• نمايشگاه خودروهاي آفرود تهران 1402

دورهمی کمپرها و آفرودرها در ایران مال

نمایشگاه خودروهای آفرود و کمپینگ تهران 1402

21 مرداد 1402 17:00

ششمین نمایشگاه تخصصی گردشگری و آفرود تهران از تاریخ 18 تا 22 مردادماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران مال در حال برگزاری است. شرکت‌ها و فعالین حوزه تیونینگ آفرودی خودروها، با هدف سفر، اکوتوریسم، ماجراجویی و اتو کمپینگ، در این نمایشگاه حضور دارند. ساعت بازدید از نمایشگاه، بین 14 تا 22 است.

گروه صنعتی آمیکو (ارس خودرو دیزل) و کرمان موتور، از جمله فعالان این نمایشگاه هستند. این دو شرکت با فضای وسیعی که در اختیار دارند و طراحی ویژه‌ای که در آن اعمال می‌کنند، پیکاپ‌های آسنا 244M توربوشارژ و KMC T8 را به همراه کیت‌های آفرودی و رنگ آمیزی‌های منحصر به فرد، به نمایش می‌گذارند. بهمن موتور نیز پیکاپ غول پیکر G9، ون اینرودز و کاپرا 2 را در این رویداد به نمایش می‌گذارد.

بهمن موتور در نمایشگاه آفرود 1402

در غرفه بهمن موتور، یک دستگاه ون اینرودز کمپر به نمایش گذاشته شده است. ون اینرودز ابتدا با کاربری باری معرفی شده بود و استارت‌آپ‌ها و مشاغل مختلف بسته به نیاز خود این خودرو را شخصی سازی کرده اند و تجهیزات مورد نیاز خود را روی آن نصب کرده اند. اما تا به این روز کسی ون اینرودز را برای کاربری کمپر استفاده نکرده بود.

ون کمپر اینرودز

اینرودز ابعاد کوچکی دارد و در رده میکرو کمپرها قرار می گیرد. بنابراین مناسب اقامت های کوتاه در طبیعت است. به دلیل فضای کوچک کابین به نسبت کمپرهای بزرگتر، امکان نصب سرویس بهداشتی و حمام برای این خودرو وجود ندارد. اما فضای مناسبی برای خوابیدن دو نفر و همچنین حمل وسایل مورد نیاز برای سفر از جمله یخچال، سینک، اجاق گاز و … وجود دارد. یک تخت خواب دو نفره، یک یخچال فریزر پرتابل، مخزن آب پرتابل، گاز رومیزی پرتابل و نوارهای LED برای روشنایی بیشتر از جمله تجهیزات این کمپر است. اطلاعات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی ون اینرودز کمپر مطالعه کنید.

پیکاپ جی 9 بهمن موتور

علاوه بر اینرودز، پیکاپ G9 در رنگ جذاب قرمز در غرفه بهمن موتور در نمایشگاه آفرود حضور داشت. این پیکاپ که چند ماه پیش رونمایی شده، تغییراتی در بخش قوای محرکه داشته و توان پیشرانه آن از 195 به 220 اسب بخار افزایش یافته و قرار است که از پاییز به بازار عرضه شود.

استایل آمریکایی این پیکاپ توجه مخاطبان را تا حد زیادی به خود جلب می کند. ابعاد بزرگ، ارتفاع بالا حتی در نسخه استاندارد و کابین لوکس و مجهز به نسبت دیگر رقبا از جمله مهمترین ویژگی های این خودرو محسوب می شود. پیکاپ G9 از محصولات جدید بهمن موتور است که پس از معرفی به بازار کشورمان، مورد توجه آفرودسواران قرار گرفت. اطلاعات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی پیکاپ G9 بهمن موتور مطالعه کنید.

پیکاپ جی 9 بهمن موتور

نسخه به نمایش گذاشته شده با هدف طبیعتگردی دارای باربرند سقفی و همچنین سوپرلید بود که در در کنار همه این خودروها، پیکاپ شناخته شده کاپرا فیس لیفت نیز حضور داشت. جزییات این پیکاپ را نیز می‌توانید در مقاله بررسی کاپرا 2 جدید مطالعه کنید.

آمیکو در نمایشگاه آفرود 1402

شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) از جمله تولیدکنندگان خودروهای تجاری و پیکاپ آمیکو آسنا بوده که حضور متفاوت و جذابی را در نمایشگاه خودروهای آفرودی 1402 در مجموعه نمایشگاهی ایران مال دارد. این شرکت در این رویداد پیکاپ های آمیکو آسنا توربو دنده ای و اتوماتیک را به نمایش گذاشته است.

این شرکت در نمایشگاه های اخیر به دلیل غرفه سازی خاص و جذاب مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته و سعی کرده در دیزاین غرفه ها به نسبت رقبا خاص تر عمل کند و با الگوبرداری از غرفه شرکت های خودروسازی مطرح در رویدادهای خودرویی دنیا، غرفه های خود را طراحی می کند. آمیکو در سال 1396 پیکاپ آسنا را به بازار ایران عرضه کرد و در آن سال قصد داشت تا دید مشتریان را نسبت به پیکاپ ها تغییر دهد. در آن زمان کمتر کسی پیکاپ را به عنوان خودرویی برای استفاده روزمره و آفرود انتخاب می کرد و بیشتر پیکاپ ها را به عنوان خودرویی زمخت و برای مصارف کاری خریداری می کردند. اما آمیکو سعی کرد تا دید مشتریان را نسبت به این سگمنت با عرضه آسنا تغییر دهد که اتفاقا موفق هم بود.

آمیکو آسنا با کیت آفرود

غرفه آمیکو تقریبا مشابه با یک کلبه چوبی جنگلی طراحی شده و محل هایی که خودروها در آن قرار گرفته اند، با سنگ ریزه، پوکه و … کف سازی شده و همچنین در اطراف خودروها سنگ های مصنوعی قرار داده شده است. هدف از چنین سبکی در طراحی غرفه، نشان دادن لایف استایل مشتریان چنین خودرویی و به رخ کشیدن توانایی این خودرو بوده است. آمیکو آسنا در زمانی به بازار عرضه شد که تقریبا خبری از پیکاپ های چینی در بازار نبود و یک رقیب قدرتمند و مطرح و خوشنام به نام تویوتا هایلوکس در مقابل این خودرو قرار داشت. این خودرو به دلیل ابعاد بزرگ و ظاهر شکیلتر به نسبت پیکاپ های ارزان قیمت بازار توانست در آن سالها سهم قابل قبولی را به دست آورد و به عنوان یک پیکاپ آفرودی با قابلیت استفاده روزمره در بین مشتریان مطرح شد.

ارس خودرو دیزل پیکاپ آمیکو آسنا را در این سالها بروزرسانی کرده و در قدم اول پیکاپ آمیکو آسنا توربو اتوماتیک را معرفی کرد که تیراژ محدودی داشت و در قدم بعدی هم پیکاپ آمیکو آسنا توربو دنده ای از راه رسید که هم موتور قدرتمندتری نسبت به نسخه اولیه آسنا داشت و هم تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتری برای آن نصب شده بود و کیفیت ساخت کابین نیز ارتقا پیدا کرده بود.

پیکاپ آمیکو آسنا

با توجه به اینکه مدتی است تولید پیکاپ آسنا در ارس خودرو دیزل متوقف شده، این شرکت رسما اعلام کرد که به زودی قصد دارد دوباره عرضه این خودرو را به بازار آغاز کند. ضمن اینکه پیکاپ آرتیسون نیز برای عرضه به بازار در حال آماده سازی است. برای آشنایی با محصولات شرکت ارس خودرو دیزل، مقالات زیر را مطالعه کنید:

کرمان موتور در نمایشگاه آفرود 1402

کرمان موتور با چندین پیکاپ کی ام سی T8 در نمایشگاه آفرود، کمپینگ و تجهیزات سفر 1402 در ایران مال شرکت کرده است. اما چیزی که بیشتر از همه در غرفه این شرکت جلب توجه می کند، حضور یک دستگاه پیکاپ کی ام سی T8 Monster بوده که بیش از 12 هزار دلار لوازم برای تیونینگ آن بسته شده است.

پیکاپ کی ام سی مانستر

در ابتدا که کاور بدنه سبز مات این خودرو بسیار جلب توجه می کند. پیکاپ کی‌ام‌سی T8 مانستر به سپر آفرودی جلو با گار مجهز شده که سبب شده زاویه ورود به مراتب بهتری را نسبت به نسخه استاندارد داشته باشد. ضمن اینکه محافظت بسیار خوبی هم از خودرو در بیراهه نوردی و آفرود می کند. البته در کنار این سپر یک صفحه محافظ زیر بدنه نیز نصب شده که از ادوات فنی در بیراهه نوردی محافظت می کند و مانع ورود ضربه به موتور می شود. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی کی ام سی T8 مانستر مطالعه نمایید.

پیکاپ کی ام سی با تجهیزات جدید

کرمان موتور در کنار این خودرو یک کی ام سی T8 با بدنه استاندارد هم برای نمایش گذاشته بود که دارای لوازمی همچون باربند، سایه بان، پروژکتور سقفی، سوپرلید و … بود. یک دستگاه کی ام سی T8 صورتی رنگ هم در غرفه این شرکت حضور داشت که البته هنوز این رنگ تولید نشده و مجوز پلاک هم نگرفته، ولی مشخص است که هدف کرمان موتور با نمایش این خودرو جذب خانم ها بوده است.

پیکاپ کی ام سی امدادی

کرمان موتور سال در آخرین روزهای سال 1401 پیکاپ T8 را به ناوگان خودروهای امدادی خود اضافه کرد. حال یک دستگاه کی ام سی T8 امداد کرمان موتور اما با تغییراتی برای امدادرسانی در مسیرهای بیراهه در غرفه این شرکت حضور داشت. این موضوع نشان از توجه این شرکت برای امدادرسانی به خودروها حتی در مسیرهای بیراهه است. این خودرو به مخازن بنزین، وینچ، تایرهای آفرودی، یدک کش، زاپاس و … مازاد تجهیزات امدادی مجهز شده است.

عکاس: عرفان اسلام‌پناه

دیدگاه کاربران
ali 1402/5/23
پیکاپ های چینی مفت نمیارزه. افرود باز باشی میدونی چی میگم
پاسخ
0
0
0
میثم درزی 1402/5/23
سلام به همه دوستان،مطلب فوق احتمالا سفارشی نوشته شده چون توی این نمایشگاه شرکت های کوچک و بزرگ دیگری هم بودن که سالهاست در زمینه تیونینگ خودرو های دو دیفرانسیل و یا تامین قطعات و لوازم هستند اما تو این مطلب حتی اشاره ای هم به حضور و مشارکت این عزیزان نشد،اگر فقط همین دوسه شرکت خودرو ساز میبودن مسلما هیچ بازدید کننده ای برای بازدید وقت نمیگذاشت
پاسخ
0
0
0
حسینزاده 1402/5/22
همه ماشینا چینی
پاسخ
0
0
0