کانسپت سوپرا پیش نمایشی از بازگشت یک افسانه است

رونمایی از کانسپت GR Supra Racing در ژنو: سوپرا رسما بازگشت!

16 اسفند 1396 19:20

شرکت تویوتا از کانسپت Gazoo Racing Supra در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده و پیش نمایشی از خودروی اصلی را که سال 2019 وارد بازار خواهد شد را در معرض دید عموم قرار داده است. همراه با این کانسپت مسابقه‌ای به نوعی کمپانی موضوع بازگشت نسل جدید سوپرا را هم به نوعی تأیید کرد و می‌گوید این کانسپت مسیر بازگشت سوپرا در پنجمین نسل خود را هموار می‌کند.

فروردین ماه با این خودرو می‌توانید در گرن توریسمو اسپرت رانندگی کنید!تصور سوپرای نهایی

این مدل کانسپت به یک طراحی بدنه دراماتیک شامل گلگیرهای عریض و یک کیت آیرودینامیکی فوق العاده، متشکل از یک دیفیوزر عقب بزرگ و یک باله عقب ثابت مجهز شده است. خودرو را بدون آن‌ها تصور کنید و ایده خوبی از شکل بدنه تویوتا سوپرای جدید می‌توانید در ذهن خود ایجاد کنید.

قهرمان باز‌می‌گردد

یوهان فن زیل، مدیرعامل تویوتا اروپا در این باره می‌گوید: "بله، سوپرا باز خواهد گشت. این کانسپت نشانه‌ای واضح از قصد ما برای بازگرداندن یکی از افسانه‌ای‌ترین خودروهای اسپرت تاریخ صنعت خودرو به بازار است. این مدل که اینجا می‌بینید، توسط تویوتا گازو و مخصوص پیست طراحی و ساخته شده است. این کانسپت بهترین شیوه برای وارد کردن سوپرای قهرمان به یک نسل جدید بود. خودرو سبک‌تر و کوچک‌تر و قطعاً، سریع‌تر شده است. من فکر می‌کنم شما همه با من هم عقیده‌اید که این خودرویی فوق العاده است!"

در قطعاتی مانند سپرهای عقب و جلو، اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب، اسکیرت های کناری و باله عقب از مواد اولیه کامپوزیتی استفاده شده است. همین موضوع در مورد کاپوت خودرو هم صدق می‌کند و چون این یک خودروی مسابقه‌ای است، تمام شیشه‌هایی که روی خودرو می‌بینید پلاستیکی هستند!

کابین کاملا مسابقه‌ای

کابین خودرو هم کاملاً برای مسابقه دادن بهینه سازی شده و به یک داشبورد مسابقه‌ای و یک صندلی برای راننده مجهز شده است. یک رول کیج (نوعی قاب لوله‌ای است که برای محافظت از راننده از تصادف، در خودروهای مسابقه‌ای نصب می‌شود) کامل، پنل‌های کربنی درب‌ها و یک فرمان ویژه مسابقه‌ای تنها بخشی از تجهیزات داخل کابین را تشکیل می‌دهند.

اگرچه تویوتا هنوز اطلاعاتی فنی از این خودرو منتشر نکرده، ولی می‌گوید این کانسپت که توسط Gazoo Racing طراحی شده، از ترکیب کلاسیک موتور جلو/دیفرانسیل عقب استفاده می‌کند و تجربه رانندگی بسیار جذاب و کم نظیری دارد.

رنگ بدنه با طراحی مسابقه‌ای این خودرو هم توسط Gazoo Racing انجام شده و می‌توانیم شماره 90 را روی آن ببینیم، عددی که به شماره کد تاریخی سوپرای اورجینال اشاره دارد.

نسخه جاده‌ای و نهایی سوپرای جدید قرار است سال 2019 رونمایی شود، ولی اگر شما نمی‌توانید تا آن زمان صبر کنید، تویوتا کانسپت GR Supra Racing را فروردین امسال در بازی کامپیوتری گرن توریسمو اسپرت منتشر خواهد کرد.

دیدگاه کاربران