• بررسي جي اي سي آيون اس پلاس

اولین سدان تمام برقی GAC در ایران

بررسی جی ای سی آیون اس پلاس آرین ستاک (Aion S Plus)

30 تیر 1403 14:14

رونمایی آیون اس پلاس در نمایشگاه تحول

تیر 1403: شرکت خودروسازی آرین ستاک، برای دومین‌بار از محصول تمام برقی‌اش، یعنی سدان جی‌ای‌سی آیون اس پلاس رونمایی کرد. این رونمایی که در جریان نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 برگزار شد، احتمالا به این معنی است که تا پایان سال جاری، شاهد عرضه این خودرو به بازار کشورمان خواهیم بود.

مشخصات فنی آیون S پلاس

آیون اس پلاس از یک پیشرانه برقی 201 اسب‌بخاری نیرو می‌گیرد که 350 نیوتن‌متر گشتاور دارد. نیروی تولید شده از طریق گیربکس تک سرعته به محور جلو منتقل می‌شود. نوع این پیشرانه، سنکرون با آهنربای دائمی است و برد حرکتی آن 510 کیلومتر است. شتاب آیون اس، 7.6 ثانیه اعلام شده است. 

یک باتری لیتیوم فسفات برای آن درنظر گرفته شده که 58.8 کیلووات ساعت ظرفیت داشته و با شارژ سریع در مدت زمان 45 دقیقه تا 80 درصد شارژ می‌شود. 

شرکت آرین ستاک، گارانتی 8 ساله (150 هزار کیلومتری) را برای این خودرو در نظر گرفته است.

امکانات آیون S پلاس

طبق اطلاعات موجود از سوی شرکت آرین ستاک و کاتالوگ رسمی آیون اس پلاس، این خودرو با تجهیزات و امکانات زیر عرضه می‌شود: 

. ایربگ جانبی برای ردیف جلو
. سنسور باد تایر
. قفل مرکزی داخلی
. پارک اتوماتیک
. هشدار رانندگی با سرعت کم
. کنترل در سربالایی
. سه حالت رانندگی
. کی‌لس
. کلید کنترل از راه دور
. سقف پانوراما
. دوربین 360 درجه
. کروز کنترل تطبیقی
. فرمان چرمی
. روکش چرم و پارچه صندلی‌ها
. شارژر وایرلس
. نمایشگر 14.6 اینچی مرکزی
. نمایشگر 10.25 اینچی پشت آمپر
. 6 اسپیکر
. تهویه مطبوع خودکار
. و ...

قطعی‌شدن واردات Aion S به ایران

اسفند 1402: شرکت خودروسازی آرین خودرو ستاک، مدعی واردات و مونتاژ خودروهای برقی است. آرین خودرو از سال 1398 در حوزه خودروهای برقی فعالیت داشته و اکنون برنامه دارد تا خودروی برقی جی‌ای‌سی آیون S پلاس را عرضه کند.

شرکت آرین خودرو، در پنجمین رویداد صنعت دانش بنیان با محوریت زیست بوم خودروی برقی (17 اسفندماه) شرکت کرد و برنامه‌ها و اهداف خودرو را ارائه داد. آرین خودرو قصد دارد علاوه بر واردات و مونتاژ خودروهای برقی، در زمینه تهیه و تولید ایستگاه‌های شارژ نیز فعال باشد. در این زمینه فعالیتی مشابه شرکت مپنا خواهد داشت.

همان طور که اشاره شد، آرین خودرو جی‌ای‌سی آیون S  پلاس را برای ناوگان تاکسیرانی در نظر گرفته است. قبلا میدانستیم که شرکت «راسا موتور خاورمیانه» نیز قصد واردات این سدان را دارد، اما اکنون آرین خودرو نیز مدعی عرضه آن است.


شرایط فروش آیون S پلاس

برای از آخرین اخبار شرکت آرین خودرو ستاک و همچنین جهت آگاهی از فروش خودروهای برقی این شرکت و نحوه ثبت نام محصولات وارداتی این شرکت خودروسازی، مقاله شرایط فروش آرین خودرو ستاک را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران