همکاری آئودی، ایرباس و ایتال‌دیزاین برای آینده

آغاز تست‌های اولیه تاکسی هوایی

9 آذر 1397 10:54

در یکی از سطح بالاترین همکاری‌ها بین آئودی به‌عنوان خودروساز مطرح آلمانی، ایتال‌دیزاین موسسه طراحی نامدار ایتالیایی و ایرباس شرکت هواپیماساز چندملیتی اروپایی، پروژه تاکسی هوایی استارت خورد.

تست های اولیه روی مدل یک چهارم از نسخه نهایی آغاز شده است و در مرحله اول نحوه اتصال کابین مسافران به پرنده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.این پروژه مفهومی که «پاپ. آپ نکست» نام دارد درواقع ترکیبی است از خودروهای خودران و پهپادهای نفربر. نسخه آزمایشی این وسیله‌نقلیه آینده‌نگر چندی پیش در آمستردام رونمایی شد. آزمایش اولیه شامل قرارگیری ماژول پروازی بود که درست مانند کپسول مسافران عمل می‌کرد.

یادآوری می‌کنیم که پاپ. آپ نکست مفهومی هم‌چنان یک مدل یک‌چهارم از نسخه واقعی است. آئودی قصد دارد نمونه نهایی آن را طی دهه آینده رونمایی کند.

فلسفه‌ای که پشت این فناوری قرار گرفته با شعار یک سرویس تاکسی مناسب و کارآمد برای شهرهای بزرگ است. حقیقت آن است که آئودی در نظر دارد بدون تغییر در خودروها، مسافران را به مقاصد خود حمل‌ونقل کند.

برند مارتنز رئیس ایتال‌دیزاین و عضو هیات‌مدیره آئودی درباره این پروژه می‌گوید: «تاکسی‌های پرنده در راه هستند. ما در آئودی به این موضوع اعتقاد داریم. این روزها مردم بیشتری در حال ورود به شهرها هستند. با توجه به سرویس خودروهای خودران افراد بیشتری خواهند توانست جابه‌جا شوند.»

به گفته مارتنز در آینده پا به سن گذاشته‌ها، کودکان و حتی افراد بدون گواهینامه نیز می‌توانند از تاکسی‌های پرنده استفاده کنند.

اخبار جدید تاکسیرانی

آخرین اخبار تاکسیرانان، وضعیت جدید نوسازی تاکسی فرسوده، مبلغ وام نوسازی تاکسی و جدیدترین شرایط و نحوه تعویض تاکسی قدیمی را در مقاله اخبار تاکسیرانی مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران