افزایش 5 میلیونی قیمت در بهمن‌ماه

بررسی سایپا ساینا S دنده ای تیپ DA

15 بهمن 1402 09:47

افزایش قیمت ساینا اس 85گانه: بهمن 1402

بهمن 1402: از روز شنبه مورخ 14 بهمن‌ماه، شرکت خودروسازی سایپا، قیمت ساینا با استاندارد 85گانه را حدود 5 میلیون تومان، افزایش داده است:

قیمت گذاری ساینا اس - بهمن 1402
مدل ساینا اس 85گانه
قیمت قدیم 330,490,000
قیمت جدید 335,464,000

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

قیمت کارخانه‌ای ساینا اس: آبان 1402

آبان 1402: شرکت خودروسازی سایپا، قیمت تیپ جدید ساینا S که مجهز به استانداردهای 85گانه شده، را مطابق جدول زیر اعلام کرده است:

قیمت انواع ساینا اس سایپا
مدل قیمت پایه قیمت نهایی
ساینا S تیپ DA 273.065 323.757
ساینا S با استاندارد 85گانه 278.844 330.490

*قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

افزایش قیمت ساینا اس در مهر 1402

مهر 1402: همزمان با صدور دعوتنامه‌های جدید از تاریخ 13 مهرماه، باخبر شدیم که شرکت خودروسازی سایپا، برای چهارمین بار در یکماه اخیر، قیمت ساینا اس تیپ DA را تغییر داده است. در جدول زیر، چگونگی تغییرات قیمت این محصول پرحاشیه را مشاهده می‌کنید:

تغییر قیمت ساینا اس در سال 1402
زمان اعلام قیمت قیمت مصوب
20 شهریور 1402 254.760 میلیون
6 مهر 1402 291.650 میلیون
11 مهر 1402 295.641 میلیون
13 مهر 1402 301.739 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

آغاز تحویل ساینا اس به خریداران

اسفند 99 | آنطور که از بازار خبر می‌رسد، شرکت سایپا از روز شنبه 16 اسفندماه، تحویل خودرو ساینا اس (S) را آغاز کرده است و حالا فیس‌لیفت ساینای جدید را می‌توان در خیابان‌ها دید.

همچنین از آنجایی که خودرو ساینا S بسیار زودتر از کوییک S به مرحله تولید رسیده، حالا سایپا به حواله‌داران کوییک S با موعد اسفند 99 پیشنهاد داده که می‌توانند خودرو ساینا اس را با قیمت قطعی، تحویل بگیرند. نکته دیگر اینکه سایپا از تاریخ 17 اسفندماه، ساینا اس مدل 1400 را فاکتور کرده است.

دلیل تاخیر در تحویل ساینا اس

دی 99 | آقای باقری (قائم مقام فروش و خدمات پس از فروش سایپا)، در مصاحبه جدید خود که در تاریخ 30 دی منتشر شده است، با انتقاد از عدم تعیین قیمت برای ساینا S، گفته که هم‌اکنون ساینا اس درحال تولید است و حتی 1000 دستگاه از این خودرو در کف کارخانه وجود دارد و آماده تکمیل تعهدات است اما نمی‌توانیم آنرا بفروشیم چراکه قیمت نداریم.

آقای باقری همچنین گفته که سایپا، هزینه پارکینگ و جریمه تاخیر بابت عدم تحویل ساینا اس به مشتریان را می‌دهد تنها برای اینکه این محصول جدید، قیمت‌گذاری نشده است.

تاخیر در تحویل ساینا اس

آذر 99 | با اینکه قرار بود ساینا S جدید در پاییز 99 بدست خریداران برسد، اما چنین اتفاقی نیفتاد. سایپا در تاریخ 11 آذرماه، خبر داده که تولید انبوه ساینای فیس‌لیفت (یا همان ساینا اس) در کارخانه سایپاسیتروئن، آغاز شده است اما صدور دعوتنامه‌های آن، در انتظار تعیین و اعلام قیمت از سوی شورای رقابت است. سایپا همچنین تاکید کرده که به وجه واریزی خریداران ساینای جدید، سود مشارکت و جریمه تاخیر تعلق می‌گیرد.

آغاز تولید انبوه ساینا اس

مرداد 99 | معاون فروش سایپا به تازگی خبر داده که این شرکت در حال آماده کردن خط تولید فیس لیفت ساینا یا همان ساینا S است تا بتواند از عید غدیر، یعنی از 18 مردادماه 99، تولید انبوه این محصول جدید را آغاز کند.

طبق برنامه ریزی سایپا، سری اول ساینا اس قرار است از ابتدای پاییز 99 تحویل مشتریانش شود. بعد از تولید انبوه ساینا S، سایپا از نیمه دوم امسال نیز تولید تیپ گران‌تر این خودرو، یعنی ساینا G را آغاز خواهد کرد. 

    مشخصات سایپا ساینا S و ساینا G

    عصر پنجشنبه 16 مردادماه 99، سایپا در مراسم معرفی محصولات جدیدش، برای نخستین بار از فیس لیفت ساینا رونمایی کرد؛ خودرویی که قرار است از پاییز 99 و در دو تیپ ساینا S و ساینا G به بازار کشورمان بیاید.

    «یه تغییر به موقع» شعار تبلیغاتی جدیدی است که سایپا برای فیس لیفت جدید ساینا انتخاب کرده است. حال ببینیم که تغییرات ساینا اس چیست و به چه آپشن های جدیدی مجهز شده.

    قبل از هرچیز، باید یادآوری کنیم که مهم ترین نکته در ساینا S این است که سایپا، پیشرانه آنرا (برای پاس کردن استانداردهای زیست محیطی سال 99) به یورو5 ارتقا داده است. پس اولین مزیت ساینا S نسبت به سایناهای قدیمی، معلوم شد!

    نکته مهم دیگر اینکه سایپا، کابین جدید ساینا اس را براساس ساینا اتومات ساخته. بنابراین از دیدن چیزهای جدیدی مانند فرمان با دکمه های کنترلی و سیستم مولتی مدیا و ... در کابین ساینا اس، نباید غافلگیر شویم.

    طبق آخرین اطلاعات موجود، در ساینا آپشنال، سایپا از همان موتور 1.5 لیتری M15 معروفش استفاده کرده که همچنان 87 اسب بخار قدرت و حدود 128 نیوتن متر گشتاور دارد. حالا که خیال‌مان از عدم تغییر موتور ساینا جدید راحت شد، به سراغ آپشن‌ها برویم. در ساینا اس، باید شاهد این تغییرات جدید باشیم:

    • شیشه دودی عقب
    • دی لایت / اتولایت
    • گرافیک جدید چراغ های جلو و عقب (عدم تغییر کاسه چراغ)
    • جلوپنجره جدید با قاب استیل
    • رینگ آلومینیومی جدید
    • دوربین عقب / بلوتوث
    • فرمان جدید با دکمه های کنترلی
    • روکش چرم صندلی / تریم داخلی جدید
    • سنسور فشار باد تایر
    • صفحه کیلومتر جدید

    البته همانطور که می دانید، سایپا همه تجهیزات خوبش را روی یک تیپ نمی‌گذارد! طبق اطلاعات منتشر شده سایپا، ساینا جدید قرار است در دو تیپ با نام های «ساینا S» و «ساینا G» وارد بازار شود که ساینا اس مدل «نیمه فول» و ساینا جی مدل «فول» است. در جدول زیر، تفاوت تیپ های ساینا جدید و ساینا EX قدیمی را مشاهده می کنید:

    تیپ خودرو ساینا EX ساینا S ساینا G
    استاندارد الایندگی یورو4 یورو5 یورو5
    هشدار صوتی کمربند -
    هشدارسرعت 120 -
    بازشدن قفل‌ها در تصادف -
    چراغ بدرقه -
    قفل مرکزی روی داشبورد -
    دی لایت (چراغ روز) -
    اتولایت (روشنایی اتومات) -
    نشانگر تعویض دنده -
    رینگ آلومینیومی سفارشی سفارشی
    کلید تاشو -
    ترمز کمکی - -
    کنترل پایداری - -
    کنترل صوتی روی فرمان - -
    مانیتور 7 اینچی لمسی - -
    دوربین عقب - -
    شیشه دودی - -
    سنسور فشار باد تایر - -
    روکش چرمی صندلی - -

    اطلاعات جدول فوق، براساس کاتالوگ رسمی سایپا گردآوری شده است.  


    بررسی انواع ساینا در بازار

    برای آشنایی با خانواده محصولات سایپا ساینا و اطلاع از مشخصات فنی هر مدل و مشاهده ویژگی‌ها و تفاوت‌های انواع ساینا در بازار، لینک‌های منتخب زیر را مطالعه کنید:

    اگر شما یکی از مالکان خودروهای ساینا هستید، پیشنهاد می‌کنیم مجموعه مقاله زیر را هم مطالعه کنید:

    دیدگاه کاربران
    Mahmud 1402/11/11
    منهم روی ساینا sبا سنسورباران مشکل دارم وقتی اهرم رو پایین میدم، مثل برف پاکن معمولی شروع بکار می کنه در حالی که یه قطره آب هم رو شیشه نیست،
    پاسخ
    0
    0
    0
    mortezaa12 1402/10/19
    یادش بخیر سال ۱۴۰۱. آخرین قرعه کشی کوییک روگرفتم وازهمه نظرعالیه قیمتش بود ۱۶۸،
    پاسخ
    0
    0
    0
    Mehdi 1402/10/6
    سلام دوستان من نزدیک یکسال و نیم هست ماشین رو تحویل گرفتم اگه از بعضی از خرابی ها بگذریم که گارانتی مشکل رو حل می‌کنه و تو دوتا شرکت ایران خودرو سایپا هست ، عزیزانی که می‌خوان این ماشین رو بگیرن مطمئن باشین ماشین خوبیه و بدنه مقاومی داره و همه بدنه دوبل کار شده و ورق دوبل هستش و از خیلی از ماشین های ایران خودرو سرتره موتور بسیار کم استهلاکی داره تو سربالایی واقعا کم نمیاره از نظر کشش برای این بدنه مناسبه مصرف خوبی داره بخاریش تو سرترین روزهای سال بهترین عملکرد رو داره و خیلی خوبه تو گرمترین روز های سال کولرش فوق‌العاده خوبه سرد سرد می‌کنه دمای موتور ثابته دوستان مشکل تاخیر گاز تو همه ماشین ها هست فقط تنها ایرادی که داره واقعا تو چشمه صدای زیاد موتوره که آزار دهندس وگرنه این ماشین از نظر بدنه و کم استهلاکی بهتر از خودرو های ۲۰۶،۲۰۷،پژو پارس،پژو ۴۰۵ ، هستش امیدوارم تونسته باشم کمکتون کنم .باتشکر از مدیریت سایت .
    پاسخ
    0
    0
    0
    کیان 1402/10/2
    توی دو ماه دو بار استارت عوض کردم ماشین نو .عظام میگه گارانتی داره ولی وقتی خراب میشه میپیچونن هزار دلیل میارن
    پاسخ
    0
    0
    0
    ناشناس 1402/9/6
    ساینا اس تیپ دی ای گرفتم ۱ماهی هستش از زیرش صدای عجیب قریب میاد به نظرتون چه
    پاسخ
    1
    0
    0
    Ffffffffff 1402/10/8
    مانیتور ۷ اینچی برا دی ای هست؟
    0
    0