• لينکلن ناتيلوس 2024

نسل سوم با ظاهری متفاوت

معرفی لینکلن ناتیلوس 2024

1 اردیبهشت 1402 12:08

لینکلن ناتیلوس، شاسی‌بلند سایز متوسطی است که بین مدل‌ اقتصادی کورس‌ایر و مدل قدرتمند و دیفرانسیل عقب اویتور قرار می‌گیرد. قیمت ناتیلوس در مدل پایه ۴۵ هزار دلار است و به ۷۰ هزار دلار ( نسخه Black Label) نیز می‌رسید.

طراحی لینکلن ناتیلوس ۲۰۲۴

لینکلن ناتیلوس ۲۰۲۴ به طور جدی تغییر یافته است. ابعاد خودرو نیز افزایش پیدا کرده است. فاصله محوری 2900 میلی‌متری، 50 میلی‌متر کشیده‌تر شده است. در نسل قبلی ناتیلوس طول کلی خودرو 4825 میلی‌متر بوده که اکنون به 4907 میلی‌متر می‌رسد. ارتفاع و عرض نیز به ترتیب 50 و 28 میلی‌متر افزایش یافته‌اند.

لینکلن ناتیلوس 2024

زبان طراحی Quiet Flight 2.0 جدیدتر از مواردی است که لینکلن در چند سال گذشته انجام داده است. این طراحی اشتراکات زیادی با لینکلن زفیر (برای بازار خارج از آمریکای شمالی) دارد.

یک نوار نورانی روی جلوپنجره کشیده شده است، که لوگو لینکلن را به چراغ‌های باریک جلو متصل می‌کند. این یک چهره معمولی نیست؛ بلکه با وجود پکیج ظاهر سیاه، مدرن‌تر به نظر می‌رسد. چراغ‌های عقب نیز مشابه مدل زفیر طراحی شده‌اند؛ اما تا حدودی نیز یادآور آئودی Q8 هستند. در نمای جانبی، یک خط کمربندی دیده می‌شود و مشابه لینکلن اویتور است.

کابین و امکانات لینکلن ناتیلوس ۲۰۲۴

ناتیلوس بسیار زیبا شده و به همین اندازه، کابین آن بزرگ‌تر است. یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه کیلومتر و یک نمایشگر ۱۳.۲ اینچی مرکزی داخل کابین دیده می‌شوند. درواقع یک محفظه برای صفحه ۲۳.۶ اینچی ایجاد شده که نیمه چپ آن به واسطه یک قاب نازک از نیمه راست جدا شده و در نگاه اول شبیه به یک نمایشگر پیوسته است.

لینکلن ناتیلوس 2024

رانندگان می‌توانند هر دو نمایشگر را شخصی‌سازی و از اتصال 5G، مانند اپل کار پلی، اندروید اتو و آمازون الکسا استفاده کنند. لینکلن درباره نمایشگرهای بزرگ و ارتباط آن با حواس راننده گفته که رانندگان نمایشگرهایی را ترجیح می‌دهند که نزدیک به خط دید آن‌ها باشند.

یک صفحه‌نمایش لمسی ۱۱.۱ اینچی مکمل نمایشگرهای قبلی است و نزدیک به کنترل‌های روی فرمان قرار گرفته است.

لینکلن تجهیزات بیش‌تری را برای تریم‌های سطح بالاتر ارائه می‌دهد. برای مثال، سیستم Rejuvenate لینکلن ویژگی‌هایی مانند تنظیم نمایشگر در نور روز، تنظیمات ماساژ روی صندلی‌های ۲۴ جهته، موزیک آرام‌بخش و پخش رایحه‌های ویژه در کابین، دارد‌. سه مورد رایحه برای انتخاب موجود است؛ Mystic Forest , Ozonic Azure و Violet Cashmere. البته این رایحه‌ها کمی قوی هستند و امیدواریم راننده بتواند میزان آن را کنترل کند‌.

لینکلن ناتیلوس 2024

سیستم کمک راننده BlueCruise 1.2 نیز در دسترس است، که ۹۰ روز به صورت رایگان ارائه می‌شود و سپس به صورت سرویس ۴ساله در دسترس است. فناوری‌های به روز شده شامل کمک تغییر لاین و تغییر موقعیت در لاین است. این یک آپشن است و لینکلن ادعا می‌کند که ناتیلوس جدید از فناوری ایمنی فعال استاندارد بیش‌تری نسبت به سایر خودروهای این کلاس برخوردار شده است.

مشخصات فنی لینکلن ناتیلوس ۲۰۲۴

دو پیشرانه جدید برای ناتیلوس در نظر گرفته شده است؛ پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ که همان پیشرانه لینکلن کورس‌ایر است و ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت و 375 نیوتن‌متر گشتاور دارد. این پیشرانه به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده و نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

نسخه هیبریدی شامل یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ و موتور الکتریکی ۱۰۰ کیلوواتی است. خروجی این پیشرانه به ۳۱۰ اسب‌بخار قدرت می‌رسد. این پیشرانه به گیربکس CVT متصل شده است. نسخه هیبریدی رینگ‌های ۲۱ و یا ۲۲ اینچی دارد.

لینکلن ناتیلوس 2024

برنامه تولید لینکلن ناتیلوس ۲۰۲۴

از لینکلن درباره ساخت مدل تمام الکتریکی ناتیلوس پرسیده شده و آن‌ها نظری در این باره نداشتند. مدل کنونی در Oakville، تاسیسات فورد که با سرمایه‌گذاری ۱.۳ میلیارد دلاری به مرکز خودروهای برقی تبدیل می‌شود، ساخته شد.

لینکلن ناتیلوس ۲۰۲۴ براساس نسخه اصلاح شده پلتفرم C2 فورد و در کارخانه Hangzhou چانگان در چین ساخته می‌شود. این خودرو اوایل سال ۲۰۲۴ وارد نمایندگی‌های آمریکای شمالی خواهد شد. البته مشتریان می‌توانند هم‌اکنون سفارش خود را ثبت کنند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران