شرکت تویوتا در عین ادامه تولید مدلهای درونسوز و البته معرفی محصولات برقی، از خودروهای پیلسوختی هم غافل نیست. تویوتا کرولا کراس H2 کانسپت را میتوان جدیدترین اقدام برند ژاپنی در این حوزه دانست، خودرویی که با پیشرانه درونسوز با قابلیت سوخت هیدروژن مجهز شده است.
”محفظه سوخت کرولا کراس H2 کانسپت از جنس مشابه با تویوتا میرای ساخته شده تا بتواند با فناوری تزریق مستقیم هیدروژن با فشار بالا، سازگار باشد.“اگر مسابقات اتومبیلرانی را دنبال کرده باشید، احتمالا کرولا GR حاضر در مسابقات استقامتی Super Taikyu را به یاد دارید، یا GR یاریس H2 که با پیشرانه هیدروژنسوز در مسابقات WRC حاضر شد.
اکنون تویوتا قصد دارد از تجربیات حاصل از این مسابقات، در یک خودروی شهری به نام تویوتا کرولا کراس H2 کانسپت استفاده کند. در زیر کاپوت این خودروی سفید و آبی، نسخهای از پیشرانه 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژ قرار گرفته که برای تویوتا کرولا GR نصب میشود.
براساس اعلام تویوتا، قدرت پیشرانه درونسوز به میزان 24 درصد بالاتر رفته تا خروجی قابل رقابت با دیگر پیشرانههای درونسوز ارائه کند. از طرفی شعاع حرکتی هم تا 30 درصد افزایش یافته درحالیکه برای سوختگیری این خودرو به حدود یک و نیم دقیقه زمان نیاز است. این ارقام برای خودروهای مسابقهای چندان حائز اهمیت نیست، ولی در یک کراساور شهری مطمئنا نظر کاربران را جلب میکند.
محفظه سوخت کرولا کراس H2 کانسپت از جنس مشابه با تویوتا میرای ساخته شده تا بتواند با فناوری تزریق مستقیم هیدروژن با فشار بالا، سازگار باشد. برای اطمینان از عملکرد این خودرو در شرایط واقعی، آزمایش تویوتا کرولا کراس H2 کانسپت در مناطق سردسیر شمال ژاپن به زودی آغاز میشود.
مهندسان تویوتا به تازگی طراحی تویوتا هایلوکس برقی با سوخت هیدروژن که فناوری خود را از تویوتا میرای به عاریت گرفته را آغاز کردهاند. آن طور که در سایت motor1.com آمده است، طراحی این خودروها، بخشی از برنامه تویوتا برای حرکت به سوی آینده کربن خنثی محسوب میشود. خودروساز ژاپنی اعتقاد دارد که دستیابی به این هدف تنها با تمرکز بر خودروهای برقی ممکن نیست. البته توسعه مدلهای هیبرید، پلاگین-هیبرید و برقی همچنان در شرکت تویوتا در جریان است چراکه این خودروساز ژاپنی هنوز درباره امکان استفاده گسترده از فناوری پیل سوختی هیدروژن اطمینان ندارد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com