• نمايشگاه خودرو اصفهان 1401
  • نمايشگاه خودرو اصفهان 1401

معرفی برترین‌ رونمایی‌ها در نصف جهان

نمایشگاه خودرو اصفهان 1401

8 آذر 1401 14:09

شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان

آقای احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های اصفهان، ضمن اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان، می‌گوید این نمایشگاه پس از سه سال، در مرکز جدید و از تاریخ سوم تا ششم آذرماه 1401 برپا می‌شود. 

نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان

وی توضیح داد که شهر اصفهان، حدود 25 درصد از صنعت کل کشور را در خود جای داده است. نمایشگاه بین‌المللی اصفهان از سال 1372 فعالیت خود را آغاز کرده و از سال 1399 در سایت جدید خود، واقع در روشن دشت، با 47 هکتار مساحت و 20 هزارمتر سالن برگزار شده است. 

بر اساس گفته‌های آقای طحانیان، شرکت‌های مختلفی از 10 استان کشور، با 5 یا 6 محصول جدید در نمایشگاه حضور خواهند یافت و شرایط ویژه فروش محصولات خود را ارائه می‌دهند. حضور شرکت‌های سایپا و ایران‌ خودرو هنوز قطعی نشده و در حال رایزنی هستند. این‌ نمایشگاه از تاریخ سوم تا ششم آذرماه 1401 و بین ساعات 15 لغایت 21، برگزار می‌شود. 

رونمایی پوستر نمایشگاه اصفهان 1401

آقا علیرضا عاجزی، دبیر اجرایی شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان، ضمن اشاره به حضور اکثر خودروسازان بزرگ کشور در این نمایشگاه، خبر داده که در جریان نمایشگاه امسال، طرح‌های فروش خودروسازان ویژه نمایشگاه و همچنین تخفیف‌های ویژه آنها برای خریداران اعلام می‌شود. 

جهت مشاهده پوستر، روی تصویر کلیک کنید

آقای عاجزی همچنین گفته که کرمان موتور، مدیران خودرو، خودروسازی فردا، سیبا موتور، شرکت خودروسازی ستاره نیک آریا (اسنا)، ایران دوچرخ، دیار خودرو، بهمن موتور، بهمن دیزل، شایان دیزل، شایان یدک، آریا دیزل، مجتمع صنعتی پیلسان، خودروسازی زامیاد و آرین پارس موتور، از مطرح‌ترین خودروسازان حاضر در شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان هستند. گفتنی است شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان از سوم لغایت ششم آذر 1401 در محل جدید نمایشگاه‌های اصفهان، برگزار می‌شود.

رونمایی فیدلیتی نیوپرایم بهمن موتور

شرکت بهمن موتور در جریان شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان، نسخه جدیدی از فیدلیتی را رونمایی کرد که ظاهرا برخی از ایردات و مشکلات فنی موجود در تیپ پرایم، دیگر در آن وجود ندارد.

رونمایی فیدلیتی نیوپرایم در نمایشگاه اصفهان

تغییر گیربکس، بهبود سیستم تعلیق به خصوص در قسمت عقب، بهبود سیستم کنترل پایداری خودرو، بهبود عملکرد سیستم تهویه مطبوع و طراحی مجدد چیدمان ادوات در کنسول مرکزی، از جمله تغییراتی است که در تیپ نیوپرایم مشاهده می‌شود. طبق گفته‌های مدیران بهمن موتور، تغییرات اعمال شده در فیدلیتی نیوپرایم، براساس بازارسنجی و مطابق خواسته‌های مشتریان بوده است. جزییات بیشتر این خودرو را در مقاله بررسی خودرو فیدلیتی نیوپرایم مطالعه کنید.

رونمایی پیکاپ G9 بهمن موتور

در واقع این پیکاپ ساخته شرکت چینی زد ایکس اتو (ZX Auto)، یکی از خودروسازان و قطعه‌سازان قدیمی بازار چین، است. نام بومی این خودرو زد ایکس ویشی 1949 است که به سال تاسیس این شرکت اشاره دارد. 

رونمایی پیکاپ جی9 در نمایشگاه اصفهان

طراحی این پیکاپ بسیار یادآور داج رم 1500 بوده و حتی جزئیات مشابه با آن دارد. ظاهر G9 از سایر پیکاپ‌های چینی بازار متفاوت‌تر است. پیکاپ G9 از یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ GDI نیرو می‌گیرد و به کمک گیربکس ZF، نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. این گیربکس قابلیت تنظیم دنده سبک و سنگین دارد. پیکاپ G9 به احتمال زیاد در سال 1402 عرضه خواهد شد. جزییات بیشتر این خودرو را در مقاله بررسی خودرو G9 بهمن موتور مطالعه کنید.

رونمایی تیگارد X35 سانیار موتور

سرانجام تیگارد X35 در نمایشگاه اصفهان 1401 بصورت عمومی، معرفی شد. این کراس‌اور اولین محصول شرکت سانیار موتور پارسیان محسوب می‌شود که زیرمجموعه‌ای از دیار خودروست‌. 

رونمایی تیگارد موتور در نمایشگاه اصفهان

تیگارد X35 نسخه‌ای سفارشی از بایک X3 (یا X35) است که در کلاس کراس‌اورهای کوچک، قرار می‌گیرد. طراحی تیگارد X35 قابل قبول و هماهنگ است. این خودرو توانسته پنج ستاره ایمنی را از موسسه انکپ چین کسب کند. این کراس‌اور کامپکت قدرت موتور 1.5 لیتری توربوشارژ خود را با کمک گیربکس CVT، به چرخ‌های جلو می‌فرستد. جزییات بیشتر این خودرو را در مقاله بررسی خودرو تیگارد X35 مطالعه کنید.

رونمایی بایک BJ40 دیار خودرو

شرکت دیار خودرو پس از مدت‌ها، بالاخره بایک BJ40 را رسما در بازار کشورمان معرفی کرد.

رونمایی دیار بی جی 40 در نمایشگاه اصفهان

این خودروی جذاب که قرار است تحت برند DIAR در ایران مونتاژ شود، دو نسخه مختلف دارد که یکی چهار در است و دیگری دو در.

نکته هیجان انگیزی که درباره BJ40 وجود دارد، این است که می‌توانید قسمت‌های از سقف، درب‌ها و حتی پوشش محفظه‌بار این خودرو را کاملا جدا کنید. دیار BJ40 از پیشرانه دو لیتری توربوشارژ نیرو می‌گیرد و گیربکس 8 سرعته نیز وظیفه انتقال قدرت به هر چهارچرخ را برعهده گرفته است. اطلاعات بیشتر را در مقاله بررسی خودرو دیار BJ40 مطالعه کنید.

رونمایی پیکاپ زامیاد زاگرس

شرکت زامیاد با محصولات پیکاپ خود در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 حضور داشت که پرچمدار آن‌ها مدل زاگرس است. پیکاپ زاگرس، در واقع محصول شرکت چینی فودای است و F22 نام دارد.

رونمایی پیکاپ زاگرس در نمایشگاه اصفهان

این اولین محصول فودای در ایران نیست و قبلا پیکاپ‌های پادرا، پادرا پلاس و کارون (نسخه‌های تک‌کابین و دوکابین F16) نیز در بازار کشورمان عرضه شده‌اند. پلتفرم زاگرس با پیکاپ مکث‌موتور کلوت یکسان است و شباهت‌های ظاهری نیز دارند. زامیاد زاگرس، به پیشرانه 4G69‌ میتسوبیشی مجهز شده که 2.4 لیتر حجم دارد. گیربکس خودرو نیز از نوع دستی است. اطلاعات بیشتر این خودرو را در مقاله بررسی خودرو زامیاد زاگرس مطالعه کنید.

رونمایی زامیاد پادرا پلاس لانگ

پادرا لانگ خودرویی است که حدود نیم متر طول بیشتری از نسخه معمولی پادرا پلاس دارد. فاصله بین چرخ ها 35 سانتیمتر و بخش انتهای خودرو نیز 15 سانتیمتر طویل تر شده.

رونمایی پادرا پلاس لانگ در نمایشگاه اصفهان

آقای اسداله گزانی، معاون فروش زامیاد، می‌گوید قبلا برای افزایش طول شاسی، کارهایی انجام شده بود که مشکلات پایداری را بوجود اورده بود لذا این خودرو به گونه‌ای طراحی شده که استانداردها را نیز پاس کند. تناژ بار حدود 2 تا 2.1 تن بوده و مانند گذشته است اما از نظر حجم، حدود نیم متر در ارتفاع و عرض، هر نوع کاربری حدود 20 درصد افزایش حجم را در اختیار مصرف کننده قرار میدهد. اطلاعات بیشتر این خودرو را در مقاله بررسی خودرو پادرا پلاس لانگ مطالعه کنید.

رونمایی سوبا M4 فردا موتور

شرکت فرداموتورز نسخه نهایی فورتینگ M4 را به نمایشگاه اصفهان آورد. این مینی‌ون لوکس، اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران 1401 رونمایی شده بود و اف‌ام‌سی M4 نام داشت. 

رونمایی سوبا ام4 در نمایشگاه اصفهان

اما اکنون فرداموتورز نام سوبا M4 را برای نسخه نهایی و تولیدی این خودرو درنظرگرفته است. سوبا M4 لوکس‌ترین و گران‌ترین محصول شرکت فرداموتورز محسوب می‌شود و به‌زودی به بازار می‌آید. در واقع این شرکت قصد دارد تا زیرمجموعه و شاخه جدیدی را با نام سوبا اضافه کند و محصولات لوکسش را با این نام به بازار بفرستد. بنابراین سوبا M4 اولین محصول این زیرمجموعه جدید است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو سوبا M4 مطالعه کنید.

رونمایی کامیون شاکموتو X5000 آرین دیزل

شرکت آرین دیزل، در نمایشگاه اصفهان 1401 برای اولین‌بار از محصول جدید خود را با نام شاکموتو X5000 رونمایی کرد‌. در واقع آرین‌دیزل با برند چینی شاکمن (Shacman) همکاری کرده و در آینده نیز قرار است محصولات بیش‌تری را تحت برند شاکموتو، به بازار کشورمان معرفی کند.

رونمایی کامیون شاکموتو در نمایشگاه اصفهان

شاکموتو X5000 به پیشرانه شش سیلندر کامینز ISZ520 با حجم 13 لیتر مجهز شده و قدرتش از طریق گیربکس 16+2 دنده اتوماتیک، به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. استاندارد آلایندگی آن نیز یورو پنج است. کشنده جدید آرین دیزل، قدرتمندترین کشنده بازار ایران محسوب می‌شود و با توجه به پیشرانه‌اش، در رنج کشنده‌های 44 تن قرار می‌گیرد. جزییات بیشتر این خودرو را در مقاله بررسی خودرو شاکموتو X5000 مطالعه کنید.

رونمایی کامیون امپاور BD300 بهمن دیزل

کامیون تک محور امپاور BD300 در دو کاربری باری مسقف و کمپرسی ارائه شده و دومین محصول از خانواده امپاور است.

رونمایی امپاور 300 در نمایشگاه اصفهان

رنج باری آن نیز بین 18 تا 19 تن است. کامیون امپاور BD300 از پیشرانه توربودیزل با حجم 6700 سی‌سی نیرو می‌گیرد. این پیشرانه به گیربکس دنده‌ای 8+1 متصل است. در محور جلو، فنر تخت چند لایه پارابولیک با کمک فنر و استابیلایزر و در اکسل عقب نیز سیستم تعلیق بادی با دو کیسه هوا و همچنین فنر استابیلایزر وجود دارد. اطلاعات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی کامیون امپاور BD300 مطالعه کنید.

رونمایی کامیون کاما آریا دیزل

مهدی نیازی، قائم‌مقام شرکت آریا دیزل، ضمن اشاره به رونمایی چهار محصول مختلف این شرکت در جریان شانزدهمین دوره نمایشگاه خودرو اصفهان، گفته اولین سری تولیدی آن‌ها اوایل دی‌ماه 1401 تحویل داده خواهد شد. در واقع قطعات این خودروها طی ماه‌های گذشته سفارش‌گذاری و وارد شده است. بنابراین تولید خودروها نیز به سرعت آغاز می‌شود.

رونمایی کامیون کاما در نمایشگاه اصفهان

بر اساس گفته‌های قائم‌مقام آریا دیزل، محصولات جدید این شرکت علاوه بر  پاس کردن تمام استانداردهای 85گانه، طراحی به‌روز و جدیدی دارند که احساس بسیار خوب و راحتی را به راننده منتقل می‌کند. لازم به ذکر است که کاما اولین برند بخش کامیونت است که محصولاتش را تا سه سال گارانتی می‌کند که یکسال بیش‌تر از الزامات قانونی است. اطلاعات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی کامیون کاما مطالعه کنید.

رونمایی کامیون سی اند سی آریا دیزل

شرکت آریا دیزل، قدرتمندترین کامیون بازار کشور را در نمایشگاه خودرو اصفهان معرفی کرد. این محصول کامیون سی‌اند‌سی (C&C) جفت محور 26 تن نام دارد و حتی از برخی کشنده‌ها نیز قوی‌تر است. 

رونمایی کامیون سی اند سی در نمایشگاه اصفهان

کشنده C&C آریا دیزل، پیشرانه شش سیلندر 12.2 لیتری توربوشارژ دارد که به گیربکس اتوماتیک 12+1 ساخته شرکت فست متصل است. طول و ارتفاع کامیون سی‌اند‌سی برابر با 10040 و 3250 میلی‌متر است. فاصله دو محور عقب و فاصله محور جلو از محور جلویی عقب به ترتیب 1350 و 5200 میلی‌متر است. حجم مخزن سوخت کامیون سی‌اند‌سی به 550 لیتر می‌رسد و توانایی حمل بار تا 19 تن را دارد. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی کامیون C&C مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران