• بيجينگ ايکس 7 ديار خودرو
  • بايک بيجينگ ايکس 7 ديار خودرو

معرفی کراس‌اور جدید و پرآپشن دیار خودرو

بررسی بایک بیجینگ ایکس 7 دیار خودرو (Beijing X7)

3 مهر 1403 12:28

رونمایی بایک X7 در تهران

نخستین‌باری که بایک X7 را دیدیم، در نمایشگاه خودرو تهران 1402 بود. البته در آن زمان، شرکت مکث موتور، قرار بود این محصول را با نام اختصاصی تیارا پرایم به بازار کشورمان بیاورد. این شرکت، حتی پیش فروش این خودرو را از شهریورماه 1403 نیز آغاز کرده بود.

اما با تغییر استراتژی گروه ماموت در ماه‌های اخیر، عرضه این خودرو توسط شرکت مکث موتور متوقف شده و حالا این محصول به دست شرکت دیار خودرو (از زیرمجموعه‌های ماموت) افتاده است. در همین راستا نیز این شرکت طی مراسمی که ابتدای مهرماه 1403 با حضور رسانه‌ها در هتل استقلال تهران برگزار شد، برای نخستین‌بار از BEIJING X7 رونمایی کرد:

در مراسم رونمایی بیجینگ X7، مدیران شرکت دیار خودرو اعلام کردند که گارانتی این محصول تازه‌وارد، 77 ماه یا 177 هزار کیلومتر خواهد بود.

مشخصات فنی بایک X7 دیار خودرو

بایک X7 محصول سال 2020 میلادی است ولی در سال 2023 فیس‌لیفت بسیار خوبی را تجربه کرد که نتیجه آن، تغییر کامل چراغ‌ها و جلوپنجره بود. خودروی عرضه شده توسط شرکت دیار خودرو نیز در واقع همان فیس‌لیفت سال 2023 است.

کراس‌اور جدید دیار خودرو، از موتور 1.5 لیتری توربوشارژ GDi بهره‌مند شده که 185 اسب‌بخار قدرت و 305 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو این خودرو منتقل می‌شود.

بایک X7 دیار خودرو، علی‌رغم داشتن وزنی در حدود 1.5 تن، اما می‌تواند در 7.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 200 کیلومتربرساعت اعلام شده است. با توجه به باک 60 لیتری، مصرف سوخت 7.4 لیتری این خودرو (در سیکل ترکیبی) نیز عدد قابل قبولی خواهد بود.

امکانات بیجینگ X7 دیار خودرو

بایک X7 با کسب پنج ستاره ایمنی در آزمون C-NCAP یکی از خودروهای ایمن در کلاس خود به حساب می‌آید. علاوه بر این موضوع، داشتن سیستم خودران سطح 2.5 با انبوهی از سیستم‌های کمکی راننده، یکی از مزیت‌های اصلی X7 در مقابل رقبای چینی‌اش است.

از جمله مهم‌ترین سیستم های ایمنی و رفاهی نصب شده بر روی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

. ترمز ضد قفل(ABS)
. سیستم تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
. سیستم ترمز کمکی (BA)
. سیستم کنترل کشش (TCS)
. سیستم الکترونیکی کنترل پایداری (ESP)
. سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC)
. سیستم کنترل حرکت در سراشیبی (HDC)
. دوربین 540 درجه
. سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها (TPMS)
. ترمز پارک برقی
. سنسور پارک در جلو و عقب
. سنسور نور و باران
. سیستم ورود بدون کلید با دکمه استارت
. کروز کنترل
. کلاستر 10.1 اینچی
. کروز کنترل تطبیقی
. سیستم پیشگیری از تصادف در جلو
. سیستم حرکت بین خطوط
. سیستم هشدار نقطه کور
. اتوپارک
. دستگیره‌های مخفی درب‌ها
. گرمکن و سردکن و ماساژور صندلی‌های جلو
. سانروف پانورامیک
. تهویه مطبوع اتوماتیک 2 نقطه‌ای


فروش بایک X7 در ایران

در مقالات شرایط فروش سانیار موتور و همچنین شرایط فروش دیار خودرو، می‌توانید از آخرین اخبار شرکت دیار خودرو مطلع شوید و جدیدترین طرح‌های فروش نقدی دیار خودرو و پیش فروش دیار خودرو را مشاهده کنید.

دیدگاه کاربران