی هم مونتاژ هست از زبان خودشون . با این همه اپشن اخه من چکار کنیم . بلد نیستم باهاشون کار کنم .
mstafa(658 روز پیش)
واقعا کوییک آر باید مانیتور داشته باشه رو فرمون دکمه های بلند گو سیستم از اینا داشته باشه این چه اوضاعی هست زشته خدایی ناموسن این کارو با مردم بدبخت نکیند.
سامیار شفیعی(714 روز پیش)
سلام. تازمانی که مردم چشم بسته و بدون تفکر از دو خودرو ساز داخلی بدون اینکه خواسته ای داشته باشند پشت سرهم ثبت نام و پیش خرید میکنند به هیچ عنوان دو خودرو ساز داخلی نه تنها پیش رفت نمیکنند بلکه سال به سال چند قدم عقب گرد هم دارند مطمئن باشید که ما مردم هستیم که هیچ انتظاری از دو خودرو ساز نداریم حتی اگه این دو شرکت یک شاسی معموث با چارتا چرخ درست کنه مردم ما برای پیش خرید آن سر و دست میشکنند خداوکیلی شمادر کجای دنیا همچین ملتی سراغ دارید . خداوکیلی ماشین هایی که الان در این دو خودرو ساز توابد میشه . در همین کشورهایی که جمعیتشون به اندازه یک استان ایران هم نمیشه مفتی هم نمیخرند اون وقت ما با 2500سال تاریخ و تمدن سرودست میشکتیم واسه آشغال ...