اولین حرکت ولوو در دنیای خودران‌های تجاری

کامیون‌های بدون راننده ولوو برای معدن

20 آذر 1397 12:45

سال‌های زیادی است که شرکت‌های فناوری بزرگ مانند تسلا و Otto روی طراحی و ساخت کامیون‌های بدون راننده کار می‌کنند. در سال 2016، کشنده خودران Otto موفق شد مسافتی معادل حدوداً 200 کیلومتر را با بار و بدون راننده در اتوبان طی کند. اخیراً، شرکت ولوو تراکس شش دستگاه کامیون FH16 خود را با تجهیز به تکنولوژی خودران، در یک معدن سنگ‌آهک متعلق به شرکت نروژی Brønnøy Kalk AS به کار گرفته است.

ولوو اخیراً شش دستگاه کامیون FH16 خودران را در اختیار شرکتی نروژی قرار داده که وظیفه آن‌ها حمل‌ونقل سنگ‌آهک در مسیری پنج کیلومتری است.در نخستین آزمایش این ناوگان کامیون‌های خودران ولوو، به‌منظور حفظ ایمنی و جلوگیری از اتفاقات ناگوار، دو راننده داخل کامیون حضور داشتند، ولی کامیون‌ها کاملاً به‌صورت خودران حرکت می‌کردند. وظیفه این کامیون‌ها حمل سنگ‌آهک از معدن به یک مکان دیگر در فاصله‌ای 5 کیلومتری است. بعد از بارگیری، کامیون با طی مسیری 100 متری وارد یک مسیر به طول 3.5 کیلومتر می‌شود. بعد از این تونل، کامیون وارد جاده‌ای دیگر و نهایتاً، یک تونل دوم به طول 800 متر خواهد شد.

در پایان تونل دوم، کامیون‌ها وارد محل تخلیه سنگ‌آهک می‌شوند. اینجا، FH16 خودران باید موقعیت خود را درست کرده و در دنده‌عقب، طوری خود را متوقف کند که بتواند بار سنگ‌آهک را روی زمین خالی نماید. در آزمایش نخست، نهایتاً کامیون به‌درستی کار خود را تمام می‌کند و بدین ترتیب، افتخار اولین بارگیری و تخلیه بار یک کامیون خودران را در دنیا به نام ولوو ثبت می‌نماید.

ولوو ظاهراً برنامه‌های زیادی برای این کامیون‌ها داشته و می‌خواهد قابلیت‌های آن‌ها را افزایش بدهد. با این تکنولوژی جدید، ولوو راهکارهای پیشرفته‌ای را می‌تواند در اختیار مشتریان خود قرار دهد که نهایتاً سبب افزایش بهره‌وری شرکت‌ها خواهد شد.

دیدگاه کاربران