افزایش قیمت 15 درصدی دوچرخه و موتورسیکت

آغاز تخصیص دلار به وسایل نقلیه دوچرخ

19 خرداد 1397 13:00

به دنبال افزایش نرخ ارز و رشد هزینه‌های تولید، قیمت موتورسیکلت و دوچرخه نیز افزایش یافت؛ اما این افزایش چقدر است؟

چینی‌ها 70% و هندی‌ها 30% از بازار موتورسیکلت ایران را دارندبه گفته رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم‌یدکی قیمت دوچرخه و موتورسیکلت حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافت. محمد خادم منصوری گفت: از هفته گذشته موافقت‌هایی برای تخصیص ارز 4200 تومانی به واردکنندگان موتورسیکلت و قطعات آن اعلام‌شده است.

با افزایش قیمت ارز و به‌تبع آن افزایش قیمت وسایل نقلیه، در مورد میزان ارزبری این وسایل نقلیه شفاف‌سازی‌های بیشتری انجام‌شده است. در همین زمینه منصوری در مورد میزان ارزبری این وسایل نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: «اکنون پیشرانه موتورسیکلت‌های مونتاژ داخل به‌طور کامل از خارج از کشور وارد می‌شود و پیشرانه موتورسیکلت‌های چینی وارد و قطعات بدنه در داخل تولید می‌شود. البته در مورد موتورسیکلت‌های هندی، قطعات منفصله به‌طور کامل وارد و در کشور مونتاژ می‌شود.

در بازار ایران، سهم موتورسیکلت‌های چینی 70 درصد و سهم موتورسیکلت‌های هندی 30 درصد است.»منصوری ادامه داد: قطعات دوچرخه نیز از خارج از کشور وارد و در چهار کارخانه داخلی مونتاژ می‌شود؛ البته برخی قطعات ازجمله فرمان و رکاب در کارخانه‌های داخلی تولید می‌شود.

نویسنده : مسلم تقوی

منبع : irna.ir

دیدگاه کاربران