• کشنده دماغ دار ديما ديزل
  • کشنده دماغ دار ديما ديزل
  • کشنده دماغ دار ديما ديزل

دومین کشنده مایان دیزل در ایران

بررسی کامیون کشنده دیما دماغدار (JAC V7)

23 بهمن 1401 14:23

گروه خودروسازی مایان قصد دارد تا یک کشنده دماغدار را به سبد محصولات خود اضافه کند. این کشنده، JAC GEERFA V7 نام دارد و کشنده جدید بازار ایران است که به‌زودی با نشان دیما به بازار عرضه می‌شود.

اولین کشنده دماغ دار دیما

شرکت مایان، زیرمجموعه‌ای از گروه صنعتی ماموت است که در زمینه تولید تریلر فعالیت گسترده‌ای دارد. این خودروساز بخش خصوصی، در چند سال گذشته محصولات فوسو میتسوبیشی و کامیون باری و کشنده جک K7 را به بازار ایران عرضه کرده است.

کشنده دماغ دار دیما دیزل
کشنده دماغ دار دیما دیزل

کشنده و کامیون باری جک با نشان دیما در مایان مونتاژ می‌شوند و بدیهی است که کشنده دماغدار جک گیرفا V7 هم با همین نشان تجاری به خط تولید مایان می‌آید.

در حال حاضر نمونه اولیه این خودرو تجاری به دفتر مرکزی این شرکت آمده است. جک گیرفا V7 به عنوان یک کشنده دماغدار در بازار ایران، باید با محصول شاکمان ویرا دیزل رقابت کند. بدیهی است که این خودرو برای استفاده در بازار آسیا طراحی شده و به خاطر سبک طراحی و برخی استانداردها امکان تردد در جاده‌های اروپایی را ندارد.

مشخصات فنی کشنده جک V7

این کشنده چینی را می‌توان در نسخه تک و جفت محور سفارش داد. جک Greefa V7 از پیشرانه ۱۱.۸ لیتری توربودیزل کامینز نیرو می‌گیرد. خروجی این پیشرانه ۴۹۰ تا ۵۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰۰ تا ۲۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. این پیشرانه به گیربکس ۱۲ سرعته اتوماتیک (نیمه‌اتوماتیک AMT) ZF متصل می‌شود. یکی از ویژگی‌های گیرفا V7، استفاده از ساختار Long Oil Change برای سرویس‌های دوره‌ای گیربکس، اکسل، دیفرانسیل و… است. حداکثر بار مجاز روی محور گیرفا V7 توسط کمپانی جک، ۱۳ تن اعلام شده است و این خودرو می تواند وزن ناخالص نزدیک به ۵۲ تن را داشته باشد. سیستم تعلیق آن در بخش عقب از نوع بادی-بالنی قابل تنظیم است و اتاق خودرو نیز روی چهار بالن قرار دارد.

کشنده دماغ دار دیما دیزل
کشنده دماغ دار دیما دیزل

کشنده جک گیرفا V7 فول‌آپشن، امکاناتی مانند سانروف برقی، رادار خطی، ترمز اتوماتیک هوشمند، ریموت تنظیم ارتفاع محور، کروز کنترل، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی بادی راننده با گرمکن، دو تخت، بخاری درجا، کولر درجا، یخچال، قفل دیفرانسیل، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، تنظیم حالت رانندگی، اینتادر و ریتادر، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، استارت دکمه‌ای، سنسور پایش باد تایرها و… دارد.

قیمت کشنده دماغ دار دیما

قیمت این کشنده، بسته به سطح امکانات و مشخصات فنی، ۶۶ هزار تا ۷۴ هزار دلار است. می‌توان انتظار داشت که قیمت کشنده دماغ دار مایان دیزل در ایران بیش از ۵ میلیارد تومان باشد. زمان عرضه این محصول به طور رسمی منتشر نشده است؛ اما احتمال دارد که در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در جاده‌ها دیده شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت مایان دیزل و جهت مشاهده جدیدترین شرایط فروش نقدی کامیون دیما و پیش فروش کشنده دیما، مقاله شرایط فروش مایان دیزل را مطالعه کنید.


اخبار خودروهای سنگین در ایران

شما می‌توانید آخرین و جدیدترین اخبار خودروهای تجاری، شامل اخبار کامیون‌های جدید بازار ایران، اخبار اتوبوس‌های برقی ایرانی و خارجی، اخبار انواع ون‌های تجاری و همچنین شرایط فروش خودروهای سنگین در بازار کشورمان را باما بخوانید:

دیدگاه کاربران