• زامياد پادرا پلاس لانگ

کاربری لیفتراک برای وانت زامیاد

بررسی وانت زامیاد پادرا پلاس لانگ

14 مرداد 1402 13:58

کاربری لیفتراک برای پادرا پلاس لانگ

مرداد 1402: شرکت زامیاد در نمایشگاه حمل و نقل اصفهان 1402، نسخه جدیدی از پادرا پلاس لانگ را، که با همکاری شرکت ایران کاوه سایپا با کاربری لیفتراک توسعه یافته است، رونمایی کرد.

یکی از کاربری‌های جدیدی که زامیاد برای پادرا پلاس لانگ در نظر گرفته، کاربری مختص لیفتراک است. این نسخه از پادرا پلاس برای اولین بار در همین نمایشگاه رونمایی شده و ساخت قسمت بار این وانت نیز برعهده یکی دیگر از زیرمجموعه‌های سایپا یعنی ایران کاوه بوده است. کاربری لیفتراک برای وانت‌ها و خودروهای کار و تجاری به این معنی است که هر سه طرف محفظه بار به صورت کامل باز شده است تا تخلیه و بار زدن توسط لیفتراک به راحتی قابل انجام باشد.

پادرا پلاس لانگ با کاربری لیفتراک (عکس: اسب بخار)

یکی دیگر از نکات مثبت کاربری لیفتراک این است که اگر خودرو چسبیده به یک دیوار پارک کرده باشد، بارگیری و یا تخلیه بار از دو طرف دیگر به واسطه باز شدن کامل و مجزای هر قسمت امکان پذیر خواهد بود.

عرضه پادرا پلاس لانگ با کاربری های مختلف

دی 1401: شرکت زامیاد در بیست‌وششمین نمایشگاه خودرو تبریز شرکت کرده و محصولات مختلف خود را معرفی کرد. پادرا پلاس، که این روزها با نسخه لانگ هم به نمایشگاه خودرو می‌آید، کاربری‌های مختلفی را ارائه می‌دهد. 

آقای سماواتی، مدیر بازاریابی و توسعه فروش زامیاد، درباره این محصول می‌گوید که طول بارخور این خودرو افزایش پیدا کرده تا بتواند بارهای حجیم را نیز پوشش دهد. لازم به ذکر است که این محصول با کاربری به فروش خواهد رسید. افزایش طول بارخور، باعث کنترل بازار می‌شود. در واقع کاربران وانت نیسان امکان دارد که در بارگیری اُوِرلود کنند. البته هم شرکت زامیاد و هم پلیس جلوی این مسئله را گرفته‌اند. بنابراین زامیاد نمی‌خواهد که این اتفاق برای پادرا پلاس لانگ رخ بدهد. یعنی به رغم اینکه طول بارخور این خودرو زیادتر شده است، نمی‌گذاریم هر کس هر چه قدر خواست بارگیری کند. 

کاربری‌های مختلف پادرا پلاس لانگ (عکس: اسب بخار)

وی افزود پادرا پلاس لانگ تا چهار تن گنجایش دارد. اما تا سه تن می‌تواند بارگیری کند. به همین خاطر زامیاد قصد دارد این مسئله را مدیریت کند. به همین علت تولید پادرا پلاس با کاربری تندگردش‌ها، مسقف فلزی، یخچالی و ایزوله آغاز شده است. البته برای پادرا پلاس لانگ کاربری آتش‌نشانی و حمل زباله نیز در نظر گرفته شده است. برای سایر کاربری‌ها نیز بر اساس سفارش عمل می‌شود.

 آقای سماواتی تاکید کرد نکته اصلی و قابل توجه این است که پادرا پلاس بدون کاربری فروخته نخواهد شد‌. برای سال آینده نیز درصد بالایی از فروش با کاربری انجام خواهد شد. 

رونمایی پادرا پلاس لانگ در اصفهان

آذر 1401: آقای سیامک خسروی، قائم مقام مدیرعامل زامیاد، ضمن اشاره به رونمایی پادرا پلاس لانگ در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401، خبر داده که تولید این محصول جدید، در زمستان سال جاری و با قیمت اقتصادی شروع می‌شود. آقای خسروی، ویژگی‌های وانت پادرا پلاس لانگ را به صورت زیر اعلام کرده است: 

  • پادرا پلاس لانگ به صورت تک کابین و در دو مدل بنزین سوز و دوگانه سوز تولید خواهد شد.
  • این خودرو با افزایش طول شاسی برای حمل بارهای حجیم و سبک، با بهبود پایداری خودرو به علت عدم تغییر GBW (وزن ناخالص)، افزایش حجم اتاق بار و کاهش ارتفاع مرکز جرم بار طراحی و تولید شده است.
  • به فاصله محوری خودرو 355 میلیمتر و به اورهنگ عقب نیز 145 میلیمتر به ابعاد شاسی اضافه شده است.
  • ابعاد اتاق بار این خودرو به اندازه نیم متر افزایش پیدا کرده است.
  • این خودرو در تیپ‌های یخچالدار، مسقف فلزی، مسقف چادری، باریِ ایزوله و باریِ سه طرف بازشو طراحی شده است.
  • این خودرو به جهت صحه‌گذاری در تست‌های دینامیکی، استاتیکی و استحکامی موارد مربوطه را گذرانده و مجوز شماره گذاری آن از سوی ناجا و وزارت صمت دریافت شده است.
  • طول بار پادرا پلاس لانگ 3 متر است که نیم متر بیشتر از پادرا پلاس معمولی طراحی شده و این افزایش برای استفاده با کاربری مسقف فلزی و یخچال دار مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.
  • مشابه عملکردی این خودرو، کامیونت‌های وارداتی است که با قیمت بسیار بالایی در بازار وجود دارند.
  • این خودرو بنزین سوز، قابلیت سوخت گیری در جایگاه بنزین داخل شهر را داراست در حالیکه کامیونت های مشابه برای سوخت گیری باید در جایگاه خارج از شهر سوخت گیری کنند.
  • ظرفیت باک سوخت این خودرو 55 لیتر بوده اما قرار است ظرفیت باک این خودرو در آینده به 80 لیتر برسد. قابلیت حمل 2 تن بار را دارد.

  • تولید این خودرو در مدل اتاق بار نیست و صرفا با هدف کاربری به کار گرفته خواهد شد. کاربری سازی آن نیز در شرکت ایران کاوه انجام خواهد شد.

پادرا پلاس لانگ

قائم مقام مدیرعامل زامیاد در خصوص توانمندی های فنی این خودرو گفت: این موتور 2.4 لیتری دارای قدرت 70 کیلو وات، 94  اسب بخار و 187 نیوتن متر گشتاور خروجی است و از استاندارد یورو پنج EOBD بهره می‌برد. همچنین گیربکس دستی پنج سرعته، سیستم کلاچ تک صفحه‌ای خشک با عملکرد هیدرولیکی، سیستم ترمز چرخ‌های جلو به صورت دیسکی و چرخ‌های عقب به صورت کاسه‌ای، ترمز دستی مکانیکی که بر روی میل گاردان نصب شده را داراست و مجهز به سیستم ABS و EBD است. دیگر امکانات این خودرو عبارتند از:

  • سیستم چراغ مه شکن جلو
  • سیستم تهویه مطبوع
  • کولر و آینه های برقی
  • شیشه بالابر برقی
  • تنظیم آینه جانبی برقی
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم در چهار حالت
  • ریموت / قفل مرکزی / سیستم ایموبلایزر
  • تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلو

تولید پادرا پلاس لانگ در سال 1401

آبان 1401: مدیر روابط عمومی زامیاد، توضیحاتی را درباره محصول پادرا پلاس لانگ و زمان عرضه آن ارائه داد. به گفته وی، این خودرو جدیدترین محصول شرکت زامیاد است و در واقع تفاوت فنی با پادرا پلاس ندارد؛ تنها تفاوت آن‌ها، افزایش 50 سانتی‌متری اتاق بار پادرا پلاس لانگ است.

زامیاد پادرا پلاس لانگ یخچال‌دار (عکس از اسب بخار)

در واقع فاصله محوری 35 سانتی‌متر و اتاق بار 15 سانتی‌متر افزایش داشته‌اند. شاسی پادرا پلاس لانگ یک‌تکه باقی مانده و توانایی آن حمل بارهای حجیم و کم‌وزن است‌. در واقع ظرفیت و توان حمل بار نسبت به پادرا پلاس تغییری پیدا نکرده و تفاوت آن‌ها در حمل بارهای حجیم است‌. 

مدیر روابط عمومی زامیاد تاکید کرد که هنوز قیمت این محصول نهایی نشده و احتمالا پادرا پلاس لانگ تا یک ماه آینده کاملاً تجاری خواهد شد و به بازار عرضه می‌شود. قیمت آن نیز در زمان عرضه مشخص می‌شود. 

زامیاد پادرا پلاس لانگ یخچال‌دار (عکس از اسب بخار)

وی افزود با توجه به توانایی‌های زامیاد به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز تجاری، این شرکت توانسته که به شهرداری‌ها و سازمان‌هایی که حمل و نقل کشور را دردسترس دارند، کمک کند؛ به همین دلیل، تشخیص  مدیریت ارشد زامیاد این بوده که محصولات این شرکت در نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر آفتاب، ارائه شوند. کارون که با کاربری آتش نشانی، پیکاپ زاگرس و سه محصول با کاربری‌های حمل زباله، یخچال و کمپرسی، از جمله محصولاتی هستند که در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته شده است‌‌. 

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/10/26
چرا با وجود طول زیاد پادرا پلاس لانگ چرخهای عقب رو جفت نکردن یعنی نیاز نبوده؟
پاسخ
2
0
0
سیاوشم 1402/11/8
عموما جفت کردن چرخ عقب به منظور تحمل بار زیاد هستش اما ظرفیت پادرا لانگ تغییری نداشته و همین لاستیک ها احتمالا پاسخگو باشن
0
0
Hossini123 1402/11/3
این سوال باید از طراحان محترم پادر سوال کرد
0
0