بررسی وانت زامیاد پادرا پلاس

خرداد 1401: با اعلام شرکت زامیاد، از تاریخ 29 خردادماه و تا اطلاع ثانوی، قیمت وانت زامیاد پادرا پلاس افزایش یافته است. قیمت قبلی این وانت زامیاد، مربوط به پاییز 1400 بود که در آن زمان، حدود 299.8 میلیون تومان اعلام شده بود. اما قیمت پادرا پلاس در بهار 1401 حدود 65 میلیون تومان بیشتر شده و به عدد 365 میلیون تومان رسیده است.

رکورد تولید روزانه پادرا پلاس

دی 1400: مسعود باریده، معاون توليد، پشتيبانی و خدمات فنی شركت زامياد، ضمن اعلام شكسته شدن ركورد توليد روزانه كاميونت پادرا پلاس، افزود که برنامه‌های راهبردی شرکت زامیاد و جایگزینی کامیونت مدل Z24 با مدل پادرا پلاس در سال جاری، موفقیت‌آمیز بوده و تولید این محصول در اواسط دی‌ماه به بیش از 100 دستگاه در روز رسیده است‌.

افزایش تولید زامیاد پادرا
زامیاد پادرا پلاس

وی بر افزایش تولید پادرا پلاس نسبت به زامیاد Z24 تاکید کرد و ادامه داد که تولید اولیه پادرا پلاس، در اوخر سال گذشته، بسیار ناچیز و کم‌تر از Z24 بود. آقای باریده در رابطه با کامیونت پادرا پلاس توضیح داد که جزء مجهزترین، محکم‌ترین و زیباترین کامیونت‌های کشور بوده که علاوه بر قیمت مناسب، توان حمل بالایی را نیز دارد. وی از اهداف تولید این محصول، تمركز بر رعایت استانداردهای توليدی و به روزرسانی در تجهیزات رفاهی و فنی به منظور جلب نظر مشتريان را نام برد.

بر اساس اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ايران (ISQI)، پادرا پلاس سه ستاره کیفی را دریافت کرده و برنامه‌هایی برای بهبود مستمر آن وجود دارد.

کیفیت وانت پادرا پلاس

آبان 1400: آقای شعاعی (معاون کیفیت زامیاد) خبر داده که براساس گزارش ارزشیابی کیفی خودرو در مهرماه 1400، وانت زامیاد پادرا پلاس، موفق به دریافت 3 ستاره کیفی شده است. این درحالی است که وانت نیسان زامیاد، که در سال جاری با پادرا پلاس جایگزین می‌شود، تنها 1 ستاره کیفی کسب کرده است. 

رکورد تولید پادرا پلاس

آبان 1400: آقای زیبنده پور (قائم مقام اجرایی زامیاد) با اشاره به افزایش 100 درصدی تولید وانت پادرا پلاس، خبر داده که در پایان مهرماه 1400، رکورد تولید روزانه این محصول جدید زامیاد به عدد 75 دستگاه رسیده است. این مقام شرکت خودروسازی زامیاد همچنین تاکید کرده که وانت پادرا پلاس به عنوان جایگزین وانت نیسان زامیاد Z24 خواهد بود. 

تولید پادرا پلاس با موتور یورو 5

مهر 1400: همانطور که می‌دانید، سری اول وانت پادرا پلاس که در نیمه دوم سال 1399 به تولید رسید، به موتور یورو 4 مجهز بود و به علت عدم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی، با مدل 1398 نیز تحویل خریداران شد. اما از اواسط بهار 1400، زامیاد موفق شده تا مدل‌های 1400 آنرا نیز در اختیار خریدارانش قرار دهد.

ماجرا از این قرار است که پادرا پلاس‌های مدل 1400، همگی به موتور +M24 مجهزند؛ موتوری که نسخه ارتقایافته همان موتور 2.4 لیتری نیسان آبی است و با بهبودهای زیر همراه شده:

  • طراحی مجدد منیفولد دود.
  • مجموعه کاتالیست جدید.
  • کالیبراسیون EOBD.
  • استفاده از سیستم سوخترسانی جدید (Return Less)
  • تغییر دریچه گاز از نوع مکانیکی به نوع برقی.

پروژه ساخت موتور ارتقایافته +M24 از نیمه دوم سال 1399 آغاز شده و بهبودهای آن توسط مهندسین مگاموتور صورت گرفته است. در موتور +M24 مشخصات خروجی (توان و گشتاور) تغییری نکرده اما مصرف سوخت پادرا پلاس، اندکی بهبود یافته است. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سایپا، موتور +M24 علاوه بر نسخه بنزینی، در مدل دوگانه‌سوز نیز امکان تولید را دارد. پس احتمالا باید منتظر آمدن پادرا پلاس دوگانه نیز باشیم. در جدول زیر، مشخصات نسخه‌های تک‌سوز و دوگانه‌سوز پادرا پلاس را مشاهده می‌کنید:

کد خودرو +PA +PAM +PABM
آلایندگی یورو 4 یورو 5 یورو 5
سوخترسانی تک سوز انژکتوری تک سوز انژکتوری دوگانه سوز انژکتوری
قدرت 94 اسب بخار در دور 4500 80 اسب بخار در دور 4500
گشتاور 187 نیوتن متر در دور 2500 160 نیوتن متر در دور 2500
مصرف جاده 9.81 لیتر 8.64 لیتر 9.89 لیتر
مصرف شهر 14.9 لیتر 14.48 لیتر 15.92 لیتر
مصرف ترکیبی 11.31 لیتر 10.9 لیتر 12.3 لیتر

*داده‌های جدول فوق، براساس اطلاعات رسمی خودروسازی سایپاست.

افزایش قیمت وانت پادرا پلاس

اردیبهشت 1400: همزمان با شروع فرآینده شماره گذاری وانت پادرا پلاس، شرکت خودروسازی زامیاد نیز برای اولین‌بار، قیمت پادرا پلاس را در سال 1400 اعلام کرده؛ قیمتی که معادل 266 میلیون تومان بوده و بیانگر جهش 36 میلیون تومانی قیمت این وانت جدید است.

وانت پادرا پلاس با شش چرخ

بهمن 1399: با انتشار تصاویر جاسوسی از تست‌های جاده‌ای وانت زامیاد پادرا شش چرخ، مشخص شده که ظاهرا تصمیم خودروسازی زامیاد برای عرضه وانت سه محور پادرا پلاس، کاملا جدی است. همانطور که می‌دانید، موتور استفاده شده در زامیاد پادرا پلاس همان موتور وانت نیسان است. ضمن اینکه ظرفیت مجاز بارگیری در هردوی این خوددروها، حدود 2 تن اعلام شده. بنابراین اینکه بگوییم پادرا شش چرخ صرفا برای جبران ضعف‌های پادرا پلاس ساخته شده، جمله درستی نیست.

وانت پادرا پلاس شش چرخ
وانت پادرا پلاس شش چرخ

زامیاد برای گرفتن سهم بیشتر از بازار خودروهای تجاری، علی‌الخصوص بازار کامیونت‌های سبک، به فکر عرضه پادرا شش چرخ افتاده است. البته این احتمال هم وجود دارد که زامیاد، این محصول جدید را فقط برای استفاده سازمان‌ها ساخته باشد و آنرا در اختیار عموم مشتریان قرار ندهد.

در خودروهای شش چرخ، قدرت تولید موتور معمولا به هر سه محور منتقل می‌شود اما مطمئن نیستیم که زامیاد، از چنین مکانیزمی در پادرا شش چرخ استفاده کرده باشد. درباره موتور استفاده شده در پادرا شش چرخ نیز خبری در دسترس نیست اما آنطور که مدیران زامیاد گفته بودند، قرار است از موتور قوی‌تری در این محصول استفاده شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه سرنوشتی در انتظار اولین وانت شش چرخ ایرانی خواهد بود.

آغاز تولید وانت پادرا پلاس

مهر 1399: با حضور مدیرعامل سایپا، مراسم افتتاح خط تولید وانت پادرا پلاس در تاریخ هفتم مهرماه در گروه خودروسازی زامیاد، برگزار شد.

تولید وانت پادرا پلاس در زامیاد

ارتقای استاندارد آلایندگی موتور به یورو5، افزایش کیفی و تجهیزات، به همراه بهبود ظاهری خودرو، از جمله ویژگی‌هایی است که باعث شده تا سایپا، وانت پادرا پلاس را بعنوان جایگزین آینده وانت زامیاد Z24، به مرحله تولیدانبوه برساند. هم‌اکنون میزان داخلی‌سازی پادرا پلاس به 70% رسیده است.


مشخصات وانت پادرا پلاس

شرکت زامیاد نیز برای آنکه از موج جدید «پلاس سازی» در شرکت های ایران خودرو و سایپا عقب نیفتد، برای سال 99 محصول تازه‌ای روانه بازار کشورمان خواهد کرد: وانت پادرا پلاس در راه است!

زامیاد پادرا که احتمالا یکی از ناموفق‌ترین وانت‌های بازار ایران است، از سال 96 به خط تولید زامیاد قدم گذاشت. همین تجربه ناموفق شاید دلیلی خوبی برای زامیاد بوده تا نسخه جدیدتر وانت پادرا را با نام پادرا پلاس، راهی بازار کند.

عکس وانت زامیاد پادرا پلاس
وانت زامیاد پادرا پلاس

وانت پادرا پلاس را اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران 97 دیده بودیم. در آن زمان، زامیاد نگران از دست دادن خط تولید وانت نیسان بدلیل استانداردهای جدید 85گانه بود. به همین دلیل بلافاصله برای تولید پادرا پلاس، بعنوان جایگزین نیسان زامیاد، اعلام آمادگی کرد. وانت پادر پلاس قرار بود در سال 98 به بازار بیاید اما این اتفاق نیفتاد و حالا برای عرضه در نیمه دوم سال 99 آماده شده است.

مشخصات وانت زامیاد پادرا پلاس
زامیاد پادرا پلاس

مهم ترین نکته درباره پادرا این است که این وانت، ساخت زامیاد نیست! بلکه یک وانت چینی به نام لیون (Lion) است که با اصلاحاتی فنی، در بازار ایران عرضه شده. جالب اینجاست که سازنده اصلی پادرا، همان شریک جدید زامیاد است، یعنی شرکت Foday که قرار بود شاسی بلندی به نام زامیاد تیوان را هم به ایران بیاورد.

اما دوباره به وانت پادرا پلاس برگردیم؛ این وانت در واقع نسل جدید فودای لیون است که در بازار چین به نام لیون F16 به فروش میرسد. به همین دلیل است که نه در نمای ظاهری و نه در نمای داخلی خودرو، هیچ اثری از پادرای سابق را نمی بینیم. مهم‌ترین ویژگی‌های جدید وانت پادرا پلاس عبارتند از:

  • دستگیره های آسان بازشو
  • شیشه ها و آینه های برقی
  • صندلی های جدید با ارگونومی بهتر
  • صندلی 3 حالته راننده
  • بهبود سیستم تهویه دستی (با کولر و بخاری)
  • سیستم صوتی جدید
  • قابلیت نصب مانیتور
  • قابلیت نصب ایربگ
  • فرمان هیدرولیک
  • مه شکن جلو و عقب
  • ترمز دیسکی جلو / ترمز کاسه ای عقب
  • ریموت و قفل مرکزی / ایموبلایزر
  • ترمزهای ABS به همراه EBD
کابین و داخل وانت زامیاد پادرا پلاس

زامیاد برای پادرا پلاس، از همان پیشرانه سابق وانت پادرا استفاده کرده که با حجم 2.4 لیتر می‌تواند 95 اسب بخار قدرت و 175 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده‌اش قرار دهد. همچنین با توجه به اینکه نیسان زامیاد در نسخه متفاوت عرضه می‌شود، بعید نیست که در آینده، شاهد تولید وانت پادرا پلاس در مدل‌های دوگانه سوز و دیزلی نیز باشیم.


قیمت وانت زامیاد پادرا پلاس

در جدول زیر، تغییر قیمت نمایندگی سایپا را برای قیمت پادرا پلاس را مشاهده می‌کنید:

زمان قیمت مصوب
بهار 1399 158.9 میلیون تومان
تابستان 1399 179.8 میلیون تومان
پاییز 1399 229.08 میلیون تومان
اردیبهشت 1400 266 میلیون تومان
مهر 1400 285 میلیون تومان
آذر 1400 294 میلیون تومان
تیر 1401 365 میلیون تومان

*قیمت‌های جدول فوق، قیمت مصوب نمایندگی است.

در مقاله شرایط فروش زامیاد می‌توانید از آخرین طرح‌های فروش زامیاد پادرا پلاس و پیش فروش پادرا پلاس مطلع شوید. همچنین از لینک قیمت خودرو نیز قیمت روز انواع زامیاد از جمله قیمت زامیاد پادرا پلاس را در بازار آزاد مشاهده کنید.

دفترچه راهنمای پادرا پلاس

در مقاله دانلود دفترچه راهنمای خودرو می‌توانید کتابچه فارسی زامیاد کارون، کتابچه انواع خودروهای زامیاد و همچنین سایر خودروهای موجود در بازار کشورمان را مشاهده کنید.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : باما

23 دیدگاه

Naser3451(65 روز پیش)

اینم مثل نیسان آبی سایز چرخهای جلو و عقبش باهم فرق میکنه؟

HamedGL(97 روز پیش)

ظرفیت و قدرتش هیچ تغییری نکرده ۵ اسب بخار کم شده بخاطر پمپ هیدرولیک فرمونه که تو نیسان آبی هم همینه من ۵ سال نیسان داشتم ۱ ساله پادرا پلاس خریدم کارمم سنگینه ۳ تن بار میزنم خیلی هم راضی هستم فقط دوستان اگه فکر میکنید قدرتش کمه بخاطر کاتالیزور هم هست که باز اونم رو نیسان آبی هست اگه به فکر قدرت هستید باید کاتالیزرو باز کنید شمع سوزنی بندازید دیسک وصفحه پیکاپ رونیز پاترول هیچ فرقی نداره مال یکی از اینارو بندازید هم کلاچ نرم میشه هم قدرتش بیشتر میشه اگه دنبال قدرت هستید باید هم رو این هم رو نیسان گاوی پول خرج کنید شاسی باید دوبل بشه فنر شمش یا تخت ایسوزو برای عقب یه لا اضافه بشه لاستیک ایسوزو با رینگ ترک HL3 چون رینک ایرانیش ضعیفه میشکنه فقط برای عقب بندازید برای جلو خوب نیس جلو میتونید لاستیک ۲۳۵/۷۵/۱۶ با رینگ فابریک رونیز بندازید عالی میشه هم نرم هم قدرتش بیشتر هم ارتفاع ماشین بلندتر میشه اون موقع ۵ تن بار بزن آخ نمیگه در کل پادرا پلاس عالیه مث دنا اولش اومده بود تره خورد نمیکردن براش الآن واسه دناپلاس اتومات دارن ۵۰۰ تومن پول میشمارن اینجا ایرانه عوام نباشیم این ماشین قیمتش بیشتر از ایناس حالابشینید تماشا کنید و اینکه اینم بگم ماشینای ایرانی همه شون دارای ضعف هستن باید برطرف کنید اینایی که گفتم تجربه حاصل ۵ ساله با کلی هزینه ایی که کردم

ramtin0(127 روز پیش)

سلام من بهمن تحویل گرفتم و تجربه یکماهه رو بهتون میگم در نظر اول نمای و رخ قشنگی داره سوار که میشی انگار سوار شاسی بلند میشی. رو صندلی که میشینی برای یه آدم۱۸۰سانتی متوجه میشی پات تو فرمونه.فرمون خیلی پایینه باید ببری تعمیرگاه که ببرنش بالا .تو دور زدن دستت گیر میکنه با پاهات. صندلیش پایین نمیره .عقب و جلو و تاشو کمر داره ولی تو اتاق کیپ و تنگ کاربردی نداره جلو داشبوردش بد نیست مث ماشین چینیا و پراید و کوییکه . آیینه ها برقی و دوتا باند و در آسان بازشو . درها رگلاژ نیست باید با لگد و محکم ببندیش . دسته دنده از جاش در میاد .دنده سفت و به سختی ۱به۲ ودنده عقب جا میره.صدای موتور همون نیسان قدیمه انگار تانک سواری ولی بری تو دنده ۳ و ۴ صدا کمتر میشه تو عقب جلو کردن و شعاع چرخش دهنت سرویس میشه . تو پارکینگ راحت نمیچرخه و نمیتونی بری .باید بزاریش دم در .صد بار عقب جلو باید بکنی که بتونی بیای بیرون . فرمونش خیلی نرمه با انگشت میچرخه .فقط بعد از گردش به راست و چپ فرمون برنمیگرده سره جاش .خودت باید بچرخونیش. اگه با رانندگی و صدای موتور و مشکل چرخش ماشین برا پارک کردن و جای تنگ مشکل نداری ....بد نیست یه فنر اضافه کنی زیرش و لاستیک رو عوض کنی اسپرت بندازی .ولی مطمن باش فشار بهش بیاری مشکل موتور پیدا میکنی . ولی از نیسان آبی با اون قیافه و جلو داشبورد داغونش این یکی خیلی بهتره

Zara(172 روز پیش)

خیلی شیکه اصلا با مدلهای دیکه که مقابسه کردن قابل مقایسه نیست.جای پاهاش عالیه.داخل خودرو خیلی شیکه.

Khodm6(187 روز پیش)

آشغال بجای ماشین با بازار گرمی و تحریم مردم!!! کجای دنیا این ارابه ها رو سوار میشن؟

Mahmood87(219 روز پیش)

یه نفر هست که هم اینجا هم جاهای دیگه فقط اومده کامنت میذاره که پادرا پلاس خوب نیست و قدرتش کمه و برای دلال ها فقط خوبه و من خودم هم نیسان تک سوز داشتم هم پادرا و الانم پادرا دارم و واقعا بهتره .موتور هم اصلا ضعیف نیست. تازه سری جدیدها که بهترم شدن .توش یه حس خوب میده ظرفیت بارش هم خوبه قیافش هم خوبه ولی نمیدونم این آدم ... چرا فقط میاد تو همه سایتها از پادرا بد میگه

Mohamad02 (200 روز پیش)

سلام نسبت به مزدا ۲۰۰۰ چطوره؟ من ۱۵ ساله مزدا دارم الان میخوام عوضش کنم بین مزدا کارا۲۰۰۰ و پادرا پلاس موندم

Mahmood87(229 روز پیش)

من هم نیسان داشتم هم پادرا پلاس باید بهتون بگم پادرا پلاس الان که ابان ماه ۱۴۰۰ هستیم قیمتش تو بازار حدود ۳۰۵ تومنه و نیسان تک آپشنال ۲۷۰ تومن ولی من باشم میگم پادرا پلاس چون حمل بارش همون اندازه نیسانه ، راحتی صندلی، جای پای بهتر کابین ،شیشه برق ، آینه برقی ، پخش عالی ، فرمان هیدرولیک خوب ، کولر هم داره ، زیباتر هم هست ، توش که میشینید نسبت به نیسان جونیور حس بهتری داره من میگم پادرا پلاس با این اختلاف قیمت تو بازار ازاد خریدن بهتره ، به حرف الکی دیگران گوش ندید یکم به روز باشید پشیمون نمیشید نظر من این بود تصمیم با شماست. الان هم پادرا پلاس دارم. با ارزوی سلامتی

kbehravan (226 روز پیش)

من اولین سری پادراپلاس رو ثبت نام کردم و بعد از یکسال مهرماه تحویلش گرفتم. نسبت به نیسان خیلی خوشگلتره و کابین بروزتری داره. فنی اش با نیسان هیچ فرقی نداره اون ۵ اسب کمتر هم به خاطر یورو ۵ بودنش هست. محل راننده و سرنشین یه مقدار ارتفاع بالاتری نسبت به نیسان داره که لذت رانندگی بهتری میده و حس شاسی بلند داره.

Behzadbhh(245 روز پیش)

عجیبه واقعا چطوری قدرت نیسان بنزینی ۱۰۰ اسب بخار و پادرا بنزینی ۹۵ اسب بخار هست!!!!!!! یعنی پادرا حتی از نیسان هم ضعیف‌تر هست؟!؟!!! همه وانت پادرا رو مثل وانت شوکا و پادرا قبلی متوقف شده می دونن......

padra(269 روز پیش)

پادرا پلاس یک ماشین به روز هستش. من قبلا هم نیسان دیزل داشتم هم دوگانه. کارم هم حمل برنج به اکثر نقاط کشور هست‌‌. من که واقعا ازش راضی هستم خیلی از ماشینای قبلی سرتر. اصلا صدای موتورش تو کابین نمی یاد

Mahdialimhh (256 روز پیش)

کاملا درسته فقط دلال ها میگن پادرا خوبه چون با قیافه اش مردم ساده رو فریب میدن و مردم ساده ما گول نخورید.... پادرا از نیسان هم ضعیف تر هست دلیلش موتور پادرا بنزینی ۹۵ اسب بخار قدرت دارد موتور نیسان بنزینی ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

Mahdialimhh (262 روز پیش)

وانت پادرا برای نمایشگاه دلال ها خوبه که مردم ساده رو با قیافش فریب بدهند اسب بخار وانت پادرا ۹۵ اسب و وانت نیسان ۱۰۰ اسب این یعنی پیشرفت؟؟؟ قبلاً هم وانت شوکا و وانت پادرا قبلی متوقف شدند بدلیل عدم استقبال مردم این هم متوقف میشه. کار نیسان ۳تن بار بردن هست .

Mahdialimhh(298 روز پیش)

باسلام، در حال حاضر اوضاع بازار به سمت نیسان وانت هست تو پیش فروش های جدید سایپا زامیاد نیسان وانت مشتری بیشتری داشته و صف فروش خیلی زود در شد. یک نمونه فروش زیاد مردادماه سال ۱۴۰۰ هست که وانت پادرا بدون مشتری و بدون تکمیل ظرفیت بسته شد. وانت پادرا هم مث‌ وانت شوکا متوقف میشه چون مشتری نداره، درضمن کار نیسان وانت بردن ۳ تن بار هست این وانت پلاستیکی ها پادرا و شوکا برای این کار مناسب نیستند.

Saleabady (278 روز پیش)

سلام تا کی باید گاری مردم بخرن البته سایپا باید ماشین خوب و بروز با قیمت مناسب تحویل بده این حق مرده

Show More

برای اطلاع از اخبار روز خودرو، ایمیل خود را وارد نمایید

اطلاعات شما به درستی ثبت گردید
آخرین اخبار دنیای خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.
مشکلی رخ داده است لطفا چند لحظه بعد مجددا تلاش کنید