• شرايط فروش بهمن موتور

طرح تبدیل برای خریداران فیدلیتی و دیگنیتی

شرایط فروش بهمن موتور و ثبت نام طرح جوانی جمعیت بهمن خودرو 1403

25 فروردین 1403 16:18

طرح تبدیل بهمن موتور: 25 فروردین 1403

شرایط تبدیل اختیاری بهمن موتور، از سوی این شرکت اعلام گردید. ثبت نام در طرح تبدیل بهمن موتور، از روز شنبه مورخ 1403/01/25 آغاز شده و تا پایان روز پنجشنبه 1403/02/13 یا تا زمان تکمیل ظرفیت فروش خودروها، ادامه دارد:

طرح تبدیل بهمن موتور

براساس بخشنامه طرح تبدیل بهمن موتور، ثبت نام در این طرح فقط برای منتخبین سامانه یکپارچه که نسبت به انتخاب خودروهای دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم با موعد تحویل زمستان 1402 اقدام کرده‌اند، امکان‌پذیر است. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط تبدیل بهمن موتور - طرح عادی (PDF)
شرایط تبدیل بهمن موتور - طرح جوانی جمعیت (PDF)

طرح تبدیل بهمن موتور: 20 اسفند 1402

شرایط تبدیل اختیاری بهمن موتور، ویژه منتخبین سامانه یکپارچه فروش خودرو که نسبت به انتخاب خودروهای دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم با موعد تحویل زمستان 1402 اقدام کرده بودند، از سوی این شرکت و مطابق جدول زیر اعلام گردید:

براساس بخشنامه فروش بهمن موتور، متقاضیان واجد شرایط از روز یکشنبه مورخ 1402/12/20 تا پایان روز دوشنبه مورخ 1402/12/28 جهت ثبت نام خودرو فرصت دارند.

طرح تبدیل بهمن موتور: 7 اسفند 1402

پس از اعلام قیمت‌های جدید محصولات بهمن موتور در تاریخ 18 بهمن‌ماه 1402، برخی از مشتریان این شرکت از تکمیل وجه و تحویل خودروهای‌شان سر باز زدند. با اینکه بهمن موتور، تمامی مدارک و اسناد قانونی جهت افزایش قیمت محصولاتش را منتشر کرده و در اختیار نهادهای نظارتی قرار داده است، اما مشتریان ناراضی برای نشان‌دادن اعتراض خود، در مقابل شورای رقابت و همچنین در مقابل نهاد ریاست جمهوری، تجمع کردند تا شاید راه‌حلی برای تحویل خودروها با قیمت قدیم پیدا کنند.

بر همین اساس، شرکت بهمن موتور در راستای جلب رضایت مشتریان، طرح تبدیل اختیاری محصولاتش را ویژه منتخبین سامانه یکپارچه، اعلام کرده است. البته ثبت نام در طرح تبدیل بهمن موتور، صرفا برای مشتریانی است که خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی را با نوبت زمستان 1402 انتخاب کرده‌اند.

این گروه از مشتریان، از روز دوشنبه 7 اسفندماه تا روز چهارشنبه 9 اسفندماه 1402 می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه فروش به نشانی اینترنتی esalecar.ir نسبت به انتخاب یکی از محصولات مدیران خودرو یا کرمان موتور، مطابق جدول زیر اقدام نمایند:

طرح تبدیل اختیاری بهمن موتور

1. در ابتدا متقاضی باید به صفحه جزئیات سفارش مراجعه و نسبت به انتخاب گزینه لغو سفارش خود اقدام نموده تا خودرو قبلی حذف گردد.

2. پس از لغو سفارش محصول قبلی توسط متقاضیان، امکان انتخاب یک محصول از سبد محصولات اعلامی در سایت برای ایشان، میسر است.

3. بدیهی است با توجه به ظرفیت محدود برخی از محصولات، در صورت تکمیل ظرفیت آن محصول، متقاضیان می بایست نسبت به انتخاب محصول دیگر از محصولات عرضه شده اقدام نمایند.

4. در صورت لغو سفارش و عدم انتخاب محصول جدید، پس از پایان مهلت ثبت نام، سفارش متقاضی به محصول قبلی بازگردانی میگردد.

5. پس از مشارکت متقاضیان در طرح تبدیل اختیاری و فراخوان توسط خودروساز، در صورت عدم تکمیل وجه توسط ایشان در زمان مقرر برای محصول جدید، به منزله انصراف از طرح تلقی می گردد و متقاضی از اولویت بندی خودرو داخلی در سامانه یکپارچه حذف میگردد.

افزایش قیمت محصولات بهمن موتور

شرکت بهمن موتور در تاریخ 1402/11/18 قیمت جدید دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم را مطابق جدول زیر اعلام کرده است:

زمان قیمت قدیم قیمت جدید میزان افزایش
دیگنیتی پرایم 1,249,600,000 1,465,000,000 215,400,000
دیگنیتی پرستیژ 1,442,400,000 1,693,700,000 251,300,000
فیدلیتی پرایم 5 نفره 1,123,500,000 1,331,000,000 207,500,000
فیدلیتی پرایم 7 نفره 1,148,800,000 1,335,300,000 186,500,000

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

برنامه‌های توسعه‌ای گروه بهمن در سال 1403

بهمن 1402: بهمن موتور، حضور فعالی در پنجمین اتو اکسپو تهران داشته و محصولات متنوع خود را در این رویداد نمایش داد. مدیران ارشد گروه بهمن، در حاشیه این نمایشگاه، از برنامه‌های توسعه‌ای شرکت در آینده سخن گفتند.

بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه بهمن، در این نشست اعلام کرد در بحث سواری به زودی محصولی جدید و اقتصادی خواهیم داشت که در سگمنت C قرار می گیرد. این خودرو می تواند بازار را رقابتی تر کرده و سبد محصولات بهمن را گسترده تر کند. مشکلاتی در سال ۱۴۰۲ داشتیم و شرایط طوری رقم خورد که همه چیز طبق انتظارمان پیش نرفت. بیشترین چالش ما در این سال مربوط به تامین ارز برای تامین قطعات بود. اما به هر ترتیب برنامه داریم تا افزایش تولید را در بحث محصولات سواری داشته باشیم و برنامه های ویژه ای در بحث توسعه محصولات جدید خواهیم داشت.

وی افزود با وجود مشکلات فراوان در زمینه تولید، در سال های اخیر رقابت خوبی بین خودروسازان شکل گرفته و نمود این رقابت را می توان در نمایشگاه خودروی امسال دید. ما در گروه بهمن برنامه داریم علاوه بر افزایش حجم تولید، به صورت گسترده تر به برقی سازی هم ورود کنیم. امروز توافقی با سایر خودروسازان در بحث ایجاد شبکه گسترده شارژ خواهیم داشت و به زودی ترخیص هونگچی E-QM5 آغاز می شود و این خودرو به تاکسیرانی اضافه خواهد شد.

آقای علیمرادلو اظهار کرد همکاری گروه بهمن با نتا گسترده تر می شود و در سال آینده محصولی پلاگین هیبرید از این نشان چینی را به بازار می آوریم که با هر بار شارژ حدود ۱۳۰۰ کیلومتر پیمایش خواهد داشت. البته عرضه این محصول در ۶ ماهه دوم سال آینده انجام می شود اما جالب است بدانید که عرضه این خودرو همزمان با چین در ایران انجام خواهد شد.

وی در این نشست تاکید کرد که گروه بهمن مجموعه قدرتمندی از خودروسازان است که توانایی تولید محصولات دو چرخ تا هجده چرخ را دارد و از عرضه G9 و XB1 در حوزه خودروهای سواری، همینطور کشنده X9 و J7 و کامیون‌های ۶و ۸ تن در حوزه خودروهای تجاری و در نهایت ورود موتورسیکلت ویژه کار و اتوبوس بین‌شهری و اتوبوس برقی شهری در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وی توضیح داد مشکلات اخیر ناشی از تعهداتی که از جناب وزارت صمت ایجاد شده است و ما در خصوص تحویل خودرو به مشتریان خود بدقولی نداشته‌ایم. ما هر جا خودمان متعهد شویم، به موقع آن را انجام می‌دهیم. مسائل طرح نوبت زمستان را پیش‌بینی کرده‌ بودیم و بارها تذکر دادیم. امروز وضعیتی که صنعت خودرو را گرفتار کرده حاصل تئوری‌های غلط است. به تعبیر رهبری دولت باید نظارت کند اما دخالت نداشته باشد.

مدیر عامل گروه بهمن همچنین درباره عرضه فیدلیتی XB1 گفت این محصول به سبد تولیدات بهمن اضافه خواهد شد.

بهمن موتور قصد دارد تمام تولیدات خودر را، از موتورسیکلت تا اتوبوس، برقی کند.

توضیحات بهمن موتور برای متقاضیان نوبت زمستان سامانه

بهمن 1402: شرکت بهمن موتور درباره وضعیت متقاضیان خودروهای این شرکت، که از طریق سامانه یکپارچه خرید خودرو ثبت نام کرده، توضیحاتی ارائه داد. این توضیحات به شرح زیر است:

«پیرو اخبار منتشر شده در برخی از رسانه ها و پیگیری‌های صورت گرفته از طرف برخی از هموطنان عزیز که در طرح سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی ثبت نام کرده و نوبت آنها در لیست انتظار اعلامی از سوی وزارت صمت، زمستان 1402 تعیین شده است؛ به اطلاع می‌رساند، در زمان ثبت نام از متقاضیان مذکور در اسفند ماه، 1401 شرکت بهمن موتور نسبت به اعلام ظرفیت قابل عرضه و مشارکت در این طرح براساس توان تولید و برنامه ریزی تأمین قطعات منفصله اقدام نموده.

لیکن علیرغم اعلام قبلی این شرکت در بهمن ماه 1401 و فروردیـن ماه، 1402 وزارت صـمت، نسبـت بـه اعلام حدود 48 هزار نفر متقاضیان در قالب لیست انتظار با نوبت‌های اعلامی تا پایان سال 1402 اقدام نموده است. (در حدود 5برابر ظرفیت تولید اعلام شده از سوی شرکت بهمن موتور)

در همین راستا مکاتبه ای در فروردین ماه 1402 با وزارت متبوع و متولیان برگزاری طرح سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی صورت گرفت و شرکت بهمن موتور در این مکاتبات الزامات و نیازهای مورد نیاز برای تحقق برنامه تأمین قطعات منفصله و تحقق تولید براساس تعداد متقاضیان اعلام شده را در قالب هفت بند (تأمین و تخصیص ارز، تسهیل شرایط کسب و کار، تسهیل فرآیند ترخیص قطعات منفصله از گمرک، تعدیل درصد ساخت داخل محصولات، تعدیل تعرفه‌ها، تسهیل فرآیندهای شماره گذاری و اسقاط خودروها) اعلام نمود که موضوع تأمین و تخصیص ارز که مهمترین عامل در تداوم فرآیند تأمین قطعات و تولید محصول بوده، علیرغم اعلام مساعد وزارت صمت در ابتدای اجرای طرح ( ابتدای سال 1402 ) دچار اختلال شده و در برخی از ماه‌ها به طور کامل متوقف گردید و در ابتدای مرداد ماه 1402 نیز با ابلاغ مدیر کل محترم دفتر خودرو وزارت صمت، خودروسازان از امکان استفاده از ارز نیمایی محروم شده و ساز و کار تأمین ارز به استفاده از ارز صادراتی تغییر پیدا کرد.

لذا شرکت بهمن موتور تمام توان تولیدی و زیرساخت‌های فیزیکی خود را در طول این مدت به کار گرفته و تا این لحظه توانسته است تعداد قابل توجهی از متقاضیان سامانه یکپارچه را براساس نوبت های اعلامی وزارت صمت و براساس لیست انتظار این متقاضیان فراخوان نماید.

علی ایحال، فراخوان ثبت نام سایر متقاضیان لیست انتظار منوط به تأمین ارز مورد نیاز، تأمین قطعات منفصله، تداوم تولید در ماه های آتی ، تعدیل تعرفه‌ها و تسهیل در شرایط اجرایی ثبت سفارش و همکاری متولیان امر نظیر وزارت صمت، سازمان حمایت در خصوص موارد فوق می‌باشد که در صورت اطمینان از حصول تخصیص تأمین ارز و تأمین قطعات منفصله، هموطنان عریز براساس نوبت مندرج در لیست انتظار مورد فراخوان قرارخواهند گرفت.»

عرضه بهمن موتور در بورس کالا: 9 بهمن 1402

ثبت نام بهمن موتور در بورس کالا، روز دوشنبه مورخ 1402/11/09 انجام می‌شود. در این مرحله از عرضه بهمن موتور در بورس، متقاضیان امکان خریداری پیکاپ کاپرا 2 را با شرایط زیر دارند:

براساس بخشنامه فروش بهمن موتور در بورس، خودروهای عرضه شده به تعداد 50 دستگاه بوده و مبلغ پیش ثبت نام نیز معادل 10% قیمت پایه است. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط عرضه بهمن موتور در بورس کالا (PDF)

فروش فوری بهمن موتور: 30 دی 1402

با اعلام شرکت بهمن موتور، شرایط فروش فوری برخی از محصولات این شرکت، به تعداد محدود، از روز شنبه مورخ 1402/10/30 اعلام شده است. ثبت نام بهمن موتور بصورت اینترنتی بوده و تا روز چهارشنبه مورخ 1402/11/04 نیز ادامه دارد:

فروش فوری نقدی بهمن موتور

براساس بخشنامه فروش نقدی بهمن موتور، موعد تحویل خودروها در هفته سوم اسفندماه است اما همگی با مدل 1402 تحویل داده می‌شوند. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط فروش فوری بهمن موتور (PDF)

فروش فوق العاده بهمن موتور: 30 آذر 1402

فراخوان جدید بهمن موتور، ویژه متقاضیانی که در سامانه یکپارچه خودرو نسبت به انتخاب خودرو فیدلیتی با موعد آذرماه 1402 اقدام کرده بودند، از سوی این شرکت اعلام شد. ثبت نام بهمن موتور از متقاضیان واجد شرایط، از روز پنجشنبه مورخ 1402/09/30 شروع شده و تا پایان روز سه‌شنبه مورخ 1402/10/05 نیز ادامه دارد. شرایط فروش عادی بهمن موتور، مطابق جدول زیر خواهد بود:

همچنین علاوه بر طرح فروش عادی، متقاضیان طرح جوانی جمعیت بهمن موتور نیز امکان ثبت نام و واریز وجه خودرو مطابق جدول زیر را خواهند داشت:

براساس بخشنامه فروش فوق العاده بهمن موتور، ثبت نام از متقاضیان و واریز وجه، صرفا از طریق سامانه فروش اینترنتی این شرکت به نشانی bahman.iranecar.com امکان‌پذیر است. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط فروش فوق العاده بهمن موتور - طرح عادی (PDF)
شرایط فروش فوق العاده بهمن موتور - طرح جوانی (PDF)

فروش وانت بهمن موتور: 19 آذر 1402

بهمن موتور وانت کارا دو کابین، وانت کارا تک کابین و کاپرا را به روش نقدی از طریق عاملیت‌ها می‌فروشد. این طرح فروش از ساعت 10 صبح روز یکشنبه مورخ 1402/09/19 آغاز و تا ساعت 24 روز شنبه مورخ 1402/09/25 نیز ادامه خواهد داشت. متقاضیان برای خرید این محصولات می‌توانند از طریق درگاه عاملیت‌ها اقدام کنند.

تمامی این محصولات مدل ۱۴۰۲ هستند که هفته دوم بهمن سال جاری تحویل می‌شوند. در این نوبت فروش قیمت وانت کارا تک کابین ۴۸۱ میلیون و ۸۲۹ هزار تومان و به همین ترتیب قیمت وانت کارا دوکابین تیپ۴ نیز ۵۱۶میلیون و ۷۷۲ هزار تومان وانت کاپرا۲ نیز ۹۶۳ میلیون ۲۰۳ هزار تومان تعیین شده است. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط فروش وانت بهمن موتور (PDF)

فروش وانت بهمن موتور: 4 آذر 1402

فروش نقدی بهمن موتور، از ساعت 10 صبح روز شنبه مورخ 1402/09/04 آغاز می‌شود. در این مرحله از فروش بهمن موتور، مشتریان امکان خریداری وانت بهمن موتور را دارند:

ثبت نام وانت بهمن موتور

براساس بخشنامه فروش بهمن موتور، ثبت نام از متقاضیان، تا پایان روز پنجشنبه مورخ 1402/09/09 ادامه خواهد داشت. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط فروش وانت بهمن موتور (PDF)

عرضه بهمن موتور در بورس کالا: آبان 1402

مرحله جدید ثبت نام بهمن موتور در بورس کالا، ویژه متقاضیان خرید وانت کارا، روز چهارشنبه مورخ 1402/08/24 برگزار می‌شود و خریداران نیز تا ساعت 8 صبح همان روز، مهلت ثبت سفارش خودرو را دارند. در این مرحله از عرضه بهمن موتور در بورس کالا، مشتریان امکان انتخاب وانت کارا تک‌کابین و کارا دوکابین را مطابق جدول زیر دارند:

ثبت نام بهمن موتور در بورس کالا

براساس بخشنامه عرضه بهمن موتور در بورس، میزان پیش دریافت خرید محصول به میزان 10 درصد است. همچنین هر کد ملی (اشخاص حقیقی) صرفا امکان ثبت سفارش یک دستگاه خودرو و هر شناسه ملی (اشخاص حقوقی) امکان ثبت سفارش حداکثر سه دستگاه خودرو را دارد. نکته دیگر اینکه اشخاصی که در عرضه های قبل موفق به خرید خودرو شده‌اند و از ابتدای سال 1398 از شرکت‌های خودروسازی خودرو خریداری کرده‌اند نیز امکان ثبت سفارش دارند. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط عرضه بهمن موتور در بورس کالا (PDF)

فروش فوری بهمن موتور: آبان 1402

شرایط فروش فوری بهمن موتور ویژه متقاضیان خرید وانت کارا و پیکاپ کاپرا، از سوی این شرکت اعلام شد. ثبت نام بهمن موتور، از روز چهارشنبه مورخ 1402/08/03 آغاز شده و تا پایان روز سه‌شنبه مورخ 1402/08/09 نیز ادامه دارد:

ثبت نام بهمن موتور فروش فوری

براساس بخشنامه فروش فوری بهمن خودرو، ثبت نام فقط از طریق نمایندگی‌های مجاز این شرکت، امکان‌پذیر خواهد بود. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط فروش فوری بهمن موتور (PDF)

فراخوان فروش بهمن موتور: موعد آبان 1402

فراخوان جدید بهمن موتور، ویژه منتخبین سامانه یکپارچه خودرو که در اولویت آبان 1402 هستند و دیگنیتی پرایم را ثبت نام کرده‌اند، از سوی این شرکت اعلام گردید. ثبت نام جدید بهمن موتور از ساعت 10 صبح شنبه مورخ 1402/07/29 آغاز شده و تا پایان روز سه‌شنبه مورخ 1402/08/02 نیز ادامه دارد. براساس اعلام این شرکت، متقاضیان واجد شرایط، علاوه بر انتخاب دیگنیتی، امکان انتخاب سایر محصولات بهمن موتور را نیز دارند:

ثبت نام جدید بهمن موتور

براساس بخشنامه فروش بهمن موتور، در این مرحله هم متقاضیان طرح عادی و هم متقاضیان طرح جوانی جمعیت، امکان ثبت نام را دارند. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط فروش طرح عادی بهمن موتور (PDF)
شرایط فروش طرح جوانی جمعیت بهمن موتور (PDF)

پایان تولید وانت کارا در بهمن موتور

براساس اطلاعیه‌ای که در تاریخ 25 مهرماه 1402 توسط شرکت بهمن موتور منتشر شده است، تولید وانت کارا تا پایان سال 1402 متوقف خواهد شد. براساس برنامه زمان‌بندی این شرکت، تولید وانت کارا دوکابین در آذرماه 1402 و تولید وانت کارا تک‌کابین نیز در بهمن‌ماه 1402 متوقف می‌گردد.

»» اطلاعیه پایان تولید وانت کارا ««

طرح خودرو فرسوده بهمن موتور: مهر 1402

ثبت نام جدید بهمن موتور ویژه متقاضیان طرح نوسازی خودروهای فرسوده اعلام شده است. برهمین اساس، امکان ثبت نام نهایی و واریز وجه، جهت آندسته از متقاضیان طرح مذکور که فرآیند اسقاط خودروی خود را به اتمام رسانده و اسامی ایشان از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به شرکت بهمن موتور اعلام شده، مطابق جدول زیر فراهم شده است:

ثبت نام خودرو فرسوده بهمن موتور در مهر 1402

براساس بخشنامه طرح جایگزینی خودرو فرسوده بهمن موتور، ثبت نام از متقاضیان واجد شرایط، از ساعت 10 صبح سه‌شنبه مورخ 25 مهرماه آغاز شده و تا پایان روز یکشنبه مورخ 30 مهرماه 1402 نیز ادامه دارد. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

طرح نوسازی خودرو فرسوده بهمن موتور (PDF)

فروش نقدی بهمن موتور با قیمت جدید

شرایط فروش نقدی محصولات تجاری بهمن موتور با قیمت جدید و تحویل فوری اعلام گردید. ثبت نام بهمن موتور، از ساعت 10 صبح شنبه مورخ 1402/07/15 آغاز شده و تا پایان روز پنجشنبه مورخ 1402/07/20 نیز ادامه دارد:

ثبت نام بهمن موتور تحویل فوری

براساس بخشنامه فروش فوری بهمن موتور، قیمت خودروهای عرضه شده در این مرحله، قطعی بوده و به دلیل محدود بودن خودروهای موجود، به محض تکمیل ظرفیت فروش، ثبت نام بهمن موتور نیز متوقف می‌گردد. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط فروش فوری بهمن موتور (PDF)

جذب 2600 نیروی کار در دو سال گذشته

مهر 1402: بهزاد رضی زاده، معاون منابع انسانی گروه بهمن،اعلام کرده که این شرکت  ۷۶۰۰ نفر نیروی انسانی دارد که ۲۶۰۰ نفر آن طی دو سال گذشته به مجموعه پیوسته‌اند و از زمان خصوصی سازی جذب نیروی انسانی ۱۲۵ درصد افزایش داشته و توسعه خطوط تولید ۸ برابر شده است.

وی در مورد نقش گروه بهمن در توسعه مناطق شهر قدس و شهرهای  قزوین، تبریز و ساوه توضیح داد آنچه برآمده از دستمان، توانستیم در توسعه همگون در کل فضای اشتغال ایفای نقش کنیم؛ همچنین توسعه داخلی سازی به دست نیروهای جوان و پویا با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در کل کشور از ارکان مهم رسالت بهمن به شمار می‌رود. در استان قزوین با بیشترین جذب نیرو سبب فعال شدن شهر صنعتی البرز شده‌ایم. بیشترین نیروی متخصص در کشور را جذب و با رشد 30 درصدی جذب متخصص مواجه بودیم. شرکت بهمن موتور با افزایش اشتغال دو برابری و با توجه به جذب این افراد که عمدتا از مناطق شهر قدس و اسلام شهر (حاشیه تهران) توانسته نقش مهم در ایجاد اشتغال ایفا کند.

وی افزود اشتغال در شرکت‌های خصوصی یک اشتغال واقعی است. فرد علاوه بر آموزش، در مباحث تولیدی پرورش نیز می‌یابد و این شخص در هر کجا که فعالیت کند برای کشور یک نیروی مولد به حساب خواهد آمد.

فراخوان فروش بهمن موتور: موعد مهر 1402

نحوه تکمیل فرآیند ثبت نام متقاضیان طرح سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی (طرح عادی) با توجه به اولویت بندی اعلام شده از سوی وزارت صمت با نوبت مهرماه 1402 به صورت فروش فوق العاده خودروی دیگنیتی پرایم فراهم گردیده است. همچنین در این مرحله از ثبت نام امکان انتخاب محصولات دیگر نیز در صورت تمایل مشتریان به شرح جدول ذیل مهیا است:

همچنین علاوه بر طرح فروش عادی، متقاضیانی که در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نیز شرکت کرده بودند، امکان ثبت نام در این مرحله را مطابق جدول زیر خواهند داشت:

متقاضیان میتوانند نسبت به واریز وجه خودرو به صورت آنلاین از ساعت 10 صبح شنبه مورخ 1402/07/01 لغایت ساعت 24 یکشنبه مورخ 1402/07/09 اقدام نمایند. لازم به ذکر است تکمیل فرآیند ثبت نام صرفاً به صورت آنلاین و از طریق پورتال جامع ایرانی کار به آدرس bahman.iranecar.com امکان پذیر است که با ارسال پیامک به متقاضیان مرتبط مهرماه اطلاع رسانی خواهد شد. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط فروش بهمن موتور (PDF)

فراخوان ثبت نام بهمن موتور: موعد مهر 1402

شرایط فروش عادی بهمن موتور، ویژه متقاضیانی که در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده و محصولات فیدلیتی پرایم و ریسپکت پرایم را با موعد مهرماه 1402 انتخاب کرده‌اند، اعلام شد. ثبت نام بهمن موتور از ساعت 10 صبح سه‌شنبه مورخ 1402/06/21 آغاز شده و تا ساعت 24 روز سه‌شنبه مورخ 1402/06/28 نیز ادامه می‌یابد:

ثبت نام نقدی بهمن موتور

علاوه بر متقاضیان طرح فروش عادی، متقاضیانی که در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بهمن موتور ثبت نام کرده‌اند، نیز می‌توانند جهت تکمیل ثبت نام و واریز وجه مطابق شرایط زیر، اقدام نمایند:

ثبت نام جوانی جمعیت بهمن موتور

براساس بخشنامه فروش بهمن موتور، جریمه تاخیر در تحویل خودروها، ماهانه معادل 3% بوده و موعد تحویل خودروها نیز در آبان‌ماه 1402 است. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

. طرح فروش عادی بهمن موتور (PDF)
طرح جوانی جمعیت بهمن موتور (PDF)

طرح خودرو فرسوده بهمن موتور: شهریور 1402

امکان ثبت نام نهایی و واریز وجه جهت آن‌دسته از متقاضیان طرح نوسازی خودرو فرسوده بهمن موتور، که فرآیند اسقاط خودروی خود را به اتمام رسانده و اسامی ایشان به شرکت بهمن موتور اعلام شده است، از ساعت 10 صبح روز دوشنبه مورخ 1402/06/06 و مطابق جدول زیر، فراهم می‌شود:

ثبت نام خودرو فرسوده بهمن موتور
طرح نوسازی خودرو فرسوده بهمن موتور

براساس بخشنامه فروش بهمن موتور، ثبت نام از متقاضیان واجد شرایط، به مدت یک هفته ادامه داشته و در نهایت، در پایان روز دوشنبه مورخ 1402/06/13 به اتمام می‌رسد. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

فروش نقدی وانت بهمن موتور: شهریور 1402

شرایط ثبت نام نقدی بهمن موتور با تحویل فوری، ویژه خودروهای کارا و کاپرا 2 اعلام گردید. ثبت نام وانت بهمن موتور، از روز سه‌شنبه مورخ 1402/05/31 آغاز شده و تا روز یکشنبه مورخ 1402/06/05 یا تا زمان تکمیل ظرفیت فروش، ادامه دارد.

ثبت نام وانت بهمن موتور
شرایط فروش فوری بهمن موتور

براساس بخشنامه فروش بهمن موتور، ثبت نام از متقاضیان این طرح، فقط از طریق درگاه عاملیت امکان‌پذیر بوده و سایر مراحل (تشکیل پرونده، تحویل خودرو، مدارک و ...) نیز در عاملیت صورت می‌پذیرد. جزییات بیشتر از از لینک زیر دریافت کنید:

طرح جوانی جمعیت بهمن موتور: مرداد 1402

فراخوان بهمن موتور جهت ثبت نام از متقاضیان «طرح جوانی جمعیت» و متقاضیان «طرح فروش عادی» که در سامانه یکپارچه فروش خودرو، ثبت نام کرده و خودروی دیگینیتی پرایم را با موعد تحویل تابستان 1402 انتخاب نموده‌اند، از سوی شرکت بهمن موتور اعلام گردید. همچنین در این مرحله از ثبت نام، امکان انتخاب سایر محصولات بهمن موتور نیز مطابق جدول زیر، فراهم شده است:

طرح تبدیل دیگنیتی بهمن موتور
فراخوان طرح تبدیل دیگنیتی پرایم بهمن موتور

براساس بخشنامه طرح جوانی جمعیت بهمن خودرو و طرح فروش عادی بهمن خودرو، ثبت نام از متقاضیان واجد شرایط، از ساعت 10 صبح شنبه مورخ 21 مردادماه آغاز شده و حداکثر تا روز پنجشنبه مورخ 26 مردادماه 1402 ادامه خواهد داشت. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

طرح خودرو فرسوده بهمن موتور: مرداد 1402

فراخوان جدید بهمن موتور، ویژه متقاضیانی که فرآیند اسقاط خودرو را به اتمام رسانده و اسامی آنها از سوی ستاد نوسازی ناوگان به شرکت بهمن موتور اعلام شده است، از ساعت 10 صبح روز یکشنبه مورخ 8 مردادماه آغای می‌گردد. ثبت نام طرح فرسوده بهمن موتور، حداکثر تا پایان روز چهارشنبه مورخ 11 مردادماه 1402 ادامه خواهد داشت:

فراخوان ثبت نام بهمن موتور در طرح نوسازی خودرو فرسوده
فراخوان ثبت نام بهمن موتور در طرح نوسازی خودرو فرسوده

براساس بخشنامه فروش بهمن موتور، زمان تحویل خودروها در هفته آخر شهریورماه 1402 است. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

5300 دعوتنامه برای مشتریان صادر شد

مرداد 1402: شرکت بهمن موتور هیچ تعهد معوقه‌ای ندارد و تمام تعهدات خود را به روز کرده است. این شرکت دعوتنامه 5300 دستگاه خودرو برای مشتریان سامانه یکپارچه، که برای ماه های مرداد وشهریوراعلام شده بود، را صادر کرد.

طبق اطلاعیه‌های رسمی بهمن موتور، متقاضیان فیدلیتی پرایم، وانت کارا تک کابین، وانت کارا دو کابین و خودروی ریسپکت پرایم، باید نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام کنند تا به ترتیب زمانی نسبت به تحویل خودرو ها اقدام شود. بهمن موتور بر اساس ضوابط شورای رقابت تنها مجاز به عرضه محصولات خود از طریق نوبت دهی وزارت صمت و سامانه یکپارچه فروش خودرو است و فروش محصولات سواری خارج از این سامانه تخلف محسوب می‌شود. به روز شدن تحویل محصولات به خریداران در شرایط تحریمی نیازمند برنامه ریزی دقیق است که این امر منجر به افزایش رضایتمندی مشتریان بهمن موتور شده است.

فراخوان بهمن موتور برای اولویت شهریور 1402

براساس جدیدترین اطلاعیه شرکت بهمن موتور، آن‌دسته از متقاضیانی که در سامانه فروش یکپارچه خودرو، طرح فروش عادی را با موعد تحویل شهریور 1402 انتخاب کرده‌اند، می‌توانند از روز شنبه مورخ 31 تیرماه 1402 راس ساعت 10 صبح، جهت تکمیل ثبت نام خودرو، به سامانه فروش اینترنتی بهمن موتور مراجعه نمایند:

فراخوان ثبت نام بهمن موتور ویژه متقاضیان طرح عادی

براساس اطلاعیه شرکت بهمن موتور، متقاضیان حداکثر تا ساعت 16 روز شنبه مورخ 7 مردادماه 1402 برای واریز وجه خودروها فرصت دارند.

ثبت نام طرح جوانی جمعیت بهمن موتور

به اطلاع عموم متقاضیان محترم و عاملیت‌های مجاز می‌رساند، نحوه تکمیل فرآیند ثبت نام متقاضیان طرح سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی (طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) با توجه به اولویت بندی اعلام شده از سوی وزارت صمت با موعد تحویل مردادماه ۱۴۰۲، به صورت آنلاین از ساعت ۱۰:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ لغایت ساعت ۱۶:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۷ با شرایط ذیل اعلام می‌گردد و بازه زمانی مذکور قابل تمدید نیست.

ثبت نام طرح جوانی جمعیت بهمن موتور
ثبت نام طرح جوانی جمعیت بهمن موتور

تکمیل فرآیند ثبت نام صرفاً به صورت آنلاین و از طریق پورتال جامع ایرانی کار به آدرس bahman.iranecar.com امکان پذیر است که با ارسال پیامک به متقاضیان با موعد تحویل مردادماه اطلاع رسانی خواهد شد. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

ثبت نام بهمن موتور برای سامانه یکپارچه

نحوه تکمیل فرآیند ثبت نام متقاضیان طرح سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی طرح عادی، با توجه به اولویت‌بندی اعلام شده از سوی وزارت صمت با موعد تحویل مردادماه 1402، به صورت آنلاین از ساعت 10 روز چهارشنبه مورخ 1402/04/21 لغایت ساعت 16 روز سه شنبه مورخ 1402/04/27 با شرایط ذیل اعلام می‌گردد و بازه زمانی مذکور قابل تمدید نیست.

فروش فوق العاده بهمن موتور با قیمت جدید

همچنین تکمیل فرآیند ثبت نام صرفاً به صورت آنلاین و از طریق پورتال جامع ایرانی‌کار به آدرس bahman.iranecar.com امکان پذیر است که با ارسال پیامک به متقاضیان با موعد تحویل مرداد ماه 1402، اطلاع‌رسانی خواهد شد. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

اصلاح قیمت پایه محصولات بهمن موتور

تیر 1402: براساس مصوبه جلسه 584 شورای رقابت خودرو مورخ 17 تیرماه 1402، قیمت پایه محصولات بهمن موتور، که توسط سازمان حمایت و در کارگروه‌های مربوطه، بررسی شده و به جمع‌بندی نهایی رسیده است، به شرح جدول زیر اعلام گردید:

قیمت پایه بهمن موتور - تیرماه 1402
مدل قیمت پایه جدید
ریسپکت پرایم 859,001,215
دیگنیتی پرایم 1,103,866,326
دیگنیتی پرستیژ 1,291,042,548
فیدلیتی 5 نفره 991,082,768
فیدلیتی 7 نفره 1,013,665,352

*قیمت‌ها برحسب تومان و بدون احتساب مالیات، عوارض و هزینه‌های جانبی است.

دعوتنامه واریز وجه برای برندگان وانت کارا

خرداد 1402: گروه خودروسازی بهمن‌موتور برای منتخبان وانت کارا مرحله اول فروش یکپارچه خودروها که موعد تحویل هفته سوم مرداد ماه دارند، دعوتنامه واریز وجه ارسال کرده است؛ مشتریان عادی و مادران از ۱۲ ظهر روز 30 خرداد تا ساعت 16 یکشنبه مورخ 4 تیر، برای واریز وجه فرصت خواهند داشت.

مشتریان برای تکمیل فرآیند ثبت‌نام می‌توانند صرفا به صورت آنلاین و از طریق سایت بهمن‌موتور به نشانی bahman.iranecar.com اقدام کنند و از ثبت‌نام در سایت‌های غیر معتبر و با نشانی‌های مشابه، پرهیز کنند.

قیمت کارا تک‌کابین ۴۴۸ میلیون تومان و کارا دو کابین ۴۶۹ میلیون تومان قطعی است؛ خودروها با رنگ سفید و مدل ۱۴۰۲ در هفته سوم مرداد ماه تحویل خواهد شد.  سود انصراف ۱۷.۵ درصد سالانه و جریمه تاخیر در تحویل ۳.۵ درصد ماهانه تعیین شده است.

وزارت صمت به بهمن موتور اخطار داد

خرداد 1402: منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، در روز 24 خردادماه، نامه‌ای را به مدیرعامل گروه بهمن، مبنی بر لغو عرضه خودرو دیگنیتی در بورس کالا، ارسال کرد.

طبق متن این نامه، پس از اتمام اعتبار مصوبه شصت و سومین نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، از تاریخ دهم آبان ۱۴۰۱ تصمیم‌گیری درباره قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام می‌شود که آن شورا نیز در این راستا «دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری» را در نشست شماره ۵۴۳ موخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ مصوب و ابلاغ کرده است.

سیاست‌های دستورالعمل ابلاغی در راستای عرضه خودرو به مصرف‌کنندگان واقعی بوده و همه شرکت‌های صنایع خودروسازی موظفند مفاد دستورالعمل مذکور را اجرا کنند. با توجه به بند ۵ ماده ۵ شرایط طرف عرضه این دستورالعمل، عرضه‌کنندگان خودرو مکلفند محصولات تولیدی خود را فقط از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه کنند. فروش خودرو با قیمت‌های خارج از میزان تعیین شده توسط شورای رقابت نیز مشمول تعزیرات بوده و چنانچه محصول جدیدی نیز عرضه شود، باید توسط شورای رقابت تعیین قیمت شود.

پیش از این دستگاه‌های نظارتی و تنظیم‌گر اقتصادی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، شورای رقابت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و غیره، نیز مراتب مخالفت خود را با عرضه خودرو در بورس کالا از نظر قانونی به کرات اعلام کرده بودند که لازم‌الرعایه است.

بازار خودرو پس از فراز و نشیب‌های چند ماهه اخیر در مدار کاهش قرار گرفته است؛ بر این اساس هرگونه تحرک خارج از چارچوب‌های قانونی که منجر به اختلال در بازار و افزایش قیمت شود، توسط مراجع ذیربط تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

براساس اطلاعات عرضه بورس کالای ایران، ۲۹ خرداد میزبان خودروی دیگنیتی پرستیژ متعلق به شرکت بهمن موتور است. ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفید رنگ، در تالار خودروی بورس کالا عرضه می‌شود که میزان پیش پرداخت ثبت سفارش خرید، ۱۰۰ درصد قیمت پایه اعلام شده است، بهمن موتور قیمت پایه دیگنیتی پرستیژ را یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان اعلام کرده است و موعد تحویل این خودرو نیز ۱۲ شهریور خواهد بود. ‌ برنامه‌ریزی عرضه 600 دستگاه دیگنیتی در بورس کالا در حالی انجام شده است که اعلام شده بود خودروسازی نظیر بهمن‌موتور، ‌به علت تکمیل‌ ظرفیتشان در مرحله اول عرضه در سامانه یکپارچه خودرو، در دور دوم عرضه یکپارچه خودرو حضور ندارد و در دور دوم فقط چهار خودروساز و مونتاژکار محصولاتش را به مشتریان در سامانه یکپارچه عرضه کردند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی دیگر از خودروسازان داخلی هم قصد دارند محصولات پرتقاضای خود را که در دور دوم سامانه یکپارچه عرضه نکرده‌اند، به بورس کالا بیاورند و زیان انباشته خود را از این طریق جبران کنند.

ثبت نام بهمن موتور در بورس: خرداد 1402

مرحله جدید عرضه بهمن موتور در بورس کالا، روز سه‌شنبه مورخ 23 خردادماه 1402 برگزار می‌گردد. در این مرحله، وانت کارا تک‌کابین و دوکابین، مجموعا به تعداد 500 دستگاه قابل خریداری هستند:

عرضه وانت کارا بهمن موتور در بورس کالا - خرداد 1402

براساس بخشنامه فروش بهمن موتور در بورس کالا، شرایط عرضه وانت کارا بصورت زیر اعلام شده است:

  1. مهلت ثبت سفارش تا ساعت ۱۶:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۲ است.
  2. به منظور مدیریت سفارشهای دریافتی مشتریان کارگزاران امکان مسدودسازی سفارشهای دریافتی را تا ساعت ۱۷:۰۰ روز دوشنبه خواهند داشت.
  3. میزان پیش دریافت خرید محصول به میزان ۵۰ درصد است.
  4. هر کد ملی (اشخاص حقیقی) صرفا امکان ثبت سفارش یک دستگاه خودرو را دارند.
  5. هر شناسه ملی (اشخاص حقوقی) امکان ثبت سفارش حداکثر دو دستگاه خودرو را دارد.
  6. اشخاصی که در عرضه های قبلی، موفق به خرید خودرو شده‌اند و از ابتدای سال ۱۳۹۸ از شرکتهای خودروسازی خودرو خریداری نموده‌اند نیز امکان ثبت سفارش دارند.

عرضه بهمن موتور در بورس: خرداد 1402

شرکت بهمن موتور برای نخستین‌بار، اقدام به عرضه پیکاپ کاپرا 2 در بورس کالا نموده است. براساس بخشنامه فروش بهمن موتور در بورس کالا، روز چهارشنبه مورخ 10 خردادماه 1402، عرضه وانت کاپرا 2 در بورس کالا و با شرایط زیر انجام می‌شود:

شرایط عرضه بهمن موتور در بورس - خرداد 1402
مدل کاپرا 2
ظرفیت عرضه 150 دستگاه
موعد تحویل 10 مرداد 1402
مالیات و عوارض 9 درصد قیمت نهایی
پیش پرداخت 100 درصد
هزینه جانبی 22.783 میلیون
قیمت پایه 849 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

فروش فوری کارا و کاپرا: خرداد 1402

ثبت نام جدید بهمن موتور برای تحویل فوری خودروهای وانت کارا و همچنین پیکاپ کاپرا 2 به تعداد محدود و به صورت آنلاین، از روز سه شنبه مورخ 2 خردادماه راس ساعت 10 صبح آغاز شده و تا روز پنجشنبه مورخ 4 خردادماه 1402 نیز ادامه خواهد داشت. ثبت نام بهمن موتور فقط از طریق درگاه عاملیت‌های این شرکت، انجام می‌گردد:

شرایط فروش بهمن موتور - خرداد 1402
مدل کارا تک کابین کارا دو کابین کاپرا 2
کارا تک کابین 448 میلیون 469 میلیون 949 میلیون
رنگ خودرو سفید
مدل خودرو 1402
سود انصراف سالانه 17.5 درصد
جریمه تاخیر ماهانه 2.5 درصد
موعد تحویل هفته دوم تیرماه 1402

*قیمت‌‌ها برحسب تومان است.

شرکت بهمن موتور شروطی را مطابق موارد مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه قرار داده است که در صورت ثبت نام مغایر با این شروط ، ثبت نام متقاضی از سوی شرکت بهمن موتور یک طرفه فسخ و وجه واریز شده به حساب مبدأ مسترد خواهد شد. ثبت نام صرفاً به صورت آنلاین و از طریق سامانه فروش آنلاین بهمن موتور قابل انجام است.

تکذیب خبر فروش مزدا 3 صفر کیلومتر

اردیبهشت 1402: آقای امیر میرمنصف، رئیس سازمان فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن، ضمن اشاره به ماجرای انتشار برخی اخبار در فضای مجازی درباره فروش اقساطی محصولات گروه بهمن، می‌گوید اینگونه اخبار، غیررسمی بوده و اعتبار ندارند.

شرایط فروش اقساطی مزدا سه با مدل 1398

امیر میرمنصف، از مشتریان گروه بهمن خواست تا اطلاعات فروش و ... را تنها از طریق وب سایت رسمی گروه بهمن به ادرس www.bahman.ir دنبال کنند.

گفتنی است طی چند روز گذشته، اخبار نادرستی مبنی بر عرضه محصولات شرکت بهمن موتور از قبیل مزدا 3 با مدل 1398 و همچنین محصولات سواری جدید این گروه به صورت اقساطی در صفحات مجازی دست به دست می‌شد، اما براساس اعلام رسمی گروه بهمن، این خبرها واقعیت ندارد.

تخلف بهمن موتور در فروش غیرقانونی خودرو

اسفند 1401: آقای سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به ارسال گزارش تخلف خودروسازان در فروش بدون ضابطه خودرو به ریاست جمهوری، خبر داده که بیشترین تخلف، مربوط به شرکت بهمن موتور بوده است.

سیدرضا فاطمی امین؛ وزیر صمت

براساس گفته‌های وزیر صمت، شرکت بهمن موتور، خودروها را خارج از ضوابط تعیین‌شده به بعضی از سازمان‌ها واگذار کرده بود، که این تخلف گزارش شد. فروش خارج از ضابطه خودرو توسط خودروسازان اواخر دی ماه 1401 به ریس جمهور ارایه و رسیدگی به آن، به بازرسی ریاست جمهوری سپرده شده بود. حجت الاسلام درویشیان، ریس دفتر بازرسی ریاست جمهوری نیز چندی پیش، درباره واگذاری بی‌ضابطه خودروها گفته بود که درخواست‌های واگذاری خودرو خارج از ضابطه، از قوای مختلف بوده است.

برنامه‌ تولید بهمن موتور در سال 1402

اسفند 1401: محمد ضرابیان، مدیرعامل بهمن موتور، از رشد تولید 35 درصدی این شرکت در سال 1401 و همچنین رشد در زمینه فروش و عرضه خبر داد. بهمن موتور در سال جاری سدان ریسپکت پرایم را به همراه شاسی‌بلند دیگنیتی پرستیژ به سبد محصولات خود اضافه کرد. همچنین ون باری اینرودز نیز به محصولات بهمن موتور اضافه شده است. دو خودرو دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم نیز از گذشته در سبد محصولات این شرکت حضور داشته‌اند.

آقای ضرابیان گفت بهمن‌ موتور در سال آینده خودرو فیدلیتی پرستیژ و اس‌یووی XV1 را به بازار عرضه خواهد کرد. همچنین برنامه‌هایی برای عرضه پیکاپ G9 نیز در سال آتی وجود دارد و خودرو دیگنیتی دریم نیز به عنوان یک اس‌یووی فول سایز توسط بهمن موتور به بازار عرضه می‌شود.

وی افزود فیدلیتی پرایم در سال آینده نیز یک محصول کلیدی برای بهمن موتور خواهد بود و سعی بر این است که میزان داخلی سازی این خودرو به 40 درصد و حتی فراتر هم برسد. ضمن اینکه تلاش بر این بوده که تیراژ تولید روزانه فیدلیتی پرایم به 100 دستگاه در روز برسد. ضرابیان اظهار کرد که برنامه سال آینده بهمن موتور تولید 57 هزار دستگاه خودرو است.

نشست خبری دستاوردهای بهمن موتور در 1401

بهمن موتور در سال آینده قصد دارد پیکاپ محبوب کاپرا را در مدل عقب محرک (تک دیفرانسیل) در دو استایل تک کابین و دو کابین هم به بازار عرضه کند. آقای ضرابیان همچنین از آغاز تولید آزمایشی فیدلیتی پرستیژ در سه ماه نخست سال 1402 خبر داد و اظهار کرد که خودروهای وارداتی هم در شش ماه نخست سال 1402 عرضه خواهند شد. بهمن موتور در کنار عرضه محصولات مونتاژی، برنامه عرضه محصولات وارداتی و CBU را هم دارد که ابراز امیدواری کرد در سال آینده امکان عرضه 12 تا 15 هزار دستگاه خودرو وجود داشته باشد.

مهندس پور ابراهیم، عضو هیئت مدیره بهمن موتور، توضیح داد تمهیداتی جهت افزایش ظرفیت‌های این شرکت انجام شده است. مساحت و ظرفیت فعلی کارخانه به 30 هکتار و 65 هزار دستگاه می‌رسد. برنامه‌هایی برای تاسیس سایت دوم تولیدی بهمن موتور تدوین شده و و زمین آن هم خریداری شده است. با احداث سایت تولیدی دوم بهمن موتور طی 5 سال آینده، ظرفیت تولیدی این شرکت به 260 هزار دستگاه در سال می‌رسد.

شرکت بهمن موتور

وی همچنین افزود مرکز تحقیقات و توسعه بهمن موتور با هدف افزایش ساخت داخل و خودکفایی در توسعه و تولید محصول احداث شده که مقدمه‌ساز ایجاد زیرساخت برای توسعه پلتفرم محصولات است. تست سنتر بهمن موتور، مرکزی برای پرزنت خودرو به مشتریان و همچنین امکان تست درایو آن برای مشتریان بوده تا مشتری با دید باز امکان خرید خودرو را داشته باشد. بهمن موتور یک فضای دیگری را هم در جاده مخصوص خریداری کرده که در آن قصد عرضه محصولات وارداتی CBU و همچنین ارائه خدمات مربوط به آن‌ها را دارد.

حسین خضری، مدیرعامل بهمن دیزل، اظهار کرد که یک خط تولید جدید در بهمن دیزل در دست احداث بوده که مدرن‌ترین خط تولید کامیون در ایران محسوب می‌شود. به منظور ارائه خدمات بهتر به خودروهای بهمن دیزل هم یک مجموعه 4 هکتاری در جاده مخصوص کرج تهران خریداری شده که مدرن‌ترین مرکز ارائه خدمات پس از فروش به کامیون‌ها، کامیونت‌ها و کشنده‌های بهمن دیزل است.

محصولات جدید بهمن موتور در 1402

اسفند 1401: آقای اسماعیل نوروزی، عضو هیات مدیره شرکت بهمن موتور، خبر داده که این شرکت در سه ماهه دوم سال 1402، قصد معرفی دیگنیتی دریم را در بازار ایران دارد. 

اما علاوه بر این محصول جدید، دو محصول دیگر از شرکت سوکون (از زیرمجموعه‌های دانگ‌فنگ چین) نیز در حال برنامه‌ریزی برای ورود به کشورمان هستند که به صورت CBU عرضه خواهد شد. محصول اول، یک خودرو هیبرید پیشرفته (Plug-in Hybrid) است که اخیرا در کشور چین معرفی و عرضه عمومی شده و محصول دیگر نیز خودرویی برقی با تکنولوژی Range Extended با نام SERES S5 خواهد بود که در بازار چین، با همکاری شرکت Huawei عرضه می‌گردد.


قیمت بهمن موتور در سال 1403

در جدول زیر، آخرین تغییرات قیمت محصولات بهمن موتور را در سال 1403 مشاهده می‌کنید:

زمان فروردین
ریسپکت پرایم تیپ 2 1,106,112,000
دیگنیتی پرایم 1,478,000,000
دیگنیتی پرستیژ 1,708,900,000
فیدلیتی پرایم 5 نفره 1,342,800,000
فیدلیتی پرایم 7 نفره 1,347,100,000
فیدلیتی پرستیژ 5 نفره 1,561,900,000
فیدلیتی پرستیژ 7 نفره 1,574,000,000
پیکاپ کاپرا 2 -
پیکاپ G9 -
ون باری اینرودز 817,106,000

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

قیمت بهمن موتور در سال 1402

در جدول زیر، آخرین تغییرات قیمت محصولات بهمن موتور را در سال 1402 مشاهده می‌کنید:

زمان تیر مهر بهمن
ریسپکت پرایم 973,760,000 ثابت -
ریسپکت پرایم تیپ 2 - - 1,084,000,000
دیگنیتی پرایم 1,249,600,000 ثابت 1,465,000,000
دیگنیتی پرستیژ 1,442,400,000 ثابت 1,693,700,000
فیدلیتی پرایم 5 نفره 1,123,500,000 ثابت 1,331,000,000
فیدلیتی پرایم 7 نفره 1,148,800,000 ثابت 1,335,300,000
کارا تک کابین 448,015,000 481,829,000 ثابت
کارا دو کابین 469,015,000 516,772,000 ثابت
کاپرا 2 949,000,000 963,203,000 ثابت
ون باری اینرودز 699,015,000 793,681,000 ثابت

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

قیمت بهمن موتور در سال 1401

در جدول زیر، آخرین تغییرات قیمت محصولات بهمن موتور را در سال 1401 مشاهده می‌کنید:

زمان فروردین اردیبهشت خرداد شهریور آبان
ریسپکت پرایم - - - 737 ثابت
دیگنیتی پرایم - 935 ثابت ثابت ثابت
دیگنیتی پرستیژ - - - - 1,120
فیدلیتی پرایم 5 نفره - 844 ثابت ثابت ثابت
فیدلیتی پرایم 7 نفره - 859 ثابت ثابت ثابت
کارا تک کابین 255.7 ثابت 325 ثابت ثابت
کارا دو کابین 268 ثابت 337.5 ثابت ثابت
کاپرا 2 568.9 ثابت 652 ثابت ثابت
ون باری اینرودز - - 559 ثابت ثابت

*قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است. 

قیمت بهمن موتور در سال 1400

در جدول زیر، آخرین تغییرات قیمت نمایندگی بهمن موتور را در سال 1400 مشاهده می‌کنید:

زمان فروردین اردیبهشت خرداد تیر شهریور آبان بهمن
دیگنیتی پرایم 749.5 ثابت ثابت ثابت ثابت 795 859.9
فیدلیتی پرایم 5 نفره - - 655 ثابت ثابت 735 785.9
فیدلیتی پرایم 7 نفره - - 670 ثابت ثابت 747 797.9
کارا تک کابین 210.8 220 ثابت 236.5 251 ثابت ثابت
کارا دو کابین 225.8 238 ثابت 252.9 269 ثابت ثابت
کاپرا 2 560.8 ثابت ثابت ثابت ثابت ثابت ثابت
ون باری اینرودز - - - - - - 498

*قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است. 

نحوه ثبت نام بهمن موتور در بورس کالا

اگر به دنبال شرایط ثبت نام بهمن موتور در بورس کالا هستید و قصد خرید محصولات بهمن موتور از بورس کالا را دارید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • احراز هویت اینترنتی در سامانه اینترنتی sejam.ir
  • انتخاب یکی از کارگزاری‌ها از طریق سامانه اینترنتی ebgo.ir
  • ثبت نام در کارگزاری و ارسال مدارک لازم
  • دریافت کد بورس کالا جهت انجام معامله در بورس
  • افتتاح حساب وکالتی در نزد بانک
  • واریز مبلغ پیش ثبت نام خودرو در حساب وکالتی
  • ثبت سفارش خرید خودرو (تا قبل از شروع عرضه)
  • شرکت در فرآیند حراج خودرو (در روز عرضه)
  • واریز کامل وجه خودرو در مهلت قانونی (در صورت برنده شدن)
  • مراجعه به نمایندگی و تکمیل مراحل ثبت نام بهمن موتور
  • تحویل گرفتن خودرو از نمایندگی در موعد مقرر

همچنین در مقالات زیر، جزییات کامل‌تری درباره چگونگی ثبت نام خودرو در بورس، قیمت خودروهای عرضه شده در بورس کالا و همچنین زمان عرضه خودرو در بورس را مطالعه می‌کنید:

شرایط عرضه بهمن موتور در بورس کالا 1401

آخرین جزییات عرضه بهمن خودرو در بورس کالا، شامل زمان عرضه بهمن موتور در بورس، پایه قیمت بهمن موتور در بورس کالا و همچنین قیمت تمام شده بهمن موتور در بورس، را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

خودروهای عرضه شده در بورس کالا در سال 1401
زمان عرضه مدل خودرو عرضه تقاضا پایه(1) جانبی(2) میانگین(3)
5/26 فیدلیتی 5نفره+سفید 90 531 758.5 17.1 966
5/26 فیدلیتی 5نفره+مشکی 85 411 758.5 17.1 966.7
5/26 فیدلیتی 7نفره+سفید 90 534 772 17.3 966.5
5/26 فیدلیتی 7نفره+مشکی 85 589 772 17.3 1,027
5/26 دیگنیتی+سفید 125 553 821.5 39.4 1,033
5/26 دیگنیتی+مشکی 125 867 821.5 39.4 1,088
6/30 دیگنیتی+سفید/قرمز 38 253 821.5 39.4 1,035
6/30 دیگنیتی+سفید/مشکی 38 339 821.5 39.4 1,024
6/30 دیگنیتی+مشکی/قرمز 38 499 821.5 39.4 1,100
6/30 دیگنیتی+مشکی/مشکی 38 408 821.5 39.4 1,066
7/2 کارا تک کابین 175 34 291.3 7.4 291.3
7/2 کارا دو کابین 121 82 301.5 8.7 301.5
8/2 کارا تک کابین 50 11 291.3 7.4 291.3
8/2 کارا دو کابین 65 80 301.5 8.7 316.6
8/22 فیدلیتی 5نفره+سفید 98 410 758.5 17.1 1,050
8/22 فیدلیتی 5نفره+مشکی 98 419 758.5 17.1 1,066
8/22 فیدلیتی 7نفره+سفید 98 441 772 17.3 1,096
8/22 فیدلیتی 7نفره+مشکی 98 570 772 17.3 1,128
8/23 دیگنیتی+سفید/قرمز 48 283 821.5 39.4 1,170
8/23 دیگنیتی+سفید/مشکی 48 448 821.5 39.4 1,185
8/23 دیگنیتی+مشکی/قرمز 48 606 821.5 39.4 1,286
8/23 دیگنیتی+مشکی/مشکی 48 455 821.5 39.4 1,203
8/24 کارا تک کابین 50 19 291.3 7.4 291.3
8/24 کارا دو کابین 65 102 301.5 8.7 304.4
9/21 فیدلیتی 7نفره+سفید 243 1,826 772 17.3 1,171.4
9/21 فیدلیتی 7 نفره+مشکی 243 1,519 772 17.3 1,200.3
9/22 دیگنیتی+پرایم+سفیدمشکی 53 474 821.5 39.4 1,281.8
9/22 دیگنیتی+پرایم+سفیدقرمز 53 396 821.5 39.4 1,261.3
9/22 دیگنیتی+پرایم+مشکی‌مشکی 54 450 821.5 39.4 1,290.8
9/22 دیگنیتی+پرایم+مشکی‌قرمز 54 470 821.5 39.4 1,342.2
9/23 دیگنیتی+پرستیژ+سفیدمشکی 26 382 996.5 33.9 1,752
9/23 دیگنیتی+پرستیژ+سفیدقرمز 26 382 996.5 33.9 1,797
9/23 دیگنیتی+پرستیژ+مشکی‌مشکی 27 450 996.5 33.9 1,901
9/23 دیگنیتی+پرستیژ+مشکی‌قرمز 27 470 996.5 33.9 2,150
9/27 کارا+تک کابین 492 380 291.3 7.4 291.3
9/27 کارا+دو کابین 150 448 301.5 8.7 321.4
10/5 دیگنیتی+پرستیژ+سفیدمشکی 126 478 997 33.9 1,674.1
10/5 دیگنیتی+پرستیژ+سفیدقرمز 126 357 997 33.9 1,642.1
10/5 دیگنیتی+پرستیژ+مشکی‌مشکی 127 416 997 33.9 1,705.9
10/5 دیگنیتی+پرستیژ+مشکی‌قرمز 127 396 997 33.9 1,670.5
10/20 کارا+دوکابین 500 1,438 301.5 8.7 333
10/21 فیدلیتی 7نفره+مشکی 750 3,939 772 17.3 1,267
11/25 فیدلیتی پرایم 5 نفره+سفید 250 831 759 17.1 1,357
11/25 فیدلیتی پرایم 5 نفره+مشکی 250 720 759 17.1 1,362
11/25 فیدلیتی پرایم 7 نفره+سفید 250 993 772 17.3 1,440
11/25 فیدلیتی پرایم 7 نفره+مشکی 250 1,336 772 17.3 1,536
11/25 ریسپکت پرایم+سفید 300 1,792 643 36.1 1,095
11/25 ریسپکت پرایم+مشکی 200 1,069 643 36.1 1,110
11/26 کارا+تک کابین 500 2,078 291.3 7.4 359.6
11/26 کارا+دو کابین 500 2,178 301.5 8.7 373

(1): قیمت پایه، قیمت خام خودرو بوده و برحسب میلیون تومان است.
(2): هزینه‌های جانبی شامل بیمه شخص ثالث، صدور اسناد و مدارک، خدمات پست و ... برحسب میلیون تومان است که باید توسط خریدار پرداخت گردد. ضمن اینکه مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض، بر مبنای قیمت نهایی خودرو بوده و باید توسط خریدار پرداخت گردد.
(3) قیمت میانگین، متوسط قیمت حداقل و قیمت حداکثر ثبت شده بوده و برحسب میلیون تومان است.


اخبار شرکت بهمن موتور

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت بهمن موتور، شامل طرح پیش فروش خودروهای بهمن موتور، طرح فروش فوری بهمن موتور، طرح فروش اقساطی محصولات بهمن موتور و شرایط فروش خودروهای سنگین بهمن موتور، مطالب منتخب زیر را مطالعه کنید:

همچنین در مقاله سرویس ادواری بهمن موتور می‌توانید آخرین اخبار سرویس محصولات بهمن موتور، شرایط جدید گارانتی خودروهای بهمن و جدیدترین اخبار خدمات پس از فروش شرکت بهمن موتور را مشاهده کنید. اگر شما هم یکی از مالکان محصولات شرکت بهمن موتور هستید، احتمالا خواندن مقالات زیر نیز برای‌تان مفید خواهد بود:

اخبار شرکت بهمن دیزل

جدیدترین شرایط فروش بهمن دیزل، نحوه عرضه کامیون های بهمن دیزل در بازار، قیمت محصولات بهمن دیزل، شرایط پیش فروش کامیون کشنده امپاور و شرایط فروش نقدی کامیونت فورس و همچنین شرایط فروش کامیون فاو سیبا موتور را در مطالب منتخب زیر بخوانید:

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/9/30
از کدوم سایت باید ثبت نام کرد ؟؟
پاسخ
0
0
0
یاسر 1402/6/30
من موعد تحویلم ۳۱ شهریوره اما امروز که ۳۰ شهریوره حتی ماشینم حواله خروج هم از کارخونه نخورده،بعد مدیر بهمن میاد میگه ما تعهد معوق نداریم،کمتر خالی ببند
پاسخ
0
0
0