ساخت 400 دستگاه از کوپه سفارشی

معرفی نسخه‌ای ویژه از ب ام و سری 8

16 بهمن 1397 09:48

در حدود یک ماه پس از معرفی نسخه‌ای منحصربه‌فرد از ب ام و سری 8 کوپه که در فضای کابین تفاوت‌های ویژه‌ای با نمونه‌های عادی داشت، شرکت سازنده در تدارک مدل تازه‌ای از M850 xDrive کوپه است که نسخه‌ای خاص از این کوپه گران‌قیمت خواهد بود.

ب ام و در نظر دارد در فاصله زمانی آوریل تا ژوئن سال جاری این نسخه ویژه از M850i xDrive را در تیراژ محدود تنها 400 دستگاه به تولید برساند.ب ام و سری 8 فرست ادیشن را می‌توان در اولین نگاه تشخیص داد چراکه بخش خودروهای سفارشی ب ام و (BMW Individual) برای پوشش بدنه آن از رنگ اختصاصی آبی یخی Barcelona استفاده کرده است.

اما تفاوت‌های ظاهری این نسخه با مدل‌های عادی تنها به رنگ بدنه خلاصه نمی‌شود بلکه رینگ‌های 20 اینچی مشکی رنگ سبک وزن M با پره‌های Y شکل از دیگر مشخصه‌های این خودرو است.

این کوپه گرندتورر روی بدنه خود قطعات تیره رنگ دیگری نیز دارد که به عنوان نشانه‌های بخش BMW Individual روی بدنه خودروهای دست پرورده این بخش شرکت شناخته می‌شوند که مهمترین آن‌ها را می‌توان جلوپنجره کلیوی، اطراف پنجره‌های جانبی و پوشش خروجی‌های اگزوز دانست.

در صورت تمایل مالک خودرو به پرداخت مبلغ بیشتر، ب ام و با کمال میل حاضر به نصب مجموعه قطعات فیبرکربن با برند M روی M850i xDrive کوپه خواهد بود که پوشش فیبرکربن برای سقف خودرو نیز یکی از موارد قابل سفارش است.

به منظور متمایز ساختن هرچه بیشتر این نسخه از سایر مدل‌های عادی سری هشت، بخش خودروهای سفارشی ب ام و در فضای کابین مدل First Edition نیز تغییراتی ایجاد کرده است.

یکی از مهمترین موارد قابل ذکر را می‌توان پوشش چرم داخلی دانست که به صورت ترکیبی از سفید و آبی تیره بوده که برای اولین بار در این خودرو معرفی و استفاده شده است. پوشش داخلی سقف نیز با آلکانتارا به رنگ آبی تزیین شده است. از دیگر تزئینات کابین می‌توان به پوشش چرمی فرمان و پوشش برخی تجهیزات داخلی با مشکی پیانو اشاره کرد.

پلاک اختصاصی این نسخه نیز در کابین وجود دارد تا نشان‌دهنده تفاوت بارز این خودرو نسبت به نمونه‌های عادی باشد. از دیگر تجهیزات مهم ارائه شده در این خودرو می‌توان به سیستم صوتی ساخت Bowers & Wilkins و اهرم دنده شفاف اشاره کرد.

برخلاف انتظار بسیاری از علاقمندان، ب ام و در بخش فنی این خودرو تغییری اعمال نکرده که البته با عنایت به 523 اسب‌بخار قدرت و گشتاور 750 نیوتن‌متری ایجاد شده توسط پیشرانه توئین توربو 4.4 لیتری هشت سیلندر موجود در M850i xDrive، نیاز چندانی به تغییر نیز احساس نمی‌شود.

پیشرانه خودرو به جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار متصل بوده و نیرو از این طریق به هردو محورهای جلو و عقب ارسال می‌شود. بدین ترتیب کوپه قدرتمند ساخت ب ام و قادر است ظرف تنها 3.7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز به صورت الکتریکی به 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

ب ام و در نظر دارد در فاصله زمانی آوریل تا ژوئن سال جاری این نسخه ویژه از M850i xDrive را در تیراژ محدود تنها 400 دستگاه در تاسیسات خود در دینگولفینگ به تولید برساند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران
amir hosseini 1397/11/16
عالیه به تازگی یدونه خریدم خیلی خوبه فط یکم پیشرفته تر از محصولات خودمونه :)
پاسخ
0
0
0