• کاميونت زامياد باراد
  • کاميونت زامياد باراد

تولید 1000 دستگاه کامیونت باراد در سال آینده

بررسی کامیونت زامیاد باراد

23 بهمن 1402 10:21

تولید 1000 دستگاه کامیونت باراد در سال آینده

بهمن 1402: سعید علیزاده، مدیرعامل شرکت زامیاد، اظهار کرد برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تولید 1000 دستگاه کامیونت باراد با ظرفیت های 5/5 تن، 6 تن و 9/5 تن در سال آینده انجام شده است. خودروهای باراد بر اساس استانداردهای 85 گانه تولید می‌شوند و این خودروها به سیستم‌های کنترل پایداری (ESC)، هشدار حرکت بین خطوط (LDW) و سیستم ترمز کمکی پیشرفته مجهز خواهند شد.

وی افزود علت زمانبر بودن عرضه محصولات جدید، الزام رعایت استانداردهای 85 گانه جهت تولید خودروهای جدید است و با توجه به الزام انجام تست‌های عملکردی تجهیزات مرتبط با این استانداردها، مانند استاندارد کنترل پایداری خودرو (ESC)، تولید محصولات جدید پس از انجام تست های مربوطه در دستور کار قرار دارد.

ورود کامیونت باراد به ناوگان حمل و نقل تا پایان سال 

شهریور 1402: فرهاد محمدی، مدیر پروژه کامیونت باراد، درباره این محصولات گفت کامیونت‌های باراد در چهار مدل 5.5 تُن، 6 تُن خواب‌دار و بدون خواب و همچنین 9.5 تُن خواب‌دار با ظرفیت حمل بار 2000 ، 2800 و  6000 کیلوگرم به بازار معرفی شده است که تمامی آنها منطبق بر استانداردهای الزامی سازمان ملی استاندارد (85 گانه) هستند. این محصولات تا پایان سال وارد ناوگان حمل و نقل می‌شوند.

وی افزود مدل 5.5 تُن این خودرو با پیشرانه دیزلی 3 لیتری  Nissan برای استفاده در محیط شهری مناسب است. همچنین کامیونت باراد 6 تُن در دو مدل کابین راننده خواب‌دار و بدون خواب طراحی شده است؛ ضمن اینکه با توجه به امکان استفاده از این دو مدل برای رانندگان دارای گواهینامه رانندگی پایه دو، بهره برداری از کاربری های شهری و بین‌شهری، برای همه رانندگان مهیا می شود؛ مدل 9.5 تُن کامیونت باراد به نسبت دو مدل 6 تُن، با ظرفیت حمل بیشتر و فضای بار بزرگ‌تر طراحی و تولید شده است. مدل‌های 6 تن و 9.5 تن، با بررسی فرآیند خدمات پس از فروش و عملکرد مناسب، این مدل‌ها با موتور خوش‌نام Cummins با حجم 3 هزار و 800 سی‌سی مجهز و عرضه می‌شوند. باتوجه ‌به روند تأمین و تولید محصول جدید شرکت زامیاد، امید است تا پایان سال شاهد حضور کامیونت باراد در سیستم حمل‌ونقل کالای کشور باشیم.

وی تاکید کرد این محصول با قابلیت‌هایی همچون سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته - رادار (AEBS)، سیستم هشدار انحراف از مسیر (LDWS)، ترمز دستی بادی، ترمز اگزوز، صندلی پنوماتیک راننده با قابلیت تنظیم دستی در شش جهت، غربیلک فرمان مجهز به دکمه های کنترلی مولتی مدیا، کروز کنترل، نمایشگر  10 اینچی و جلوآمپر دیجیتال، صندلی وسط تاشو، چراغ رانندگی در روز و اتولایت،  و... عرضه می شود.

رونمایی کامیونت باراد در مشهد

شهریور 1402: شرکت خودروسازی زامیاد در جریان نمایشگاه خودرو مشهد 1402 برای اولین‌بار و بصورت رسمی، از کامیونت باراد رونمایی کرد. کامیونت‌های باراد، تشابهات زیادی با نسل‌های قبلی کامیونت کاویان دارند. البته اتاق باراد جدیدتر و مدرن‌تر است. در واقع موتور و گیربکس باراد، جدید نیست و قبلا در سایر کامیونت‌های بازار آن را دیده‌ایم؛ اما اتاق و کابین آن کاملا متفاوت است.

(عکس: با کامیون)

کامیونت زامیاد باراد خواب‌دار، بالابر مکانیکی اتاق همراه با قفل مکانیکی، جوشکاری و پیچ شده با پوشش مخصوص ضد زنگ دارد. باراد 5.5 تن، با شعاع گردش 7.1 متری، باک 120 لیتری، طول 5995 میلی‌متری، بارخور4210 میلی‌متری و سیستم سرور فروشگاهی و انبارداری (T-Box)، گزینه‌ای مناسب برای حمل بار در سطح شهرها است.

عرضه کامیونت دانگ فنگ با نام باراد

شرکت زامیاد تجربه مونتاژ محصولاتی همچون کامیونت، کشنده و ... را دارد؛ اما چند سالی است که از این حوزه فاصله گرفته است. اکنون زامیاد شریک تجاری جدیدی را برای خود برگزیده تا برای بار دیگر بتواند خودروهای سنگین را مونتاژ کند. شریک تجاری جدید زامیاد، شرکت چینی دانگ‌فنگ است و زامیاد قصد دارد کامیون‌های این برند را با نام زامیاد باراد مونتاژ و عرضه کند.

شرکت زامیاد برای معرفی محصولات جدیدش، در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 حضور یافته و کامیونت باراد را به نمایش گذاشته است. باراد در چهار نسخه 5.5 تن، 6 تن خواب‌دار و بدون‌خواب و همچنین 9.5 تن خواب‌دار ارائه شده است. این کامیون طبق استانداردهای الزامی سازمان استاندارد ساخته شده و اکنون نیز در حال انجام تست‌های استانداردی برای کسب مجوز شماره‌گذاری است.

مشخصات کامیون زامیاد باراد

موتور دیزلی باراد 5.5 تن ساخته شرکت نیسان است و با حجم 3000 سی‌سی می‌تواند قدرت و گشتاوری معادل 140 اسب‌بخار و 355 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده توسط گیربکس 6 سرعته Fast- C6J55T بصورت کنترل دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

البته نسخه‌های 6 تن و 9.5 تن به موتور 3800 سی سی کامینز مجهز شده‌اند. این پیشرانه 157 اسب‌بخار قدرت و 518 نیوتن‌متر گشتاور دارد. موتور کامینز باراد با گیربکس 6 سرعته Fast- C6J55T بصورت کنترل دستی هماهنگ شده است.

امکانات کامیون زامیاد باراد

امکانات و تجهیزات این محصول عبارتند از سیستم ترمز ABS، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته (AEBS)، ترمز اگزوز، سیستم هشدار انحراف از مسیر (LDWS)، صندلی پنوماتیک راننده با قابلیت تنظیم دستی در شش جهت، دی‌لایت و اتولایت، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، دوربین دنده‌عقب، سیستم مولتی‌مدیا مجهز به صفحه‌نمایش لمسی 10 اینچ، سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل، آینه های جانبی قابل تنظیم برقی مجهز به گرمکن، غربیلک فرمان مجهز به کلیدهای دسترسی، نمایشگر LCD صفحه کیلومتر، قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی، هشدار باز بودن کمربند ایمنی، پرده راننده و شاگرد و... .

تولید آزمایشی کامیون باراد در تابستان بوده و برنامه تولید انبوه آن در پاییز 1402 است. کامیون‌های نیمه سنگین  19 تن نیز در دو نوع باری و کمپرسی وارد بازار خواهد شد. تولید انبوه کامیون 19 تن احتمالا در دهه فجر امسال انجام خواهد شد.

زامیاد علاوه بر کامیون باراد، پیکاپ زاگرس با موتور دیزل، پیکاپ کارون، وانت پادرا پلاس لانگ با کاربری‌ یخچال و اتوبوس 12 متری شهری را نیز در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 برای عموم به نمایش گذاشته است.

دیدگاه کاربران
Ssalehi 1402/6/9
کاشکی یه کامیونت مناسب بافضای بار کافی برای بارهای سبکومناسب توشهری وقیمت زیر ۱ملیارد هم تولیدمیکردن که اقشار کم سرمایه هم میتونستن استفاده کنن
پاسخ
0
0
0