• خودرو برقي دلورين JZD
  • خودرو برقي دلورين JZD
  • خودرو برقي دلورين JZD
  • خودرو برقي دلورين JZD
  • خودرو برقي دلورين JZD
  • خودرو برقي دلورين JZD
  • خودرو برقي دلورين JZD

یک نام و چند ادعا!

معرفی یک دلورین جدید

8 آبان 1401 14:06

به تازگی اخباری مبنی بر آغاز فعالیت مجدد شرکت دلورین در رسانه‌­ها مطرح شده است. این خودروساز آمریکایی در نیمه اول دهه 80 میلادی و با تنها یک محصول یعنی DMC 12، فعالیتی کوتاه ولی تاثیرگذار داشت.

DNG موتورز محصول جدید خود را با نام Model – JZD معرفی نموده و از رونمایی رسمی آن تا قبل از پایان سال جاری خبر داده است.اما غیر از دلورین، اکنون یک شرکت جدید به نام DNG موتورز که توسط کت دلورین، دختر بنیانگذار دلورین تاسیس شده نیز برای حضور در بازار خودرو اعلام آمادگی کرده است.

DNG موتورز محصول جدید خود را با نام Model – JZD معرفی نموده و از رونمایی رسمی آن تا قبل از پایان سال جاری و آغاز تولید از ژانویه 2023 در دیترویت آمریکا خبر داده است.

آنطور که DNG موتورز اعلام کرده، این خودرو با توجه به خودروهای سطح بالا و خواسته‌­های مشتریان طراحی شده و نخستین محصول نمادین دلورین پس از 40 سال است.

این شرکت اعلام نموده که علاوه بر تولید خودرو، در زمینه آموزش مهندسی به دانشجویان و همکاری با سایر خودروسازان برای رویارویی با چالش‌های موجود در این صنعت نیز فعالیت خواهد کرد.

خودرو برقی دلورین JZD

این شرکت همچنین از هر کمپانی دیگر با نام دلورین اعلام برائت نموده و مدعی است که تنها برند مربوط به شرکت اصلی خواهد بود. این ادعا، مستقیما به شرکت دلورین موتورز با نام کامل DeLorean Motors Reimagined LLC اشاره دارد، که در ایالت تگزاس واقع شده و به تازگی از 5 مدل کانسپت رونمایی کرده است. ریشه اصلی این کمپانی به شرکت فعال در قطعات و سرویس به نام DeLorean One بازمی­‌گردد که در سال 1985 و پس از اعلام ورشکستگی دلورین، تاسیس شد. این شرکت در سال 1995 تغییر نام داده و قطعات، طرح‌ها و ابزار دلورین را به دست آورد تا همچنان به محصولات این برند ورشکسته خدمات ارائه کند. این شرکت پس از معرفی کانسپت دلورین آلفا 5 در آگوست 2022، از عرضه این خودرو در سال 2024 خبر داده است.

خودرو برقی دلورین JZD

البته فعلاً باید منتظر ماند و دید که ادعای کدام یک از این شرکت‌ها به واقعیت تبدیل می‌­شود. گذشته از مسائل پیچیده حقوقی درمورد حق استفاده از نام دلورین که شاید در آینده برای این شرکت‌ها مسئله‌­ساز شود، نباید فراموش کرد که تبدیل چند طرح و ایده به خودروی واقعی، به وقت و منابع مالی عظیم نیاز دارد، مخصوصاً در وضعیت کنونی بازار خودرو که رقابتی سخت میان شرکت‌ها شکل گرفته است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران