افزایش 50 میلیونی قیمت

بررسی لیفان X70 خودروسازان بم

5 بهمن 1400 07:51

بهمن 1400: همزمان با شروع اولین فروش خودروسازان بم ویژه مشتریان حقیقی، قیمت جدید لیفان X70 نیز مشخص شده است. این کراس‌اور چینی که تا قبل از این با قیمت 639 میلیون تومان در نیمه اول 1400 فروخته می‌شد، حالا با افزایش قیمت 50 میلیونی همراه شده و خودروسازان بم، مدل 1401 آنرا با قیمت جدید 689 میلیون تومان می‌فروشد.

قیمت جدید لیفان X70 در نیمه اول 1400

مهر 1400: با اینکه حدود شش ماه از تحویل اولین سری لیفان X70 می‌گذرد اما بعد از گذشت این مدت طولانی، همچنان خبری از فروش عمومی این خودرو نیست و همین موضوع باعث نگرانی خریداران آن شده است. البته شرکت خودروسازان بم در تابستان 1400 رسما خبر داده بود که هم شرکت تامین کننده قطعات لیفان تغییر کرده و هم محموله جدیدی از قطعات آن به گمرک کشورمان رسیده است. آنطور که خودروسازان بم قولش را داده بودند، قرار بود مرحله جدید تجاری‌سازی لیفان X70 از اوایل پاییز 1400 شروع شود. اما حالا باخبر شدیم که برخی نمایندگی‌های کرمان موتور، فروش لیفان X70 را با قیمت رسمی ویژه مهرماه 1400 آغاز کرده‌اند؛ قیمتی معادل 639 میلیون تومان که حدود 60 میلیون تومان بیشتر از قیمت سابق این خودروست.

تحویل اولین سری لیفان به خریداران

اسفند 1399: با اعلام شرکت خودروسازان بم، تحویل نخستین سری لیفان X70 از 13 اسفندماه آغاز شده است. این شرکت همچنین گفته که تولیدانبوه خودرو لیفان ایکس 70 را از سال 1400 شروع می‌کند.

خودروسازان بم همچنین با دعوت از 4 نفر از خریداران خودرو لیفان X70، طی مراسمی نمادین، خودروهای پلاک شده لیفان را به آنها تحویل داد.


بازگشت لیفان به کرمان

تقریبا 10 سالی می شود که لیفان، تمام محصولاتش را در خطوط تولید کرمان‌موتور مونتاژ می‌کند اما با اضافه‌شدن مدل‌های جدید لیفان به سایت خودروسازان بم، می‌توان چنین برداشت کرد که نمایندگی یا حداقل مونتاژکننده لیفان در ایران، تغییر کرده است. حالا کرمانی‌ها، لیفان را به همراه جیلی در اختیار «خودروسازان بم» قرار می‌دهند و جک و هیوندای را هم برای خودشان نگه می‌دارند

اما در میان محصولاتی که در سایت خودروسازان بم به چشم می‌خورد، نام یک شاسی‌بلند، بیشتر از بقیه جلب توجه می‌کند؛ شاسی‌بلندی که اگر پایش به ایران برسد، پرچمدار لیفان در کشورمان لقب می‌گیرد: لیفان X70 در راه است!

مشخصات فنی لیفان X70

لیفان X70 تنها محصولی است که این روزها در سبد محصولات خودروسازان بم وجود دارد.

حتماً می‌دانید که لیفان برنامه مفصلی برای عرضه MaiWei X7 یا همان لیفان X7 داشت و می‌خواست برند جدیدی به‌نام «مای‌وی» خلق کند، ولی وقتی همه برنامه‌هایش به تعلیق درآمد، دیگر لیفان مانده بود و X7؛ خودرویی که از زبان طراحی مابقی کراس‌اورهای این شرکت، پیروی نمی‌کرد و حکم فرزندخوانده را برای لیفان پیدا کرده بود. 

به همین دلیل، لیفان با همان پلتفرم X7 خود، محصول جدیدتری به‌نام X70 در سال 2018 ساخت و آنرا علاوه بر چین، در بازار روسیه و بازار آمریکای جنوبی نیز عرضه کرد. 

طراحان لیفان برای خلق X70 از همان الگوهایی استفاده کردند که در سال 2017 برای لیفان X80 نیز به‌کار برده بودند؛ یک جلوپنجره عریض با خطوط افقی به همراه چراغ‌هایی کشیده، همه چیز طراحی X70 را خلاصه می‌کند. به‌لطف پلتفرم مشترک با X7، لیفان X70 نیز همچنان در سگمنت کراس‌اورهای کامپکت (جمع‌و‌جور) جای می‌گیرد.

ابعاد و اندازه‌های X70 اتومات
طول 4390 میلی‌متر
عرض 1820 میلی‌متر
ارتفاع 1715 میلی‌متر
فاصله محوری 2610 میلی‌متر
ارتفاع کفی تا زمین 176 میلی‌متر
وزن خالص 1415 کیلوگرم
حداکثر وزن مجاز 1790 کیلوگرم
حجم باک 55 لیتر
حجم محفظه بار 419 لیتر
سایز رینگ استاندارد 215/60R17
سایز رینگ سفارشی 225/55R18

برخلاف X7، خوشبختانه لیفان در همه بازارهای جهانی‌اش، X70 را تنها با یک پیشرانه عرضه کرده که از نوع تنفس طبیعی است. این پیشرانه یا با جعبه‌دنده دستی یا با CVT همراه می‌شود که البته بعید است نسخه دنده ای آن به بازار ایران راه یابد.

مشخصات فنی X70 اتومات
پیشرانه 2.0 لیتری تنفس طبیعی (LF483Q)
قدرت 141 اسب‌بخار
گشتاور 185 نیوتن‌متر
حداکثر سرعت 175 کیلومتربرساعت
مصرف ترکیبی 7.7 لیتر

آپشن های لیفان X70

در لیست تجهیزات لیفان X70، تقریباً همان امکانات X7 را می‌بینیم که اندکی بهبود یافته‌اند. برای مقایسه بهتر باید بگوییم که تجهیزاتی مانند سنسور جلو، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده، شیشه آنتی‌ترپ، صندلی برقی راننده، اتولایت و کروز کنترل ازجمله آپشن‌هایی هستند که در لیفان X70 بصورت سفارشی وجود داشته، اما لیفان X7 از آن‌ها بی‌بهره است.

البته یک نکته مهم دیگر میان این دو برادر وجود دارد؛ لیفان X7 نسخه هفت نفره نیز دارد درحالی‌که لیفان X70 فقط و فقط به‌صورت پنج نفره عرضه می‌شود. 

در آخرین روزهای اردیبهشت 99، برای نخستین بار اطلاعات رسمی لیفان X70 در سایت خودروسازان بم، بصورت زیر منتشر شد:

»»  کاتالوگ رسمی لیفان X70 خودروسازان بم (PDF)  ««

اگر این اطلاعات، صحت داشته باشد، لیفان X70 با امکانات زیر بدست مشتریان ایرانی می رسد: 

  • دو ایربگ
  • تهویه اتومات
  • گرمکن صندلی جلو
  • کیلس استارتر
  • چراغ هالوژن جلو / دی لایت
  • مانیتور 9 اینچی لمسی با دوربین عقب / بلوتوث
  • سنسور باد تایر
  • سنسورهای جلو و عقب
  • ایزوفیکس
  • اینه تاشو برقی با گرمکن
  • فرمان هیدرولیک با تنظیم ارتفاع
  • صندلی 6 حالته برقی راننده
  • صندلی 4 حالته دستی سرنشین جلو
  • کنترل پایداری یا ESP / توزیع نیروی ترمز یا EBD

قیمت لیفان X70

در بازار روسیه، ارزان‌ترین تیپ X70 حتی از گران‌ترین تیپ لیفان X7 هم گران‌تر است؛ پس از همین حالا بگوییم که مبادا قیمتش شما را تعجب‌زده کند! قیمت پایه‌ای لیفان X70 در روسیه از حدود 800 هزار روبل (معادل تقریبی 11 هزار دلار) در مدل دنده‌ای آغاز می‌شود. گران‌ترین تیپ لیفان X70 نیز مختص نسخه اتوماتش است و حدود یک میلیون 60 هزار روبل (معادل تقریبی 14 هزار دلار) می‌ارزد. بنابراین می‌توان حدس زد که در صورت مونتاژ لیفان X70 توسط خودروسازان بم، این محصول جدید کرمانی‌ها باید با ام وی ام X55 مدیران خودرو، هایما S7 توربو پلاس ایران خودرو، جک S5 نیوفیس کرمان موتور و همچنین اس دبیلو ام G01 سیف خودرو رقابت کند.

در جدول زیر، آخرین تغییر قیمت نمایندگی خودروسازان بم برای قیمت لیفان X70 را مشاهده می‌کنید:

زمان قیمت مصوب
بهمن 1399 580
مهر 1400 639
بهمن 1400 689

*در جدول فوق، قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

همچنین از لینک قیمت خودرو از آخرین قیمت محصولات خودروسازان بم ازجمله قیمت لیفان X70 در بازار آزاد خودروی کشورمان مطلع شوید.

فروش لیفان X70

از مقاله شرایط فروش خودروسازان بم آخرین شرایط فروش لیفان و همچنین پیش فروش لیفان را مشاهده کنید. از لینک خرید و فروش لیفان نیز از جدیدترین آگهی‌های لیفان X70 مطلع شوید.

دیدگاه کاربران
Behrad63 1401/3/4
با سلام. بنده یک خودروباز افراطی هستم و از هر خودرویی که شما فکرشو بکنین دیدم و روندم من تا حالا خودروهای زیادی بین ۲ ماه تا ۲ سال رنت کردم و سوار شدم و این روزها تبدیل شده به یک بیماری برای من :) من سوار این ماشین هم شدم و میخواستم نظر خودمو بدون تعصب درمورد ماشین بگم.۱_ طراحیش در کل خوب و قابل قبوله فقط بنظرم اینکه خودروسازان بم بجای رینگ اصلی، رینگی که تو تصویر اهدا کردن ماشین ها میبینین رو روی ماشین میزاره یه زره تو ذوق میزنه و زیاد به طراحی بیرونی نمیخوره ولی در کل طراحی بیرونش و داخلش قابل قبوله. طراحی داخلیش میتونست یه زره بهتر باشه ولی کلا برای رنج قیمتی خودش خوبه۲_ از اونجا که احتمالا میدونین لیفان یک خودروساز اقتصادی هستش و خب نباید توقع موتور عجیب غریب ازش داشته باشیم ( که البته این روند از لیفانx80 به بعد خیلی تغییر میکنه که خب البته هنوز اونا وارد ایران نشدن) ولی در کل موتورش خوبه بد نیس برا شهری و مسافرت خوبه و شتاب ثانویه ماشین خوبه نسبت به تنفس طبیعی بودنش و شیبهای ۲۵ تا ۳۰ درصد رو با دوسرنشین راحت بالا میره ولی بازم نباید انتظار عجیب غریبی داشته باشیم از ماشین. موتور تنفس طبیعی هستش که بالاخره دردسر های نگه داری توربو رو نداره. من دیدم خیلی از دوستان میگن که هایما دارند و با بنزین معمولی هم کار میکنه که خب درسته ولی اونکار عمر طبیعی توربو رو خیلی میاره پایین و در کل به موتور اسیب میزنه ولی به هر حال تو این ماشین اون قدرت و شتاب توربو رو حس نخواهید کرد۳_ از نظر اپشن باید بازم به قیمت نگاه کرد تا ببینیم تا چه حد میشه توقع داشت ولی بازم نسبت به قیمتش اپشنای خوبی داره و به هر حال شما نمیتونی از ماشین ۷۰۰ میلیونی انتظار ماشین ۲ میلیاردی داشته باشی ولی بازم نسبت به قیمتش اپشناش خوبه۴_ از نظر تجربه رانندگی خودم با این ماشین باید بگم کراس اوور نسبتا نرمی هستش و در کل خشک زیادی نداره ولی توی دست انداز ها و چاله بالاخره اون خشکی معمول و کوبش ماشین های شاسی رو داره که خب چیز طبیعیه به هر حال(نتیجه گیری)_ در کل ماشین خوبیه نسبت به قیمتش و لیفان بخاطر استفاده از قطعات اروپایی و ژاپنی روی ماشین هاش مثل گیربکس بلژیکی و موتور های ژاپنی به با دوام بودنش معروفه بین ماشین های چینی و کسایی که سوارش شدن کمو بیش میتونن تایید کنن حرف منو ولی در کل تنها ایرادی که یه زره منو اذیت میکنه در مورد این خودرو اینه که فقط ۲ تا ایربگ داره که خب نسبت به قیمتش یه زره عجیبه ولی ماشین های یک میلیاردی مثل لاماری هم که ۵ ستاره ایمنی از CNCAP دارند هم ۲ تا ایربگ دارند پس نمیشه خیلی معیار خاصی باشه ولی خب قطعا نسبت به رقباش که معمولا بین ۴ تا ۶ ایربگ دارند میتونه یه نقطه ضعفی باشه برای ماشین. در کل امیدوارم نظرم کمکتون کرده باشه. مانا باشید.
پاسخ
0
0
0
Reza2o 1400/2/14
ماشین ۶۰۰ میلیونی کلا دوتا ایربک داره.عجیبه.فک کنم اشتباهی نوشته باشن دوتا
پاسخ
0
0
2
8409 1400/2/1
خطاب به تهیه کننده این نشریه، ارزش قیمت این خودرو چینی در کشور های اطراف نظیر روسیه که عنوان کردی بسیار پایین هستش چون کلا خودرو های چینی در کشوهای دیگه استقبال خوبی ندارن، به هر حال شما ارزش قیمت این خودرو در کشور روس با قیمت مشخص شده تبدیل به دلاری میکنید که ارزش دلار در داخل کشورمان بسیار بسیار بالا هستش، بخاطر بی ارزش بودن پول کشورمان هستش ، پس در نتیجه قیمت متعادلی در کشور های دیگه خواهد داشت.
پاسخ
0
1
0
عباس1 1399/11/23
امکاناتش به نظرم خیلی خوبه و در رقابت با جک S5 بسیار قابل قبوله
پاسخ
0
5
3
salim 1399/8/6
قیمت قطعی این 580 میلیون بعد اونوقت دنا پلاس توربو امروز 600 میلیون شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی .....
پاسخ
0
0
2