مشخصات وانت زامیاد پادرا پلاس

همزمان با شروع فرآینده شماره گذاری وانت پادرا پلاس، شرکت خودروسازی زامیاد نیز برای اولین‌بار، قیمت پادرا پلاس را در سال 1400 اعلام کرده؛ قیمتی که بیانگر جهش 36 میلیون تومانی این وانت جدید است. همانطور که می‌دانید، محصولات زامیاد بدلیل مجوزهای زیست‌محیطی، اگر موتور یورو4 داشته باشند، با مدل 1398 تحویل مشتریان می‌شوند. 


قیمت وانت زامیاد پادرا پلاس

در جدول زیر، تغییر قیمت نمایندگی سایپا را برای وانت زامیاد پادرا پلاس را مشاهده می‌کنید:

زمان پادرا پلاس بدون رادیال پادرا پلاس با رادیال
بهار 1399 158.9 -
تابستان 1399 179.8 -
پاییز 1399 229.08 231.88
اردیبهشت 1400 266 -

*قیمت‌های جدول فوق، برحسب میلیون تومان است.

برای اطلاع از آخرین شرایط فروش زامیاد و همچنین جهت اطلاع از قیمت روز خودروها، لینک‌های زیر را مشاهده کنید:

»» قیمت روز خودرو

»» خرید و فروش محصولات زامیاد

»» شرایط فروش فوری و پیش فروش زامیاد


وانت پادرا با 3 محور و شش چرخ

بهمن 99: با انتشار تصاویر جاسوسی از تست‌های جاده‌ای وانت زامیاد پادرا شش چرخ، مشخص شده که ظاهرا تصمیم خودروسازی زامیاد برای عرضه وانت سه محور پادرا پلاس، کاملا جدی است.

همانطور که می‌دانید، موتور استفاده شده در زامیاد پادرا پلاس همان موتور وانت نیسان است. ضمن اینکه ظرفیت مجاز بارگیری در هردوی این خوددروها، حدود 2 تن اعلام شده. بنابراین اینکه بگوییم پادرا شش چرخ صرفا برای جبران ضعف‌های پادرا پلاس ساخته شده، جمله درستی نیست.

زامیاد برای گرفتن سهم بیشتر از بازار خودروهای تجاری، علی‌الخصوص بازار کامیونت‌های سبک، به فکر عرضه پادرا شش چرخ افتاده است. البته این احتمال هم وجود دارد که زامیاد، این محصول جدید را فقط برای استفاده سازمان‌ها ساخته باشد و آنرا در اختیار عموم مشتریان قرار ندهد.

در خودروهای شش چرخ، قدرت تولید موتور معمولا به هر سه محور منتقل می‌شود اما مطمئن نیستیم که زامیاد، از چنین مکانیزمی در پادرا شش چرخ استفاده کرده باشد. درباره موتور استفاده شده در پادرا شش چرخ نیز خبری در دسترس نیست اما آنطور که مدیران زامیاد گفته بودند، قرار است از موتور قوی‌تری در این محصول استفاده شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه سرنوشتی در انتظار اولین وانت شش چرخ ایرانی خواهد بود.

آغاز تولید وانت پادرا پلاس

مهر 99: با حضور مدیرعامل سایپا، مراسم افتتاح خط تولید وانت پادرا پلاس در تاریخ هفتم مهرماه در گروه خودروسازی زامیاد، برگزار شد.

ارتقای استاندارد آلایندگی موتور به یورو5، افزایش کیفی و تجهیزات، به همراه بهبود ظاهری خودرو، از جمله ویژگی‌هایی است که باعث شده تا سایپا، وانت پادرا پلاس را بعنوان جایگزین آینده وانت زامیاد Z24، به مرحله تولیدانبوه برساند. هم‌اکنون میزان داخلی‌سازی پادرا پلاس به 70% رسیده است.

پادرا پلاس دوکابین برای سال 1400

شهریور 99: آقای رادمهر، مدیر پروژه پادرا پلاس، گفته که زامیاد در سال 99، بدنبال تولید و عرضه 1000 دستگاه از این وانت جدید را دارد. ظاهرا طبق برنامه‌ریزی زامیاد، تولید پادرا پلاس بصورت سالانه افزایش خواهد داشت تا آنکه نهایتا به یکی از پرتیراژترین وانت‌های بازار ایران تبدیل شود.

وانت پادرا پلاس فعلا در نسخه تک کابین تولید می‌شود اما از اواخر سال جاری، زامیاد همچنین تولید پادرا پلاس دوکابین را هم آغاز خواهد کرد.


مشخصات وانت پادرا پلاس

شرکت زامیاد نیز برای آنکه از موج جدید «پلاس سازی» در شرکت های ایران خودرو و سایپا عقب نیفتد، برای سال 99 محصول تازه‌ای روانه بازار کشورمان خواهد کرد: وانت پادرا پلاس در راه است!

زامیاد پادرا که احتمالا یکی از ناموفق‌ترین وانت‌های بازار ایران است، از سال 96 به خط تولید زامیاد قدم گذاشت. همین تجربه ناموفق شاید دلیلی خوبی برای زامیاد بوده تا نسخه جدیدتر وانت پادرا را با نام پادرا پلاس، راهی بازار کند.

وانت پادرا پلاس را اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران 97 دیده بودیم. در آن زمان، زامیاد نگران از دست دادن خط تولید وانت نیسان بدلیل استانداردهای جدید 85گانه بود. به همین دلیل بلافاصله برای تولید پادرا پلاس، بعنوان جایگزین نیسان زامیاد، اعلام آمادگی کرد. وانت پادر پلاس قرار بود در سال 98 به بازار بیاید اما این اتفاق نیفتاد و حالا برای عرضه در نیمه دوم سال 99 آماده شده است.

مهم ترین نکته درباره پادرا این است که این وانت، ساخت زامیاد نیست! بلکه یک وانت چینی به نام لیون (Lion) است که با اصلاحاتی فنی، در بازار ایران عرضه شده. جالب اینجاست که سازنده اصلی پادرا، همان شریک جدید زامیاد است، یعنی شرکت Foday که قرار بود شاسی بلندی به نام فودای لندفورت (زامیاد تیوان) را هم به ایران بیاورد.

اما دوباره به وانت پادرا پلاس برگردیم؛ این وانت در واقع نسل جدید فودای لیون است که در بازار چین به نام لیون F16 به فروش میرسد. به همین دلیل است که نه در نمای ظاهری و نه در نمای داخلی خودرو، هیچ اثری از پادرای سابق را نمی بینیم. مهم‌ترین ویژگی‌های جدید وانت پادرا پلاس عبارتند از:

  • دستگیره های آسان بازشو
  • شیشه ها و آینه های برقی
  • صندلی های جدید با ارگونومی بهتر
  • صندلی 3 حالته راننده
  • بهبود سیستم تهویه دستی (با کولر و بخاری)
  • سیستم صوتی جدید
  • قابلیت نصب مانیتور
  • قابلیت نصب ایربگ
  • فرمان هیدرولیک
  • مه شکن جلو و عقب
  • ترمز دیسکی جلو / ترمز کاسه ای عقب
  • ریموت و قفل مرکزی / ایموبلایزر
  • ترمزهای ABS به همراه EBD

زامیاد برای پادرا پلاس، از همان پیشرانه سابق وانت پادرا استفاده کرده که با حجم 2.4 لیتر می‌تواند 95 اسب بخار قدرت و 175 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده‌اش قرار دهد. همچنین با توجه به اینکه نیسان زامیاد در نسخه متفاوت عرضه می‌شود، بعید نیست که در آینده، شاهد تولید وانت پادرا پلاس در مدل‌های دوگانه سوز و دیزلی نیز باشیم.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : باما

5 دیدگاه

kbehravan(149 روز پیش)

ما از برج اول ۸ ثبت نام داریم (اولین سری) و تحویلی سه ماهه بوده اما هنوز نیومده. پادرا پلاس همون نیسان آبی خوشگل شده و دارای یه سری آپشن بیشتر مثل کولر و ... هست.

Reza123 (13 روز پیش)

بله درسته خب نیسان آبی نتونست استاندار یورو ۵ رو بگذرونه برا همین پادرا پلاس با همون شاسی و گیر بکس و تغیبر جزئی در ECU و کاتالیست و البته فیست لیفت شدن قسمت جلو و طراحی داشبورد تونست استاندارد ۵ رو بگیره خب تا کی میخاستن نیسان آبی طراحی ۴۰ سال پیش رو تولید کنن!؟؟

kbehravan (140 روز پیش)

تو فروش فوق العاده سایپا ثبت نام کردیم

Behyari (145 روز پیش)

کجامیتونیم ثبت نام کنیم؟

9468(37 روز پیش)

با ٩٥ اسب بخار و اين هيكل بگو لاك پشت عرضه ميكنند اگه بار هم داشته باشه تو سر بالايي ها بايد هلش بدن