• بررسي نتا جي تي بهمن موتور
  • بررسي نتا جي تي بهمن موتور

نمایشگاه شیراز: اولین کوپه برقی چینی در ایران

بررسی نتا جی تی بهمن موتور (Hozon Neta GT)

23 خرداد 1403 13:22

اولین رونمایی نتا GT در ایران

خرداد 1403: شرکت بهمن موتور در بیست و یکمین دوره نمایشگاه خودرو شیراز 1403 برای نخستین‌بار، خودروی تمام برقی NETA GT را رسما رونمایی کرد.

نکته جالب توجه اینجاست که شرکت بهمن موتور در نمایشگاه شیراز، اطلاعات مربوط به نسخه فول آپشن نتا GT را منتشر کرده بود درحالیکه تا پیش از این، تصور می‌کردیم که نسخه پایه‌ای این خودرو، راهی بازار کشورمان می‌شود. جهت یادآوری باید بدانید که نسخه فول آپشن نتا GT دارای دو موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب بوده و به نوعی، دو دیفرانسیل محسوب می‌شود. ضمن اینکه قدرت تولیدی این خودرو در نسخه فول آپشن، تقریبا دو برابر قدرت آن در نسخه پایه است!

واردات نتا جی تی توسط بی ام اسپیس

اسفند 1402: شاید باورکردنش سخت باشد ولی واقعیت دارد! شرکت بهمن موتور بعد از معرفی Neta U که قرار است اولین سری آن وارد ناوگان تاکسیرانی شود و در مقاله بررسی خودرو نتا یو نیز اطلاعات کامل آنرا گفته‌ایم، حالا برای عرضه دومین محصول هوزون نتا در بازار ایران آماده شده است؛ محصولی تمام برقی که سال 1403 وارد بازار کشورمان شده و یک تفاوت بسیار مهم با تمام خودروهای برقی موجود در کشورمان دارد!

همانطور که از ظاهرش پیداست، خودرو برقی نتا جی تی، یک کوپه اسپرت است. بنابراین باید آنرا «اولین کوپه چینی در ایران» و همچنین «اولین خودرو برقی کوپه در ایران» بدانیم. طبق تصمیمات بهمن موتور، عرضه این خودرو، قرار است توسط زیرمجموعه این شرکت، یعنی بی‌ام اسپیس (BM Space) انجام شود.

طراحی نتا GT بهمن موتور

شرکت Hozon Auto با نام قبلی Zhejiang Hezhong New Energy Vehicles، در سال 2017 اعلام موجودیت کرد. این شرکت در ابتدا چند خودروی کانسپت برقی را به نمایش گذاشت، هرچند محصولاتی که بعدا تولید کرد، هویت متفاوتی داشتند.

نخستین محصول این شرکت تحت برند نتا، کراس‌­اوری با طول کمتر از 4 متر و با قیمت 10 هزار دلار به نام N01 بود که در سال 2018 وارد بازار شد. پس از دو کراس‌­اور به اسامی U و V و یک سدان به نام S و همچنین ثبت آمار فروش 152,073 دستگاه در سال 2022، نتا با معرفی خودرو GT به بازار کوپه‌های برقی اسپرت نیز وارد شد.

چراغ‌های بزرگ جلو، فرم سقف و نحوه اتصال آن به انتهای بدنه، دستگیره‌­های مخفی شونده و تزئین ستون C با رنگ مشکی، از مهمترین ویژگی‌های ظاهری نتا GT به‌شمار می­‌آید.

هوزون نتا GT

البته نشانه‌­هایی از خودروهای دیگر در چهره نتا GT قابل مشاهده است. هواکش روی کاپوت هم تزئینی و بدون کاربردی است، درحالیکه وجود خروجی‌های اگزوز مصنوعی با حاشیه قرمز هم چندان ضروری نبوده و شاید بدون وجود آن‌ها نتیجه بهتری حاصل می­‌شد.

ابعاد بدنه نتا GT در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.715، 1.979، 1.415 و 2.77 متر اعلام شده است، که روی رینگ‌های 19 اینچی با تایرهای 245/45  استوار می­‌شود.

هوزون نتا GT

در فضای کابین نتا GT با نمایشگر 17.6 اینچی عمودی، دو جالیوانی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، دکمه استارت، اهرم تعویض دنده پشت فرمان، صفحه پشت آمپر دیجیتال و تریم نارنجی مواجه هستیم. ظاهرا صندلی‌های عقب بدون پشت سری طراحی شده و فضای چندانی هم ندارد، اما به استاندارد ایزوفیکس صندلی کودک مجهز شده است.

مشخصات فنی نتا GT بهمن موتور

در بازار چین، نتا GT در دو نسخه استاندارد (تک دیفرانسیل)  و فول (چهارچرخ محرک) تولید شده و خوشبختانه شرکت بهمن موتور، تیپ فول آپشن آنرا بازار بازار کشورمان درنظر گرفته است:

مشخصات فنی نتا جی تی بهمن موتور
نوع موتور دو موتور برقی
قدرت 460 اسب بخار
گشتاور 620 نیوتن متر
پیمایش 580 کیلومتر
ظرفیت باتری 78 کیلووات ساعت
محور محرک AWD
شارژ سریع 30 دقیقه
تعلیق جلو دوجناغی
تعلیق عقب مولتی لینک

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

امکانات خودرو نتا GT بهمن موتور

براساس اطلاعات رسمی شرکت بهمن موتور، خودرو برقی نتا GT قرار است با تجهیزات زیر، دست خریداران ایرانی‌اش برسد:

. سیستم فرمان برقی (EPS)
. سیستم کنترل دمای باتری
. صدای هشدار برای عابر پیاده در حرکت با سرعت کم
. ترمزهای ABS+EBD
. سیستم کنترل کشش (TCS)
. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESC)
. سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی (HAC)
. سیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی (HDC)
. سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها (TPMS)
. ایربگ راننده و سرنشین جلو، ایربگ جانبی و ایربگ پرده‌ای
. صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 6 جهت به همراه گرمکن، سردکن و حافظه
. صندلی برقی سرنشین قابل تنظیم در 4 جهت به همراه گرمکن، سردکن و حافظه
. صندلی اسپرت با پوشش چرمی (NAPPA)
. حرکت صندلی‌های جلو منطبق با ریتم موسیقی
. سیستم مولتی مدیا لمسی 17.6 اینچی مجهز به بلوتوث
. سیستم صوتی با 12 عدد بلندگو به همراه آمپلی فایردوربین
. دوربين 360 درجه
. دوربین ثبت وقایع رانندگی
. دستگیره های نهان
. جلو امپر 10.25 اینچی تمام دیجیتال
. چراغ ها با تکنولوژی Full LED
. قابلیت رانندگی با حالت‌های نرمال، اسپرت، اقتصادی و رانندگی با یک پدال
. تغيير زاویه آینه جانبی به صورت خودکار هنگام حرکت به عقب
. فيلتر تصفيه هواى داخل كابين N95 و PM2.5
. سیستم تهویه مطبوع دوگانه


شرایط فروش نتا در ایران

آخرین خبرهای شرکت بهمن موتور، نحوه فروش خودروهای وارداتی بهمن و زمان پیش فروش محصولات وارداتی بهمن به همراه قیمت خودروهای بی ام کارز و معرفی محصولات وارداتی بی ام اسپیس را در مقاله شرایط فروش بی ام کارز مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران
SaaLaaR71 1403/3/27
اولین ماشین چینی ای که خوشم اومد حاضرم بخرمش
پاسخ
0
0
0