• نيسان پادرا پلاس
  • وانت نيسان جديد
  • عکس وانت زامياد پادرا پلاس
  • وانت زامياد پادرا جديد
  • مشخصات وانت زامياد پادرا پلاس
  • کاميونت پادرا پلاس

تولید 10 هزار دستگاه پادراپلاس از سال آینده

بررسی وانت زامیاد پادرا پلاس

23 بهمن 1402 10:17

تولید 10 هزار دستگاه پادراپلاس از سال آینده

بهمن 1402: سعید علیزاده، مدیرعامل شرکت زامیاد، خبر داد که قالب‌های قطعات بدنه کامیونت‌های خانواده پادرا خریداری شده و با تولید کامل قطعات بدنه در داخل کشور از سال آینده تیراژ تولید این محصولات با یک رشد چشمگیر به بیش از ۱۰ هزار دستگاه می‌رسد.

وی با اشاره به داخلی بودن مجموعه‌های موتور و شاسی خودروهای گروه پادرا گفت در حال حاضر قطعات بدنه و تزئینات کابین جلو خودروهای گروه پادرا (شامل محصولات پادرا پلاس و کارون) به صورت CKD وارد می شود. پروژه داخلی‌سازی قطعات تزئیناتی نیز آغاز شده است که پس از اجرای این پروژه، خودروهای گروه پادرا به صورت کامل در داخل کشور تولید خواهند شد.

آقای علیزاده گفت تولید خودرو پادرا پلاس که از اردیبهشت ماه امسال متوقف شده بود مجددا از مهرماه آغاز شد و در حال حاضر روزانه بیش از 20 دستگاه پادرا پلاس در شرکت زامیاد تولید می‌شود که این میزان در سال آینده 100 درصد افزایش یافته و به بیش از 40 دستگاه در روز خواهد رسید.

افزایش قیمت پادرا پلاس دوگانه سوز

شرکت خودروسازی زامیاد از تاریخ 1402/10/19، نسخه دوگانه سوز از وانت پادرا پلاس را با قیمت جدید، تحویل مشتریانش می‌دهد. براساس اعلام این شرکت، قیمت وانت پادرا پلاس دوگانه‌سوز، که به تازگی با تیپ PE6VD، معرفی شده، حدود 17 میلیون تومان افزایش یافته است:

تغییر قیمت زامیاد پادرا پلاس دوگانه سوز
مدل دوگانه سوز
قیمت قدیم 645.8 میلیون
قیمت جدید 662.8 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

قیمت پادرا پلاس در پاییز 1402

شرکت خودروسازی زامیاد، قیمت جدید وانت پادرا پلاس تکسوز با لاستیک رادیال را مطابق جدول زیر اعلام کرده است:

تغییر قیمت زامیاد پادرا پلاس
مدل تکسوز
قیمت قدیم 599.8 میلیون
قیمت جدید 616.8 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

قیمت پادرا پلاس در تابستان 1402

تیر 1402: شرکت خودروسازی زامیاد، قیمت جدید انواع وانت پادرا پلاس، شامل مدل بنزینی و مدل دوگانه‌سوز، را ویژه تیرماه اعلام کرده است:

قیمت جدید زامیاد پادرا پلاس
مدل بنزینی دوگانه
وانت پادراپلاس 599.8 میلیون 645.8 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

رونمایی پادرا پلاس آتش نشانی

آذر 1401: اسداله گزانی، معاون فروش و خدمات پس از فروش زامیاد، در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 به تنوع محصولات گروه زامیاد اشاره کرد و گفت که علاوه بر محصولات جدید و متنوع، کاربری‌های مختلفی نیز، مانند آتش‌نشانی، خودروهای یخچال‌دار و کمپرسی، ارائه شده تا مشتریان بر روی خودروهای خود نصب کنند.

رونمایی پادرا پلاس آتش نشانی در نمایشگاه اصفهان

وی درباره علت ارائه چنین کاربری‌هایی توضیح داد اکثر مصرف‌کنندگان پس از خریداری خودرو، آن را از حالت کارخانه‌ای خارج کرده و به سراغ کاربری‌های مختلف می‌روند. چنین تغییراتی سبب دستکاری استاندارد خودروها شده و مشکلاتی برای مصرف‌کننده و شرکت به وجود می‌آمد.

افزایش قیمت پادرا پلاس در آذر 1401

آذر 1401: قیمت جدید وانت پادرا پلاس، برای نیمه دوم سال 1401 مشخص شد. شرکت خودروسازی زامیاد، ضمن اعلام این خبر، گفته که از تاریخ اول آذرماه و تا اطلاع ثانوی، زامیاد پادرا پلاس را با قیمت جدید تحویل خریداران می‌دهد.

  • قیمت پادرا پلاس دوگانه‌ سوز در نیمه اول سال 1401، حدود 399 میلیون تومان بود ولی پس از افزایش 44 میلیون تومانی، هم‌اکنون با قیمت جدید 443 میلیون تومان قابل خریداری است.
  • قیمت وانت پادرا پلاس بنزینی نیز که قبلا 365 میلیون تومان بود، با افزایش قیمت 45 میلیونی مواجه شده و از اول آذرماه 1401، با قیمت جدید 410 میلیون تومان بدست خریداران می‌رسد.

آغاز تولید پادرا پلاس دوگانه سوز

مرداد 1401: در حاشیه مراسم رونمایی رسمی از پیکاپ دوکابین پادرا پلاس (بررسی خودرو زامیاد کارون) که روز پنجشنبه 30 تیرماه 1401 و با حضور مدیرعامل سایپا، مدیرعامل زامیاد و معاون وزیر صمت برگزار شد، شاهد افتتاح خط تولید نسخه جدیدی از وانت پادرا پلاس بودیم.

این نسخه جدید، پادرا پلاس دوگانه سوز است که به لحاظ امکانات، تفاوتی با نسخه بنزینی‌اش ندارد اما به لحاظ فنی، به پیشرانه M24 دوگانه سوز مجهز شده است که مشخصات آنرا در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات حالت بنزین حالت گاز
قدرت 94 اسب بخار 80 اسب بخار
گشتاور 187 نیوتن متر 160 نیوتن متر
مصرف 9.89 لیتر 12.6 مترمکعب

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

همچنین به دلیل نصب مخزن گاز، تفاوت‌هایی در برخی ابعاد و اندازه‌ها میان دو خودرو، بوجود آمده است:

مشخصات پادراپلاس بنزینی پادراپلاس دوگانه سوز
ظرفیت مجاز حمل(1) 1940+75 کیلوگرم 1800+75 کیلوگرم
وزن در حال حرکت(2) 1710+75 کیلوگرم 1850+75 کیلوگرم
مخزن بنزین 55 لیتر 40 لیتر
مخزن گاز ندارد 112 تا 120 لیتر

*1: وزن بار بعلاوه وزن سرنشین.
*2: وزن خالص (C.V.W) بعلاوه وزن راننده.

افزایش قیمت 65 میلیونی پادرا

خرداد 1401: با اعلام شرکت زامیاد، از تاریخ 29 خردادماه و تا اطلاع ثانوی، قیمت وانت زامیاد پادرا پلاس افزایش یافته است. قیمت قبلی این وانت زامیاد، مربوط به پاییز 1400 بود که در آن زمان، حدود 299.8 میلیون تومان اعلام شده بود. اما قیمت پادرا پلاس از بهار 1401 و تا اطلاع ثانوی، حدود 65 میلیون تومان بیشتر شده و به عدد 365 میلیون تومان رسیده است.

رکورد تولید روزانه پادرا پلاس

دی 1400: مسعود باریده، معاون توليد، پشتيبانی و خدمات فنی شركت زامياد، ضمن اعلام شكسته شدن ركورد توليد روزانه كاميونت پادرا پلاس، افزود که برنامه‌های راهبردی شرکت زامیاد و جایگزینی کامیونت مدل Z24 با مدل پادرا پلاس در سال جاری، موفقیت‌آمیز بوده و تولید این محصول در اواسط دی‌ماه به بیش از 100 دستگاه در روز رسیده است‌.

افزایش تولید زامیاد پادرا
زامیاد پادرا پلاس

وی بر افزایش تولید پادرا پلاس نسبت به زامیاد Z24 تاکید کرد و ادامه داد که تولید اولیه پادرا پلاس، در اوخر سال گذشته، بسیار ناچیز و کم‌تر از Z24 بود. آقای باریده در رابطه با کامیونت پادرا پلاس توضیح داد که جزء مجهزترین، محکم‌ترین و زیباترین کامیونت‌های کشور بوده که علاوه بر قیمت مناسب، توان حمل بالایی را نیز دارد. وی از اهداف تولید این محصول، تمركز بر رعایت استانداردهای توليدی و به روزرسانی در تجهیزات رفاهی و فنی به منظور جلب نظر مشتريان را نام برد.

بر اساس اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ايران (ISQI)، پادرا پلاس سه ستاره کیفی را دریافت کرده و برنامه‌هایی برای بهبود مستمر آن وجود دارد.

کیفیت وانت پادرا پلاس

آبان 1400: آقای شعاعی (معاون کیفیت زامیاد) خبر داده که براساس گزارش ارزشیابی کیفی خودرو در مهرماه 1400، وانت زامیاد پادرا پلاس، موفق به دریافت 3 ستاره کیفی شده است. این درحالی است که وانت نیسان زامیاد، که در سال جاری با پادرا پلاس جایگزین می‌شود، تنها 1 ستاره کیفی کسب کرده است. 

رکورد تولید پادرا پلاس

آبان 1400: آقای زیبنده پور (قائم مقام اجرایی زامیاد) با اشاره به افزایش 100 درصدی تولید وانت پادرا پلاس، خبر داده که در پایان مهرماه 1400، رکورد تولید روزانه این محصول جدید زامیاد به عدد 75 دستگاه رسیده است. این مقام شرکت خودروسازی زامیاد همچنین تاکید کرده که وانت پادرا پلاس به عنوان جایگزین وانت نیسان زامیاد Z24 خواهد بود. 

تولید پادرا پلاس با موتور یورو 5

مهر 1400: همانطور که می‌دانید، سری اول وانت پادرا پلاس که در نیمه دوم سال 1399 به تولید رسید، به موتور یورو 4 مجهز بود و به علت عدم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی، با مدل 1398 نیز تحویل خریداران شد. اما از اواسط بهار 1400، زامیاد موفق شده تا مدل‌های 1400 آنرا نیز در اختیار خریدارانش قرار دهد.

ماجرا از این قرار است که پادرا پلاس‌های مدل 1400، همگی به موتور +M24 مجهزند؛ موتوری که نسخه ارتقایافته همان موتور 2.4 لیتری نیسان آبی است و با بهبودهای زیر همراه شده:

  • طراحی مجدد منیفولد دود.
  • مجموعه کاتالیست جدید.
  • کالیبراسیون EOBD.
  • استفاده از سیستم سوخترسانی جدید (Return Less)
  • تغییر دریچه گاز از نوع مکانیکی به نوع برقی.

پروژه ساخت موتور ارتقایافته +M24 از نیمه دوم سال 1399 آغاز شده و بهبودهای آن توسط مهندسین مگاموتور صورت گرفته است. در موتور +M24 مشخصات خروجی (توان و گشتاور) تغییری نکرده اما مصرف سوخت پادرا پلاس، اندکی بهبود یافته است. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سایپا، موتور +M24 علاوه بر نسخه بنزینی، در مدل دوگانه‌سوز نیز امکان تولید را دارد. پس احتمالا باید منتظر آمدن پادرا پلاس دوگانه نیز باشیم. در جدول زیر، مشخصات نسخه‌های تک‌سوز و دوگانه‌سوز پادرا پلاس را مشاهده می‌کنید:

کد خودرو +PA +PAM +PABM
آلایندگی یورو 4 یورو 5 یورو 5
سوخترسانی تک سوز انژکتوری تک سوز انژکتوری دوگانه سوز انژکتوری
قدرت 94 اسب بخار در دور 4500 80 اسب بخار در دور 4500
گشتاور 187 نیوتن متر در دور 2500 160 نیوتن متر در دور 2500
مصرف جاده 9.81 لیتر 8.64 لیتر 9.89 لیتر
مصرف شهر 14.9 لیتر 14.48 لیتر 15.92 لیتر
مصرف ترکیبی 11.31 لیتر 10.9 لیتر 12.3 لیتر

*داده‌های جدول فوق، براساس اطلاعات رسمی خودروسازی سایپاست.

وانت پادرا پلاس با شش چرخ

بهمن 1399: با انتشار تصاویر جاسوسی از تست‌های جاده‌ای وانت زامیاد پادرا شش چرخ، مشخص شده که ظاهرا تصمیم خودروسازی زامیاد برای عرضه وانت سه محور پادرا پلاس، کاملا جدی است. همانطور که می‌دانید، موتور استفاده شده در زامیاد پادرا پلاس همان موتور وانت نیسان است. ضمن اینکه ظرفیت مجاز بارگیری در هردوی این خوددروها، حدود 2 تن اعلام شده. بنابراین اینکه بگوییم پادرا شش چرخ صرفا برای جبران ضعف‌های پادرا پلاس ساخته شده، جمله درستی نیست.

وانت پادرا پلاس شش چرخ
وانت پادرا پلاس شش چرخ

زامیاد برای گرفتن سهم بیشتر از بازار خودروهای تجاری، علی‌الخصوص بازار کامیونت‌های سبک، به فکر عرضه پادرا شش چرخ افتاده است. البته این احتمال هم وجود دارد که زامیاد، این محصول جدید را فقط برای استفاده سازمان‌ها ساخته باشد و آنرا در اختیار عموم مشتریان قرار ندهد.

در خودروهای شش چرخ، قدرت تولید موتور معمولا به هر سه محور منتقل می‌شود اما مطمئن نیستیم که زامیاد، از چنین مکانیزمی در پادرا شش چرخ استفاده کرده باشد. درباره موتور استفاده شده در پادرا شش چرخ نیز خبری در دسترس نیست اما آنطور که مدیران زامیاد گفته بودند، قرار است از موتور قوی‌تری در این محصول استفاده شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه سرنوشتی در انتظار اولین وانت شش چرخ ایرانی خواهد بود.

آغاز تولید وانت پادرا پلاس

مهر 1399: با حضور مدیرعامل سایپا، مراسم افتتاح خط تولید وانت پادرا پلاس در تاریخ هفتم مهرماه در گروه خودروسازی زامیاد، برگزار شد.

تولید وانت پادرا پلاس در زامیاد

ارتقای استاندارد آلایندگی موتور به یورو5، افزایش کیفی و تجهیزات، به همراه بهبود ظاهری خودرو، از جمله ویژگی‌هایی است که باعث شده تا سایپا، وانت پادرا پلاس را بعنوان جایگزین آینده وانت زامیاد Z24، به مرحله تولیدانبوه برساند. هم‌اکنون میزان داخلی‌سازی پادرا پلاس به 70% رسیده است.


مشخصات وانت پادرا پلاس

شرکت زامیاد نیز برای آنکه از موج جدید «پلاس سازی» در شرکت های ایران خودرو و سایپا عقب نیفتد، برای سال 99 محصول تازه‌ای روانه بازار کشورمان خواهد کرد: وانت پادرا پلاس در راه است!

زامیاد پادرا که احتمالا یکی از ناموفق‌ترین وانت‌های بازار ایران است، از سال 96 به خط تولید زامیاد قدم گذاشت. همین تجربه ناموفق شاید دلیلی خوبی برای زامیاد بوده تا نسخه جدیدتر وانت پادرا را با نام پادرا پلاس، راهی بازار کند.

عکس وانت زامیاد پادرا پلاس
وانت زامیاد پادرا پلاس

وانت پادرا پلاس را اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران 97 دیده بودیم. در آن زمان، زامیاد نگران از دست دادن خط تولید وانت نیسان بدلیل استانداردهای جدید 85گانه بود. به همین دلیل بلافاصله برای تولید پادرا پلاس، بعنوان جایگزین نیسان زامیاد، اعلام آمادگی کرد. وانت پادر پلاس قرار بود در سال 98 به بازار بیاید اما این اتفاق نیفتاد و حالا برای عرضه در نیمه دوم سال 99 آماده شده است.

مشخصات وانت زامیاد پادرا پلاس
زامیاد پادرا پلاس

مهم ترین نکته درباره پادرا این است که این وانت، ساخت زامیاد نیست! بلکه یک وانت چینی به نام لیون (Lion) است که با اصلاحاتی فنی، در بازار ایران عرضه شده. جالب اینجاست که سازنده اصلی پادرا، همان شریک جدید زامیاد است، یعنی شرکت Foday که قرار بود شاسی بلند لندفورت (بررسی زامیاد تیوان) را به ایران بیاورد.

اما دوباره به وانت پادرا پلاس برگردیم؛ این وانت در واقع نسل جدید فودای لیون است که در بازار چین به نام لیون F16 به فروش میرسد. به همین دلیل است که نه در نمای ظاهری و نه در نمای داخلی خودرو، هیچ اثری از پادرای سابق را نمی بینیم. مهم‌ترین ویژگی‌های جدید وانت پادرا پلاس عبارتند از:

  • دستگیره های آسان بازشو
  • شیشه ها و آینه های برقی
  • صندلی های جدید با ارگونومی بهتر
  • صندلی 3 حالته راننده
  • بهبود سیستم تهویه دستی (با کولر و بخاری)
  • سیستم صوتی جدید
  • قابلیت نصب مانیتور
  • قابلیت نصب ایربگ
  • فرمان هیدرولیک
  • مه شکن جلو و عقب
  • ترمز دیسکی جلو / ترمز کاسه ای عقب
  • ریموت و قفل مرکزی / ایموبلایزر
  • ترمزهای ABS به همراه EBD
کابین و داخل وانت زامیاد پادرا پلاس

زامیاد برای پادرا پلاس، از همان پیشرانه سابق وانت پادرا استفاده کرده که با حجم 2.4 لیتر می‌تواند 95 اسب بخار قدرت و 175 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده‌اش قرار دهد. همچنین با توجه به اینکه نیسان زامیاد در نسخه متفاوت عرضه می‌شود، بعید نیست که در آینده، شاهد تولید وانت پادرا پلاس در مدل‌های دوگانه سوز و دیزلی نیز باشیم.

دیدگاه کاربران
Naser3451 1401/2/5
اینم مثل نیسان آبی سایز چرخهای جلو و عقبش باهم فرق میکنه؟
پاسخ
1
0
1
ناشناس 1402/12/19
با خودت هستش میتونی جفتش ۱۶ بیندازی ولی بهتر که عقب ۱۷.۵ باشه
0
0
HamedGL 1401/1/4
ظرفیت و قدرتش هیچ تغییری نکرده ۵ اسب بخار کم شده بخاطر پمپ هیدرولیک فرمونه که تو نیسان آبی هم همینه من ۵ سال نیسان داشتم ۱ ساله پادرا پلاس خریدم کارمم سنگینه ۳ تن بار میزنم خیلی هم راضی هستم فقط دوستان اگه فکر میکنید قدرتش کمه بخاطر کاتالیزور هم هست که باز اونم رو نیسان آبی هست اگه به فکر قدرت هستید باید کاتالیزرو باز کنید شمع سوزنی بندازید دیسک وصفحه پیکاپ رونیز پاترول هیچ فرقی نداره مال یکی از اینارو بندازید هم کلاچ نرم میشه هم قدرتش بیشتر میشه اگه دنبال قدرت هستید باید هم رو این هم رو نیسان گاوی پول خرج کنید شاسی باید دوبل بشه فنر شمش یا تخت ایسوزو برای عقب یه لا اضافه بشه لاستیک ایسوزو با رینگ ترک HL3 چون رینک ایرانیش ضعیفه میشکنه فقط برای عقب بندازید برای جلو خوب نیس جلو میتونید لاستیک ۲۳۵/۷۵/۱۶ با رینگ فابریک رونیز بندازید عالی میشه هم نرم هم قدرتش بیشتر هم ارتفاع ماشین بلندتر میشه اون موقع ۵ تن بار بزن آخ نمیگه در کل پادرا پلاس عالیه مث دنا اولش اومده بود تره خورد نمیکردن براش الآن واسه دناپلاس اتومات دارن ۵۰۰ تومن پول میشمارن اینجا ایرانه عوام نباشیم این ماشین قیمتش بیشتر از ایناس حالابشینید تماشا کنید و اینکه اینم بگم ماشینای ایرانی همه شون دارای ضعف هستن باید برطرف کنید اینایی که گفتم تجربه حاصل ۵ ساله با کلی هزینه ایی که کردم
پاسخ
0
0
4
ramtin0 1400/12/3
سلام من بهمن تحویل گرفتم و تجربه یکماهه رو بهتون میگم در نظر اول نمای و رخ قشنگی داره سوار که میشی انگار سوار شاسی بلند میشی. رو صندلی که میشینی برای یه آدم۱۸۰سانتی متوجه میشی پات تو فرمونه.فرمون خیلی پایینه باید ببری تعمیرگاه که ببرنش بالا .تو دور زدن دستت گیر میکنه با پاهات. صندلیش پایین نمیره .عقب و جلو و تاشو کمر داره ولی تو اتاق کیپ و تنگ کاربردی نداره جلو داشبوردش بد نیست مث ماشین چینیا و پراید و کوییکه . آیینه ها برقی و دوتا باند و در آسان بازشو . درها رگلاژ نیست باید با لگد و محکم ببندیش . دسته دنده از جاش در میاد .دنده سفت و به سختی ۱به۲ ودنده عقب جا میره.صدای موتور همون نیسان قدیمه انگار تانک سواری ولی بری تو دنده ۳ و ۴ صدا کمتر میشه تو عقب جلو کردن و شعاع چرخش دهنت سرویس میشه . تو پارکینگ راحت نمیچرخه و نمیتونی بری .باید بزاریش دم در .صد بار عقب جلو باید بکنی که بتونی بیای بیرون . فرمونش خیلی نرمه با انگشت میچرخه .فقط بعد از گردش به راست و چپ فرمون برنمیگرده سره جاش .خودت باید بچرخونیش. اگه با رانندگی و صدای موتور و مشکل چرخش ماشین برا پارک کردن و جای تنگ مشکل نداری ....بد نیست یه فنر اضافه کنی زیرش و لاستیک رو عوض کنی اسپرت بندازی .ولی مطمن باش فشار بهش بیاری مشکل موتور پیدا میکنی . ولی از نیسان آبی با اون قیافه و جلو داشبورد داغونش این یکی خیلی بهتره
پاسخ
0
1
3
Zara 1400/10/18
خیلی شیکه اصلا با مدلهای دیکه که مقابسه کردن قابل مقایسه نیست.جای پاهاش عالیه.داخل خودرو خیلی شیکه.
پاسخ
0
0
5
Khodm6 1400/10/3
آشغال بجای ماشین با بازار گرمی و تحریم مردم!!! کجای دنیا این ارابه ها رو سوار میشن؟
پاسخ
0
2
2