خبرهایی تازه از هایما S7 پلاس

در چهارمین سال حضور هایما S7 در ایران، حالا نوبت به نسخه جدیدش رسیده تا شانس خود را در بازار ایران امتحان کند. این خبر را مسئولین غرفه ایران خودرو در نمایشگاه «فرصت های ساخت داخل و رونق تولید» در آخرین روزهای تیرماه 98 به رسانه‌ها داده‌اند.

هایما اس7 نیوفیس در پارکینگ ایران خودرو

ایران خودرو قرار است تولید هایما S7 جدید را با نام S7 پلاس آغاز کند. با دیدن چندین دستگاه از هایما S7 نیوفیس که در پارکینگ ایران خودرو حضور داشتند، تقریبا همه تصور می‌کردیم که این‌ خودرو همان هایمای جدیدی است که ایران خودرو قصد تولیدش را دارد اما باید بگوییم که تصورمان اشتباه بوده!

هایما اس7 پلاس روی خط تولید ایران خودرو

به تازگی تصاویر جدیدی از خط تولید هایما S7 پلاس منتشر شده؛ تصاویری که نشان می‌دهد ایران خودرو می‌خواهد S7 پلاس را با همان چهره S7 توربو تولید کند. بنابراین ظاهر S7 پلاس مشابه S7 توربو خواهد بود. 

البته نباید به ایران خودرویی‌ها ایراد گرفت چراکه قبل از آنها نیز مدیران خودرو همین کار را برای تیگو 7 جدید انجام داده بود؛ یعنی به جای تولید تیگو7 با چهره نیوفیسش، تصمیم گرفت تا فقط کابین این خودرو را بروز رسانی کند!  

هایما اس7 نیوفیس

هایما S7 نیوفیس را نخستین‌بار در اواسط سال 2016 میلادی دیدیم، اما عرضه آن از ابتدای سال 2017 در بازار آسیا آغاز شد. طراحان چینی، ظاهر جدید S7 را مشابه هایما S5 طراحی کرده‌اند تا بدین‌ترتیب زبان جدید طراحی هایما را به رخ بقیه بکشند. در هایما S7 نیوفیس، جلوپنجره و چراغ‌ها کاملا جدیدند و سپرها نیز مجدداً طراحی شده است.


تجربه رانندگی با هایما S5

تجربه رانندگی با هایما S7 توربو


در نمای داخلی خودرو نیز کنسول وسط و فرمان تغییری نداشته‌اند، اما صفحه کیلومتر کاملاً جدید است. بیشترین تغییرات را می‌توان در طراحی داشبورد دید؛ چرا که هایما از یک پنل لمسی در زیر مانیتور بهره گرفته تا با حذف دکمه‌ها، ظاهر مدرن‌تری به کابین خودرو ببخشد

تفاوت هایما S7 پلاس با توربو

همانطور که می‌دانید هایما برای ساخت S7 از پلتفرم مزدا(Tribute) تریبیوت استفاده کرده است و قاعدتاً S7 نیوفیس نیز همچنان از همین پلتفرم بهره می‌برد، اما نکته اینجاست که این فیس‌لیفت تنها برای نسخه توربوشارژ 1.8 لیتری این خودروست.

حالا که با هایما S7 نیوفیس آشنا شدید، باید بگوییم که S7 پلاس ایران خودرو همان چهره S7 توربو را دارد ولی کابینش با کابین S7 نیوفیس یکی است! البته اگر دقیق‌تر به ظاهر S7 پلاس دقت کنیم، متوجه تغییرات کوچک دیگری هم می‌شویم مانند حذف لچکی عقب و تغییر قاب آینه های بغل.

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، در کابین S7 پلاس، رودری‌ها و روکش چرم و پارچه صندلی‌ها جدید است، داشبورد و کنسول وسط تغییراتی مختصر اما بسیار خوبی داشته‌اند، فرمان هم تقریبا بدون تغییر مانده اما تریمش جدید است.

اگر هایما S7 پلاس در سال 1399 به بازار کشورمان راه پیدا کند، باید با خودروهایی مانند جک S5 کرمان موتور و چری تیگو5 مدیران خودرو رقابت نزدیکی داشته باشد.

نویسنده :