با گران‌ترین مونتاژی ایران آشنا شوید

سانگ یانگ رکستون مونتاژی به بازار آمد

28 اردیبهشت 1400 12:26

با شروع شماره‌گذاری رکستون مونتاژ در بهار 1400، حالا اولین محموله این شاسی‌بلند کره‌ای، برای تحویل به مشتریان رامک خودرو آماده شده است. بعد از تیوولی مونتاژی، رکستون G4 را باید دومین محصول خودروسازی سانگ‌یانگ بدانیم که با همکاری رامک خودرو، در کارخانه «نورا موتور پارس» مونتاژ می‌شود.

هنوز اطلاعات دقیقی از لیست آپشن‌های رکستون مونتاژی در دسترس نیست اما احتمالا اکثر آپشن‌های رکستون G4 وارداتی را در خود دارد. ضمن اینکه مطمئن هستیم که تغییری در موتور 2.0 لیتری توربوشارژ آن، رخ نداده است.

رکستون مونتاژی

به لحاظ ظاهری نیز چهره رکستون مونتاژی کاملا مشابه رکستون G4 وارداتی است و فقط جلوپنجره خودرو، تغییر کرده است؛ جلوپنجره‌ای که در نسخه وارداتی دارای سه خط افقی دوبل بود اما در نسخه مونتاژی، از نوع مشبک یا همان لانه زنبوری است.

معرفی سانگ یانگ رکستون جی 4

ممنوعیت واردات خودروهای لوکس، که سال 2013 در کشورمان اجرایی شد، جلوی آمدن خودروهای 2.5 لیتری و حجیم‌تر، را گرفت و از این‌رو بسیاری از شاسی بلندهای محبوب بازار در مدل 2013 و 2014 از کشورمان خداحافظی کردند. یکی از این خودروهای محبوب، شاسی‌بلند فول سایز سانگ‌یانگ بود که جلوی وارداتش را در 2013 گرفتند.

نسل اول رکستون اولین‌بار در 2006 فیس‌لیفت شد ولی ما آنرا در مدل 2011 و 2012 در کشورمان دیدیم. دومین فیس‌لیفت آن نیز با نام رکستون W در مدل 2013 به ایران آمد ولی به دلیل حجم موتور، خیلی زود وارداتش متوقف شد.

سال 2017 سروصدای نسل دوم رکستون به گوش رسید. نسل دوم رکستون حدود 2 سال بعد از شروع تولید تیوولی، معرفی شده بود. به همین دلیل نیز خیلی‌ها منتظر بودند که رکستون جدید، چهره‌ای شبیه تیوولی داشته باشد اما عملاً چنین چیزی رخ نداد. 

نسل دوم رکستون، که در بازار کره جنوبی بانام G4 Rexton شناخته می‌شود، از زبان طراحی Nature-born 3 Motion پیروی می‌کند که هرچند زبان جدیدی برای سانگ‌یانگ نیست اما برای اولین‌بار است که در یک محصول تولیدانبوه، آنرا می‌دیدیم.

این نکته را هم فراموش نکنیم که سانگ یانگ برای آنکه از بازخورد مشتریانش مطمئن شود ابتدا نسخه مفهومی رکستون G4 را بانام LIV-2 در سال 2016 و در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی کرده بود.

دو ویژگی جالب رکستون G4

چراغ‌ها و جلوپنجره رکستون G4 شبیه سایر محصولات سانگ‌یانگ نیست و حتی فرم خاص سپرش (که مقارن با جلوپنجره خودرو طراحی‌شده) تاکنون برای خودروهای سانگ‌یانگ سابقه نداشت. رکستون G4 برخلاف نسل سابقش به چراغ‌های دی‌لایت مجهز است و حتی مه‌شکن‌های آن‌هم از نوع LED هستند تا ظاهر مدرن‌تری به چهره خودرو ببخشند.

در طراحی نسل دوم رکستون، دو نکته جالب وجود دارد که سانگ‌یانگ در زمان رونمایی‌اش، خیلی روی آنها مانور می‌داد. اول اینکه رکستون G4 تنها شاسی‌بلند کره جنوبی بود که رینگ‌های 20 اینچی داشت.

دوم اینکه در میان شاسی‌بلندهای سایز متوسط جهان، رکستون G4 بزرگ‌ترین فضای بار را به خود اختصاص داده بود. در جدول زیر، حجم صندوق‌عقب خودرو در دو نسخه مختلف 5 نفره و 7 نفره را مشاهده می‌کنید.

مدل رکستون 5 نفره 7 نفره
در حالت استاندارد 784 لیتر 236 لیتر
با خواباندن صندلی عقب 1977 لیتر 1806 لیتر

سانگ‌یانگ رکستون G4 با اینکه در کلاس سایز متوسط‌هاست اما همچون سایر رقبای کره‌ای خود، سه ردیف صندلی دارد و جالب‌تر آنکه اگر در کنار سانتافه DM بایستد، طول آن حدود 15 سانتیمتر بزرگ‌تر و ارتفاعش نیز 13 سانتیمتر بیشتر است. پس با این اوصاف، با یکی از بزرگ‌ترین شاسی‌بلند متوسط ایران خواهد بود.

مشخصات فنی سانگ یانگ رکستون

رکستون‌ وارداتی نسل اول، مجهز به گیربکس بهینه‌شده مرسدس بود و از همین موضوع نیز برای تبلیغات آن، استفاده زیادی می‌شد. اما در رکستون G4 داستان گیربکس‌ها، اندکی فرق می‌کند چراکه سانگ‌یانگ برای این خودرو، تنها دو پیشرانه تدارک دیده است؛ یکی موتور 2.2 لیتری توربو دیزلی و دیگری موتور 2.0 لیتری توربو بنزینی. گیربکس موتور دیزلی رکستون G4 ساخت مرسدس است درحالی‌که گیربکس موتور بنزینی‌اش را آیسن (Aisin) ژاپن ساخته.

»» مشخصات فنی سانگ‌یانگ رکستون G4 وارداتی ««

در بازار جهانی، با اینکه نسخه تک‌دیفرانسیل رکستون G4، هم با گیربکس دستی و هم با گیربکس اتومات قابل سفارش است، ولی نسخه‌ دودیفرانسیل آنرا فقط می‌توان با گیربکس اتومات سفارش داد.

قیمت سانگ یانگ رکستون

سانگ یانگ، قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی و اولین شرکتی است که به ساخت خودروهای دو دیفرانسیل در کره جنوبی، روی آورده. پس با این‌ همه سابقه، باید حساب ویژگی روی توانایی‌های آفرود رکستون G4 هم داشته باشیم.

»» قیمت روز خودرو

»» قیمت روز سانگ‌یانگ

فروش سانگ یانگ رکستون

برای مشاهده جدیدترین آگهی‌های سانگ‌یانگ رکستون و همچنین جهت اطلاع از آخرین شرایط فروش رامک خودرو، لینک‌های زیر را ببینید:

»» خرید و فروش رکستون وارداتی

»» خرید و فروش رکستون مونتاژی

»» آخرین شرایط فروش رامک خودرو

دیدگاه کاربران
Mohsen947 1400/7/28
سلام. کسی درمورد کیفیت نوع مونتاژی درمقابل وارداتی اطلاعی نداره؟
پاسخ
1
0
0
md76 1400/8/9
تیوولی مونتاژ رو گرفتم...کیفیت خوبی داره و قطعات همگی خارجیه و فقط اینجا اسمبل میشه
0
0