• شرايط فروش هيونداي

قیمت محصولات وارداتی چقدر است؟

شرایط فروش هیوندای و ثبت نام هیوندا وارداتی (آذر 1402)

12 آذر 1402 12:55

قیمت هیوندای وارداتی در پاییز 1402

آبان 1402: همزمان با صدور دعوتنامه‌ برای خریداران اکسنت 2023 و النترا 2023، کرمان موتور نیز قیمت نهایی این دو محصول را مطابق جدول زیر اعلام کرده است:

قیمت هیوندای وارداتی - آبان 1402
مدل اکسنت 2023 النترا 2023
حجم موتور 1.6 لیتر 1.6 لیتر
قیمت گمرکی 15,235 یورو 18,160 یورو
قیمت نهایی 1,865,000,000 2,200,000,000

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

خدمات به خودروهای هیوندای در خانه

مهر 1402: شرکت KTL، خدمات به خودروهای هیوندای را در منزل آغاز کرده است. در فاز نخست این سرویس، از ساعت ۸ الی ۲۰  و  برای استان های تهران و البرز اجرایی خواهد شد. تمامی قطعات  شرکت KTL دارای شش ماه یا ۱۰ هزار کیلومتر گارانتی هستند و هزینه ایاب و ذهاب ارائه این سرویس در تهران رایگان است.

مالکان خودروی هیوندای می توانند جهت بهره برداری از این سرویس با شماره های تعمیرگاه مرکزی یا با شماره های ۰۲۱۹۱۰۰۷۷۵۷ و ۰۹۹۳۳۱۸۹۶۸۷ تماس حاصل کنند.

هیوندای کرتا و النترا وارد شدند

شهریور 1402: شرکت KTL، یکی از زیر مجموعه‌های کرمان موتور، دو محصول هیوندای کِرِتا و النترا را به کشور وارد کرده است. این دو محصول در نمایشگاه هفته دولت حضور داشتند.

کرتا، یک کراس اور کامپکت بوده که از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد. این خودرو 155 اسب‌بخار قدرت را  توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این کراس‌اور جایگاهی میان مدل توسان و ونیو دارد. هیوندای کرتا، برای کشور های بریکس توسعه داده شده است.

 النترا یک سدان کامپکت است که قبلا نیز در بازار کشور حضور داشته و اکنون با موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT عرضه خواهد شد.

قیمت گمرکی محصولات هیوندای در ایران

اردیبهشت 1402: براساس آخرین اطلاعات موجود از گمرکات کشور، قیمت پایه خودروهای وارداتی هیوندای مشخص شده است. قیمت‌های اعلام شده در جدول زیر، قیمت گمرکی بوده و سایر هزینه‌های جانبی (شامل مالیات، عوارض، بیمه، سود واردکننده، شماره گذاری، کرایه حمل به نمایندگی و ...) در آنها لحاظ نشده است:

مدل موتور قیمت خام نرخ تعرفه
هیوندای النترا 1.6 لیتر 18,160 یورو 75 درصد
هیوندای النترا 2.0 لیتر 19,400 یورو 75 درصد
هیوندای اکسنت 1.6 لیتر 15,235 یورو 75 درصد
هیوندای توسان 2.0 لیتر 19,995 یورو 75 درصد

*کرایه حمل تا گمرک ایران، برای النترا و اکسنت معادل 450 یورو و برای توسان نیز 580 یورو محاسبه شده است.

خودروهای اقتصادی هیوندای در راه ایران

آبان 1401: با انتشار فهرست اولیه شرکت‌های واردکننده خودرو در اواسط پاییز 1401، حالا مطمئن شده‌ایم که هیوندای دوباره به ایران برگشته است. شرکت کرمان موتور، مسئولیت واردات انحصاری خودروهای هیوندای را در دست گرفته و در فاز اول واردات، می‌خواهد دو محصول جدید هیوندای را به ایران بیاورد.

نخستین محصول اقتصادی هیوندای برای بازار ایران، نسل سوم هیوندای i10 است؛ البته نسخه اروپایی هیوندای i10 قیمتی فراتر از 10 هزار یورو دارد ولی نسخه آسیایی این خودرو، یا همان هیوندای i10 گرند، با قیمتی کمتر از 10 هزار یورو نیز قابل خریداری است. حالا باید منتظر ماند و دید که کرمان موتور، کدام نسخه i10 را به کشورمان می‌آورد.

دومین محصول اقتصادی هیوندای که بزودی وارد کشورمان می‌شود، نسل پنجم هیوندای اکسنت است. نسل چهارم این خودرو، هم توسط شرکت آسان موتور و هم توسط شرکت کرمان موتور به ایران آمده بود و حتی نسخه مونتاژی آن نیز حدود یکسال در شرکت کرمان موتور به تولید رسید اما بعد از خروج یک‌جانبه ایالات متحده از توافق برجام در ابتدای سال 1397، هیوندای از ایران رفت و کرمان موتور نیز توانایی ادامه‌دادن مونتاژ اکسنت را در کشورمان نداشت. اکسنت که در برخی بازارها از جمله بازار هند، همچنان با نام هیوندای ورنا نیز فروخته می‌شود، می‌تواند رقیب بسیار خوبی برای محصولاتی مانند آریزو 5 توربو از شرکت مدیران خودرو، اف‌ام‌سی 511 از شرکت فرداموتور و ریسپکت پرایم از شرکت بهمن موتور باشد.

بازگشت هیوندای با شروع دوباره واردات

شهریور 1401: آقای سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور، در حاشیه اولین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو، ضمن اشاره به تصویب آیین نامه واردات خودرو در شهریورماه، از عرضه دوباره محصولات هیوندای در بازه قیمتی کمتر از 20 هزاردلار خبر داده است. آنطور که آقای فیروزی گفته، مدل‌های پایین‌تر از النترا امکان واردات به ایران را دارند اما مدل‌هایی مانند هیوندای کسپر یا هیوندای کرتا، به دلیل عدم تطبیق با استانداردهای اروپایی، به ایران نمی‌آیند.

گفتنی است در اولین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو که در اوایل شهریورماه 1401 برگزار شده بود، آقای یونگ کانگ هیون، سفیر کره جنوبی که معاون اقتصادی سابق وزیر امور خارجه کره جنوبی هم بوده است، از غرفه شرکت کرمان موتور دیدن کرد و برای ادامه همکاری هیوندای با کرمان موتور، قول مساعدت داد.

جوینت ونچر هیوندای و کرمان موتور

مرداد 1401: بعد از خط خوردن نام شرکت‌های اطلس خودرو و پاکرو سبز قشم، از لیست شرکای تجاری هیوندای در ایران، شرکت کرمان موتور، آخرین شریک بازمانده این خودروساز کره‌ای در کشورمان بود. کرمانی‌ها هرچند در اواسط دهه 1390 خورشیدی، همکاری‌شان را با هیوندای رسما شروع کردند اما سابقه همکاری این دو خودروساز به اوایل دهه 1380 خورشیدی برمی‌گشت؛ همان زمانی که خودروسازان راین (RVMCO)، مونتاژ خودروهای آوانته و ورنا را در کشورمان شروع کرده بود.

اما همکاری هیوندای با کرمان موتور، تنها چند سال دوام داشت چراکه بعد از خروج یک‌جانبه ایالات متحده از توافق برجام در اوایل سال 1397، تحریم صنعت خودروسازی ایران دوباره شروع شد و هیوندای، همانند همه خودروسازان بین‌المللی حاضر در بازار ایران، کشورمان را ترک کرد. اما با ادامه مذاکرات ایران و طرف‌های اروپایی، به نظر می‌رسد که هیوندای برای بازگشت به کشورمان،  بسیار علاقمند است.

سامان فیروزی؛ مدیرعامل کرمان موتور

آقای سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور، طی مصاحبه‌ خبری در مردادماه 1401، نکات جالبی را درباره چگونگی همکاری کرمان موتور با هیوندای، در سال‌های قبل و همچنین در آینده، گفته که خلاصه آنرا در ادامه می‌خوانید:

1- کرمان موتور در دوران برجام، توانست به داخلی‌سازی 40 تا 45 درصدی دست پیدا کند طوریکه صندلی، اگزوز، مجموعه شیشه، باتری و لاستیک خودروها کاملا در داخل تولید می‌شد. دلیل این موضوع به روش کار هیوندای برمی‌گردد؛ این شرکت اگر مجوز ساخت داخل را بدهد، مبلغی را به عنوان حق دانش فنی دریافت می‌کند و سپس اطلاعات موردنیاز برای ساخت قطعات خودروهایش را در اختیار متقاضی قرار می‌دهد.

2- در حال حاضر برنامه ادامه همکاری میان کرمان موتور و هیوندای، نهایی شده است و هر دو طرف، منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات سیاسی هستند.

3- ادامه همکاری هیوندای و کرمان موتور، در قالب جوینت ونچر خواهد بود. در دوران پس از برجام، کرمان موتور تفاهمی را با هیوندای منعقد کرده است که به موجب آن، اگر فروش محصولات هیوندای در ایران از 50 هزار دستگاه عبور کند، این شرکت در کرمان موتور سرمایه‌گذاری مستقیم انجام بدهد و 50% سهام کرمان موتور را خریداری کند. سپس کرمان موتور را به شبکه جهانی خود وصل کند.

خط تولید هیوندای در کرمان موتور

کرمان موتور در سال 1396 حدود 26 هزار دستگاه از محصولات هیوندای را مونتاژ کرد و اگر تحریم‌های سال 1397 شروع نمی‌شد، این شرکت می‌توانست به فروش 50 هزارتایی برسد. اعتبار تفاهم نامه کرمان موتور و هیوندای، به مدت 10 سال اعتبار دارد و از آنجایی که در سال 1396 منعقد شده، تا سال 1406 نیز پابرجاست. 

4- در صورت عملی‌شدن این تفاهم نامه، هیوندای می‌تواند مدل فعالیت در ترکیه را در ایران نیز پیاده سازی کند. هیوندای در ترکیه، سالانه حدود 250 هزار دستگاه تولید می‌کند و 80 درصد آن به بازار جهانی صادر می‌شود. این درحالی است که سهام هیوندای در این مشارکت، در ابتدا 30 درصد بود اما در حال حاضر به 70 درصد رسیده است.

5- در دوران برجام، سه شرکت قطعه‌ساز بزرگ هیوندای یعنی Mando و Motrex و‌ MSK در ایران حضور یافته بودند. بنابراین در آینده، اگر هیوندای سهامدار کرمان موتور شود، شاهد ورود قطعه‌سازان کره‌ای به کشورمان خواهیم بود.

6- در صورت سرمایه گذاری هیوندای در ایران، این شرکت می‌تواند از طریق ایران خودروهایش را به بازارهایی مانند روسیه، عربستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی شمال آفریقا صادر کند. 

ماجرای ترخیص هیوندای بعد از ممنوعیت واردات

مرداد 1401: آقای سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور، درباره ترخیص 1000 خودرو هیوندای از گمرکات کشور، که بعد از اعلام ممنوعیت واردات خودرو انجام شده بود و حواشی زیادی را هم برای این شرکت به وجود آورده بود، توضیحاتی داده که خلاصه آنرا در ادامه، می‌خوانید:

1- کرمان موتور این خودروها را قبلا به مشتریانش فروخته بود و از ما‌به‌التفاوت قیمت بازار، سودی نکرده است. در صورتیکه که اگر آن خودروها در موعد مقرر (وقتی پروانه سبز گمرکی دریافت کرده بودند) ترخیص می‌شدند، امکان دریافت سود برای کرمان موتور وجود داشت اما این اتفاق رخ نداد.

2- شرکت کرمان موتور، معتقد بود که دریافت پروانه سبز گمرکی، به معنای ترخیص خودروست. اما دولت می‌گفت ترخیص یعنی خروج خودروها از درب گمرک. از آنجایی که مصوبه دولت برای خروج خودرو از درب گمرک، تنها 48 ساعت قبل از اتمام مهلت، بدست کرمان موتور رسید، شرکت فرصت لازم را برای ترخیص خودروها نداشت.

3- حدود هشت ماه طول کشید تا دولت، دوباره مجوز ترخیص صادر کرد. این مجوز وقتی صادر شد که قیمت ارز نیمایی از  8 هزار تومان به 14 هزار تومان رسیده بود و خودروهای ترخیصی نیز در بازار 900 میلیون تومانی شده بودند. اما کرمان موتور، این خودروها را با همان قیمت 400 میلیون تومانی به مشتریان تحویل داد و سودی هم از ترخیص این خودروها نداشت. ضمن اینکه کرمان موتور، حدود 40 میلیارد تومان هم بابت هزینه انبارداری این خودروها را پرداختته است.


شرایط فروش کرمان موتور

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت کرمان موتور، شامل شرایط فروش و پیش فروش انواع خودروهای جک، کی‌ام‌سی، لیفان و هیوندای در ایران، مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

همچنین در مقاله سرویس ادواری کرمان موتور می‌توانید آخرین اخبار سرویس محصولات کرمان موتور، شرایط جدید گارانتی کرمان موتور و جدیدترین اخبار خدمات پس از فروش شرکت کرمان موتور را مشاهده کنید. البته اگر شما هم یکی از مالکان محصولات شرکت کرمان خودرو هستید، احتمالا خواندن مقالات زیر نیز برای‌تان مفید خواهد بود:

بررسی انواع هیوندای کرمان موتور

در مقالات منتخب زیر می‌توانید با انواع خودروهای وارداتی و مونتاژی هیوندای، که در بازار کشورمان توسط شرکت کرمان موتور، تولید و عرضه شده‌اند، آشنا شوید و مشخصات فنی آنها را ببینید:

آرشیو

کاتالوگ هیوندای توسان وارداتی

6 آبان 1402
دانلود فایل PDF

کاتالوگ هیوندای اکسنت وارداتی

3 آبان 1402
دانلود فایل PDF

کاتالوگ هیوندای کرتا 2023 وارداتی

22 مهر 1402
دانلود فایل PDF

کاتالوگ هیوندای النترا 2023 وارداتی

18 مهر 1402
دانلود فایل PDF

فروش نقدی و اقساطی آزرا 2019

29 تیر 1398
دانلود فایل PDF

فروش فوری نقدی النترا - کرمان موتور

20 فروردین 1398
دانلود فایل PDF

فروش نقدی النترا و آزرا - کرمان موتور

13 اسفند 1397
دانلود فایل PDF

فروش محدود النترا و آزرا - کرمان موتور

23 دی 1397
دانلود فایل PDF

پیش فروش النترا و آزرا - کرمان موتور

20 دی 1397
دانلود فایل PDF

فروش نقدی سوناتا هیبرید 2018 - پاکرو

3 مرداد 1397
دانلود فایل PDF

فروش بهاره هیوندای - کرمان موتور

16 فروردین 1397
دانلود فایل PDF

پیش فروش آزرا با قیمت قطعی

16 اسفند 1396
دانلود فایل PDF

فروش نقدی سوناتا هیبرید -پاکرو

12 بهمن 1396
دانلود فایل PDF
دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/9/1
درخواست خرید هیوندا دارم
پاسخ
0
0
0