قیمت و مشخصات تارا دنده‌ای ایران خودرو (K132)

تیر 1400: با اعلام شرکت ایران خودرو، تولیدانبوه خودرو تارا دنده‌ای از تیرماه 1400 آغاز شده و تارا اتوماتیک نیز در شهریورماه 1400 به خط تولید اضافه می‌شود. میزان داخلی‌سازی تارا هم‌اکنون 75% است که طبق قول ایران خودرو، این میزان بزودی بیشتر هم می‌شود. ارتقای کیفیت ساخت تارا به 5 ستاره و همچنین داخلی‌سازی اکسل عقب، از مهم‌ترین برنامه‌های ایران خودروست که تا پایان سال 1400 برای محصول جدید تارا محقق می‌شود.

اولین دعوتنامه تارا ایران خودرو صادر شد

تیر 1400: شرکت ایران خودرو از تاریخ 21 تیرماه، صدور دعوتنامه تکمیل وجه را برای خریداران تارا دستی با موعد تیرماه آغاز کرده است؛ براساس این دعوتنامه‌ها، قیمت تمام‌شده خودرو بدون سود مشارکت معادل 290.4 میلیون تومان و با سود مشارکت نیز حدود 283 میلیون تومان اعلام شده. زمان تحویل نیز 30 روز کاری خواهد بود. 

کاتالوگ جدید تارا دنده‌ای منتشر شد

تیر 1400: شرکت ایران خودرو در آپدیت جدید مشخصات فنی خودرو تارا، تغییر تازه‌ای داده. همانطور که می‌دانید، تا قبل از این، ایران خودرو گفته بود که آینه راهنمادار را فقط برای تارا اتوماتیک استفاده می‌کند ولی در آپدیت جدید مشخصات فنی، شاهد اضافه‌شدن آینه راهنمادار برای تارا دستی نیز هستیم. در هردو مدل خودرو تارا، آینه‌های جانبی قابلیت تنظیم برقی را دارند اما فقط در نسخه اتوماتیک از نوع «تاشونده برقی» هستند.

»» کاتالوگ تارا ایران خودرو - آپدیت خرداد (PDF) ««

نکته دیگر اینکه طبق تصاویر جاسوسی از خط تولید تارا، لچکی شیشه عقب نیز همرنگ بدنه شده است درحالیکه تا قبل از این، ایران خودرو از لچکی مشکی‌رنگ استفاده می‌کرد.

عکس جدید تارا ایران خودرو

خرداد 1400: با انتشار تصاویر جدید خودرو تارا، مشخص شده که ایران خودرو، تصمیمی برای استفاده از لوگوی فارسی روی محصول جدیدش ندارد درحالیکه در دناپلاس توربو اتومات، شاهد حک شدن لوگوی فارسی روی درب صندوق بودیم.

علاوه بر تصاویر بیرونی تارا، ایران خودرو همچنین جزییات جدیدتری از کابین تارا را منتشر کرده که مربوط به صفحه کیلومتر، پنل سیستم تهویه و پنل دکمه‌های سمت چپ داشبورد است.

خودرو تارا برای نامزدهای ریاست جمهوری

اردیبهشت 1400: تصاویر منتشر شده از حضور 10 دستگاه تارا ایران خودرو در پارکینگ سازمان صدا و سیما، می‌تواند به این معنی باشد که ایران خودرو از انتخابات ریاست جمهوری 1400 بهترین فرصت را برای تبلغیات محصول جدیدش، برده است.

موتور +TU5 تارا آپدیت شد

اردیبهشت 1400: در جدیدترین به روزرسانی اطلاعات خودرو تارا دنده‌ای در سایت ایران خودرو، تغییرات مختصری در مشخصات فنی موتور TU5 پلاس، رخ داده است که خلاصه آنرا در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

  ورژن قدیم ورژن جدید
قدرت (hp) 110 در دور 6000 113 در دور 5800
گشتاور (nm) 150 در دور 4500 144 در دور 4000

اطلاعات جدول فوق، از سایت ایران خودرو گردآوری شده است. 

قیمت تارا تقریبا چقدر است؟!

فروردین 1400: براساس پیش‌فروش‌های ایران خودرو در نیمه دوم سال 99 و همچنین با توجه به قانون 50%، می‌توان چنین حدس زد که قیمت تارا دنده‌ای ایران خودرو در نیمه دوم سال 99 چیزی حدود 288 میلیون تومان باشد.

علاوه بر این موضوع، براساس آمارهای تولید ایران خودرو در اسفندماه 99، قیمت فروش خودرو تارا معادل 255.9 میلیون تومان اعلام شده است. اگر این قیمت، قیمت کارخانه‌ای خودرو باشد، پس با احتساب 13% هزینه جانبی، قیمت تمام شده تارا دستی برای تعهدات زمستان 99 همان عدد تقریبی 288 میلیون تومان خواهد بود. البته هنوز چیزی قطعی نشده و باید منتظر صدور اولین دعوتنامه تارا باشیم.

زمان تحویل تارا مشخص شد

فروردین 1400: آقای مقیمی (مدیرعامل ایران خودرو) در آخرین روز کاری سال 99 در واکنش به انتشار تصاویر خودرو تارا با پلاک ملی، گفته که تاکنون شماره‌گذاری تارا ایران خودرو فقط برای 6 دستگاه انجام شده که همگی آنها صرفا برای انجام تست‌های فنی، پلاک‌گذاری و راهی جاده‌ها شده‌اند.

آقای مقیمی تاکید کرده که تاکنون هیچ تارایی بدست مشتریان نرسیده و اولین زمان تحویل تارا ایران خودرو در اردیبهشت‌ماه 1400 خواهد بود. این درحالی است که تا قبل از این، قرار بود نخستین سری تحویل خودرو تارا، قبل از شروع سال 1400 باشد.


قیمت تارا ایران خودرو

در جدول زیر، آخرین تغییرات قیمت مصوب فروش (قیمت نمایندگی) تارا ایران خودرو را مشاهده می‌کنید:

زمان تارا دنده ای تارا اتومات
تابستان 1399 239.8 (تقریبی) 299.8 (تقریبی)
پاییز 1399 287 (تقریبی) 385 (تقریبی)
تیر 1400 290.4 -

*در جدول فوق، قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

همچنین جهت اطلاع از قیمت روز محصولات ایران خودرو و آخرین شرایط فروش فوق العاده ایران خودرو و پیش فروش ایران خودرو، لینک‌های زیر را مشاهده کنید:

»» قیمت روز خودرو

»» قیمت روز محصولات ایران خودرو

فروش تارا ایران خودرو

جهت اطلاع از آخرین شرایط فروش ایران خودرو تارا دستی و ایران خودرو تارا اتومات و همچنین جهت مشاهده به روزترین آگهی‌های خودرو تارا، لینک‌های زیر را مشاهده کنید:

»» خرید و فروش خودرو تارا

»» شرایط فروش و پیش فروش ایران خودرو

مشخصات تارا اتومات ایران خودرو

آخرین خبرها از خودرو جدید تارا اتومات، قیمت تارا اتومات و همچنین مشخصات فنی تارا اتوماتیک ایران خودرو را در لینک زیر بخوانید:

»» قیمت و مشخصات تارا اتوماتیک


عکس داخلی تارا دستی منتشر شد

اسفند 99 | شرکت ایران خودرو بعد از پشت سرگذاشتن چندین پیش فروش برای تارا، حالا برای نخستین‌بار و در تاریخ 19 اسفندماه، تصویری نسبتا واضح از کابین خودرو تارا دستی را به نمایش گذاشته است.

آمادگی تارا ایران خودرو برای ورود به بازار اروپا

اسفند 99 | آقای رضایی‌منش (مدیر مهندسی خودرو تارا) خبر داده که این محصول جدید ایران خودرو پس از موفقیت در آزمون‌های تصادف از روبرو و تصادف جانبی، حالا توانسته که تاییدیه استاندارد ایمنی برخورد با عابر پیاده را هم بگیرد.

وی همچنین گفته که نتایج آزمون ایمنی خودرو تارا، مورد تایید مراجع رسمی بین المللی قرار گرفته و در مراکز تست معتبر اروپایی ازجمله در کشورهای اسپانیا و آلمان، انجام شده است. مدیر فنی پروژه تارا گفته با نتایج کسب شده از آزمون‌های این استاندارد، خودرو تارا آمادگی ورود به بازار اروپا را هم دارد.

پلاک ملی برای تارا؛ شمارش معکوس تا تحویل اولین سری

اسفند 99 | با انتشار تصاویر تارا دستی ایران خودرو با پلاک ملی که در فضای مجازی منتشر شده، حالا همه چیز برای تحویل اولین سری خودرو تارا آماده است.

هنوز خبری از قیمت تارا دنده‌ای نیست اما براساس قیمت‌های پیش فروش ایران خودرو، ممکن است دعوتنامه تارا با قیمتی در حدود 300 میلیون تومان صادر شود.

آغاز شماره گذاری خودرو تارا

بهمن 99 | آقای مقیمی (مدیرعامل ایران خودرو) در حاشیه مرام افتتاحیه مرکز تماس جدید ایران خودرو در تاریخ 29 بهمن‌ماه، خبر داده که خودرو تارا ایران خودرو، بعد از دنا پلاس توربو اتومات، دومین خودروی ایرانی خواهد بود که موفق به دریافت 5 ستاره از شرکت بازرسی کیفیت (ISQI) می‌شود. البته این موضوع هنوز محقق نشده اما طبق گفته‌های مدیرعامل ایران خودرو، در سال 1400 تارا به پنج ستاره کیفی می‌رسد.

آقای مقیمی همچنین گفته که مجوز شماره‌گذاری خودرو تارا در تاریخ 21 بهمن توسط پلیس راهور ناجا صادر شده و تمامی تعهدات تارا ایران خودرو، در موعد مقرر، انجام خواهد شد. ضمن اینکه 1000 دستگاه تارا نیز در اسفند 99 بدست مشتریان این محصول جدید، خواهد رسید.

افزایش 3 برابری تولید تارا

بهمن 99 | آقای مقیمی (مدیرعامل ایران خودرو)، در تاریخ 15 بهمن و در مراسم افتتاح خط تولید برخی قطعات خودرو تارا در شرکت اورند پیشرو (زیرمجموعه هلدینگ رایزکو)، از افزایش تولید تارا ایران خودرو در هفته سوم بهمن‌ماه، خبر داده است. آنطور که آقای مقیمی گفته، هم‌اکنون تولید روزانه تارا معادل 2 دستگاه است اما از هفته سوم بهمن به تولید روزانه 6 دستگاه خواهد رسید.

آقای مقیمی همچنین به آخرین وضعیت تولید ماهیانه ایران خودرو نیز اشاره کرده و گفته که تولید سال 99 شرکتش از مرز 500 هزار دستگاه خواهد گذشت.

تغییر موتور و گیربکس تارا در آینده

دی 99 | آقای مردای (قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو)، در مصاحبه اخیر خود، برنامه‌های آینده ایران خودرو را برای محصول جدید تارا، اعلام کرده است.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تارا ایران خودرو قرار است تا 10 سال آینده، تحت برنامه توسعه بازار ایران خودرو باشد؛ پس تارا حداقل تا سال 1410 روی خط تولید خواهد ماند. همچنین ظرفیت تولید سالانه تارا، در سال‌های آینده حداکثر به 120 هزار دستگاه خواهد رسید. البته برای سال 1400 داستان فرق می‌کند چراکه ایران خودرو فقط 50 هزار دستگاه تارا به مشتریانش تحویل می‌دهد.

همچنین طبق گفته‌های آقای مردای، تولید تارا اتومات از نیمه اول سال 1400 آغاز می‌شود.

اما نکته بسیار جالب اینجاست که تولید تارا دنده‌ای با موتور TU5 پلاس و گیربکس 5 دنده دستی، در آینده‌ای نزدیک متوقف خواهد شد. می‌پرسید چرا؟! چون که ایران خودرو می‌خواهد تارا دنده‌ای را با موتور EF7 پلاس به همراه گیربکس 6 دنده دستی جدیدش، به تولید برساند. اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد، واضح است که موتور تارا اتومات هم تغییر کرده و با موتور EF7 پلاس، جایگزین می‌شود.

تولیدانبوه موتور TU5 پلاس تارا

آذر 99 | در آخرین روزهای پاییز و بصورت دقیق‌تر در 29 آذرماه 99، تولید انبوه موتور TU5 پلاس، با حضور وزیر صمت و مدیرعامل ایران خودرو، افتتاح شد. موتور جدید +TU5 در ابتدا روی تارا ایران خودرو نصب می‌شود و در آینده‌ای نزدیک، احتمالا به خانواده پژو 207 و همچنین خانواده دنا پلاس هم خواهد رسید.

نکته جالب دیگر اینکه ایران خودرو، تا قبل از افتتاح این خط تولید، موتور تارا را بنام EC5 معرفی کرده بود ولی حالا ترجیح داده که نامش را به +TU5 تغییر دهد.

تارا، نام جدید K132 ایران خودرو

آذر 99 | با انتشار تصویری از K132 ایران خودرو که نام جدید «تارا» روی پلاک آن نقش بسته است، حالا می‌توان مطمئن شد که «تارا ایران خودرو»، نام نسخه نهایی K132 است.

نام «تارا» که به معنای ستاره است و با نام‌های رانا و دنا نیز هم‌آوایی دارد، سرانجام در تاریخ 29 آذرماه 99 توسط ایران خودرو، رسما تایید و اعلام شد. 

حاشیه سازی K132 با پلاک گذرموقت

آذر 99 | ایران خودرو همچنان مشغول آزمایش فنی و تست‌ جاده‌ای محصول جدیدش، یعنی تارا یا K132 است و حالا یکی از همین تست‌ها، با حاشیه‌هایی همراه شده.

در اواخر آبانماه 99، تصاویری از یک دستگاه تارا ایران خودرو در فضای مجازی منتشر شد؛ خودرویی که با پلاک گذرموقت، در گوشه‌ای از یک خیابان تاریک، پارک شده بود. اما این خودروی سفید رنگ، به لحاظ داشتن برخی ویژگی‌های ظاهری‌اش، حاشیه‌ساز شد.

اگر به این تصاویر دقت کنید، خواهید دید که بسیاری از تجهیزات آن محصولی که ایران خودرو رونمایی کرده بود، در این خودرو وجود ندارد. مثلا چراغ‌های جلویی از نوع زنون نیستند، چراغ دی‌لایت حذف شده، رینگ آلومینیومی به رینگ فولادی تبدیل شده، سپر دو رنگ عقب حذف شده و حتی درب‌های خودرو نیز تغییر کرده و ساده‌تر شده است.

این ویژگی‌ها باعث شده تا برخی‌ها تصور کنند که این تصاویر، مربوط به نسخه استاندارد (لوآپشن) تارا ایران خودرو باشد. اما با پیگیری رسانه‌ها از ایران خودرو، مشخص شد که خوشبختانه، چنین چیزی صحت ندارد. 

ایران خودرو در واکنش (غیررسمی) به این حواشی، گفته که خودروی موجود در این تصاویر، نسخه اولیه و صرفا جهت تست فنی بوده و بدیهی است که برخی ویژگی‌های ظاهری یا حتی قطعات و لوازم جانبی، براساس شرایط مختلف تست فنی، از روی خودروهای آزمایشی، حذف می‌شوند. ایران خودرو همچنین تاکید کرده که نسخه تولید نهایی تارا ایران خودرو، به هیچ وجه شبیه خودرویی که تصاویرش منتشر شده، نخواهد بود.

ساخت تارا برقی تایید شد

مهر 99 | آقای خسروی، مدیرعامل شرکت جتکو، خبر داده که اولین پلتفرم خودروی الکتریکی ایران خودرو تا سال 1401 به بهره‌برداری رسیده و سپس با کمک قطعه‌سازان داخلی، مراحل ساخت قطعات موردنیاز آن آغاز می‌شود.

طبق گفته‌های آقای خسروی، از آنجایی که پلتفرم استفاده شده در سدان تارا ایران خودرو (K132)، پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به خودرویی برقی دارد، شرکت جتکو نیز هم‌اکنون مشغول ساخت نسخه برقی تارا است که احتمالا نمونه اولیه آنرا تا 18 ماه آینده معرفی کرده و سپس یکسال پس از معرفی، امکان تولیدانبوه آن نیز وجود خواهد داشت.


پروژه K132 ایران خودرو چیست؟

حتما به یاد دارید که ایران خودرو درصدد تولید پژو 301 در ایران بود و می‌خواست با کمک قطعه سازان داخلی، پژو 301 را با کمترین وابستگی به‌ شرکای خارجی، در ایران تولید کند. 

در ابتدای سال 98، میزان داخلی سازی پژو 301 از مرز 60% گذشت و حتی معاون تحقیقات و مهندسی ایران خودرو قول داد که تا پایان سال 98، این داخلی سازی به 80% هم می رسد. حتی در اواخر تیرماه 98 نیز ایران خودرو تولید آزمایشی پژو 301 را آغاز کرد و گفت که تولید انبوه آنرا در سال 99 شروع می کند. 

در چنین شرایطی که هم منتظر شنیدن خبرهای بیشتری درباره پژو 301 بودیم، ناگهان ایران خودرو غافلگیرمان کرد و سدان جدید K132 را به بازی آورد!

ایران خودرو تارا به همراه ساپیا شاهین، کراس اور جدید سایپا و همچنین دنا پلاس توربو اتومات، برای اولین بار در 30 بهمن 98 و در حاشیه جلسه هیئت دولت، بصورت خصوصی برای رئیس جمهور روحانی و اعضای کابینه، به نمایش درآمد.

بنابراین واضح است که تارا ایران خودرو، باید ارتباطی با پژو 301 داشته باشد! حتی برخی می گویند که K132 شاید نسخه ایرانیزه شده پژو 301 است؛ یعنی با همان پلتفرم اما با چهره ای متفاوت تر.

البته معاون تحقیقات و طراحی محصول ایران خودرو، با این حرف ها مخالف است! آقای پورمجیب گفته که باید منتظر رونمایی نسخه نهایی سدان تارا ایران خودرو باشیم تا ببینیم که این محصول جدید، هیچ شباهت ظاهری با پژو 301 ندارد. همچنین بنابه گفته های آقای پورمجیب، علاوه بر ظاهر بیرونی و داخلی متفاوت، نسخه نهایی تارا در فاصله محوری، سیستم برق و فنی، ساختار بدنه و ... تفاوت هایی با پژو 301 دارد.

پلتفرم تارا ایران خودرو

همانطور که در ابتدای متن گفتیم، از یک طرف می‌دانیم که ایران خودرو بزودی می‌خواهد یک سدان، یک کراس اور و یک هاچ بک جدید بسازد. از طرف دیگر هم می‌دانیم که فرانسوی‌ها قبلا با پلتفرم معروف PF1 پژوسیتروئن، هم سدان پژو 301، هم کراساور پژو 2008 و هم هاچبک پژو 208 (نسل اول) را ساختهاند. 

بنابراین بدیهی است که ایران خودرو مجبور به استفاده از پلتفرم PF1 پژوسیتروئن برای محصولات آینده‌اش است. البته این پلتفرم، اندکی بومی سازی شده و به همین دلیل، آنرا پلتفرم IKP1 ایران خودرو نامیده‌اند. متاسفانه هنوز نمیدانیم که آیا ارتباطی میان این پلتفرم جدید ایران خودرو و پلتفرم SP سایپا وجود دارد یا خیر.

سدان تارا ایران خودرو، اولین محصولی است که برپایه پلتفرم IKP1 ساخته شده. دومین محصول نیز کراس‌اور K125 ایران خودروست که احتمالا در سال 1401 به بازار خواهد آمد. سومین محصول نیز هاچبک K121 است که احتمالا آن هم تا قبل از 1405 به بازار خواهد آمد.

مشخصات فنی خودرو تارا

تارا یا K132 ایران خودرو، در در فاز اول، با موتور TU5 پلاس و همچنین گیربکس دستی BE4 ارتقایافته تولید می‌شود. در فاز دوم، گیربکس اتومات جدید DAE که ابتدا روی رانا پلاس جدید قرار می‌گیرد، روی تارا یا K132 نیز نصب خواهد شد.

مشخصات فنی تارا ایران خودرو
کد موتور تارا دنده ای تارا اتومات
کد موتور TU5 پلاس یورو5
حجم موتور 1.6 لیتر
قدرت 113 اسب بخار
گشتاور 144 نیوتن متر
شتاب 9.5 ثانیه -
گیربکس 5 دنده دستی BE4 6 دنده اتومات DAE
مصرف ترکیبی 7 لیتر -
وزن 1150 کیلوگرم 1190 کیلوگرم
حجم باک 50 لیتر

اما برای فاز سوم، ایران خودرو می خواهد از موتور TC7 پلاس به همراه گیربکس 6 سرعته اتومات DAE برای پروژه K132 استفاده کند؛ یعنی همان موتور و گیربکسی که ابتدا روی دنا پلاس توربو اتومات، نصب می‌شود. 

تفاوت تارا دنده ای با تارا اتومات

سدان جدید تارا ایران خودرو، ابتدا با موتور TU5 پلاس و با دو گیربکس دستی و اتومات فروخته می‌شود که تفاوت تجهیزات این دو تیپ تارا، در جدول زیر قابل مشاهده است:

  تارا دنده ای تارا اتومات
سنسور دنده عقب
سنسور باد تایر
ایزوفیکس
کروز کنترل
تهویه دیجیتال
مانیتور 7 اینچی لمسی
بلوتوث
دکم کنترلی روی فرمان
صندلی تاشوعقب
فرمان برقی
تنظیم برقی آینه
دی لایت
چراغ بدرقه
مه شکن جلو/عقب
شیشه برقی جلو/عقب
رینگ 15 اینچ فولادی 16 اینچ آلومینیومی
تریم داخلی مشکی مشکی
روکش صندلی پارچه چرم و پارچه
صندلی راننده 6 حالته دستی 4 حالته برقی + 2 حالته دستی
صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی 2 حالته برقی + 2 حالته دستی
دوربین عقب -
سانروف -
آینه راهنمادار -
آینه تاشو -
سنسور باران -
سنسور نور (اتولایت) -
ورود بدون کلید -
استارت دکمه ای -
ایربگ جانبی -

البته فراموش نکنید که نسخه توربوشارژ تارا ایران خودرو به آپشن‌های گران‌تری مثل کنترل پایداری و ... نیز مجهز خواهد شد.

عکس کابین تارا ایران خودرو

تنها تصویر منتشر شده از کابین تارا ایران خودرو، همین تصویر زیر است.

طبق برنامه زمان بندی ایران خودرو، تولید این محصول جدید در بهمن ماه 99 و احتمالا در ایام دهه فجر، آغاز خواهد شد. ظرفیت تولید آن نیز 4 دستگاه در ساعت است که البته در سال 1400 به 30 دستگاه در ساعت خواهد رسید.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : باما

41 دیدگاه

Hosain002(22 روز پیش)

سلام یکی تو نظر سنجی نوشته بود با قد 183 سرش به سقف دنا پلاس گیر کرده خوب منم 180 قد دارم ولی فاصله تا سقف مناسب بود.حداقل به کلم نمی خورد. بعد آقایانی که نظر میدید وقتی یه کمپانی یه محصول زیبا و جدید میده نمیگن این لگن چیه میگن ایول دمتون گرم . بعدشم بدبختی بازار خودرو به ایران خودرو چه ربطی داره به دولت و سیاست کلی کشور وابسته هست که روش دو برابر گمرک میگیرن . لطفا یقه رو درست بچسبید.

miras1360(195 روز پیش)

بخدا سوار دنا اتومات شدم سرم کامل چسبید به سقف و سانروف با قد ۱۸۳ واقعا فکر نمیکنن یه محصولی رو تولید میکنن

Vahedm321 (69 روز پیش)

ما یکی از خودروسازها ی قدیمی هستیم قبل از کره جنوبی .چین که جای خود دارد ولی واقعا ضعف ما کجاست خودروسازها ی دنیا روز به روز درحال پیشرفت هستن ولی ما چی؟ بعد از چند سال یه خودرو جدید از روی خودرو های از رده خارج شده فرانسوی ها می سازیم و حسابی از رقابت جاموندیم و این بازار تحمیلی هم پایان غم انگیزی خواهد داشت و تا ابد با این روش نمی تونه ادامه بده قطعا بزرگترین دلیل این آبرو ریزی مدیریت نالایق و غیر دلسوز هست. امیدوارم که این صنعت راه درست اش رو بتونه پیدا کنه وگر نه نمیتونه دوام بیاره

Babaaak(255 روز پیش)

یه لگن دیگه به لگن های تولید داخل اضافه شد ، ۵ ساله جیلی امگرند ۷ دارم که راحتی صندلی هاش و قدرت و امنیت و استحکام قطعات و مصرف بنزین ... جیلی می ارزه به کل ماشین های ایرانی ، یه خودرو در حد کره ای ها و بهتر از سایر چینی ها ، اگه امکانات جیلی امگرند ۷ رئ بخوان روی یه خودروی ایرانی قرار بدن شما قیمتش رو خودتون حساب کنین : ۱۰ کیسه هوا ، صندلی های هواپیمایی ، تهویه اتوماتیک ، سانروف ، صندلی برقی ، اتاق بزرگ و جادار ، بسیار کم استهلاک ، کم مصرف ، شیشه های دودی مخصوص ، موتور قدرتمند ۱۸۰۰ سی سی و مهمتر از همه ظاهر بسیار زیبا و جذاب و .... ، تمام ماشین های ایرانی و برخی چینی ها و کره ای ها رو داشتم و تنها ماشینی که دلم نیومده بفروشم و نظرمو نسبت به خودروی چینی عوض کرد جیلی امگرند ۷ بود چون واقعا نسبت به قیمتش یه خودروی فوق العاده هست ، هر ماشینی هم خریدم جیلی رو نگه داشتم که جون میده برا مسافرت و جاده ، خلاصه ماشین های ایرانی واقعا همه چیزشون آزار دهنده هست

asghar11 (76 روز پیش)

داداش کسی ازت نمیخره شناسنامه هست وسایلش هم که بایدبروی چین پیداکنی

Poo (102 روز پیش)

کاری به کیفیت ساخت ماشینای ایرانی و چینی و کره ای ندارم ولی اگه ماشین چینی بخریم، جیب سوپ خفاش خور هارو پر میکنیم همونایی که یه ویروس ساختن و دنیا رو بیچاره کردن

Arta1 (123 روز پیش)

چینی و ایرانی جفتشون دست پخت یک آشپزند تنها چینی ای که ازش راضی بودم بایک سنوا 2014 بود که متاسفانه نیامده رفت و بازار امروز افتاده دست چینی هایی که با قیمت نجومی قوطی حلبی میفروشند . اگر مالک یک خودروید تعریف متعصبانه نشون میده یا خودرویی به جز اون نداشتید یا بازارگرمی میکنید

Amirreza1362 (184 روز پیش)

لطفا درست صحبت کنید ، بعدشم من نگفتم چینیا نسبت به مارکای جهانی بهترن و در این شکی نیست که آرم بنز به کل چینیا میرزه ولی من گفتم حداقل از ایرانیا بهترن

Amirreza1362 (197 روز پیش)

لطفا چینیا رو با ایرانی مقایسه نکنید من خودم خودروی چینی ندارم ولی سوار شدم و بسیار قابل تر از خودرو های ایرانی هستند و البته اگه در اینترنت سرچ کنید میبینید که خودرو هایی مثل هنگ چی اچ ۹ و یا ام جی Hector ماشین های چینی قابلی هستند

mohamadreza123 (200 روز پیش)

تو برو همون لگن چینی تو سوار شو, آدم هایی مثل تو باعث شدن تو سری خور بشیم و به جای سوار شدن به ماشین های روز اروپا و آمریکایی باید لگن های چین و ایران خودرو سایپا سوار بشیم. انقد الکی ماشین های چین گنده نکنید

Arta1(123 روز پیش)

سلام دوستانی که در پیش فروش برنده شدن نگهدارند سود خوبی خواهند کرد و مراقب باشن سرشون کلاه نره حواله رو بدن بره . ولی برای استفاده شخصی پیشنهاد میکنم با قیمتی که قراره داشته باشه برید سمت برخی خودرو های چینی یا کره ای . بزرگترین عیب این خودرو موتور 110 اسب بخار این خودروست و دوم گیربکس که مشخص نیست چه نتیجه ای داشته باشه و ازمایش خودشو پس نداده . سایر محصولات ایران خودرو تجربه به من نشون داده که کیفیت ساخت داخل خودرو پایین هست مثلا دنا از بی کیفیت ترین پلاستیک های بازار بود ، فضا داخلی بدی هم داشت و اگه قد بلندتر از 175 دارید به شدت اذیت میشید و صدا باد هم داخل کابین به شدت زیاد بود و در کل من دیگه برای استفاده شخصی سمت این سری ماشین ها نمیروم گول دلال و مافیا رو نخورید تبلیغات همش دروغه احتمالا ایمنی پایینی هم داشته باشه دقیقا مثل دنا . هر وقت فرستادند برای تست اروپا اونوقت میتونن بگن ایمن هست . متاسفانه خریدار ایرانی به ظاهر چراغ ها و اینچ مانیتور بیشتر از ایمنی توجه میکنن که من تقاضا میکنم جان شیرین خودتون رو با سایز مانیتور و بازار دست دوم عوض نکنید

مجید سمیعی (107 روز پیش)

درست ولی کسی میخره این ماشینو بالای 350؟ باید طرف مغز خر خورده باشه واسه موتور Tu5 که یه ارم +( روش اظافه شده الکی الکی ) 350 پول بده. اونچنان سودی نداره ایران خودرو که کمتر 290 نمیده این ماشینو. تو بازار هم کسی بیشتر 350 نخواهد خرید. اینه شاهین سایپا. خودشون رو به در و دیوار میزنن دلال ها که بفروشن ولی نمیتونن. بنظرم این ماشین نهایت 320 ارزش داره بالاتر از این، خودروهای صفر خیلی بهتر و حتی اتوماتیک میشه خرید. از لحاظ ظاهری هم واقعا دنا پلاس خیلی قشنگ تر از این هست. موتور اون تازه 1700 هست . رینگ هم که برعکس دنده ای این تارا داره . در نتیجه کسی بخواد اینو بخره بنظرم دنا پلاس تو اولویت بزاره کار عقلانی کرده. البته هم دنا و هم تارا جفتشون بد هستن . متاسفانه ما تو ایران باید بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنیم

Mhdi138455(199 روز پیش)

من خودم تو پیش فروش برنده شدم و خیلی ماشین عالی هستش بعضی ها که میگویند خوب نیست لیاقت این رو ندارند

Alifhi (129 روز پیش)

سلام لطفا برین فیلم معرفی ببینین بعد نظر بدید الکی چرا تعصب دارید.

bABAAK (198 روز پیش)

پیش فروش تارا ولی واقعا ماشین خوبی

Hjjjjjjj(196 روز پیش)

واقعا که این ایرانخودرو شورشو در اورده اخه خودرویی با این ابعاد و هیکل، برداشتن موتور tu5گزاشتن که روی پارس و405 کم میاره من به شتاب اولیه کار ندارم ولی خودم یک 405 tu5 دارم که توی گردنه های کوردستان به زوزه می افته با چهار سرنشین واقعا مسخره با قیمت این خودرو به نظر من مگان1600 مدل88 یا89 میشه خرید که بهتره نسبت به این تارا . فقط خدا کنه کیفیت داشبوردش مثل 405 و پارس های جدید نباشه که ابرو ریزی به بار میارین خداییش

Alifhi (129 روز پیش)

نزدیک 400 تومن تو نمایندگی ببین بیاد بازار چقدر میشه😂

32Hamidyazdani32 (192 روز پیش)

قیمتش چنده؟

DJMoHoMix Mohammad Hossein(372 روز پیش)

خدایی برمیدارین از ماشین وارداتی کپی میکنین بعد میگین تماما ایرانی یا درصد میذارید هروقت تونستین اون کیفیت ماشین خارجی رو بزنین بعد بگین تماما ایرانی این همون پژو ۳۰۱ هست که یکم فیس لیفت شده و درصد الیاژ و مواد کار رفته توی بدنش از ماشین اصلی ۹۹ درصد ضعیفتره شرکتی که هنوز ماشینای ۴۰ ۵۰ سال پیش رو داره تولید میکنه هیچوقت نمیتونه ماشین خوبی رو ارائه بده اونم با قیمتی که به فکر جیب مردم باشه واقعا متاسفم واسه شرکت ایرانخودرو و سایپا که هیچوقت پیشرفت نکردن دلشون خوشه فقط کپی میکنن ته جالب بودنش اینه شرکت اصلی مثل پژو یا کیا یه مدت یه ماشینو میسازن (۴۰۵ و پراید) میدن ایران ایران خودرو و سایپا میان ۳۰ ۴۰ سال همونو کپی در حالی که تو کشور اصلیش خیلی وقته تولیدش متوقف شده و خودرو با کیفیت تری داره میسازه همین موتور و بدنه رو دست کاری میکنن میگن ماشین جدید ساختیم گرچه خر همونه فقط پالونش عوض شده😂😂 واقعا که جیب مردم بی زبون که برای کارهای روزمرشون مجبورن یه ماشین داشته باشن رو با ماشین آشغالتون خالی میکنین پول کلان میدن که ماشینشون کیفیت داشته باشه نگران جونشون نباشن ولی یه ماشینی تحویل میگیرن که کیفیتش صفره متاسفم واسه این رویه ای که پیش گرفتین شما در برابر جون تمام اون ادمایی که توی تصادفات رانندگی فوت میکنن یا در برابر اون کسانی که توی تصادفات با این کیفیت ماشیناتون آسیب میبینن مسئولین نمیدونم کی میخواین به خودتون بیاید و خون مردم رو نریزین یه نفر چاقو میکشه و برای قتل یه نفر عذاب وجدان میگیره شماها سالانه ماهانه روزانه جون خیلیارو با این کیفیت ها میگیرین ولی یه ضرب المثل هست که میگه ککشم نمیگزه واسه شما ها صدق میکنه که اصلا قید و بندی از حال و احوال مردم ندارید و فقط و فقط به فکر جیب و منفعت خودتونین متاسفم واقعا😑

Alifhi (129 روز پیش)

دمت گرم حرف دل همرو زدی

Sh1365 (190 روز پیش)

دوست عزیز تا کی قراره پیشداوری کنین . خب شما از ایران خودرو و سایپا خرید نکنید .نگران مردم هم نباشید خودشون میدونن چی براشون مناسبه . تا زمانی ک خودمون و قبول نداشته باشیم مطمئنا پیشرفت هم نمیکنیم .

Mojiii (197 روز پیش)

👍👍👍👍👍

Alikhan (207 روز پیش)

اره والا واقعا دمت گرم

Qeffgyfddrg (242 روز پیش)

به خدا دمت گرم درد دل همه مردم همینه

hosii123(169 روز پیش)

سلام خیلی ماشین قشنگیع رخ جلوش عالیع فقط حیف چراغای پشتشو زیادی گنده کردن و از زیباییش کم شده

FereydooniMatin(183 روز پیش)

ماشین باحالی ولی هیچی ماشین های آمریکایی یا اروپایی والمانی نمیشن

Anmdi (176 روز پیش)

من فقط ماشین های آلمانی را قبول دارم. چون کیفیت خوبی دارن. مثل بی ام و، آئودی، مرسدس بنز. اینا محصولات کشور آلمان

Mohamadkahe(187 روز پیش)

ایرانخودرو و سایپا اگه بزارن ماشین های خارجی بیاد ببینم بازم فروش دارن؟؟لگن و به خون باباشون میفروشن اسمشم میزارن خودروی ملی که کپی شده از هزار جاس و قطعاتشم ندارن وارد میشه بعد هم به بهونه تحریم تحویل نمیدن این است خودروی ملی بعد میگن چرا به ماشینای ما توهین میکنی

Show More